Campanie VL: Soluţii "de import" pentru renaşterea Galaţiului

Campanie VL: Soluţii "de import" pentru renaşterea Galaţiului
Evaluaţi acest articol
(0 voturi)

* „Viaţa liberă”, la capătul a trei luni de zile în care Galaţiul a fost pus faţă în faţă cu alte oraşe din ţară * Cum au rezolvat alţii probleme asemănătoare cu ale noastre * De la marea infrastructură la dezvoltarea parcurilor industriale, a campusurilor sociale sau zonele de agrement * Invitaţie la dezbatere adresată comunităţii locale şi reprezentanţilor autorităţilor publice


Prea adesea, atunci când a fost vorba de problemele Galaţiului, fie ele de natură economică, socială, administrativă, culturală am auzit sintagma „nu se poate”. Economia e în cădere liberă, „nu se poate” face nimic; Galaţiul e oraş muncitoresc, „nu se poate” face aici turism; sunt prea multe blocuri, „nu se poate” face un program de reabilitare termică. Şi lista poate continua: „nu se poate” face o autostradă sau măcar un drum expres, „nu se poate” construi un aeroport, „nu se poate” face o traversare a Dunării, „nu se poate” face o amenajare urbană coerentă, „nu se poate” salva centrul istoric. Galaţiul a devenit oraşul tuturor… imposibilităţilor!
Ei bine, noi nu credem că Galaţiul şi-a pierdut de tot spiritul care făcea din acest oraş unul dintre cele mai importante centre ale ţării şi că, dacă se doreşte cu adevărat, se pot găsi soluţii indiferent cât de grea poate aparent părea o problemă. Şi asta fără măcar a încerca să „reinventăm roata”. Am căutat să demonstrăm acest lucru prin intermediul campaniei „Cum renaştem Galaţiul”, derulată de „Viaţa liberă” pe parcursul a nu mai puţin de trei luni de zile. În fiecare săptămână am pus Galaţiul faţă în faţă cu alte oraşe din ţară, precum Constanţa, Iaşi, Braşov, Oradea etc. Am dorit să vedem cum au rezolvat alţii probleme asemănătoare cu cele cu care se confruntă Galaţiul. A fost un amplu efort de documentare prin care „Viaţa liberă” a adus în faţa comunităţii gălăţene, dar şi a administraţiei publice, exemple de bună practică ce ar putea fi aplicate şi la Galaţi.

Noi şi restul lumii

Dincolo de exemplele punctuale, se pot face, totuşi, o serie de observaţii cu caracter „unificator” pentru toate subiectele prezentate. Prima dintre ele este aceea că Galaţiul nu este o „enclavă” care ţine de la Dunăre la bariera Traian. Sfera locală se subscrie celei regionale, care la rândul este inclusă în cea naţională şi chiar internaţională. Ignorarea acestui principiu a făcut, de exemplu, ca marile proiecte de infrastructură să ocolească Galaţiul. Nu numai potenţialul Dunării, dar şi vecinătatea cu spaţiul ex-sovietic a fost aproape ignorată. Rezultatul? Un proiect major precum cel al autostrăzii inelare a Mării Negre şi care, în mod normal ar fi trebui să treacă prin Galaţi, a fost „deturanat” pe ruta Focşani, Ploieşti, Bucureşti! Nu acelaşi lucru s-a întâmplat în „omologul” Galaţiului din partea cealaltă a ţării, la Oradea, unde în urma unui front comun al autorităţilor din Bihor, Arad şi Timiş s-a reuşit includerea în proiectul autostrăzii „Via Carpatia” care va traversa pe axa Nord – Sud întreaga Europă, din Ţările Baltice până în Grecia!

