Vând (Artă), deci exist!

Evaluaţi acest articol
(9 voturi)

Mâine după-amiază, Muzeul de Artă Vizuală va deschide cea de-a doua Bienală Națională de Artă "Camil Ressu". Este o reuşită certă de organizare a muzeului, în colaborare cu Filiala Galați a Uniunii Artiștilor Plastici din România. Acum doi ani, expoziţia rezultată a reunit nu mai puţin de două sute de lucrări de artă! Însă nici oraşul cu atât de puţine statui, nici piaţa de artă nu par să se fi "mişcat" semnificativ, cu beneficii şi pentru artişti, condamnaţi de inflaţie, și pentru bugetul din taxe şi impozite. Ar trebui, cred, să nu ne oprim doar la nivelul admiraţiei şi eventual al mecenatului, ci să şi valorificăm produsul artistic! Unii dintre bunii noştri artişti, de multe ori lipsiţi de talentul unor impresari de meserie, rămân cu operele în debara!

Este, desigur, foarte-foarte lăudabilă decizia Consiliului Judeţean de a achiziţiona opere de artă gălăţene sau a Primăriei municipiului de a comanda "frescele" de la noul său sediu, însă o viaţă culturală sănătoasă, modernă, nu se poate baza doar pe dărnicia autorităţilor! Iniţiativa ar putea porni chiar de la breasla artiştilor plastici.

Acum, nu zic că ar trebui chemat, pentru sporirea atenţiei publicului şi... colecţionarilor, chiar... Regele Charles, însă puţin tam-tam ar fi de mare folos pentru un eveniment cu o participare a artiştilor aproape la fel de mare cât cea a publicului. Un "dispecerat" organizat special pentru eveniment ar putea păstra legătura, măcar online, cu televiziuni centrale, cu o difuzare către institutele culturale din străinătate - care cu astfel de promovări ar trebui să se ocupe; iată, după promovarea de către ICR Veneţia, un gălăţean a intrat în circuitul internaţional al lumii bune din artă! Dispeceratul ar putea informa şi presa culturală românească, muzee de artă, colecţionari, galerii străine online - căci unii dintre artiştii gălăţeni au şi expus în străinătate. Şi, de ce nu, să informeze chiar brokeri de artă, precum Artmark, "cel mai important broker de artă din România", definit drept "operator cultural privat (...), care selectează, evaluează și pune în circuitul pieței de artă opere cu autenticitate garantată (...), care organizează expoziții de artă de anvergură națională".

Ca şi în cazul turismului judeţean, şi plasticienii noştri, mulţi premiaţi şi expuşi în ţară şi în străinătate, ar avea nevoie de serviciile unui dispecerat specializat în promovarea şi chiar în vânzarea unor opere de artă sau a unor servicii de turism.

Citit 1215 ori Ultima modificare Joi, 29 Septembrie 2022 18:39

Mai multe din această categorie:

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.