Evaluaţi acest articol
(0 voturi)
17 comentarii

* Furnalul 6, cândva cel mai modern din sud-estul Europei, va fi pus la pământ până la mijlocul lui 2015 * Grav avariat în 1994, în urma unei explozii de proporţii, furnalul a devenit un pericol pentru angajaţi şi protecţia mediului * Viitor tulbure şi pentru restul obiectivelor din Combinat


Cel mai mare furnal din sud-estul Europei va deveni nu peste multă vreme istorie. Este vorba de Furnalul 6 din combinatul siderurgic ArcelorMittal, de care se leagă deopotrivă una dintre realizările din perioada "Epocii de Aur", dar şi una dintre cele mai mari tragedii din istoria siderurgiei, o explozie care a zguduit în 1994 tot Galaţiul. Conducerea Combinatului a obţinut în cursul anului trecut avizele necesare pentru demolarea furnalului, iar de luna trecută s-a trecut la lucrările de demolare, acestea urmând a fi finalizate în cursul anului 2015.

Accident fără precedent

Dat în în funcţiune în 1981, Furnalul 6 nu a fost la acea vreme doar cel mai modern din ţară, ci şi din tot blocul ex-comunist, fiind prezentat adesea ca un motiv de mândrie pentru industria românească. Din nefericire, în ziua 7 octombrie 1994, furnalul a fost zguduit de o explozie de proporţii. Deflagraţia a spulberat blindajul metalic al cuvei nr. 3, platforma de încărcare fiind acoperită cu 2.000 de tone de fontă şi cocs incandescent. Trei muncitori au murit arşi de vii sub potopul incandescent, unul a murit sufocat, alţi trei muncitori au suferit arsuri foarte grave. Era primul accident de acest fel din istoria siderurgie româneşti. Din păcate, nu a fost şi ultimul. Cinci ani după explozia de la Furnalul 6, o altă explozie, de această dată la Furnalul 4, a răpit noi vieţi.

Soluţia finală, demolarea

Cauza cea mai probabilă a distrugerii Furnalului 6 a fost o explozie a gazelor de furnal, dar nu au lipsit nici teorii ale conspiraţiei, potrivit cărora ar fi fost vorba de un sabotaj. Cert este că s-au pierdut vieţi omeneşti, iar mândria siderurgiei gălăţene a fost transformată într-un morman de cenuşă. Expertizele tehnice au stabilit că repunerea în funcţiune a furnalului ar fi fost o investiţie prea costisitoare. Astfe, ce a mai rămas din Furnalul 6 a intrat „în conservare”.
În prezent, din cele şase furnale care au existat la un moment-dat pe platforma siderurgică, doar la Furnalul 5 se lucrează, Furnalul 3 este ţinut de rezervă, iar Furnalul 4 este oprit. Furnalul 1 şi Furnalul 2 au fost deja dărâmate, iar acum vine rândul Furnalului 6, după cum ne-a confirmat purtătorul de cuvânt al ArcelorMittal, Dorian Dumitrescu: “Asemenea Furnalelor 1 şi 2, Furnalul 6 reprezintă o ameninţare atât la adresa siguranţei angajaţilor, cât şi a mediului, aspect pe care compania noastră nu doreşte să îl ignore. Doar Furnalul 5, recent modernizat şi retehnologizat ca urmare a unei investiţii de 80 de milioane de euro, poate produce nivelul actual cerut de piaţă, la calitate ridicată, având costuri variabile competitive şi parametri reduşi de emisii.” Lucrările de demolare a Funalului 6 sunt programate să se finanlizeze la jumătatea anului 2015.