Colaborare la nivel de judeţ

În alte zone din ţară, în ciuda unei concurenţe de ordin economic sau chiar politic, s-a reuşit ajungerea la un numitor comun atunci când interesele regionale o impuneau. În cazul Galaţiului, din păcate, nu s-a întâmplat aşa. Eterna rivalitate, întreţinută prin orgolii prost înţelese, dintre Galaţi şi Brăila a dus la ratarea realizării unei zone metropolitane care, ca aglomerare urbană, ar fi fost a doua după Bucureşti. Nici mai noua Asociere intercomunitară dintre Galaţi, Brăila şi Tulcea nu pare a se simţi prea bine… În aceste condiţii ce şanse ar avea, de exemplu, ca drumul expres Galaţi – Brăila – Tulcea – Constanţa, inclus, teoretic, în varianta extinsă a reţelei europene TEN-T, să se numere în proiectul exerciţiului bugetar 2014 – 2020 printre priorităţile de finanţare ale Guvernului? E o temă care, cât mai este timp, ar merita o mai mare atenţie din partea reprezentanţilor Galaţiului şi nu numai.
Unii ar spune, poate, că o serie de proiecte sunt imposibil de realizat, precum cel privind un aeroport la Galaţi. Din păcate, am uitat că Galaţiul a avut şi o tradiţie aviatică. Între Bucureşti şi Galaţi a fost înfiinţată, în 1926, prima cursă aeriană internă pentru a permite accesul oamenilor de afaceri în oraşul-port. E o necesitate care se simte şi astăzi, dar aşteptăm ca rezolvarea să vină „de la centru”. Braşovenii, aflaţi într-o situaţie asemănătoare, au avut energia de a merge în cele din urmă pe cont propriu. „Nu se poate”? În aprilie a.c. au fost demarate lucrările la pista Aeroportului Braşov – Ghimbav, iar până în 2016 vor fi finalizate lucrările la turnul de control, precum şi la terminalul de mărfuri şi călători. La noi, ideea unui aeroport a intrat mai degrabă în categoria „legendelor urbane”, deşi un astfel de proiect ar putea avea rolul unui veritabil nucleu în jurul căruia să se dezvolte conurbaţia Galaţi – Brăila.

Parcurile Industriale atrag investiţii

Unul dintre punctele centrale ale campaniei „Cum renaştem Galaţiul” a fost cel al modului în care, în oraşe precum Cluj sau Ploieşti, s-a reuşit dezvoltarea unor parcuri industriale. După cum se ştie, la Galaţi istoria Parcului Industrial s-a limitat doar la cheltuirea în condiţii destul de controversate a 5,7 milioane de euro. La Cluj-Napoca s-au realizat nu unul, ci trei parcuri industriale, urmează şi al patrulea. Peste 380 milioane de euro au fost investiţiile companiilor din aceste parcuri, investiţii care au generat 5.000 de locuri de muncă. Descentralizarea economiei şi necesitatea unor alternative au dus şi la Ploieşti la realizarea unui parc industrial în care s-au investit 300 milioane de euro. Mai mult, proiectul a fost extins şi la nivel judeţean, cu demararea unor parcuri industriale la Urlaţi, Mizil, Ciorani. Cum ar fi, de exemplu, ca un Parc Industrial la Galaţi să fie urmat de unele la Tecuci, Tg.Bujor sau Bereşti? Dar, după cum remarca, de altfel, unul dintre interlocutorii noştri, aici e vorba de mai mult decât de voinţa unei primării sau a alteia. Iniţiativele administraţiei publice trebuie completate de cele ale administraţiei judeţene şi invers. Mai mult, în oraşe precum Cluj şi Ploieşti s-a înţeles necesitatea uneii axe de colaborare solide între administraţia publică, mediul privat şi mediul universitar. În acest sens, remarcăm că noua administraţie a Galaţiului este mai receptivă şi mai dornică să (re)lanseze Parcul Industrial, iar modelele propuse în cadrul campaniei VL se numără printre cele intrate în atenţia municipalităţii gălăţene.

Soluţii la nivel local

Nu în ultimul rând, una dintre concluziile campaniei noastre este şi aceea că prosperitatea unui oraş ţine şi de spiritul participativ al comunităţii. La Sibiu, comunitatea a fost cea care s-a implicat în problema câinilor comunitari, iar programele de sterilizare a câinilor au fost însoţite şi de campanii în care sute de câini au fost luaţi spre adopţie, iar în şcoli li s-a explicat elevilor ce înseamnă o îngrijire corectă şi responsabilă a animalelor de companie. Tot comunitatea locală a fost cea care a făcut ca, la Arad, spaţiile verzi să fie printre cele mai de invidiat din ţară. Ştrandul „Neptun” este demn de un Aqualand, în condiţiile în care, la Galaţi, bazinele de pe malul Dunării zac, de ani de zile, într-o stare jalnică. Presiunile sociale au fost cele care, la Botoşani, au dus în cele din urmă la modernizarea din temelii a întregului sistem public de furnizare a energiei termice, proiect de peste 150 milioane de lei. Nu trebuie, totuşi, să rămânem captivi într-o zonă pesimistă. Că şi la Galaţi se pot mişca lucrurile o demonstrează, de exemplu, iniţiativa Primăriei de reabilitare a unor artere importante din oraş, chiar dacă încă mai este mult până la realizarea unor pasaje rutiere precum cele de la Craiova, dar toate au un început. Un alt exemplu este proiectul municipalităţii privind realizarea unor campusuri sociale, precum cele de la Constanţa. Acest model a fost evocat pe parcursul campaniei noastre ca posibilă soluţie pentru soluţionarea în condiţii decente a avalanşei de cereri de locuinţe sociale cu care se confruntă Galaţiul. Proiectul se anunţă amplu – 1.700 de apartamente – şi fără îndoială că va fi un pas important în rezolvarea unor probleme sociale.

