SPRIJIN FINANCIAR/ BANI pentru apicultorii PĂGUBIŢI

SPRIJIN FINANCIAR/ BANI pentru apicultorii PĂGUBIŢI
Evaluaţi acest articol
(0 voturi)

Ministerul Agriculturii şi Dezvoltării Rurale (MADR) vine în sprijinul apicultorilor care, din pricina vremii nefavorabile, au suferit pierderi în producţia de miere a acestui an. Mai exact, prin intermediul unui ajutor de minimism reglementat de HG 867/2014, statul vrea să le compenseze apicultorilor investiţiile suplimentare pe care aceştia le-au făcut în întreţinerea familiilor de albine, în perioada mai-iulie 2014. Evident, vorbim despre investiţiile pe care aceştia le pot dovedi, cu chitanţă. Suma totală, prevăzută de Guvern pentru ajutorul de minimis, la nivel naţional, este de 4.131.000 lei.

Cine, cât şi când primeşte

Ca să primească ajutorul de minimis, apicultorii – persoane fizice sau juridice - trebuie să îl solicite prin intermediul Direcţiei pentru Agricultură şi Dezvoltare Rurală (DADR) Galaţi până pe data de 31 octombrie. Dosarele aprobate intră în plată după data de 2 decembrie 2014.

Ca să spere la despăgubiri, apicultorul trebuie să aibă familiile de albine înscrise în Registrul agricol şi înregistrate sau autorizate la DSVSA Galaţi. În cazul în care se cere minimis pentru achiziţionarea, în perioada mai-iulie, a unor suplimente nutritive şi biostimulatori, acestea trebuie să fie notificate la Institutul pentru Controlul Produselor Biologice şi Medicamentelor de Uz Veterinar. Apicultorii care au stupina formată din până la 75 de familii primesc 4 lei per familie, iar cei care au peste 75 de familii primesc 7,5 lei per familie. Pe durata a trei exerciţii financiare (deci incluzând şi ultimii doi ani), suma maximă pe care o poate primi un apicultor, ca minimis, este de 15.000 de euro.

Ce trebuie să conţină dosarul

Ca să primească sprijinul financiar, apicultorul trebuie să depună, la DADR Galaţi, solicitarea şi un dosar cu documente. Acest dosar trebuie să conţină: o copie a buletinului sau cărţii de identitate a solicitantului persoană fizică sau, după caz, împuternicire/procură notarială şi o copie a buletinului sau cărţii de identitate a reprezentantului legal. E nevoie şi de copie a certificatului de producător vizat la zi, în cazul persoanelor fizice.

În cazul persoanelor juridice, se anexează o copie a certificatului de înregistrare la Registrul Comerţului/Registrul Naţional al Asociaţiilor şi Fundaţiilor sau a actului în baza căruia îşi desfăşoară activitatea, alături de o copie a buletinului sau cărţii de identitate a împuternicitului persoană fizică. E nevoie şi de dovada unui cont activ la bancă sau trezorerie, dar şi de  o adeverinţă în original care să ateste, conform înscrisurilor din Registrul agricol, efectivul de familii de albine deţinut. Nu în ultimul rând, dosarul trebuie să conţină copia documentului de înregistrare/ autorizare sanitar-veterinară, eliberat de către DSVSA Galaţi, pe raza căreia îşi desfăşoară permanent activitatea stupina. Se anexează şi copia facturii fiscale de achiziţie a hranei pentru efectivul de familii de albine, factură emisă începând cu data de 1 mai 2014 – data depunerii cererii.

CITEŞTE ŞI: Tinerii pot primi SUBVENŢII de 25.000 euro pentru firme start-up. Elevii vor fi pregătiţi ca antreprenori

Citit 1738 ori Ultima modificare Duminică, 26 Octombrie 2014 14:11

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.