Campania VL – „Afacerea ta” - Micile întreprinderi, baza mediului de afaceri

Campania VL – „Afacerea ta”  - Micile întreprinderi, baza mediului de afaceri
Evaluaţi acest articol
(0 voturi)
  • Poveşti de succes din economia gălăţeană pentru minte, inimă şi spirit de iniţiativă

Când vorbim de afaceri, de mediul de afaceri, avem tendinţa de a ne raporta la întreprinderi cu sute sau mii de angajaţi, de comenzi de milioane, de cine ştie ce utilaje ieşite de comun. Desigur, viaţa economică presupune şi existenţa unor astfel de întreprinderi. Dar, oricât ar părea de paradoxal, baza economiei nu stă în coloşii industriali, ci în zona IMM-urilor. Aşa… mici şi mijlocii cum sunt ele, aceste întreprinderi sunt coloana vertebrală a economiei şi generează peste 70 la sută din PIB-ul României! Dacă mergem şi mai departe, din totalul IMM-urilor, mai bine de 90 la sută este reprezentat de microîntreprinderi! Acest gen de societăţi sunt cele în care se afirmă prima dată spiritul antreprenorial, zona în care se face pasul de la idee la afacere! Iar cei care au curajul să facă pasul de a începe o afacere - pentru că, orice s-ar zice, este nevoie de puţină „nebunie” pentru a te desprinde din frontul unei societăţi cu accente etatiste şi a-ţi lua soarta în propriile mâini - chiar merită cunoscuţi şi apreciaţi!
Ziarul „Viaţa liberă” lanseză astăzi campania „Afacerea ta”, ce se vrea deopotrivă o ocazie de a vă face cunoştinţă cu gălăţeni care au făcut pasul de la idee la afacere, dar şi - de ce nu? - de a vă „stârni” şi pe dumneavoastră în a vă întreba dacă nu cumva aţi putea deveni un întreprinzător de succes. Pe parcursul campaniei, timp de câteva săptămâni, vom face cunoştinţă cu oameni care vă vor demonstra că „se poate şi aşa”. Vom descoperi astfel că un hobby poate deveni o afacere, iar de la florile crescute în balcon şi pasiunea pentru frumos se poate ajunge la o… seră în toată regula, că de la reţetele din bucătăria proprie se poate ajunge la o firmă de catering sau că abilitatea de bun organizator este aur curat în domeniul serviciilor. Vom întâlni întreprinzători care au exploatat afacerile de nişă sau care, în pas cu timpurile, privesc deja spre tehnologia sau meseriile viitorului.

Microîntreprinderile, în cifre

Dacă ar fi să aruncăm o privire peste statisticile prezentate în „Carta a IMM-urilor 2012”, un studiu realizat de CNIPMMR, vom afla că, în medie, cifra de afaceri a unei microîntreprinderi din Regiunea de Dezvoltare Sud-Est, din care face parte şi Galaţiul, alături de Brăila, Tulcea, Constanţa, Vrancea şi Vaslui, este undeva în jurul a 270.000 lei. Dacă ar fi să se facă un top al activităţilor preferate de microîntreprinderi, vom descoperi că multe dintre ele se orientează spre agricultură, proiectare în inginerie, transporturi, construcţii, industrie alimentară şi servicii informatice. Dar un fapt îmbucurător este că, de la an la an, obiectul de activitate al microîntreprinderilor devine din ce în ce mai diversificat. Semn că spiritul antreprenorial cuprinde domenii tot mai largi. Factorii-cheie pentru succesul unui afaceri plasează pe primele locuri, potrivit studiilor de piaţă, angajaţii calificaţi şi pricepuţi (48,66 la sută) şi relaţiile cu partenerii comerciali (48,48 la sută). Firmele mai indică drept elemente esenţiale pentru reuşita lor oportunităţile pe care le oferă piaţa pentru produsele sau serviciile oferite (34,91 la sută), angajaţii mulţumiţi şi loiali (16,49 la sută) sau serviciile-suport pentru implementarea unor afaceri (2,74 la sută).

În căutare de modele

Desigur, cifrele surprind doar parţial diversitatea aspectelor care ţin de dezvoltarea unei afaceri. Un întreprinzător se confruntă cu suişuri şi coborâşuri, cu eşecuri, dar şi cu reuşite. Important este ca, atunci când se trage linie, o afacere să devină o poveste de succes. Începând de astăzi, vă vom prezenta astfel de microîntreprinderi. Vă invităm şi pe dumneavoastră să fiţi alături de noi, să ne spuneţi ce fel de afaceri vă interesează sau care ar fi exemplele demne de urmat pe care le cunoaşteţi.

Citit 1630 ori Ultima modificare Duminică, 30 Septembrie 2012 16:53

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.