Drumurile noastre. Toate pe hârtie

Evaluaţi acest articol
(12 voturi)

Lucrările la podul peste Dunăre de la Brăila avansează în ritm susținut, se vede cu ochiul liber. Investiția, odată finalizată, va scoate traversarea Dunării din era cozilor de la Trecere Bac. De aici însă și până la optimismul afișat de ministrul transporturilor e cale lungă, cam de vreo trei drumuri expres plus o variantă de ocolire.

Potrivit aceluiași oficial, în licitaţie, proiectare şi execuţie sunt și alte două obiective, varianta de ocolire Galaţi şi drumul expres Brăila – Galaţi, împreună cu o valoare de aproximativ 300 de milioane de euro. În fapt, joi, 21 mai, CNAIR a primit patru oferte pentru varianta de ocolire a Galațiului, cuprinsă, conform Master Planului General de Transport al României în drumul expres Focșani – Brăila – Galați, cunoscut și sub denumirea de Milcovia Expres. Acesta cuprinde și traseul Brăila – Galați, continuând până la granița cu Republica Moldova, la Giurgiulești, lungimea sa totală fiind de 102 kilometri. În aceeași dată de 21 mai a fost semnat și contractul pentru studiul de fezabilitate (SF) și proiectul tehnic (PT) al secțiunii Focșani – Brăila, de 76 de kilometri. Pentru a deveni atractiv pentru investitori, Galațiul are însă nevoie ca de aer de o legătură civilizată cu Bucureștiul. Și aici suntem tot în faza de PT și… SF pentru drumul expres Buzău – Brăila, (Muntenia Expres), 98 de kilometri, contractul fiind semnat de abia în februarie anul acesta.

Să ne oprim puțin și să privim harta Master Planului de Transport cu ochii… minții. Podul peste Dunăre de la Brăila are un rol crucial în interconectarea provinciilor istorice. Scopul final este acela de a lega prin alte căi moderne de circulație municipiile dobrogene Tulcea și Constanța de Muntenia și, mai ales, de Moldova. Aceeași etapă incipientă o constatăm și în cazul drumului expres Brăila – Tulcea (Dobrogea Expres), 75 de kilometri, faza de semnare a contractului pentru SF și PT. Numai că, din informațiile noastre, negocierile de peste Dunăre vor fi dure cu deținătorii de terenuri ce trebuie expropriați în vederea realizării obiectivului rutier. În final, după alți 112 kilometri acesta ar urma să ajungă și la Constanța.

După atâția kilometri pe hârtie, ministrul transporturilor a ”dezgropat” și varianta de ocolire a Tecuciului, acolo unde predecesorul său rupea de zor contracte în fața camerelor de luat vederi. Potrivit lui Lucian Bode, de lucrat ar mai fi doar șapte kilometri, dar, una peste alta, rămâne o singură întrebare. Când vom circula și noi pe drumurile noastre toate?

Citit 1480 ori Ultima modificare Joi, 11 Iunie 2020 21:23

Mai multe din această categorie:

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.