Evaluaţi acest articol
(6 voturi)
38 comentarii

* Un gălăţean care aduce marfă din Germania a acceptat să ne povestească despre cum se fac afacerile cu maşinile făcute din bucăţi şi cu kilometrajul dat peste cap


80 la sută dintre maşinile care se vând în Talciocul din Galaţi nu au fost aduse pe propriile roţi din Germania, ci au fost asamblate din bucăţi în parcurile auto din vestul ţării, în special la Sălaj, Bistriţa şi Arad. Este dezvăluirea pe care o face un cunoscător al fenomenului, un samsar gălăţean care a acceptat să relateze pentru "Viaţa liberă", sub protecţia anonimatului, din dedesubturile vânzărilor de maşini second-hand de la noi. Munchen, pseudonimul asupra căruia am convenit cu interlocutorul nostru, povesteşte despre o adevărată industrie a păcălelii, pe care aşa-zişii "băieţi de Germania" o practică în ultimii ani: maşini "puzzle" sau "lego", adică făcute din bucăţi, kilometri daţi înapoi într-o veselie, polish-uri care să ia faţa cumpărătorului şi poveşti de adormit clienţii cu bătrânele care îşi vând maşinile ţinute ani buni în garaj.

"Unii băieţi din Talcioc nici nu ştiu unde e Germania pe hartă"

"Cei mai mulţi dintre vânzătorii de maşini second-hand din Talcioc aduc marfa de la Sălaj, Arad, Bistriţa, unde e patria maşinilor lovite. Lovite puternic, nu doar atinse. Acolo e o întreagă industrie de îndreptat tabla, de combinat maşini din bucăţi. Ce fac băieţii de la Sălaj? Aduc două maşini la fel, pe care le iau cu 600 de euro bucata, una lovită în faţă şi una lovită în spate şi le lipesc. Şi aşa se face o maşină nouă, dar e maşina «puzzle» sau «lego», cum îi spunem noi. Şi le lucrează atât de bine, că arată ca nouă. Îi bagă un polish ca să îţi ia ochii, lucrează la kilometrii din bord, se mai înlocuieşte câte ceva prin interior, se bagă lacuri ca să strălucească şi maşina arată foarte bine. Măruntaiele nici nu mai contează, că oricum cumpărătorul pune botul la cum arată maşina", povesteşte Munchen. După care, ne mai relatează interlocutorul nostru, se construieşte o poveste cu "am luat-o direct din Germania de la o bătrânică, de la un medic, de la un avocat, care a ţinut-o mai mult în garaj". Aşa justifică mulţi vânzători de "lego" faptul că maşina nu are nicio zgârietură, are numai 90.000 de km în bord, dar e din 2003. "Ţi-o mai bagă şi pe aia cu am luat-o eu direct din Germania, tocmai ce-am adus-o. Iar el habar nu are unde e Germania pe hartă, darămite să mai fi fost vreodată pe acolo", mai spune Munchen.

"Maşini de zece ani sub o sută de mii de km? Minciuni!"

Acesta consideră că "bişniţarii de Sălaj" au stricat piaţa maşinilor de import din Germania, dar îi învinovăţeşte pentru asta şi pe clienţii creduli, care încă mai cumpără poveşti de adormit copiii. "Sincer să fiu, eu nu îi învinovăţesc pe cei care dau kilometrajul înapoi. Uite, am avut o maşină pe care am luat-o cu kilometrajul lucrat. Şi, boul de mine, m-am apucat să fiu cinstit faţă de client. Voia să o cumpere şi i-am zis: «vezi că are 200.000 de km, nu 100.000, cât arată în bord», că au lucrat-o băieţii acolo. S-a sucit deodată, că nu o mai cumpără. Maşina era perfectă în rest, îi făcuse toate testele, îl mai ţinea 300.000 de kilometri. Nu a mai vrut, că are prea mulţi kilometri. Unii mai cred că există maşini vechi de zece ani sub o sută de mii în bord. Or mai fi, nu zic, dar majoritatea celor care susţin că vând o aşa maşină să ştiţi că mint", spune samsarul.