Îngrijorare pentru viitor

Lungul şir de demolări de obiective de pe platforma Combinatului îi îngrijorează pe siderurgişti. Asta cu atât mai mult cu cât Combinatul se confruntă şi cu serioase probleme din cauza majorării preţurilor energiei. La sfârşitul anului trecut, problemele din Combinat au fost ridicate şi în cadrul Comisiei de Dialog Sindical, la Prefectura Galaţi. „Societatea se confruntă cu probleme din cauza creşterii preţului energiei şi gazelor, care determină patronatul să pună lacătul pe poartă. Cerem intervenţia dumneavoastră şi a Guvernului, care să impună acestui patron să stopeze închiderea şi demolarea de obiective, să continue investiţiile şi să ne păstrăm locurile de muncă”, declara Vasile Crişan, secretar executiv al Sindicatului Siderurgistul AMG.
Conducerea ArcelorMittal a precizat că demolările vizează numai echipamentele care nu mai fac parte din actuala structură industrială, fie din cauza capacităţilor mici, fie a performanţelor reduse din punct de vedere tehnic sau al protecţiei mediului.
Dincolo de asta rămân însă problemele legate de preţurile energiei. După cum am relatat în paginile ziarului „Viaţa liberă”, companiile din siderurgie, chimie şi petrochimie, printre care şi ArcelorMittal, au adresat săptămâna trecută autorităţilor statului o Scrisoare deschisă prin care le (re)aduc la cunoştinţă „situaţia disperată” în care se află aceste sectoare din cauza procesului fără precedent de creştere a preţurilor la energie. Acum se dărâmă Furnalul 6, dar conducerea ArcelorMittal nu exclude nici închiderea celorlalte unităţi de producţie de la Galaţi dacă acestea nu vor putea reveni la parametrii de productivitate care să le facă competitive în raport cu unităţile similare din ţările din zona Mării Negre. Pentru Furnalul 6 nu mai există speranţă, însă nici viitorul a ce a mai rămas din siderurgia gălăţean nu se anunţă a fi unul tocmai liniştitor.

Citit 11437 ori Ultima modificare Marți, 18 Februarie 2014 10:08

17 comentarii

  • postat de Lucius Verus Miercuri, 19 Februarie 2014 15:03 79.116.103.*** Link la comentariu
    1
    4

    Pt .Aurel C.
    Combinatul mai are de trăit 1(unu) an de zile, după care se închide, rămânând doar laminoarele. Concomitent cu demolarea uzinelor şi plantarea celor 1 000 000 de copaci, toată suflarea va ieşi în coloană câte unu cu ceva bănuţi în buzunar, pe poarta est, privind înapoi, unii cu bucurie, alţii cu părere de rău(f. puţini), iar alţii, ignoranţii, fără să realizeze ce se va întâmpla cu ei. Până în 2018, în fiecare an va culca la pământ şi câte un laminor, astfel încât până în 2020, vor dispărea şi copacii, pe care se chinuie să îi planteze, mai mult de gura Gărzii de mediu. Oricum după această dată apusul de soare la Galaţi va fi sublim.

    Raportează
  • postat de cris Marți, 18 Februarie 2014 23:43 84.117.42.*** Link la comentariu
    2
    6

    Nici acum nu va dati seama ca planul global e sa fie economia proasta pt ca sa nu se mai inmulteasca oamenii pt ca suntem prea multi pe planeta? Inchiziand capacitati de productie automat tinerii someri si fara bani nu vor mai face copii decat poate doar la betie! Se incepe cu tarile din est pt ca aici lumea e slaba si inculta. Asiaticii nu le permit! Exterminarea si genocidul continua! Good luck si tastati pe google: Colapsul economic al Argentinei si o sa vedeti si dumneavoastra cine ne sunt prietenii care ne vor binele! Comparati cu Romania! E la fel! Va fi la fel!

    Raportează
  • postat de realitatea Marți, 18 Februarie 2014 20:52 5.13.132.*** Link la comentariu
    1
    5

    inca 5 ordonante si gata poate sa il taie si sa faca aeroport,acum 24 de ani strigam :nu ne vindem tara! acum strigam ura bravoo!!!!sa traiti bine!!!noi santem romani,noi suntem aici pe veci stapani!!!!

