În criză, rezistă cei care se reinventează - Croissant cu cremă de inteligenţă
Foto: Foto: Ionatan Ţuţu

În criză, rezistă cei care se reinventează - Croissant cu cremă de inteligenţă
Evaluaţi acest articol
(0 voturi)

* Studenţi întreprinzători, afacerişti de marcă * Investiţii în tehnologie, cotă de piaţă asigurată * Statul mulţumeşte şi-atât *

„Am pornit în afaceri din facultate. Cu o măsuţă cu biscuiţi, ţigări, mărunţişuri. Lumea râde, pare neverosimil, dar aşa erau vremurile. Până la sfârşitul facultăţii aveam trei măsuţe…”, îşi aminteşte Valentin Ancuţa, 44 de ani. E unul din cei doi fraţi asociaţi ai DERPAN, singurul fabricant român de croissante şi madeleine. Astăzi are trei linii de producţie, împarte piaţa cu greii de la 7 Days şi le ţine piept cu o făbricuţă la Smârdan!
derpan1 derpan2
                         TCM-istul Valentin Ancuţa şi utilajele care îi fac viaţa o provocare

Ieri distribuitor, azi producător

Valentin şi fratele său au mers intrat în afaceri încă din facultate, pe distribuţia şi revânzarea bunurilor de larg consum. Aşa au descoperit că există un segment neacoperit chiar în „miezul” produselor cele mai apropiate de masa românilor: cele de panificaţie. Cornurile „croissant” şi madeleinele, vârfurile de gamă, erau neacoperite.

Aşa au decis fraţii Ancuţa să-şi cumpere o linie de producţie, „mică, mai mult manuală, la care puteam face croissante şi plăcinte tip ştrudel. Lucrau la ea 24 de oameni, în patru schimburi… Cu tot cu şoferi, inginer şi TESA - vreo 60 de angajaţi.”

În 2007, au luat o linie de cinci ori mai mare, automatizată, pentru doar 17 muncitori pe schimb. În 2009, o linie de madeleine, iar anul trecut una pentru snacksuri. Cu malaxoare, dozator de făină, cameră de dospire, cuptoare, răcitoare, injector de cremă, maşină de ambalare, ciocolatieră, moară de zahăr, silozuri de făină etc. ajunge la utilaje de trei milioane de euro. Şi asta fără a mai pune la socoteală clădirile, flota de transport, maşinile mici, depozitele de aici şi din ţară, tot ce mai are firma.

Rulează acum cinci milioane de euro anual, au 160 de angajaţi şi exportă o cincime din producţie.

Autorităţile nu asigură decât curent electric
„Ne-am mutat la Smârdan fiindcă aici am găsit teren, conlucrăm mai bine cu autorităţile locale, fiind principala investiţie privată din zonă, şi ne găsim şi lucrători uşor”, susţine patronul. 90% din angajaţii comunei sunt salariaţi ai DERPAN. Majoritatea sunt de la început, din 2002, când a pornit afacerea.
„Nu mi-aş schimba locul de muncă. Salariu acceptabil, post stabil şi am învăţat o meserie. Înainte de asta lucram în gospodărie, eram ţăran şi-atât”, recunoaşte Gicuţă Pătruţ, de 37 de ani, ciocolatier. Angajat vechi, ştie cam toată producţia, şi îi convine că are slujba lângă casă, poate să-şi vadă şi de propria gospodărie.
derpan2b derpan3 derpan4
                   Ciocolata lui Pătruţ, în croissantele ambalate fără cusur, pleacă până la Marea Baltică
„Sunt o firmă foarte serioasă, îşi plătesc la timp toate impozitele, taxele şi, dacă avem nevoie de ajutor, ni-l dau când pot. Când am avut câte o familie cu probleme, n-aveau de lucru, s-a găsit un loc de muncă la ei”, afirmă şi Costică Stroea, primarul comunei.
Pe de altă parte, până în prezent, primăria nu a reuşit să tragă nici apă, nici canalizare şi nici gaze în zonă. „În Smârdan nu am găsit decât curent electric şi oamenii cu care lucrez”, rezumă mâhnit Valentin Ancuţa.
În ciuda greutăţilor, fraţii Ancuţa merg înainte cu mulţumirea că tot ceea ce au făcut e bine făcut de vreme ce nici criza, nici taxele, nici lipsa de sprijin a autorităţilor nu-i împiedică să crească afacerea.
Citit 8021 ori Ultima modificare Luni, 07 Mai 2012 21:15

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.