"Dacă nu are niciun defect, atunci sigur e o problemă"

Munchen face Germania de aproape zece ani şi spune că e unul dintre puţinii samsari care încă se încăpăţânează să aducă maşini direct "de la sursă". "Eu nu mă duc la Sălaj, merg direct în Germania şi vin cu maşina pe roţi până la Galaţi. Dacă trece testul ăsta e bună. Da, mai au câte o bucşă, un pivot de schimbat, câte o zgârietură, mă rog, de la caz la caz, dar asta e, până la urmă de aia e maşină second-hand. Dacă luceşte, dacă e prea curată, dacă nu are niciun defect aparent, atunci sigur e adusă de la Sălaj şi are mari şanse să fie maşină «lego». Sigur, mai sunt şi excepţii, dar astea sunt rare de tot. Şi, din păcate, omul se încântă când vede cât de bine arată şi crede povestea cu bătrânica şi cu maşina ţinută mai mult în garaj", spune Munchen.

"Înainte de criză am dat şi două maşini într-o zi"

În toţi aceşti ani în care a adus maşini din Germania, au fost şi vremuri mai bune, şi vremuri mai proaste. Au contribuit la suişurile şi coborâşurile afacerii atât criza economică, cât şi repetatele modificări ale taxei auto. "Cel mai bine a mers acum cinci, şase ani, când lua lumea credite. Atunci le dădeam bine, câte trei pe lună. Am dat chiar şi două în aceeaşi zi, mergea treaba. Acum, de când cu criza, vând cam una pe lună, hai poate două, dar ce să zic, că am ţinut o maşină chiar patru luni", spune Munchen. Şi, dacă pe vremuri aducea maşini mai scumpe, acum s-a reorientat către maşinile mici, cu consum mic, pentru care clienţii trebuie să plătească taxe mici de înmatriculare. "Bondari", cum le spune Munchen. "Acum aduc mai mult «bondari». Maşini accesibile unei familii cu venituri modeste, cam la 2.000 de euro. După ce îmi acopăr toate cheltuielile, rămân şi eu cu 200, 300 de euro maxim, partea mea. Ce să-i faci? Oricât ai vrea, la maşini de 2.000 de euro nu poţi să câştigi o mie de euro", spune interlocutorul nostru.

Aduce şi pe cont propriu, dar merge şi împreună cu clientul

De cele mai multe ori se duce singur şi aduce o maşină, pe roţi, până la Galaţi. O conduce până aici ca să se asigure că e în regulă. Nu are un oraş preferat, un parc auto anume din care le cumpără. Se duce peste tot, în funcţie şi de biletele de avion. "Uneori mă duc până la Frankfurt, alteori la Munchen, depinde şi pentru ce localitate găsesc bilete bune la preţ. Apoi, acolo caut în târguri, în parcuri auto şi mai am eu nişte metode pe care nu le spun ca să nu dau idei şi altora. Mă orientez să fie o maşină ieftină şi bună şi, foarte important, să aibă o taxă de înmatriculare mică. Vin cu ea până la Galaţi, drumul e lung şi obositor, dar mie îmi place să şofez, e un amestec de pasiune şi plăcere cu nevoia de bani", explică samsarul. Aduce şi la comandă, însă cel mai fericit e când merge cu clientul până în Germania ca să îşi cumpere singur maşina. "Când am client care merge cu mine e o fericire. Pentru mine e ca şi cum m-aş duce în vacanţă. Îi arăt care sunt mersurile, îl consiliez, îl ajut, îmi iau comisionul şi nu am nicio grijă", spune Munchen.

Citit 93139 ori Ultima modificare Luni, 01 Iulie 2013 10:42

38 comentarii

  • postat de Bon Jovi Sâmbătă, 11 Aprilie 2015 14:47 94.53.201.*** Link la comentariu
    4
    5

    Povestea cu carpeala este a bijnitarilor din sud care prostesc populatia sa nu mai vina in vest dupa masini. Sa le duca ei de aici si sa-si mai puna ceva la ele. Rog privatii sa incerce sa vina sa-si ia ei masini sa nu le ia din piata de la ei. Sa vezi ce pret este in vestul tarii fata de la ei. Si garantat 80 % din masinii sunt super ok. Padure fara uscaturi nu exista asta este clar. Daca nu se pricep sa vina cu un specialist cu ei. Daca nu au chef de drum sa plateasca atunci 6,7 sute in plus pe ele de la baietii din orasul lor. Care oricum nu o sa fie nici ei sinceri cu ei.
    Povesti de adormit copiii

    Raportează
  • postat de anonim Vineri, 10 Aprilie 2015 14:26 92.203.57.*** Link la comentariu
    1
    3

    In Romania au ajuns sa fie masinile mai ieftine decat afara doar pentru ca romanul vrea calitate pe bani putini. Ne place sa fim mintiti. Sarbatori fericite

    Raportează
  • postat de eu Vineri, 10 Aprilie 2015 12:42 109.166.130.*** Link la comentariu
    7
    6

    Nu vi rusine sa vb asa de salaj,bistrita...etc... voi veniti la zalau dupa masini...va sunati clientii si le spuneti ca sunteti in germania in parc...nesimtiti oridinari nici nu stiti unde ii germania gunoaie de bisnitari care vorbiti fara voi... veniti la zalau si va milogiti la 50-100 lei ... de pe noi a-ti vacut bani ...gunoaie care nu stiti ce vorbiti...