    Raportează
  • postat de florin Marți, 18 Februarie 2014 16:12 5.13.241.*** Link la comentariu
    0
    11

    Pentru urmatoarele fluxuri deciziile de demolare au fost luate inainte de privatizare.Acestea sunt Uzina Cocso-Chimica II;FURNALUL 6,OTELARIA 2,OTELARIA ELECTRICA,SLEBINGUL,INOXUL.Cred ca nu am uitat nimic.Dar cred ca trebuie sa ne amintim de investitiile care s-au realizat imediat dupa explozia furnalului 6 investitii care au fost realizate si din banii nostri si care acum se taie probabil unele la fier vechi daca nu au fost taiate deja;1. Sediul administrativ al uzinei ETU 2. Fabrica de piine de la poarta Est 3. Cladirea protocolului si a centrului de calcul 4. Biserica de la poarta Est .5. Modernizarea stadionului "Otelul" 6. Baza sportiva si "Sala sporturilor" din Valea Tiglinei 7. Doua impingatoare si 36 de barje 8. Braseria si Clubul Sidex din Tiglina I 9. Utilaje miniere la Cariera de calcar Mahmudia 10. Instalatii portuare in Portul Constanta (pe teritoriul firmei Comvex SA) 11. Baza de agrement "Briza Dunarii" (linga portul mineralier) 12. Hotelul Sidex, ce apartine acum firmei "Dunasi" SA13. U.A.F. - Instalatia de injectare a carbunelui pulverizat la furnalele 2, 3, 4 si 5 14 OLD 1 - Modernizarea procesului de elaborare a otelului prin insuflare combinata si coordonarea procesului cu ajutorul computerului 15. U.O.R. - Instalatia de desumflare a fontei in oala cu cioc 16. U.O.R. - Instalatia de retinere zgura in convertizor 17 U.O.R. - Modernizarea masinii de turnat continuu nr. 4 18. L.B.C. - Modernizarea trenului finisor si a racirii dirijate 19. L.B.C. - Modernizarea cuptorului cu propulsie nr. 2 20L.B.C. - Modernizarea rulorului nr. 3 21. L.B.R. - Modernizarea liniei de zincare.CITE DIN ACESTE INVESTITII MAI FUNCTIONEAZA,CITE SUNT UTILE COMBINATULUI CITE MAI SUNT IN VIATA?Nu mai doresc sa scriu si despre investitiile realizate dupa privatizare si care acum sunt sau au fost taiate pentru fier vechi.Marea noastra problema aceasta este.Multe investitii realizate in ultimii 24 de ani care nu mai functioneaza care sunt taiate la fier vechi .

    Raportează
  • postat de Adrian Bot Marți, 18 Februarie 2014 12:59 81.12.150.*** Link la comentariu
    2
    3

    Către IP: 79.117.178.199 Mesajele care conţin cuvinte obscene, anunţuri publicitare, atacuri la persoană, trivialităţi, jigniri, ameninţări şi cele vulgare, xenofobe sau rasiste sunt interzise de legislaţia în vigoare şi pot angaja răspunderea civilă şi/sau penală a autorului acestora.
    Vă rugăm să vă abţineţi de la limbajul vulgar pe care-l folosiţi. Cometariile care vor fi scrise în continuare în acest fel vor fi invalidate.

    Raportează
  • postat de incoruptibilul Marți, 18 Februarie 2014 11:54 5.13.167.*** Link la comentariu
    2
    15

    Multumitii lui ILIESCU. A dat aurul la tigani,si pamantul la tarani.Petre Roman a adus Kentu iar Nastase clientu.Banii au venit si P.S.D.ul si ia impartit,dupa o mare analiza,si-a luat fiecare o valiza,de dolari si de lei,ca de ,de unde nu pui de acolo iei.Paduri si lacuri retrocedate doar la hotii de, din cetate,ca vezi Doamne au acte si mosteniri si trebuie luate.Castele si conace,mii de hectare toate lor li se cuvin,niste capuse ordinare,analfabete,cand locul lor e dupa zabrele.Toti se zvircolesc sa-l scoata pe Becali,saracu nevinovat,victima lui Basescu.SICTIR. Sta unde-i locul lui de hot si smecher de;io-s Becali baa,sa va dau sa-mi.............si tu si mata si tot neamul matii de hahalera dracului.Ne-a amuzat ca a ajuns europarlamentar,apoi in parlamentul Romaniei.Pai la asa premier DOCT asa parlamentar.Si nu mai plangeti ca se distruge economa si se darama combinatu.Da-l dracului ca daca nu se poate fura,sa-l darame.

