Evaluaţi acest articol
(39 voturi)
9 comentarii

Proiectul privind realizarea unui Program strategic de dezvoltare a portului Galaţi a intrat într-o nouă etapă. După ce a parcurs Analiza situaţiei curente a porturilor dunărene şi conturarea unui Plan strategic, APDM Galaţi, în colaborare cu consultantul Ernst & Young – Transproiect 2001, a trecut la elaborarea unui Plan de Acţiune, ce are drept scop realizarea şi fundamentarea unui portofoliu de proiecte menit să contribuie la dezvoltarea porturilor gălăţene.

„Planul de Acţiune are în vedere nu numai activitatea Administraţiei Portuare, ci întreaga comunitate portuară, formată din mediul de afaceri, administraţia publică, instituţii cu atribuţii în domeniul navigaţiei sau al transporturilor. Lansăm astăzi (ieri – n.r.) o dezbatere în care dorim să prezentăm proiectele de infrastructură şi măsurile suport identificate în Planul Strategic, modul de implementare a acestora, precum şi rezultatele preliminare ale procesului de prioritizare, cu scopul de a îmbunătăţi eventual acest plan şi de a aduce mai aproape de realizare acele proiecte care sunt de interes pentru comunitate”, a precizat Dan Ţivilichi, preşedintele Consiliului de Administraţie al APDM Galaţi.

În total, proiectele de infrastructură identificate în Planul de Acţiune realizat de ADPM Galaţi au o valoare totală de peste 300 milioane de euro, punctul forte fiind realizarea unei platforme multimodale în Port Bazinul Nou. De asemenea, în vedere se au îmbunătăţirea accesului şi modernizarea unor dane din porturile gălăţene, realizarea unui terminal de Gaze Naturale Lichefiate şi a unui terminal Ro-Ro, dar şi proiecte ce au drept obiectiv punerea în valoare a patrimoniului cultural şi istoric al portului Galaţi. Desigur, orizontul de punere în practică a acestor proiecte diferă de la caz la caz, cert este că Dunărea reprezintă, poate, principala alternativă pentru relansarea economiei şi revitalizarea Galaţiului. Care sunt factorii care pot contribui la punerea în practică a acestor proiecte sau, din contra, le pot împiedica, veţi afla din ediţiile viitoare ale ziarului „Viaţa liberă”.

Citit 4700 ori Ultima modificare Joi, 02 Iulie 2015 11:06

9 comentarii

  • postat de Guinness Book de Galati Miercuri, 01 Iulie 2015 11:16 5.12.8.*** Link la comentariu
    19
    17

    La planul asta de actiune, contribuie si dl. Voicu C.? Are cea mai vasta experienta in toate domeniile, se vede clar din toate diplomele adunate intr-un timp foarte scurt. La un moment dat te intrebi cind mai si muncea daca avea examene tot timpul. De la elevul unui liceu industrial din Tecuci la subinginerul de la sectia tevi sudate, dupa care, intr-un singur an a batut recordul obtinind sase diplome in domenii diferite dar, toate la aceeasi universitate, plus o teza de doctorat. Pe cind o diploma de onoare din partea administratiei locale, pe asta nu o are in palmares? De astfel de oameni are nevoie Galati-ul, calificati, instruiti si iscusiti. Cine nu crede sa citeasca aceasta pagina de internet si se va convinge de pregatirea multilaterala din CV-ul postat pe site-ul apdm-ului, sectiunea Documente conf. OUG nr.109/2011 unde apar membrii C.A.

    Raportează
  • postat de florin Miercuri, 01 Iulie 2015 09:51 89.137.228.*** Link la comentariu
    31
    8

    Sifonare de bani din partea autoritatilor bugetare, de fapt este o lucrare pe coridorul pan-european dunarean care face parte din axa Asia-Europa de tranzit a marfurilor, finantat in totalitate de UE. Portul Bazinul Nou si Docuri vor deveni porturi moderne din ordinul UE, nu al directorilor politici si a lui Cap de minge.