Invitaţie la dezbatere

Faptul că o parte dintre soluţiile identificate pe parcursul acestei campanii au intrat deja în atenţia municipalităţii este un semn încurajator. Prin urmare, ziarul „Viaţa liberă” îşi va continua demersul jurnalistic printr-o invitaţie adresată administraţiei publice, mediului de afaceri, mediul universitar de a discuta pornind de la articolele publicate în campania „Cum renaştem Galaţiul” despre modelele pe care le putem aplica pentru relansarea oraşului. Desigur, o astfel de dezbatere nu ar fi completă fără propunerile sau întrebărilor pe care le aşteptăm şi din partea dumneavoastră, a cititorilor „Vieţii libere”, pe adresa redacţiei, str. Domnească nr. 68, şi pe adresa electronică Această adresă de email este protejată contra spambots. Trebuie să activați JavaScript pentru a o vedea.. Suntem gălăţeni şi, cu siguranţă, ne dorim un viitor mai bun pentru Galaţi. Prin urmare, nu ezitaţi să ne prezentaţi soluţiile pe care le consideraţi cele mai potrivite pentru a le face cunoscute întregii comunităţi gălăţene.

Citit 2993 ori Ultima modificare Marți, 03 Septembrie 2013 18:20

17 comentarii

  • postat de fresnescu ionel
    Duminică, 13 Aprilie 2014 07:36
    79.117.180.***
    Pentru zona metropolina New Braila , cat si pentru programele de dezvoltare a infrastructurilor de transport in aceasta zona a tarii, Galatiul ca oras trebuie privit ca o extensie a metropolei spre nord ,si nu ca o necesitate de legatura expresa a de legatura la vreo autostrada anume. Galatiul trebuie privit din perspectiva dezvoltarii zonei,ca o EXTENSIE a metropolei spre nord si nimic mai mult.Consider ca viitoarele autostrazi trebuie sa aibe capatul numaio pana la Braila,si nu sa se duca pana la Galati. Legatura dintre cele doua municipii , se v-a face prin bulevarde metropolitane . Asa ca Galatiul sa nu mai fie trecut pe masterplanul transporturilor ,ca si capat de linie. New Braila v-a asigura tot ceeace trebuie pentru extensia spre nord a metropolei. S-ar face in acest fel enorme economi si la bugetul de stat. Asa vad eu dezvoltarea frumoasa a extensie metropolei spre nord.Astept adeziunile d-voastra dragilor galateni.
    0
    1
    Raportează
  • postat de Fresnescu Ionel
    Luni, 09 Septembrie 2013 16:52
    92.80.157.***
    Stimati galateni!
    Eu, Fresnescu Ionel, marea latura si scursura borata a Brailei, declar urmatoarele!
    De fel,sunt un bou!!! Un derbedeu, un neam-prost, retardat-mintal si cu doagele lipsa!!! Creier…nu mai am. In locul lui am un roi de muste si molii si ceva ...nisip pentru excrementele de pisica!!! Sunt prostul Brailei!, Dar prost, gramada cu draci. Sunt pleava proasta a Brailei!!! Prostul satului la o adica!!! Sunt o plosnita care posteaza pe ziarul galatean doar ca sa dezbin si sa improsc cu noroi de vita paroasta ce sunt!!! Asa sunt eu...un cretin, creatie ordinara si o eroare a naturii! Efectele Cernobalului se vad asupra mea! Eu sunt un frustrat cu stihiile trecutului in creier….si nu mi le poate scoate nimeni din cap!!! De-asemeni, nu ma bagati in seama cand postez!!!Nu bagati toti prostii in seama.... Eu sunt prea prost ca sa mai stiu ce fac cand ma droghez ... Sunt din neam de drogati si betivi sadea. Asa reactionez la liniutele de sticla pisata si furadan pe care le trag pe nas!!! Sunt capiat deci IGNORATI-MA!!! Imi cer scuze fata de galateni pentru iesirile mele dar cand nu primesc tratamentul la timp…am reactii adverse: ma dau