    Raportează
  • postat de JAG Marți, 18 Februarie 2014 10:57 5.13.215.*** Link la comentariu
    0
    12

    Cine a crezut ca ”strainul(investitorul strategic )” a venit sa construiasca?, a venit sa distruga piata concurentiala care mai exista la ”89, de la hirtie, zahar, rulmenti la mari combinate.
    Sa dezvolte aici o piata de desfacere a produselor proprii, sa importe materii prime, lemn, gaze sist, petrol...de la noi si sa importam produse finite de la vestici.. mobila, aparatura, hartie etc
    Iar noi ne uitam cu se cearta USL, adica ce zicea baseu ” odata, singe si circ (na- sangele tarii si circul politicienilor)

    Raportează
  • postat de popo_acas Marți, 18 Februarie 2014 09:35 89.137.220.*** Link la comentariu
    6
    6

    Ei , nu mai scrieti cu majuscule .

    Demolarea Furnalului 6 , mi se pare o decizie corecta .
    Demolarea Furnalului 2 , ar fi trebuit ocolita , chiar daca era avariat . Trebuie mentinut asa , ca emblema ,istoric , etc.

    Raportează
  • postat de COBRA-GALATI Marți, 18 Februarie 2014 09:17 79.116.106.*** Link la comentariu
    2
    11

    GALATENI A VENIT PRIMAVARA E VREMEA SA VA TREZITI!NATURA DA SA INMUGUREASCA IN TIMP CE LOCULUI DMV DE MUNCA II "CAD DINTII IN MIZERIE" MAI CEVA CA IN POEZIA RAPSODIAN TOMNATICA A LUI TOPIRCEANU!
    TRAGETI INVATAMINTE DIN SIMILARA NENOROCIRE EXECUTATA DE CONCERNUL TMK DE LA RESITA UNDE IN LOC DE FURNAL SAU ALES CU O MACHETA MUZEU !
    PRIN CONSTITUTIE SINTETI OBLIGATI S VA APARATI OBIECTIVELE CE VA ADUC LOCURI DE MUNCA SI NU SA ASISTATI DEVENIND PARTASI LA TRADATOAREA DEMOLARE DE AICI!SCOATETI LIDERII VOSTRI IN STRADA NU PT SALARII,CIT PT PRIORITATEA NR 1-LOCUL DE MUNCA,ALTFEL ACESTIA VOR FACE PROTESTE DE OCHII VOSTRI ANEMICE SI STABILITE DE COMUN ACORD CU CEI PE CARE EI II SLUJESC DE PESTE UN DECENIU-PATRONATUL SI NU PE VOI CARE II COTIZATI SI II GIRATI LUNAR!

    Raportează
  • postat de Marius Stanica Marți, 18 Februarie 2014 09:12 213.218.53.*** Link la comentariu
    2
    13

    A. Nu este vina Arcelor ca acest furnal a avut un accident in 1994 !!!!!
    B. Intrebarea este CE PUNEM IN LOC !!!!
    CE LOCURI DE MUNCA SE POT CREA PE LANGA MONOLITUL combinatul siderurgic si santierul naval !


    pai fara investitii in infrastructura degeaba...

    infrastructura este reprezentata din trei mai factori :
    1. parcul industrial, baza de productie, servicii
    2. logistica - accesul de trafic foarte greu (dupa caz), trafic greu, trafic usor, transport persoane
    3. actele, avizele, finantele, birocratia cu statul / actorii locali ai statului


    Pai sa vedem despre Galati:
    1. NU PREA ARE PARCURI INDUSTRIALE !!!!
    Am putea numi Combinatul - platforma combinatului, sau Santierul Naval - platforma santierului, dar erau deja existente in comunism si care le-am mostenit !
    Facute noi si functionale - ZERO !

    2. logistica
    - trafic foarte greu = orasul Galati dispune doar de trafic foarte greu, Dunarea care asa a venit de la mama natura, si ca portul mineralier este construit pe timpul comunistilor si mostenit - in rest AUTORITATILE GALATENE INCOMPETENTE NU AU FACUT NIMIC TIMP DE 20 DE ANI !