    Raportează
  • postat de gigi Vineri, 06 Martie 2015 12:07 86.123.165.*** Link la comentariu
    2
    11

    (...)
    Ar trebui sa intre cei de la DNA in voi si sa luati ani grei de inchisoare. Unu care vinde sau care "lucreaza" la masini tip lego merita sa stea 10 ani la bulau. Moare unu sau mor multi in accidente facute de masini manarite boi ca voi pentru ca vreti sa prostiti lumea.
    Va vine voua randu, mama voastra de dobitoci.

    Raportează
  • postat de John Duminică, 11 Ianuarie 2015 20:21 37.116.0.*** Link la comentariu
    13
    1

    salut am de vanzare un opel astra H 76.230 KM
    -an 18.11.2004 -benzina
    euro4
    5portiere
    scaune piele
    doua chei
    jante de 16''
    masina este in italia cu numere de italia intretinuta f bine,,deci e de inmatriculat am inteles de la prieteni ar costa 400-500 euro in romania tot,daca este cineva interesat lasati mesaj la emailul : user2013lg@gmail.com

    Raportează
  • postat de dan Marți, 06 Ianuarie 2015 20:59 79.119.236.*** Link la comentariu
    0
    0

    @postat de un idiot care plateste taxe cum spui tu despre MB asa am facut si eu, am mers in targurile auto, masini care vorba aia luceau a frumusete cu dotari de dotari la preturi de nimic,
    In acelasi timp un vecin de-al meu a fost in CJ tot la targ, a venit cu un FOCUS frumos, chiar frumos, doar ca la 2 zile l-a dus sa refaca motorul! deja crapase pompa de ulei si a calat tot.
    Eu m-am dus in tg-jiu sa caut rabla, am gasit o gramada de Astra H-uri, benzinare diesele care mai de care dotari luciu,xenoane, jenti aliaj ssmd, dar intr-un colt am gasit una, cu dotari standard, cu jante de tabla, lovita intr-o parte, am ridicat capota se vedea pe unde curgea ssmd,
    Ce crezi? am luat-o, am bagat 300 euro in ea, distributie, ulei,antigel,bucsi,capete de bara si niste garnituri,
    Nu-mi pare rau ca am luat-o, merge struna! nu imi fac probleme niciodata cand plec la drum ca vai daca ma lasa.
    Asadar merg pe premiza ca ce se vede ca este neprelucrata merita acordata mai multa atentie decat la masini din 2005 fara nicio zgarietura.

    Raportează
  • postat de Laurentiu Duminică, 28 Decembrie 2014 16:01 82.137.9.*** Link la comentariu
    6
    0

    Va salut pe toti,am si eu o intrebare ; credeti ca gasesc un bmw 320 e90 ,pana in 7000 euro,si sa fie in regula?(benzina/motorina nu conteaza) pana in 200.000km? va multumesc.

    Raportează
  • postat de ionut Joi, 27 Noiembrie 2014 22:41 151.18.22.*** Link la comentariu
    0
    1

    florin, u stii mai bine ce masina vrei, eu o sa iti explic diferentele dintre diesel si benzina, am vazut k au mai intrebat si altii si inloc de raspunsuri au primit criticii.
    DIESEL- consum mai mic, rezistenta mai mare in timp a motorului, intretinere un pic mai scumpa, putere mai mica pe sprint decat un benzinar cu aceeasi cai putere
    BENZINA- consum mai mare(in special dak e turbo,, asta pt ingineri si benzinarele au turbo, TSI TFSI TDCI")rezistenta in timp a motorului mai mica ca la un diesel,intretinere mai ieftina, putere mare pe sprint.
    astea sunt notiunile principale dupa care trebuie sa te ghidezi, acum tu decizi ce ti se potriveste

    Raportează
  • postat de florin Joi, 06 Noiembrie 2014 19:39 37.180.255.*** Link la comentariu
    0
    1

    salut am si eu o intrebare ,care mar interesa .foarte tare ,cemi puteti spune ce .motoare sunt mai bune , BENZINA -MOTORINA pt ca vreau sa-mi cumpar o masina si inca nu mam decis ce motorizare sa cumpar ..daca este cineva sa-mi spuna mai precis VA MULTUMESC

    Raportează
  • postat de ovi Vineri, 10 Octombrie 2014 00:37 92.237.57.*** Link la comentariu
    3
    7

    Da exista si in baia mare samsari,unul din ei fiind Sorin Pop de pe strada macului nr 21.
    Si a facut casa mare si aratoasa din pacalit clientii cu masini dezastruoase.Dupa ce vinde masina,arunca cartela din telefon si cumpara alta prepay pt a insela pe urmatorul.

