De ce gălăţenii nu contează

Evaluaţi acest articol
(37 voturi)

Gălăţenii sunt buni să plătească taxe şi impozite majorate cu cât decide votul majorităţii consilierilor, să stea la cozi la ghişee ca să strângă vrafuri de acte pentru că, nu-i aşa, la noi şi "dosarul electronic" are şină… Ah, desigur, şi să accepte toate hotărârile despre care nu-i întreabă nimeni nimic. Şi despre care află după ce au fost bătute-n cuie de minţile luminate ale administraţiei locale. Care, desigur, ştiu ele ce-i mai bine pentru gălăţeni.

Cum este, de pildă, "revoluţia" pregătită pentru transportul public local de persoane. Trasee vechi care vor fi desfiinţate, trasee scurtate sau modificate şi trasee noi, care să facă legătura gălăţenilor cu şi din zonele mărginaşe… ca să nu spun marginalizate ale oraşului. Desigur, asta după ce biletul de transport va deveni orar, iar preţul abonamentelor cu număr nelimitat de călătorii se va majora substanţial. În teorie pentru a ajunge la destinaţia dorită, care era asigurată până mai ieri de un singur amărât de autobuz, gălăţeanul va putea să schimbe două sau trei mijloace de transport în decursul unei ore, plătind un bilet de doi lei. Fireşte, nu-i garantează nimeni că mijloacele de transport se vor "sincroniza". Că nu vor ajunge în staţie după ce autobuzul care trebuia să-i preia pe ei, "călătorii transbordaţi" - da, chiar aşa se exprimă autorităţile - a plecat deja. Ori că va fi prea aglomerat ca să urce. Ştiţi… pandemia! Pentru că virusul nu atacă în forţă doar după ora 22,00, când se retrag la depou mijloacele de transport. Îi place mult la înghesuială, la ore de trafic intens.

Asupra acestei "revoluţii" gălăţenii n-au fost nici măcar informaţi, cu atât mai puţin consultaţi. Iar marea schimbare nu a fost gândită de gălăţeni dependenţi zilnic de transportul public local, ci de autorităţi care se urcă în autobuze doar atunci când sunt proaspăt sosite din fabrică, pentru a le inaugura.

O să mă contraziceţi spunând că degeaba au fost consultaţi gălăţenii în privinţa indexării cu rata inflaţiei a impozitelor locale, când în şedinţă o consilieră a propus majorarea cu 55 la sută la impozitului pe autoturisme, iar majoritatea a fost de acord. Fireşte, a fost o mizerie, dar măcar s-a "mimat" democraţia. Aşa cum s-ar fi putut face şi acum. Să se simuleze transparenţa decizională şi la urmă să se ignore triumfal propunerile gălăţenilor. În fond, cetăţenii nu au acces oficial nici măcar la proiectele supuse votului aleşilor în şedinţele de Consiliu - aşa cum se întâmplă în alte municipii sau la Consiliul Judeţean Galaţi, ci doar la ordini de zi cu nişte titluri înşirate. De ce? Pentru că ei nu contează!

Citit 1874 ori Ultima modificare Vineri, 19 Martie 2021 19:25

Mai multe din această categorie:

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.