SCĂDEREA DUNĂRII din această vară n-a lăsat pe uscat PORTURILE administrate de APDM Galaţi

SCĂDEREA DUNĂRII din această vară n-a lăsat pe uscat PORTURILE administrate de APDM Galaţi
Evaluaţi acest articol
(6 voturi)

Scăderea apelor Dunării din această vară nu a afectat în mod semnificativ traficul de mărfuri prin porturile administrate de APDM Galaţi, singurele probleme fiind cele legate de operaţiunile de întreţinere a infrastructurii. Explicaţia ne-a fost oferită de directorul general al APDM Galaţi, Luigi Ciubrei:

“Scăderea apelor ne-a afectat doar strict pe zona de acces, pe adâncimile în bazinele portuare, adâncimile la danele de operare. Pe partea de şenal navigabil nu am fost afectaţi, în sensul că, în afară de o problemă minoră care a apărut la un moment dat pe la gura Prutului, în rest adâncimile pe Dunărea Maritimă au fost bune, între 24 - 25 de picioare. Chiar şi acum avem pe şenal 24 de picioare, adâncimea recomandată de Comisia Dunării.

În ceea ce priveşte adâncimea din bazinele portuare, unde oricum necesarul de dragaje este foarte mare, pentru a putea asigura adâncimea la danele care sunt în administrarea noastră şi la fronturile de acostare, am selectat şi stabilit împreună cu operatorii portuari, cu care am avut anul acesta un contact permanent, priorităţile pentru dragaj. Mai exact, în funcţie de analizele pe care le-am făcut împreună cu ei, în funcţie de contractele le aveau, de modul de derulare, am stabilit clar care sunt zonele cu prioritate maximă, să le asigurăm adâncimile. Astfel am etapizat toate lucrările, iar blocajele la operare au fost evitate.

Săptămâna trecută chiar am avut o întâlnire cu conducerea Romportmet şi am stabilit ultimele două dane, 9 şi 10, pe care urmează să dragăm ca să asigurăm adâncimea. Desigur, vom avea activităţi de întreţinere şi în celelalte porturi. Urmează, de exemplu, zona Port Docuri, cu danele 32 - 33, în faţa silozului vechi, unde Transeuropa a solicitat în mod expres asigurarea adâncimii pentru a putea introduce în operare o navă maritimă, pentru cereale. De asemenea, vom mai avea lucrări şi în porturile din Brăila şi Tulcea”.

CITEŞTE ŞI: Proiectul a reuşit, dar PORTUL GALAŢI rămâne vechi - TERMINALUL MULTIMODAL, declarat eligibil, dar „fără loc” la finanţare!

Citit 1638 ori Ultima modificare Vineri, 18 Septembrie 2015 14:09

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.