    Raportează
  • postat de Paun Ion Vineri, 11 Iulie 2014 17:10 92.84.125.*** Link la comentariu
    5
    2

    Efectuez transporturi in Germania pentru adus masini cu urmatoarele facilitati:
    1.deplasare la adresa ,daca aveti o masina gasita pe net. Pentru accesare siteuri auto ,pe plan local ,am net de la Aldi talk.
    2.deplasare pentru achizitionare de numere provizori si asigurare
    3.Pentru a pleca acasa si cu ceva in portbagaj , sambata si duminica deplasare cu masina mea la targurile din zona pentru cumparaturi.
    Alte detali :transportul se face un microbus Mercedes mixt ,4 persoane plus sofer ,in spate spatiu pentru bagaje ,dormit aragaz, sunt vorbitor de limba germana .Un exemplu de traseu de aproximativ 1600km ,intrare pe la Pasau ,se urca prin orase pana la Breman si se coboara pe alt traseu inapoi la Pasau ,se poate face si un traseu in functie de ofertele gasite pe net,dar este imposibil ca ,clientul sa nu gaseasca dupa 1000 si ceva de km masina dorita , in conditile in care nu vom folosi autobahn si vom merge doar prin localitati.
    Pret persoana 270 /eur , in limita a: 0 -1600 km parcursi pe teritoriul Germaniei .In aceasta marja de km ,se pot face cautari si in Olanda.
    Pentru rentabilitate deplasarea se face cu 4 clienti.Pentru cine nu se grabeste ,exista posibilitatea sa va insotesc la intoarcere , bineinteles dupa ce toti clienti au cumparat masini.
    Contact Paun Ion
    0732422211
    Oferta se completeaza cu urmatoarele facilitati:
    4.Transport catre Germania Belgia, Olanda autoturism pe platforma (pentru romani care lucreaza in aceste tari si vor sa foloseasca acolo masina personala ,inmatriculata in Romania )
    5.Transport autoturism pe platforma , ruta Germania ,Belgia,Olanda-Romania.
    Platforma folosita poate transporta o singura masina.

    Raportează
  • postat de ion Joi, 17 Aprilie 2014 15:28 188.24.196.*** Link la comentariu
    0
    0

    ok.

    Raportează
  • postat de sandu ciorba Miercuri, 12 Februarie 2014 18:20 5.13.107.*** Link la comentariu
    5
    3

    Mi-am luat masina de la samsara !!! astra g 2004 1.7 cdti
    Mi-am luat masina de la o cunostinta care se ocupa cu masini de afara . :) am mers 40.000 km acum are 240 si ceva de mii km si n-am intrat nici macar o data in peco . N-am schimbat absolut nimic la ea (inafara de filtre / ulei / placute frana + 1 bec :)) ) (AC / geamuri electrice / comnezi pe volan etc ) :))
    Asta s-a intamplat acum 1-2 ani am dat 3600 pe masina + 1000 inmatricularea :)) toti au ras de mine ca e scump ... acum rad eu de ei

    Raportează
  • postat de LOGANELUL FURIOS Sâmbătă, 21 Septembrie 2013 08:36 79.115.70.*** Link la comentariu
    13
    5

    Ba ce sa ne mai cacam pe noi tot loganul e mai bun.VIVA LA FRANCE

    Raportează
  • postat de anonima Vineri, 02 August 2013 15:31 192.96.203.*** Link la comentariu
    0
    2

    ducetiva la vest auto in spate la banci si vedeti ce carpeli fac aia;)

    Raportează
  • postat de Ion Marți, 02 Iulie 2013 23:04 Link la comentariu
    1
    8

    Ar trebui sa se faca un articol despre service-urile auto, sau mai bine zis despre magariile care sunt facute in aceste service-uri, nu despre masini SH. Pentru ca in Romania nu cred ca exista un service auto care sa nu te fure!