    Raportează
  • postat de Cetatean al orasului Miercuri, 01 Iulie 2015 09:47 89.121.158.*** Link la comentariu
    32
    13

    Portul Galati moare domnilor, pe zi ce trece ... nu va mai faceti iluzii ...si asta datorita APDM-ului si AFDJ-ului in primul rand! Preturile acestora fac proprietarii de nave sa fuga de acest port! O nava care opereaza in portul Galati sau Braila, plateste cel mai mare pret de pe continent! Asa ca nu ne mai "vrajiti" cu minciunile voastre de doi lei! Reduceti tarifele si incurajati armatorii sa-si aduca navele aici. Sau navele de pasageri sa opreasca si in portul nostru .... Stirea transmisa de acest APDM este o abureala ieftina ...

    Raportează
  • postat de Tradius Sman Miercuri, 01 Iulie 2015 09:25 176.32.21.*** Link la comentariu
    3
    37

    Nimic concret. Doar vorbe cum ar fi daca ar fi. In primul rand , o solutie ieftina pentru a pune in miscare portul, e depolitizarea. Mereu au fost la conducere numai politruci de 2 bani adusi pe linie de partid care au distrus ce aveam. dupa o asemenea masura se poate vorbi de investitii. Cu o presupusa investitie si cu un individ gen omul lui durbaca sau dobre sau nica la conducere inseamna doar mai multi bani in conturile lor . ATAT.

    Raportează
  • postat de un hidrobiciclist Miercuri, 01 Iulie 2015 09:22 109.166.208.*** Link la comentariu
    27
    9

    Da' o pista pentru hidro-biciclete, ca sa relanseze "activitatea portuara", pe cand?
    Hai, ca-i mai ieftin....

    Raportează
  • postat de Iulian Miercuri, 01 Iulie 2015 07:58 81.12.149.*** Link la comentariu
    28
    11

    Este aceeasi ciorba pe care o tot reincalziti de un an. Nu este nimic concret, finantarea nu exista.

    Raportează
  • postat de stiri Miercuri, 01 Iulie 2015 05:23 171.5.89.*** Link la comentariu
    28
    17

    Portul ala a mai fost relansat odata, acum vreo 10-15 ani parca.
    Foloseste la ceva?
    Eu as vrea, ca simplu cetatean si daca tot o sa (re)avem port nou, si niste vaporase sa ne duca macar pana pe aici, aproape, pe Dunare... Braila, Tulcea. Daca nu exista trafic si uz pentru port, ce rost are sa mai investim bani. Faceti-l util cel putin pentru transportul de persoane.

    Raportează
  • postat de Edy_GMBH Miercuri, 01 Iulie 2015 00:29 82.137.11.*** Link la comentariu
    29
    24

    Din articol nu prea reiese sursa celor 300 de milioane de euro, o suma enorma pentru orasul Galati. Ne-am cam obisnuit cu poduri, tuneluri, trenuri de mare viteza, aeroporturi, acum avem si un port modernizat? Ce mai urmeaza? Un portal de teleportare pe Marte? Oare cat o fi studiul de fezabilitate pentru realizarea unui portal de teleportare?

    Raportează
  • postat de Un mic preambul Miercuri, 01 Iulie 2015 00:14 5.13.188.*** Link la comentariu
    30
    20

    Eu zic s puneți din start 500 de milioane (cine d[ mai mult, pentru na;ul mare?) ca să fiți siguri că nu se realizează dar puteți crește și prețul studiului de fezabilitate de la 1-2 milioane la 5-10, nu? Așa ați făcut și cu Parcul Insutrial construit între 2008 și... 2015. Apropo, câte investiții s-au stabilit apoi în parc? e vreo bucată de teren închiriată? Întrebare de 10 (zece) puncte (cu poze): eventual își ține vreun șmecher șalupa în hala de acolo dacă tot nu sunt investitori doritori s-o închirieze? Pe rând, nu dați buzna, că le discutăm pe toate...

    Raportează

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.