AFDJ Galați angajează piloți pentru sectorul maritim al Dunării

AFDJ Galați angajează piloți pentru sectorul maritim al Dunării
Evaluaţi acest articol
(7 voturi)

Una dintre marile probleme ale navigației pe Canalul Sulina, spre și dinspre porturile din Galați, Brăila și Tulcea, este pe cale de a-și găsi o soluționare, odată cu angajarea de către Administrația Fluvială a Dunării de Jos (AFDJ) Galați de noi piloți pentru navele care tranzitează sectorul maritim al Dunării.

Necesitatea unui număr mai mare de piloți la AFDJ Galați a apărut odată cu reconfigurarea lanțurilor logistice, sub efectul războiului din Ucraina. Transportatorii au încercat să găsească noi rute de transport, în special pentru exporturile de cereale din Ucraina, ceea ce a dus la creșterea solicitărilor de tranzitare a Canalului Sulina și accesarea porturilor din Tulcea, Galați și Brăila drept modalitate de ocolire a zonelor de conflict.

Pe de altă parte, creșterea numărului de solicitări a dus la dificultăți în activitatea AFDJ Galați, numărul de piloți fiind insuficient în raport cu numărul mare de nave ce solicitau tranzitul pe Canalul Sulina.

După cum v-am relata în paginile ziarului ”Viața liberă”, în urma unor întâlniri avute în luna iunie, la Galați, între reprezentanți ai Comisiei Europene, ai Comisiei Dunării, ai Autorității Navale Române şi ai AFDJ Galați, una dintre concluzii a fost că este nevoie de o creștere a numărului de piloți și asigurarea unor salarii atractive pentru aceștia.

Drept urmare, au fost parcurși o serie de pași legislativi care să permită punerea în practică a măsurilor considerate necesare de autoritățile din domeniul navigației.

Ce posturi sunt disponibile

Potrivit anunțului făcut de AFDJ Galați, în prezent intenția este de a angaja piloți maritimi și piloți maritimi aspiranți, pentru pilotarea navelor pe sectorul Dunării Maritime, cuprins între rada Portului Sulina și km 175, rada Portului Brăila.

Cei care optează pentru o astfel de carieră profesională trebuie să dețină carnet de marinar și un brevet de pilot maritim pentru sectorul Dunării Maritime și în porturile de pe acest sector, dar și avizul medical și un aviz psihologic care să demonstreze că pot face față rigorilor unui astfel de job.

AFDJ Galați le oferă viitorilor piloți maritimi un pachet salarial atractiv și suportarea de către angajator a cheltuielilor de formare profesională, pentru documentele care trebuie obținute de la Autoritatea Navală Română și vizitele medicale.

Cadrul legislativ

După cum am amintit, la nivelul Guvernului au fost elaborate o serie de acte normative care să faciliteze angajarea de noi piloți la AFDJ Galați.

„Numărul de piloți maritimi estimat pentru realizarea activității de pilotaj în condiții normale, conform organigramei AFDJ este de 44, număr care nu a putut fi atins (în prezent fiind 36 de piloți) din cauza condițiilor de recrutare și nivelului salariilor oferite.

Numărul maxim de nave care au tranzitat Canalul Sulina într-o lună a fost de 399 de nave, dintre care 202 nave intrate, respectiv, 197 de nave ieșite și a fost înregistrat în luna mai 2022 (31 de zile). În luna iunie 2022 (30 de zile), numărul de nave care au tranzitat Canalul Sulina a fost de 385 de nave, dintre care 193 de nave intrate, respectiv, 192 de nave ieșite. Rezultă că numărul maxim de nave intrate-ieșite într-o zi prin gura Canalului Sulina a fost de 13 nave. Acest fapt s-a putut realiza numai datorită faptului că unii piloți au fost de acord să efectueze ore suplimentare, fiind prezenți la lucru și în tura liberă.

Piloții maritimi trebuie să acționeze cu deplină integritate, fără presiune comercială, pentru a putea realiza siguranța, securitatea și sustenabilitatea serviciului, astfel că se impune majorarea numărului de piloți maritimi de la 36 la 60, raportat la traficul actual”, se arată în expunerea de motive a Hotărârii de Guvern prin care a fost aprobată creșterea numărului de piloți maritimi ai AFDJ.

Pilotajul navelor maritime în porturi şi pe căi navigabile interioare este serviciu de siguranţă şi se efectuează sub controlul statului pentru toate navele, indiferent de pavilionul pe care acestea îl arborează, în mod nediscriminatoriu privind durata, calitatea şi tarifele practicate.

Foto: Ovidiu Amălinei

Citit 1849 ori Ultima modificare Joi, 01 Decembrie 2022 14:55

2 comentarii

  • postat de Un galatean
    Sâmbătă, 03 Decembrie 2022 12:54
    5.13.194.***
    Acesta este rezultatul dezintersului conducerilor regiei,care dupa 89 i-a interesat sa faca mai mult angajari la compartimentele TESA iar ptr.personalul navigant nu s-au mai efectuat cursuri de calificare de catre regie,normal ca peste tot omul pleaca acolo unde meseria este bine platita si omul respectat.
    1
    2
    Raportează
  • postat de Gigi
    Sâmbătă, 03 Decembrie 2022 02:36
    109.166.128.***
    Pachet salarial atractiv ?. Sa zica cat! Nu se mai face nicaieri in lumea asta pilotaj pe bani putini ca la Dunare. De asta nu vine nimeni: munca grea si bani putini! In prezent 36 piloti din care 8 pensionari si alti 10 care vor iesi la pensie in urmatorii 3 ani! Mai vorbim peste 5 ani cand numarul acestora se va injumatati.
    1
    4
    Raportează

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.