    Raportează
  • postat de nicu Marți, 02 Iulie 2013 20:04 Link la comentariu
    1
    0

    va cam incaltati cu fesul...pe dos...si tu costele.....la 300-4000 cumpar vreo 2000 oricat de botite ar fi crangane....macaie... ma trage ti o sursa!

    Raportează
  • postat de un idiot care plateste taxe Marți, 02 Iulie 2013 17:20 Link la comentariu
    2
    6

    # - RESPECT PENTRU ONESTITATEA OMULUI INTERVIEVAT;
    # - Am invatat candva ca, in economia de piata (mai ales cea de paiata din Romania) cinstea = faliment;
    # - Daca nu ai fost la un moment dat implicat, daca nu ai trecut personal perin asa ceva, MAI BINE TACI. Valabil pentru oameni normali, nu salariati-postaci de serviciu - @George&Co&se.... .

    Explicatie:
    - In 2008 am fost implicat in achizitionarea unei mici masini. Familia fiicei dorea o mica masinuta pentru fiica studenta si incepatoare;
    - Eu aveam ideea de a cumpara un Break;
    - Am efectuat deplasarea la Zalau, in principal pt. mica masinuta;
    - micutul VW a fost "pregatit" pentru vanzare. Conform intelegerii, vanzatorul trebuia, in pretul platit, sa trimita piesele. Ciuciu telefon, ciuciu piese. De atunci s-au bagat peste pretul de cumparare bani pentru reparatii si tot nu merge cum trebuie;
    - cele break-uri pregatite, costau mai mult decat aveam in buzunar;
    - m-am invartit doua zile prin cele parcuri din Zalau - peste 3000 de masini;
    - intr-un colt de strada am vazut un MB. Mi-a placut capacitatea portbagajului, nu ca la break-uri - pentru inaltime dar, extrem de mult mai mare decat la oricare alt model asemanator - berlina;
    - murdara si lovita masina. Cu un pic de rugina pe la fund.

    Dupa cateva luni, un vecin primeste de la fiul sau aceeasi masina ca serie dar nu acelasi tip, REALMENTE DINTR-UN GARAJ DE BATRANA;.

    Dupa 4 ani si peste 60.000 km:

    - pret masinuta VW aranjata: 4400 euro; - cheltuieli reparatii - 5000;
    - pret MB: 4000 euro; cu mai multa rugina, cheltuieli curente, avarie releu 80 Euro;

    - masina vecinului: 5000km, arata la fel de bine, pleaca cu ea doar daca porneste.

    DACA ACEST INTERVIU AR FI APARUT ATUNCI, stiam cum sta treaba IN REALITATE cu SERIOZITATEA TRANSILVANENILOR comparativ cu ceea ce se intampla in restul tarii. Ma mai gandeam.

    Raportează
  • postat de Ionut Marți, 02 Iulie 2013 12:19 Link la comentariu
    0
    4

    Interlocutorul de mai jos are dreptate. Majoritatea potentialilor clienti nu stiu ce vor de la o masina, o cumpara influentati de anul fabricatiei/nr. km/marca masinii, dar nu se gandesc exact ce vor sa faca cu acea masina sau ce vor sa obtina de la ea.
    Masinile din grupul VAG au probleme la injectoare, cele din PSA la directie, GM la suspensie, etc. O masina diesel o cumperi daca faci multi km pe an, altfel iti cumperi una pe benzina. La fel si cu optiunile ei: multi se incanta ca e "full-options", insa nu stiu daca se gasesc de vanzare in toata tara 10 masini cu adevarat "full-options".

    Oricine doreste sa achizitioneze o masina SH il sfatuiesc sa mearga la un concesionar auto: acolo va primi consiliere de specialitate si i se va oferi si garantie la masina. Insa nu exista masina SH care sa nu necesite o investitie, fie ea cat de mica. Putini sunt cei care isi vand masinile pentru a-si lua una mai noua, majoritatea le vand pentru ca au probleme.
    Si cel mai important: cand cumparati o masina e dreptul vostru sa o verificati cat si cum vreti!

    Raportează
  • postat de @antigolanii de vindut auto. Marți, 02 Iulie 2013 11:56 Link la comentariu
    1
    2

    Elena, de ce scrii cu alt speudonim? Daca nu ai notiuni elementare despre o masina mai bine mergi cu taxiul, asa economisesti si bani de revizii. Ar trebui data proba obligatorie la obtinerea permisului auto care sa contina notiuni elementare despre functionarea unei masini, pentru ca de pe unor oameni care nu au idee nici cum verifica uleiul motorului se imbogatesc samsarii.
    Dar e plin de soferii de weekend care se dau cunoscatori pe strazile Galatiului. Daca vrei sa stii diferenta dintre diesel/benzina/electric/hybrid te invit sa conduci cate o masina din fiecare categorie. Dar probabil nu iti vei da seama de diferenta, ca tu vrei "o masina cu care sa merg la supermarket si de 2 ori pe an in concediu", cum zic majoritatea celor care vin sa-si cumpere masini SH. Pentru asta s-a inventat Loganul, o masina pentru cei care nu stiu de ce isi doresc o masina.
    P.S.: fa un calcul: cat mergi cu taxiul de banii pe care ii dai pe o masina?