cu capul de blocuri, ma dau cu capul de tramvai, imi dau cu ciocanul sau bordura de marmura in cap! Sau imi bat cuie in frunte!!! Imi cer scuze fata de Galati si Moldova caci le-am jignit fara rost, scotand numai prostii din gura mea mancatoare de rahat!!!!!! Oricum,...sunt frustrat caci in curand veti avea un Mall mai mare decat Carrefour-ul nostru unde...voi erati clientii care ne mai ajutau cu bani la buget...Dar in curand ADIO-MAMA!!! O sa ramanem cu praful de pe toba si ,,chelea" de pe gard!!! Iertati-ma ca sunt prost si ca pe fata pamantului sunt doar o insecta care nu produce nimic decat: PAGUBE!!! Sunt doar un simplu transformator de mancare in rahat,adica un vierme inelat!!!!
    0
    0
    Raportează
  • postat de conasule , Bruno Ribo ,mai pune o sita de faina in plus pt angajati ca ne ducem de rapa cu totul
    Vineri, 06 Septembrie 2013 13:53
    93.118.196.***
    eu propun orasul Galati la stadiul de comuna,ex comuna Galati sat micro 19 , sau comuna Galati sat micro 39 , si astfel scapam de toate orgoliile astea de oras,aeroport,tunel pe sub Dunare ,POD peste Dunare, etc nu mai bine suna ,,podet peste paraul Dunarea,, sau ,,aeroport pt stropirea cu ierbicid a culturilor de primavara,s -a nu mai avem orgolii de astea ca stadion municipal mai mare ca arena nationala ,pt ce?pt o echipa care va retrograda in divizia C?precum OTELU ,sa fim realisti, nu ne-ar sta rau nici ca cartier al noului oras new BRAILA
    1
    2
    Raportează
  • postat de coxar
    Joi, 05 Septembrie 2013 17:26
    92.80.187.***
    ce sa caute Măcinul in Newbrăila ? e in Tulcea, alta regiune.
    0
    1
    Raportează
  • postat de Fresnescu Ionel
    Joi, 05 Septembrie 2013 15:45
    79.117.184.***
    Cu ce va deranjaza ca orasul Galati va devenii cel mai mare cartier al metropolei New Braila in anul 2014. Metropola New Braila, va avea cel putin 3 sectoare precum Bucurestiul,respectiv sectoarele: Galati,Braila, Vadeni,Macin,Chiscani,.Daca tot ati ajuns la concluzia ca Galatiul nu poate traii fara Braila,hai sa lasam orgoliile si s-o punem de o metropola pe nume NEW BRAILA. Facem si aeroport,si pod peste Dunare,si drum expres,si autostrada Buzau-Braila -Galati, si tot ce trebuie sa ne dezvoltam.Sper ca domniile voastre galateni sa nu va suparati si sa faceti cum ati facut cu trilaterala, pe care nici in ruptul capului nu ati semnat-o.Haideti sa avem linii de troleu,tramvai si autobuze de cca. 40 de Km. interior cum nici un alt oras din tara nu are asa ceva. Pentru constructia infrastructurilor rutiere,navale,aeriene,feroviare si altele speciale, ar fi nevoie de o forta de munca de cca. 12.000. de muncitori ,care dupa edificarea tuturor investitiilor, metropola New Braila ,ar fi cel de-al doilea oras al Romaniei. Galateni ,hai semnati odata conurbatia New Braila. Nu mai pierdeti timpul. Timpul copsta bani si nefolosit cum trebuie,produce pierderi.Hai sa infiintam cat se poate de repede acea Bursa de Cereale,necesara zonei noastre. Acum cred ca si galatenii se pot mandri cu frumoasa zona istorica a Brailei, iar ei brailenii se pot mandri cu Universitatea Dunarea de Jos,de unicitatea facultatilor pe care le detine. Galateni,hai sa dam mana cu mana,pentru metropola secolului XXI , NEW BRAILA. Fie binecuvantata aceasta propunere.
    5
    1
    Raportează
  • postat de Adrian
    Joi, 05 Septembrie 2013 05:37
    63.141.204.***
