Ne putem repara maşina şi cu bani mai puţini

Ne putem repara maşina şi cu bani mai puţini
Evaluaţi acest articol
(0 voturi)

La orice reparaţie ne confruntăm cu dilema dacă trebuie să cumpărăm piese originale, after-market, de la dezmembrări sau să recondiţionăm piesa veche.

Cam acestea ar fi opţiunile noastre, în ordine de la cea mai scumpă la cea mai ieftină. Totuşi cea mai scumpă variantă nu este neapărat şi cea mai bună.

Multe piese originale sunt mai slabe din punct de vedere calitativ decât unele piese after-market produse de branduri consacrate. Ca să nu mai spunem despre situaţia în care putem cumpăra aceeaşi piesă produsă de aceeaşi firmă care produce piesa originală dar la jumătate din preţ doar pentru că nu este vândută de firma care ne-a produs autoturismul.

Cel mai bun exemplu este cel al plăcuţelor de frână. Nici un producător de maşini nu produce şi plăcuţe de frână, ci foloseşte produse ale altor firme, gen TRW, Lucas, Ferodo etc.

Aceleaşi plăcuţe de frână costă aproximativ de două ori mai mult la service-ul unei reprezentanţe decât la un magazin de piese auto.

Pentru piesele extraordinar de scumpe, dar a căror defectare este un caz excepţional, cum ar fi de exemplu baia de ulei, arborele cotit, cutia de viteze etc, cea mai bună alternativă este să apelăm la parcurile de dezmembrări.

Există şi situaţii în care putem recondiţiona o piesă defectă cu rezultate mai bune decât unele piese de pe piaţă şi la un cost chiar şi de 20 de ori mai mic decât cel al unei piese originale. Aici putem da exemplul bucşelor, pivoţilor, bieletelor, chiar şi cel al casetelor de direcţie.

Ne putem permite să folosim cele mai ieftine soluţii chiar dacă oferă o calitate mai slabă în cazul pieselor uşor de schimbat pentru care plătim o manoperă mică.

Această afirmaţie exclude exemplul recondiţionării capetelor de bară de la caseta de direcţie, dar când nu sunt bani apelăm şi la această alternativă. Asta am făcut şi eu, după ce am aflat că preţul piesei originale este de 400 de lei plus manoperă la reprezentanţă, iar o recondiţionare m-a costat 20 de lei.

Nu săriţi cu replici de genul că nu se glumeşte cu sistemul de direcţie al maşini, nu se recondiţionează piese de acolo pentru că e periculos. Implică doar o monitorizare mai atentă. Multe loturi de piese originale au ajuns pe piaţă chiar dacă nu îndeplineau niciun fel de standard de calitate.

Original nu mai înseamnă calitate decât la mărcile de lux, cele accesibile au aflat de ceva vreme că-i pot păcăli pe clienţi fără să fie sancţionate de aceştia.

Citit 1062 ori Ultima modificare Luni, 30 Noiembrie -0001 02:00

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.