    Raportează
  • postat de dan Luni, 01 Iulie 2013 23:28 Link la comentariu
    2
    6

    Da masinile astea lego sau puzzle cum trec de RAR sau de varianta bulgareasca a RAR-ului???

    Raportează
  • postat de un cumparator de masini sh Germania Luni, 01 Iulie 2013 23:07 Link la comentariu
    13
    3

    Legat de masinile aduse din Germania ! Prin anii 2003 voiam sa-mi iau o masina noua.Ca de vorba romanului...ce-i nou e sfant ! Cu un buget de circa 10.000-12.000 de euro am gasit masina mult visata..RENAULT CLIO ,motor 1.5 DCI .M-a costat 10.550 euro.Atunci mi-am zis ca e masina vietii mele.Insa cu timpul am inceput sa descopar ca reviziile costau la greu...materiale de proasta calitate pe ea...si scria Made in Turcia..de ex.aripile care era din plastic casant si tabla foarte subtire.Apoi am inceput sa am probleme cu pornirea (imi pornea foarte greu cu motorul cald ) .La nici 45000 de km mi-a cazut injectia care ma costa 3000 si ceva de euro.Nu mai spun prin ce am trecut ,insa am dat-o rapid si am scapat de ea.In prezent am o masina din talcioc luata de la un samsar de masini,de care pot spune ca e super masina ,luata din 2006.Niciodata n-am sa iau masina nou de aici de la noi,pentru ca majoritatea sunt facute pe la turci de calitate proasta.

    Raportează
  • postat de antigolanii de vindut auto. Luni, 01 Iulie 2013 22:54 Link la comentariu
    1
    4

    @elena. esti un prost sau escroc. in ce scop cumperi o masina pe benzina si in ce scop iei una pe motorina. ?cred ca esti doar un cocalar de talcioc unde ai fixatii pe tema asta. lasa oamenii in pace sa gaseasca singuri alegerea. sau a unui profesionist in ale autovehicolelor, nu a unui samsar de hirburi vopsite si cu capace schimbate la roti. e plin orasul de voi, lustruitori de hirburi cu pretentii de comercianti si cunoscatori auto. mincinosii, escrocii, stau la pinda sa prinda un fazan. orasul e plin de smenari de masini sh. din pacate ei discrediteaza si pe cei ce sint onesti, putini dar sint. prima data cind luati o masina va uitati la vinzator si apoi la masina. daca e cocalar cu smecherii in cap, lanturi, tatuaje pe culoarea gri si vorba multa, mai bine fara. spor la cumparaturi.

    Raportează
  • postat de danke schon Luni, 01 Iulie 2013 22:45 Link la comentariu
    1
    5

    n-am nici in clin ,nici in maneca cu targurile,samsarii etc,etc.,n-am fost SI NU MA VOI DUCE IN TALCIOC NICIODATA PE TOT RESTUL VIETII MELE.
    insa asa gandesc si eu : are balta peste ,adica PROSTI si CREDULI cu nemiluita
    am o matusa care in urma cu cativa ani isi dorea un ford din deutschland ,zic hai ,,da-i si mata un 200 euro acolo si ma duc eu si ti-l iau ,,
    a facut ce-a facut si pana la urma a luat masina de la un ,,show-room de bisnitar ,, si i-a dat lu ala exact 100 milioane in plus la vremea aia fata de pretul din DE.nu exagerez cu nimic .exact 100 in cap.
    asa ca PROSTIME este destula ,aduce-ti baieti masini furate,sudate ,etc etc ca ,cu adevarat PROSTI veti gasi in RO la orice ora.
    un lucru e sigur : pe mine nu ma veti ,,hali,, niciodata .de 10 ani mi le iau singurel de la ,,mosuleti,, si ,,babute,, din bogata si prospera Germanie

    semneaza :
    propietar de opel cu 541.000 km in bord ,totul original pe masina . nu e de vanzare .