    Cand cel putin cei 17.000 de someri din Galati vor iesi la munca voluntara pentru repararea viaductului atunci, da va mai exista o speranta.. In rest sunt numai vorbe.
    0
    4
    Raportează
  • postat de Ioan moldovan
    Miercuri, 04 Septembrie 2013 18:42
    79.116.111.***
    Din vremea vechilor regiuni stim cu totii ce tafna au brailenii. Conurbatia GLBR e o ideie frumoasa dar nascuta moarta. Ma si mir ca pentru prima data nu apar ciudatii forumisti braileni care-si exprima ura fata de moldoveni, pe care sii doresc totusi ca un cartier muncitoresc al Brailei. Suntem noi cu adevarat moldoveni? Bine ar fi. Pe vremea lui Mircea cel Batran eram munteni, Dupa Stefan cel Mare ne-am moldovenizat si bine am facut. Mai nou PSD-ul vrea sa-i faca feuda lui Oprisan rupand o bucata din Moldova lui Stefan. Suntem noi moldoveni? Daca am fi ne-am da seama ca reintregirea Romaniei fara reintregirea Moldovei e o gogorita. Avem regiuni geografice bine stabilite de istorie si ne batem joc de ele. Unire cu Braila? Unire cu ura si tafna. Atragerea de fonduri europene pentru o euroregiune Moldova ar fi foarte benefica. Resedinta noastra de regiune a fost dintotdeauna Iasul. Am auzit ca groful de Botosani, gainocidul Fluture vrea si el o halca din trupul Moldovei si asa lasata intr-o cumplita nedezvoltare prin grija mafiei dambovitene. Cate bancuri au creat oltenii lui Ponta despre moldoveni, cata ura au in ei brailenii! Unire moldoveni!
    0
    2
    Raportează
  • postat de Optimistul
    Miercuri, 04 Septembrie 2013 14:17
    5.13.218.***
    Cat timp orasul este condus de politicieni a caror tinta e cum sa furam Galatiul,nu cum sa renastem Galatiul,zona asta va deveni a doua Vale a Jiului. Cand actualul primar,intrebat de ce prefera functia asta in locul celei de la Otelul,care i-a adus in 2011 jumatate de milion de euro in buzunare declara nonsalant ca aici are asigurat un buget anual de peste 10 mil euro din care are asigurata o prajitura mult mai consistenta, la ce sa te astepti? Drept dovada sta sportul galatean care s-a dus de rapa de cand a venit el la conducerea orasului. Cand oameni precum Paslaru, supranumit catelul de companie al lui Nica, sau Durbaca sunt alesi la fiecare 4 ani chiar daca au fost prinsi cu mana bagata pana la cot in banul public, cand incompetentii ca Dobre,Nica,Ichim sau Toader reprezinta orasul in Parlament, cand un personaj cu tulburari mintale este ales la sefia CJ la ce sa te astepti? Deja orasul este dominat de jamaicanii cu fuste inflorate care te sfideaza din masini de lux, dar care put ingrozitor, si care se mai lipesc si ei la o alocatie suplimentara, un ajutor social, iar singurele afaceri profitabile sunt video-chat-ul si pompele funebre.Toata lumea care nu stie sa fure e la munca in Italia sau Spania, multi dintre ei s-au rupt ireversibil de oras si au mai ramas cativa fraieri incapabili sa-si lase parintii singuri. In ritmul asta in 20 de ani Galatiul va deveni Micul Toflea iar blocurile vor avea acoperisuri cu turnulete...
    1
    6
    Raportează
  • postat de Ion
    Miercuri, 04 Septembrie 2013 13:26
    5.13.202.***
    Viitorul Galaţiului nu stă în colaborarea cu Constanţa şi Brăila şi alte bazaconii de genul ăsta ci în pod peste Dunăre, aeroport, parcuri industriale şi drum expres până la cea mai apropiata autostradă. Nu avem nevoie de asociere cu nişte şmenari plini de duşmănie, avem nevoie de proiecte îndrăzneţe şi de mulţi bani (care se pot atrage, fie împrumutaţi fie fonduri europene etc).