    - trafic greu - orasul Galati nu dispone nici macar de o sosea de centura !!!
    actuala sosea de centura este o strada in intravilan, care nu se poate numi sosea de centura, si daca este denumita este pur si simplu o gluma proasta

    - trafic greu si usor - orasul Galati nu dispune de o cale rutiera cu 2 benzi pe sensul de mers, care sa predispuna, circulatia celor doua tipologii de trafic - trafig greu TIR-uri, Camioane, etc, trafic usor - autoturisme personale, auto pentru marfuri mici - utilitare SI ESTE ABSOLUT NECESAR 2 benzi pentru ca au regimuri viteza diferita, si nu poti lasa un intrec trafic usor in spatele unui trafic greu, si apoi sa te bazezi doar pe depasiri, si apoi si capacitatea de transport este clar mai mica

    - trafic usor - orasul Galati nu dispune in raza de 25km de un aeroport
    si asta cred construirea unui aeroport ca este esentiala si primordiala pentru acest oras !!!
    mai ales ca UN AEROPORT ar scurta drumul enorm intre UE15 si Galati, si mai ales faptul ca pozitionarea orasului Galati fata de UE - frontiera estica, determina ca faptul ca un aeroport deja facut este mult mai important decat un drum expres 2 benzi / autostrada 2 benzi cu Ploiesti !!


    3. acestea se fac din semnatura, si nu sunt momentan problema princiapala



    Apropo stire din mai 2011
    Heliport in Parcul Industrial Brasov!

    Traficul aerian in zona Brasov este facilitat de noul heliport construit in Parcul Industrial Brasov. Pentru a facilita transportul aerian in zona Brasov pentru investitori si oameni de afaceri ce-si desfasoara activitatea in zona sau pentru cei care sunt interesati de oportunitatile de afaceri oferite, am construit un heliport in parcul industrial...


    Apropo, stire din ianurie 2014:

    Două parcuri industriale vor fi deschise, unul la Bălceşti, altul la Drăgăşani. Autorităţile locale, care au pus la dispoziţie 20 de hectare de teren pentru platformele industriale, speră că investitorii vor crea cel puţin 500 de noi locuri de muncă. Vâlcea este unul dintre judeţele cu o rată mare a şomajului - peste 6%.

    Raportează
  • postat de COBRA-GALATI Marți, 18 Februarie 2014 08:54 79.116.106.*** Link la comentariu
    2
    8

    A FOST MAI INTII MOARTEA FRUMOASELOR ZINE-FURNAL 1 SI 2,A VENIT RINDUL CELEI DE A 6 FRUMOASA!
    PER MOMENT FRUMOASA ZINA 3 E LA PAS TRADUS PE LIMBA DEMOLATORILOR :DE REZERVA!FUNCTIONEAZA CU ROCHITA EI IN CARE FRANCO INDIENII SPUN CA AR FI CIRPIT FABULOASA MINCINOASA SUMA DE 80 MIL EURO,DAR E DOAR POLEIALA DIN BASMUL LUI PINOCHIO CEL CU NASUCUL MARE CIT COSUL DE FURNAL!ACESTA MAI ESTE AJUTAT DIN CIND IN GHIND DE FRUMOASA ZINA CEA CU ROCHIA ZDRETUITA DE CIND NU A MAI LUCRAT CROITORUL LA EA, IN FUNCTIE DE CE BRAME MAI IMPORTA A.M.G SI CE MAI FIARE MAI RASCOLESC EI PRIN DEFUNCTA COCSERIE SI OTELARII!
    PARE CA SALARIATII DE AICI CARE AU MAI RAMAS PRIMESC IN SUPLIMENTUL DE EFORT ACORDAT DE CONDUCERE PUI INJECTATI CU MULTA BROMURA,DIN MOMENT CE GARDUL-ARIA DE LUCRU SE RESTRINGE ZI DE ZI ,DEVENIND CEAS DE CEAS MAI INGUST MAI SUFOCANT,EI NEFACIND NIMIC!
    TRADUS PE LIMBA DEMOLATORILOR CE AU IMPLEMENTAT AN DE AN PROGRAME DENUMITE ARC ZERO ACCIDENTE FERICITE DE INVESTITIE ,ZERO PRODUCTIVITATE!