    Raportează
  • postat de Mikell Luni, 01 Iulie 2013 22:17 Link la comentariu
    0
    3

    Ca sa vedeti cam ce masini se vand prin Germania intrati pe http://www.mobile.de sau pe site-ul http://www.mobile.ro,unde gasiti aceleasi informatii din primul indicat ,dar in limba romana;veti fi mirati sa vedeti ca masinile oferite de nemti direct de acasa sunt mult mai scumpe ca cele date prin targurile din romaniaca de catre ,,intreprinzatorii la care se refera Munchen.Cred ca cel mai bvine este sa mergeti direct in germania ,la sursa si sa va cautati masina!

    Raportează
  • postat de @@elena Luni, 01 Iulie 2013 22:12 Link la comentariu
    0
    1

    Puteai sa-i dai cateva explicatii ,daca te pricepi,aceasta femeie a intrebat si ea ca sa-si faca o parere ,nu este cazul sa fii ironic ,chiar daca respectiva este posibil sa fie la prima masina ,toti am fost odata nestiutori...!

    Raportează
  • postat de @elena Luni, 01 Iulie 2013 18:34 Link la comentariu
    2
    1

    Cele mai bune masini sunt cele care merg pe zeama de varza Elena. Dupa comentariul tau banuiesc ca singura masina cu care ai mers a fost un maxi-taxi. Uite asa se imbogatesc samsarii, de pe urma persoanelor ca tine (fara suparare).
    Motorul pe benzina il iei cu un scop, cel pe motorina cu alt scop. Depinde de tine ce vrei sa faci cu masina.

    Raportează
  • postat de elena Luni, 01 Iulie 2013 18:09 Link la comentariu
    4
    1

    Pana la urma care masini sunt mai bune: cele pe benzina sau pe motorina avand in vedere ca combustibilul e la acelasi pret?

    Raportează
  • postat de Marcel Luni, 01 Iulie 2013 17:34 Link la comentariu
    3
    1

    George, sunt si samsari cinstiti, insa prea putini. Oricine cumpara o masina sh e liber sa o duca la un tester profesional unde se poate scana inclusiv caroseria cu laser, vazandu-se astfel orice urma de sudura. Povestile de adormit copii ca "nu iese nici la tester" sunt pentru cei creduli. Un tester original (nu toate testerele de 2 lei de la service-uri fantoma) iti zice si cati litri de combustibil au fost bagati la ultima alimentare.
    Ex.: verificare completa Audi A6 2005 (caroserie, motor, sasiu, mecanica, electrica) costa 1500 ron, dureaza 6-8 ore si se poate face la orice reprezentanta VW.

    Raportează
  • postat de George Luni, 01 Iulie 2013 15:06 Link la comentariu
    5
    4

    Apoi, acolo caut în târguri, în parcuri auto şi mai am eu nişte metode pe care nu le spun ca să nu dau idei şi altora. PAI SE CUNOASTE DE LA O POSTA CA INDIVUIDUL ASTA LE FURA. E hot la drumul mare. E hot toata ziua.

    Raportează
  • postat de Ionica Luni, 01 Iulie 2013 14:55 Link la comentariu
    0
    2

    Mai umbla o vorba prin Italia cum ca masinile(BMW AUDI etc) folosite pentru diverse teste de fabricile din vest sunt mai apoi cedate in centre pt dezmembrari pt a fi vandute in EXCLUSIV in bucati. Aici vine partea inventiva a est europenilor, masinile sunt taiate in 2 bucati si aduse pe "bucati" pe trailer in 2 trasporturi diferite catre Romania, Bulgaria, Ucraina , apoi sudate profesional, polish etc etc si vandute la "pescari" care nu duc lipsa de lovele...
    Daca vrei sa mai crezi in mitul "avocat, doctor, babutza" mergi si le cumperi de la sursa in Germania, Olanda etc! iar atunci vei constata ca te costa o masina si cu 30% mai mult ca in talciocurile din Romanica...

    ...a si inca ceva tre sa fii prea prost sa mai crezi ca cineva face mai putin de 30mii km pe an cu un X5, A6, A8 etc cei care detin astfel de masini sunt oameni cu bani care nu tin cont de service/motorina/km

    Raportează
  • postat de dfgdfg Luni, 01 Iulie 2013 14:01 Link la comentariu
    0
    2

    care-i exclusivitatea?
    care-i marea destainuire?
    si in plus? exclusivitate cu cine? astea le afli de la orice baietzhas care pierde vremea prin talcioc.
    mare articol....parca ati gasit-o pe Elodia.... in viata!

