Oare câţi oameni mai trebuie să moară?

Evaluaţi acest articol
(20 voturi)
3 comentarii

Aproape că nu există lună în care să nu aibă loc cel puţin un accident pe DN 26, unul dintre cele mai tranzitate drumuri naţionale din județul Galaţi.
Astfel, şoseaua care leagă oraşul Galaţi de Murgeni devine o scenă a tragediei, unde, din păcate, ni se dezvăluie realitatea cruntă a morţii. Participanţii la trafic pot deveni, în funcţie de noroc, spectatori sau victime ale acestor evenimente nefericite. Locuind în zonă, străbat, zilnic, porţiunea de drum cuprinsă între Galaţi şi satul Costi, şi mă întreb, inevitabil, oare câţi oameni trebuie să mai moară? Mă gândesc, cu o frică care mă asurzeşte, în primul rând la copilul meu, nevoit să traverseze strada pentru a se urca în autobuzul care îl duce şi îl aduce de la şcoală. Limitatoarele de viteză instalate nu sunt suficiente, se circulă cu viteză, riscul fiind mare încă de la primul pas făcut pe trecerea de pietoni. Ba mai mult, cred că ai fi mult mai în siguranţă dacă ai traversa podul Eshima Ohashi din Japonia, cunoscut drept cel mai periculos pod din lume. Încă mai păstrez în minte imaginea trupului inert al unui bărbat pierit într-un astfel de accident, în martie, anul trecut. Fusese proiectat la câţiva metri distanță de trecerea de pietoni şi zăcea într-o baltă de sânge, la marginea drumului. M-am gândit atunci la familia lui, care, probabil, îl aştepta să se întoarcă acasă, neştiind că nu se va mai întoarce niciodată. În calitate de jurnalist, am făcut nişte poze pe care fireşte că nu le-am putut publica, datorită conţinutului lor șocant, dar aş invita autorităţile să le privească şi să se gândească la măsurile care se impun pentru a preveni astfel de tragedii. În ultimii ani, s-au construit adevărate cartiere, la marginea oraşului, de o parte şi de alta a drumului fatidic. Cartiere în care există familii cu copii care trebuie să ajungă în siguranţă acasă, şi nu cum i s-a întâmplat omului din situaţia descrisă mai sus. Autorităţile nu au ţinut pasul cu dezvoltarea fulminantă a acestor zone, tot ce au reuşit fiind instalarea câtorva limitatoare de viteză, puţin vizibile pe timp de noapte. Şi le anunţ pe această cale că inclusiv iarna, când ziua este scurtă, copilul meu se întoarce de la şcoală. Ar avea nevoie de o trecere de pietoni semaforizată și luminată, de un semafor cu buton sau măcar de un pasaj suprateran. Probabil că nu vom putea trăi niciodată într-un oraş ideal, indiferent cine va ajunge la cârma lui,  dar, în orice împrejurare, viaţa ar trebui să aibă prioritate.

Citit 1681 ori Ultima modificare Luni, 20 Ianuarie 2020 19:29

3 comentarii

  • postat de Dani Miercuri, 22 Ianuarie 2020 10:47 86.125.62.*** Link la comentariu
    0
    0

    Să-i spunem totuși, str. Traian..... DN26 începe după meteo.

    Raportează
  • postat de Vasile Marți, 21 Ianuarie 2020 15:14 89.121.153.*** Link la comentariu
    0
    3

    Au pus separatoarele de sens si i-a durut undeva de firmele si de locuitorii din zona ! Așa au hotărât cei de la Regională Iași !!?? Au făcut un sens giratoriu la intrarea in satul Costi , vai mama lui , zilnic întorc acolo si stau cu frica din cauza celor care vin dinspre Vânători !! Trei sensuri giratorii “adevărate “ si cu treceri de pietoni adecvate , poate ar rezolva problema !! Acum , zilnic bifez 3,5 km in plus ! Ce ne facem in caz de zăpada ? Unde se mai duce zăpada ,? Pe marginea drumului unde sunt firme si case !!! Din câte am înțeles de când S-au montat separatoarele a crescut si nr accidentelor ! Sincer , ce fac Primăria Vanatorinsi chiar Prefectura ???!!!

    Raportează
  • postat de ESCU Marți, 21 Ianuarie 2020 01:35 92.114.82.*** Link la comentariu
    1
    2

    Din pacate avem o administratie iresponsabila si impotenta care este vinovata de tot haosul ce ne inconjoara ! S-a construit total haotic si se continua in acelasi mod ! Un exemplu concret din proximitatea zonei discutate in editorialul de mai sus este intrarea in cartierul dezvoltat imediat dupa Metro ,intrare care se face oricum de majoritatea celor ce vin dinspre oras expunanduse enorm la producerea unor grave accidente ,in continuare strazile fiind trasate jalnic ajunganduse pana acolo incat unele ori sunt gen 'pisatul boului 'ori atat de inguste ca nu au loc doua masini una pe langa alta . Este o strada , numita Luminoasa care probabil pornita din ambele capete la a se construi nu au mai reusit sa se intanleasca cele doua capete pe acelasi aliniament ! Si acesta e un singur exemplu de eficienta a administratiei locului ! Apa asa zis potabila este vai mama ei ,si multe altele intregesc o realitate care numai a cartier rezidential de secol 21 nu arata !

    Raportează

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.