    Raportează
  • postat de COBRA-GALATI Marți, 18 Februarie 2014 08:34 79.116.106.*** Link la comentariu
    3
    6

    Furnalul Govăjdia
    Primul furnal modern din Europa
    AcasăHU/ENHărţiIstorieMultimediaNoutăţiVizitare
    DIPLOME UAIM 2012 – CENTRU AL TEHNICII FIERULUI GOVĂJDIA
    IANUARIE 4, 2013
    by -


    http://arhitectura-1906.ro/2012/09/diplome-uaim-2012-centru-al-tehnicii-fierului-govajdia/?fb_action_ids=454902891214822&fb_action_types=og.likes&fb_source=aggregation&fb_aggregation_id=288381481237582

    SCRIE UN COMENTARIU
    from → Uncategorized
    Furnalul de la Govăjdia
    AUGUST 27, 2009
    by combo85
    Furnalul de la Govăjdia se află situat în satul Govăjdia la 8 km Sud-Vest de municipiul Hunedoara (18 km pe drum şi 10 km pe traseul mocăniţei) coordonatele sunt 45° 44′ 26.57″ N şi 22° 47′ 28.01″ E. Furnalul se află la cota de 418 metrii altitudine asupra nivelului mării. Furnalul a fost construit în locul unui vechi atelier de prelucrarea fierului numit Limpetrul Vechi la confluenţele râurilor Runc şi Nădrab. Furnalul a funcţionat din 1810-1924 după ce s-a început producţia de fier la Uzinele de Fier din Hunedoara. Furnalul de la Govăjdia a contribuit la construcţia turnului Eifel din Paris, Franţa. În anii ’70 s-a schimbat acoperişul şi s-a demolat podul ce ducea de la buncărele cu materii prime, la gura furnalului şi s-a dezmembrat cowperul de încălzirea aerului pentru a fi mutat şi reasamblat la un muzeu din Bucureşti. Cowperul se află şi azi la Bucureşti. În 1990 s-a vrut demolarea furnalului şi relocarea/reasamblarea lui în Germania, s-a renunţat la idee. În 1994 un grup de pasionaţi au efectuat ceva restaurări minore la aspectul furnalului. În primăvara anului 2000, furnalul a fost declarat monument istoric de arhitectură industrială după legea nr. 5 din 6 Martie 2000. Azi este în stare de degradare şi nimeni nu face ceva pentru restaurarea şi renovarea obiectivului. Mai uşor s-o lase până se degradează de tot şi se va prăbuşi. Sperăm ca autorităţile să se trezească la realitate în a 12 a oră şi să se facă ceva pentru salvarea acestui obiectiv de la distrugerea totală. Acest furnal ar fi “Brand” ul satului Govăjdia şi ar atrage o groază de turişti din toate ţările europei, maiales din Franţa, Germania, Austria şi Ungaria… Anul acesta se împlinesc 200 de ani de la inaugurarea furnalului.
    ............................................................................................................................................
    IN CURIND COMBINATUL GALATEAN NU VA AVEA NICI MACAR POSIBILITATEA DE A DEVENI MACAR ATRACTIE TURISTICA !

    Raportează
  • postat de un cetatean Marți, 18 Februarie 2014 08:31 5.13.144.*** Link la comentariu
    3
    18

    ...asa e ,demolati tot, sunt un pericol pentru omenire...asa e cand Nastase 20 de case, l-a vandut cu 60mii euro,bani de buzunar pentru unii iar cetatenii voteaza dupa ureche dupa kilu' de ulei si zahar date de politruci....se uita totusi ca somajul in Galati a ajuns la 9,2%,iar cei ce administreaza acest oras ar trebui sa ai o datorie in acest mandat de a aduce Galatiul in primele locuri la nivel de trai asa cum era deunazi

    Raportează
  • postat de COBRA-GALATI Marți, 18 Februarie 2014 08:20 79.116.106.*** Link la comentariu
    2
    11