    Raportează
  • postat de Coco Luni, 01 Iulie 2013 13:12 Link la comentariu
    0
    6

    Masinile "lego" sunt si au fost intotdeauna masini scumpe, de lux, ca deh, romanu sufera de S-Classe si A8.
    Am avut un seria 7 din 2003 pe care l-am tinut 3 ani ( adica 190.000 km) facandu-i doar schimbul de ulei. Cand m-am hotarat sa il vand cadea tabla de pe el, dar m-am dus la niste "meseriasi" care cu doar 1000 euro l-au facut sa mearga si sa arate ca nou. Trageti voi concluzia povestii...

    Cum ziceam si bisnitarul intervievat, prost e cel care da, nu cel care cere. Plus ca majoritatea masinilor scumpe de pe sosele sunt furate de prin vest si inmatriculate cu acte dubioase, ca foamea e mare in Politia Romana. Tariful e de 100-200 euro pe luna/masina inmatriculata pe genunchi, tarif stabilit in functie de cate fete are la produs proprietarul masinii. Asta in timp ce unii platesc 7 ani rate la un Logan de 8000 euro...

    Pentru cine stie cum sa fenteze legile, piata auto este si va fi o sursa infinita de bani.

    Raportează
  • postat de tuky Luni, 01 Iulie 2013 12:00 Link la comentariu
    3
    2

    Foarte corect acest domn,.......sincer si bun la suflet ! Sa-i fie tarana usoara !

    Raportează
  • postat de Masini sh Luni, 01 Iulie 2013 11:50 Link la comentariu
    0
    13

    Masinile LEGO nu mai reprezinta de mult interes. Sunt fumate de prea mult timp iar castigurile nu mai justifica cheltuielile cu ansamblatul si reparatul acestora. In nici un caz la masinile sub 5.000-6.000 Euro. Practica este des intalnita la masinile de peste 10.000-15.000 Euro, unde renteaza "investitia".
    Cred ca cel mult o treime din masinile din targ sunt LEGO.
    Acum smecheria sunt masinile de taxi, rent-a-car si leasing operational, cu peste 300.000km facuti in 4-5 ani, cosmetizate, dati km inapoi si fentat TVA-ul. Sunt luate fara TVA intracomunitar din Belgia, Olanda, Franta, Germania si Italia direct de la companiile de taxi sau rent-a-car sau de la firme de licitatii, fentat TVA-ul prin firme fantoma si trecute prin 2-3 persoane fizice, iar apoi vandute ca avand intre 105.000 si 150.000km in targuri dar la valoarea bruta, ca si cand ar fi avut acel TVA platit.
    Pana nu va exista o lege care sa interzica comertul profesionist cu autovehicule rulate pe persoana fizica nu se va stopa nici evaziunea fiscala rezultata prin neplata impozitelor pe profit a geambasilor si din eludarea platii TVA intracomunitar, nici inselarea clientilor cu produse contrafacute sau vicii ascunse de care nu raspunde nimeni. In acelasi timp se va crea si cadrul unui comert profesionist cu autovehicule rulate, in baza caruia societatile sa raspunda pentru viciile ascunse ale masinilor vandute si sa fie obligate sa ofere garantii reale pentru acestea.
    Cumparatorii poarta la randul lor o parte din vina, pentru ca achizitioneaza masini de acest gen, constienti fiind ca se intampla acest lucru, dar accepta tacit in favoarea unui pret mai scazut cu 200-300 Euro si cu speranta ca nu vor avea probleme tehnice majore cu aceasta masina.

    Raportează
  • postat de unad Luni, 01 Iulie 2013 11:34 Link la comentariu
    0
    7

    Confirm spusele lui "Munchen"... Cunosc pe cineva care se ocupa cu asa ceva. A renuntat pentru ca nu mai e rentabil sa faci drumul pana in Germania pentru 2-300 euro pe luna. Mai bine muncesc la supermarket, decat sa invart masini SH, spunea el. Aducea Audi, WV, skoda, Nissan, in ultima vreme golf4, opel astra si ford focus :) toate benzina toate ieftine cu peste 200.000 km la bord

    Raportează
  • postat de cineva Luni, 01 Iulie 2013 10:28 Link la comentariu
    0
    0

    poate e vorba de masini peste 7-8000 euro!!!!!!!!!daca as face asa ceva , nu as face cu ceva ieftin!!!3-4ooo!!!!!!!

    Raportează
  • postat de costel din 13 Luni, 01 Iulie 2013 07:24 Link la comentariu
    0
    2

    imposibil asa ceva :))))

    Raportează

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.