    Ar fi o adevărată efervescenţă economică să ai aici aeroport (să poată veni investitorii cu uşurinţă), parcuri industriale (locuri de muncă etc) pod peste Dunăre (s-ar deschide accesul către N Dobrogei care acum este nevalorificat), drum expres către viitoarea A1 completa pentru legătura cu V Europei).

    Şi toate acestea (pod/tunel, aeroport, parcuri industriale) să fie pe teritoriul judeţului Galaţi altfel ne vom smulge părul din cap când le vor lua (sau se vor bate să le ia) brăilenii cu japca după ce le vom construi, aşa au vrut să facă cu Cartierul Siret/Dimitrie Cantemir.
    2
    5
    Raportează
  • postat de omul cu speranta la comun GL - BR - GL - BR
    Miercuri, 04 Septembrie 2013 13:09
    178.138.97.***
    Singurul viitor al orasului este la pachet cu Braila. Impreuna Galati - Braila - Galati, pot atrage investitii in infrastructura, locuri de munca, bunastare. Separat, inseamna agonie si moarte lenta dar sigura. Moarte a ambelor orase.

    Cand ciuma rosie (PSD) se va ridica de pe cerul oraselor noastre si generatie tanara de politicieni dornici de salvarea zonei si a regiunii de la Dunarea de Jos, atunci vom trai cu speranta in renastere. Pana atunci, pensionarii flamanzi, manipulati cu un pumn de faina sau o lingura de ulei, vor duce soarta celor doua orase, inevitabil catre cimitir, odata cu ei, in mormant. Tinerii au plecat la munca afara.
    Studentii si cei mai luminati, studiaza prin Bucuresti sau alte centre universitari mari...
    4
    2
    Raportează
  • postat de Eu
    Miercuri, 04 Septembrie 2013 11:14
    86.127.208.***
    Daca ne dorim un viitor mai bun pentru acest oras, macar sa cascam bine de tot ochii atunci cand "bunastarea" unora sta in stampila din mana noastra si sa nu mai stampilam dupa numarul de afise intinse ca cearceafurile prin oras, dupa greutatea sacoselor ori la indemnul lingailor de clante de partid. Orasul asta arata asa si datorita intereselor personale sau de grup a tuturor politicienilor galateni, incepand de la consilieri locali si pana la parlamentari. E un oras devastat de incompetenta politica. Pe care am girat-o cu zambetul pe buze.
    0
    3
    Raportează
  • postat de sgs2
    Miercuri, 04 Septembrie 2013 10:30
    86.124.200.***
    bun articol! felicitari!!
    1
    4
    Raportează
  • postat de julien
    Miercuri, 04 Septembrie 2013 09:58
    79.116.104.***
    autostrazi,aeroport, pod peste dunare sunt subiecte de domeniul sf.galatiul a fost condus si este de hoti, prosti, incompetenti si cretini.deocamdata galatiul renaste prin cresterea numarului de caini vagabonzi si mizerie generalizata.
    0
    2
    Raportează
  • postat de un locatar disperat
    Miercuri, 04 Septembrie 2013 08:57
    89.137.138.***
    daca cineva de la redactie citeste aici as vrea sa veniti la blocul camin 1 din str portului nr 63 de linga intfor...cad bucati din bloc apa musteste pe acoperis infiltrinduse in pereti si nimeni nu se oboseste de la etaju2 sa desfunde scurgerea..daca doamne fereste cade in capu vreunui copil caci majoritatea aici se joaca si nimanui nui pasa.trebuie sa moara cineva ca sa se ia masuri/?in acest bloc sacii cu gunoi menajer ,zboara la orice ora de la etaj,bidoane goale ,coji de cartofi,nimanui nui pasa.daca urcati la et1 doar pe scara va veti ingrozi cat de deteriorati sant peretii si cata mizerie.aici multi sant chiriasi in ap tevile sant sparte si nimeni nu vrea sa le repare apa curge pe peti in fiecare seara finca cei de la et2 doi au dusul deasupra dormitoarelor noastre de la et 1.unde poate merge un locatar sasi poata obliga vecinul de la etaj sasi repare tevile din ap/??va rog daca cititi si santeti intradevar viata libera care ajuta cetatenii in diverse probleme veniti in port dar la acest bloc .va veti convinge singuri ce se intimpla aici si cat de disperata e situatia.,doamna administratoare spune ca nu intra in atributiile ei.cineva trebuie sa raspunde de problemele asociatiei...astept raspunsul dumnevoastra...
    0
    3
    Raportează
  • postat de Marius Stanica
    Miercuri, 04 Septembrie 2013 08:56
    213.218.53.***
    asa este dle IC !

    doar ca mai exista o mica raza de speranta... . desi TOATE LUCRURILE SE DESFASOARA IN DIRECTIA IN CARE orasul Galati scade, scade si se inchide - nici macar oras de pensionari nu va mai fi... ci un sat -oras parasit !
    vom ajunge ca orase precum Alexandria sau multe altele care scad puternic si se duc ca niste sate-orase parasite.. .


