Licitaţie pentru ranfluarea epavei navei „Slatina”

Evaluaţi acest articol
(0 voturi)

* Pentru lucrarea evaluată la 10 milioane de euro şi-au manifestat interesul mai mulţi operatori din ţară şi străinătate

Mai mulţi operatori din ţară şi din străinătate şi-au manifestat interesul pentru a participa la operaţiunile de ranfluare a epavei navei Slatina, lucrare evaluată la aproximativ 10 milioane de euro, informează Administraţia Porturilor Dunării Maritime (APDM) Galaţi.

Epava este o ameninţare pentru navigaţia pe Dunăre, existând riscul ca ea să alunece în şenalul navigabil. APDM Galaţi a demarat procedura de negociere cu publicare prealabilă a unui anunţ de participare în Sistemul Electronic al Achiziţiilor Publice şi în Jurnalul Oficial al UE pentru ranfluarea epavei Slatina şi curăţarea fundului albiei Dunării în zona danelor 35 – 38 a Portului Galaţi, iar deschiderea candidaturilor a avut loc la sfârşitul lunii august.

„În momentul de faţă, o comisie de evaluare se află în faza de analiză a candidaturilor. Candidaţii calificaţi vor primi invitaţia de a depune ofertele la odată ce va fi stabilită de comun acord”, a declarat George Petcu, directorul general al APDM Galaţi.

Epava navei Slatina, un cargou de 4.800 tdw, s-a scufundat în apele Dunării în 1990 în dana 36-37 din Port Bazinul Nou, unde se afla acostată pentru reparaţii capitale. Pentru a evita o blocare a şenalului navigabil, epava a fosta ancorată de mal cu parâme foarte groase, dar în timp legăturile au ruginit, existând pericolul ca ele să cedeze.

În opinia specialiştilor, pentru îndepărtarea epavei va fi, cel mai probabil, necesară folosirea unui batardou, o construcţie hidrotehnică ce are ca scop izolarea epavei într-o incintă din care apa este evacuată, astfel încât tăierea în bucăţi să se poată face mai uşor şi în condiţii mai sigure.

Deocamdată, de la bugetul Ministerul Transporturilor nu au fost alocaţi decât banii pentru fazele de lansare a licitaţiei, o alocare financiară mai consistentă urmând, teoretic, să se facă după încheierea unui acord cu un operator capabil să ducă la bun sfârşit lucrările de ranfluare.

Timpul presează, dat fiind faptul că epava „Slatina” afectează activitatea Şantierului Naval Damen, unde s-a trecut la construirea unei nave mamut, cu  un deplasament de 28.000 tone, destinată marinei olandeze.

Nava, de tip tip Joint Support Ship (JSS), cu o lungime de 205 metri, este cea mai mare navă construită în ultima perioadă în şantierul gălăţean, lansarea la apă fiind programată pentru 2012. Prin urmare, epava navei „Slatina” ar trebui neapărat îndepărtată până atunci, pentru a nu periclita operaţiunile de lansare.

Citit 2635 ori Ultima modificare Luni, 30 Noiembrie -0001 02:00

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.