Galaţiul zace cu aripile frânte

Evaluaţi acest articol
(27 voturi)

În urmă cu 93 de ani, pe 24 iunie 1926, avea loc inaugurarea primei linii aeriene civile din România, cu un zbor pe ruta Galaţi-Bucureşti. Cu doar nouă zile înainte, avusese loc şi primul zbor, neoficial, între Bucureşti şi Galaţi. La acea vreme, în oraşul nostru funcţiona deja de trei ani un aeroport civil. La nouă decenii distanţă, Galaţiul zace cu aripile frânte. Izolat de restul ţării din punct de vedere al infrastructurii rutiere, oraşul nostru trebuie să se mulţumească doar cu promisiunile politice pe care câte un ministru catadicseşte din când în când să le arunce, de regulă în prag de alegeri.

În ultimul episod din această tristă comedie, ministrul Răzvan Cuc de la Transporturi promitea la Galaţi, pe 19 mai a.c. (cu doar o săptămână înainte de alegerile europarlamentare), că aeroportul va fi finanţat din Fondul de Dezvoltare şi Investiţii. Singurele lucruri care rămân certe, până în prezent, sunt cele două studii recente, plătite cu 178.500 de lei de Consiliul Judeţean Galaţi, documentaţii din care rezultă că este necesară înfiinţarea unui aeroport internaţional în judeţul Galaţi. Restul este demagogie.

Până la punerea pietrei de temelie a ipoteticul viitor aeroport, a cărui utilitate nu o punem la îndoială, dar care ar trebui completat prin alte proiecte mai accesibile și mai realiste, care să scoată Galaţiul din izolare. În lipsa unei infrastructuri rutiere moderne, ca să ajungi acum de la Galaţi la Aeroportul "Henri Coandă" Bucureşti îţi trebuie cam patru ore pentru a străbate cei aproximativ 260 de kilometri cu viteza legală. Tot cam patru ore faci şi până la Iaşi. Nici că ajungi la aeroportul din Tulcea nu este cu mult mai simplu, în lipsa unui pod care să traverseze Dunărea.

Chiar şi cei câţiva kilometri din mult promisul drum expres între Galaţi şi Brăila s-au dovedit a fi o nucă prea tare pentru miniştrii care s-au perindat pe la Transporturi în ultimii 11 ani. Să nu uităm că pentru acest drum studiul de fezabilitate a fost făcut încă din 2008. A trecut deci mai bine de un deceniu. Chiar dacă nu ar rezolva problema Galaţiului în ceea ce priveşte infrastructura rutieră, acest tronson ar fi un prim pas către normalitatea pe care o merităm. Pe urmă, poate să ne zboare gândul și la curse aeriene directe cu capitalele Europei, măcar, dacă tot avem cel puțin 100.000 de gălățeni care și-au luat lumea în cap și au plecat să muncească pe acolo.

Citit 1737 ori Ultima modificare Duminică, 23 Iunie 2019 15:36

Mai multe din această categorie:

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.