    Un material audio difuzat pe FB despre dosarul secret in cazul JAFULUI de la ROSIA MONTANA ma obligat sa comentez :
    "FOARTE INTERESANT!DE LA PRIMELE PROPOZITII GHINDUL IMI ZBURA SPRE MARELE TUN SIDEX-NASTASE-TONY BLLAYER!Si in acel caz ca si aici e vb despre un contract secret culmea cu acceptul CSAT la obiective de strategie si siguranta nationala!Vb interlocuitorului "daca s-ar introduce pedeapsa cu moartea in caz de tradare nationala"-aceste decizii halucinant de letale impotriva romanilor nu s-ar mai acorda pe genunchi nici macar de prim ministri!In cazul SIDEX acel contract secret e de doua ori mai TRADATOR decit cel in cazul RMGC pt ca sa incheiat si secretizat pe tarim strain la LONDRA!De parca londonezii sau indienii au pus temelie de piatra la acest bun national!In subiect se da ex mai accesibil cu un contract incheiat intre jurnalist si o terta persoana pe 6 lei pt masina personala,si in care esti obligat sa ii platesti reviziile,combustibilul,etc,pt ca in final sa te dea in judecata daca nu accepti asta!Plagiat din cazul SIDEX!La fel pe 6 lei(50 mil usd)a fost vindut,identic scutiti timp de 5 ani de toate taxele fie vamale,impozit,etc,fie preturi preferentiale pt diverse tipuri de energie!Mai mult in anul TUNULUI statul roman a suportat costul celui mai mare val de disponibilizare efectuat aici si in RO circa 8mii de salariati,plus costurile cu somajul!Se vb despre cazul IMGB fosta STEA A INDUSTRIEI GRELE din RO si mare parte a Europei,dar similtitudinea e si in cazul SIDEX mai ampla si mai tradatoare!Pai au primit pt acea sacosa de dolari PRIZA DUNARII,CLUB SIDEX,STADION,BLOCURI APARTAMENTE IN STADII DIVERSE DE FINALIZARE,SALA POLIVALENTA,SI ALTE LOCATII TURISTICE,SAU DE BIROTICA!FENOMENAL ACEST EXEMPLU CU IMGB ERA MAI BINE TRANSPUS IN ACEST DIALOG DINTRE JURNALIST SI INTERLOCUITOR,PT CA SCHITA TRADARII ERA CIT TOATE TENTACULELE EXISTENTE LA ORA ACEASTA PE MAPAMOND!

    O ZI CU REFLEXIE DEOSEBITA LA ACEST ARTICOL VA DORESC!

    Raportează
  • postat de Slavu Marți, 18 Februarie 2014 08:13 109.166.132.*** Link la comentariu
    1
    6

    Parafrazand un poet roman situatia Combinatului ar fi cam asa:
    Combinatul, o naruire de statui,
    Aud cum cad, farama cu farama,
    Si in curand, complet el se va narui,
    In urma sa ,doar praful sa ramana.

    Raportează
  • postat de fresnescu ionel Marți, 18 Februarie 2014 06:50 79.117.178.*** Link la comentariu
    22
    12

    Daca Galatiul se va alatura Brailei , sub cupola metropolei VADENI , localitatea pe teritoriul careia se va construi administratia metropolitana , sper ca anul 2021 sa fie anul cand Romania va avea cel de-al doilea mare oras.Odata cu constructia combinatului , in Galati au venit foarte multi navetisti numiti de galateni "combinisti".Dupa demolarea furnalelor 1 si 2 , urmeaza furnalul 6 , iar apoi furnalele 3 si 4 , obstescul sfarsit fiind furnalul 6. Braileni cu galateni ,capitala la VADENI , in 2021.De acord cu mine. Astept adeziunile!!!!!.

    Raportează
  • postat de aurel c. Marți, 18 Februarie 2014 00:57 84.117.42.*** Link la comentariu
    8
    12

    COMBINATUL DE LA GALATI NU SE VA INCHIDE NICIODATA DAR VOR RAMANE DOAR 3000 DE ANGAJATI !

    Raportează

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.