    Aveti extrem de mare dreptate cand spuneti ca REDRESAREA ORASULUI GALATI depinde FOARTE MULT DE INFRASTRUCTURA !

    daca as fi primar, consilier, prefect, etc - cu putere de decizie in Galati AS INTELEGE URMATOARELE extrem de importante :

    - 1) CONCURENTA ORASELOR DIN U.E.

    investitorii nu vin dupa vorbe goale si sforaitoare ca "potentialul orasului Galati" ci sunt doar PRAGMATICI la ce ofera AZI si ACUM orasul Galati ca investitia lor sa aiba PROFIT si deci sa schimbe decizia din a NU investi in Galati (fata de alt oras din Romania) in a DA investi in orasul Galati (fata de alt oras din Romania - pentru ca suntem intr-o lume in care exista CONCURENTA domnilor !)



    - 2) INFRASTRCTURA DE LEGATURA a orasului pana la reteaua EUROPEANA,
    Din aceasta cauza orice primar, prefect, consilier, trebuie sa gandeasca din punctul de vedere AL INVESTITORULUI PRAGMATIC care are anumite nevoi si primordiale si anume INFRASTRUCTURA si FACILITATILE.

    Intotdeauna infrastructura va fi mai importanta decat facilitatile !!! Nu uitati ca desi Romania oferea facilitati mai mari fata de Ungaria pentru investitia Mercedes, aceasta companie a ales pana la urma Ungaria !
    Degeaba dai cateva facilitati daca nu au infrastructura.

    Singura sansa a orasului Galati de a avea o infrastructura (rutiera si aeriana) pentru a permite venirea investitorilor = CREAREA LOCURILOR DE MUNCA este crearea unei infrastructuri care depaseste limitele orasului Galati si pe care Galati NU LE POATE FACE SINGUR !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!!!!!!!!

    Este absolut vitala pentru a nu muri orasul Galati sa intelegem ca NU SUNTEM SINGURI IN OALA si depindem enorm de Braila si la distanta si de Constanta, si urmatoarele puncte de infrastructura sunt VITALE

    2A) drumului expres intre Braila - Galati cel putin 2 benzi si mari racorduri la intrare si iesire, pasaj la trecerea caii ferate la intrarea in Galati

    acest lucru cred ca s-ar putea face cu fonduri europene si fonduri guvernamentale sprijinite puternic CU FRONT COMUN DE NECLINTIT al Brailei si Galati in fata guvernului


    2B) aeroportul dintre Braila si Galati (pe teritoriul judetului Braila)
    marii investitori nu vin daca nu au aeroport. PUNCT. si mai ales ca nu avem autostrada pana la Braila/Galati singura alternativa RAPIDA ar fi calea aeriana

    Conducerea din Braila / Galati sa ia exemplu orasul Brasov (jumatate cat Braila si Galati la comun) care si-a construit deja pista de aeroport si acum liciteaza constructia terminalului !!!!!!!
    Se poate face din banii proprii.

    Ca sa inteleaga bine primarul si prefectul din Galati este faptul ca SA DEA DRACULUI GRANITELE DE JUDET (care oricum in 10 ani de zile o sa dispara) si sa gandeasca la Galati ca si un oras-metropola comun cu Braila, si faptul ca pozitia aeroportului sa fie data de economie, de date tehnice - logistice de eficienta si sa inteleaga ca acesta va fi in actualul judetul Braila, si sa lase dracului orgoliile - care ne-au omorat orasul - deoparte.

    2C) Podul peste Dunare cu autostrada spre COnstanta, care va lega Turcia - Bulgaria - Constanta - Braila - Galati - Giurgiuleni - Odessa.

    Autoritatile locale trebuie sa se duca FRONT COMUN DE NECLINTIT si extrem de INSISTENT la guvern sa se puna acest proiect pe hartie si MACAR sa se inceapa lucrul la podul peste Dunare.

    Sa intelegem un lucru extrem de bine: dezvoltarea orasului Galati, SANSA orasului Galati de a nu muri se cheama Braila si Constanta.
    Datorita viitoare autostrazi spre Focsani, trebuie sa intelegem ca nu va exista nici-o magistrala spre Bucuresti dinspre Braila/Galati, si singura sansa este sa ne legam cu un drum spre Constanta. Si sa ne intepam cu un aeroport.
    Alta sansa nu avem. Ca oras singur Galati are sanse nule. Cu Braila si eventual sprijin al Constantei lucrurile se schimba dramatic in bine.
    Trebuie nu numai mers comun cu Braila dar trebuie convinsi Constanta ca o autostrada si pod la Braila/Galati va dezvolta Constanta mult mai bine, pentru ca tot traficul din Moldova si Rep. Moldova se va accelera catre Constanta !!!!!!!!
    TREBUIE VORBIT CU CONSTANTA !


    - 3) facilitati. Facilitatile se dau din pix.


    In concluzie: daca vreti sa nu moara orasul Galati - care moare incet, dar sigur de 20 de ani !!!
    trebuie sa intelegem ca OAMENII VIN IN ORAS DACA SUNT LOCURI DE MUNCA iar locurile din munca nu se fac pe vorbe goale politicianiste, sau tot felul de proiecte vorbite, ci pe EXISTENTA UNOR REALITATI IN REALITATE !
    Avem infrastructura, atunci investitorii vor veni, si apoi vor fi locuri de munca, vor fi bani si orasul se extinde.
    Nu avem infrastructura atunci ramanem un oras-sat care locuitorii il parasesc (deja au plecat un sfert din populatia orasului Galati intre ultimele 2 recesaminte !)

    Si cel mai bine trebuie URGENT (deja suntem in al 13lea ceas) pus in practica crearea infrastructurii : cu elementele cheie:
    drum expres Braila - Galati
    Aeroport Braila - Galati
    Pod Braila - Galati (peste DUnare)
    Autostrada Braila - Galati - Constanta.

    daca primele doua se pot face din bugetele proprii si pot fi accelerate cu bani europeni, celelalte doua trebuie mizat EXTREM DE PUTERNIC si DE DRASTIC fata de guvernul de la Bucuresti !!!!!!!
    0
    6
    Raportează
  • postat de COBRA-GALATI
    Miercuri, 04 Septembrie 2013 08:34
    5.13.208.***
    AU TRECUT 247 de ZILE CU
    AFISAREA LISTEI TRADATORILOR
    SIDERURGIEI SI CU CAPUL LOR DIN
    TOTDEAUNA – mircea scintei:
    1)Bezman
    2)Eftimie
    3)Crisan
    4)Postolache
    5)Onica
    6)Dragan
    7)Toma
    8)Macovei
    9)Harnagea
    10)Cerbu
    11)BEREgic
    12)Modiga
    13)ILINCA DIACONU
    -AU MAI RAMAS 118 de zile pt a
    nu uita o parte din IUDELE care
    iar au
    TRADAT pe patimasii
    din AMG, girati de cei TRADATI!
    ATENTIONARE:Sta diul vorbelor
    lasa in vigoare CODUL
    PORTOCALIU PENTRU A.M.G
    Inst. de monitorizare si statistica
    a
    SOLIDARITATII atentioneaza
    salariatii din AMG despre
    posibilitatea caderilor masive de
    sectii si uzine la locul lor de
    munca .
    Toate astea pe fondul
    acumularilor
    de nepasare,tradar e,si lasitate a
    diferitelor categorii sociale din
    aceasta fabrica.
    0
    1
    Raportează
  • postat de IC
    Miercuri, 04 Septembrie 2013 07:31
    79.116.102.***
    +Binecuvantarea si blestemul Galatiului a fost Combinatul Siderurgic . Combinatul a adus dezvoltarea orasului si cresterea importantei economice a acestuia in economia tarii,dezvoltarea industriilor conexe si chiar locuri de munca pentru femei prin dezvoltarea ind textile ,tot combinatul a adus "vikingii" din strafundurile Romaniei( cu efecte de comportament ,a lor sau urmasilor chiar si in perioada actula ) a adus imensa poluare ,o dezvoltare urbana haotica ,inghesuita si fara cap ,dar ce-i mai important a facut ca toti si toate sa mizeze numai pe combinat .La ce mai trebuia sa se mai gandesca conducatorii "dragi" locali si centrali ,din ultimii 23 de ani ,la solutii alternative atata timp cat "vaca grasa de supt si muls" era mai la indemana . Si iata ca inevitabilul s-a produs si este pe cale sa se desavarseasca ,incet, incet "vaca" moare si odata cu aceasta si copilul de suflet ,orasul nostru. Personal cred ca este prea tarziu pentru redresarea caderii orasului ,poate si din cauza ca nu prezinta atractivitate pentru investitori ,nu are acum si nici in perspectiva infrastructura necesara . Singura autostrada care ajungea la Galati a fost autostrada se pe planurile lui Ceauseascu , guvernantii fosti si actuali traseaza autostrada Marii Negre pe la Albita ,Focsani ,Ploiesti si Bucuresti..............poate fac un efort ukrainienii si o aduc pe a lor ,care merge pe traseul normal ,pana la Galati....
    0
    8
    Raportează

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.