Ne dezvoltăm haotic, dar deja ne-am obișnuit

Ne dezvoltăm haotic, dar deja ne-am obișnuit
Evaluaţi acest articol
(10 voturi)

România continuă să conducă, în mod nedorit, într-un clasament al deceselor cauzate de accidentele rutiere, chestiune ce pare să nu ne mai mire. La nivelul UE, în 2021 s-au înregistrat 45 de decese în accidente rutiere la un milion de locuitori (de la 20 per milion în Suedia, până la 92 per milion în țara noastră). Cum nici până astăzi nu am fost în stare să finalizăm drumuri de viteză civilizate, înghesuiala din trafic conduce la tragediile zilnice de pe șosele. La aceasta se adaugă și apetența conducătorilor auto pentru viteze neadaptate la condițiile de trafic, în contextul creșterii masive a numărului de autoturisme cu mulți cai-putere sub capotă.

Ieșirea din comunism a exacerbat puternic dorința românilor de a epata cu mașini scumpe, numărul acestora multiplicându-se direct proporțional cu lipsa de preocupare a autorităților în a asigura un transport public eficient și comod. Nici nu mai are sens să discutăm despre ambuteiajele infernale din Capitală sau din alte municipii, sau despre modul în care a fost efectiv jefuită calea ferată. Călătoria cu trenul a ajuns să fie detestată de români, iar timpii petrecuți în vagoane, în majoritatea lor insalubre, fără condiții minime de confort, descurajează acest mod de a călători, venerat în statele civilizate din Vest.

Altfel, oamenii au mari dificultăți în a ajunge în siguranță și la timp în interiorul localităților de domiciliu. În absența unei strategii de dezvoltare ce presupune un set minimal de repere sanitare, educaționale și comerciale, nu putem decât să constatăm lipsa acestora din zonele urbane în care au apărut noi locuințe. Coroborat cu logistica defectuoasă a transportului public, avem imaginea completă a haosului din orice oraș românesc. În goana după traiul zilnic, cu copiii spre o școală dintr-un alt cartier sau, pur și simplu, umblând brambura singuri în propriul autoturism pentru nu se știe ce reducere, românii nu găsesc de cuviință să renunțe la această foială generatoare de noxe. Iar alternativa este una păguboasă, atât timp cât lipitorii de afișe îi surclasează numeric pe specialiștii adevărați ce ar putea manageria transportul public.

În plus, inadecvarea factorilor de decizie este cu atât mai elocventă, cu cât se înghesuie mai mulți la tăiatul panglicilor, un exemplu la îndemână fiind cel al ”pelerinajelor” politicienilor de toate culorile pe șantierul podului nefinalizat de la Brăila. Unii mai neaveniți decât alții, iar, împreună cu ei, și noi constatăm o întârziere neașteptată a lucrărilor, mai ales în ceea ce privește drumurile de legătură. Deja ne-am obișnuit.

Citit 1246 ori Ultima modificare Marți, 22 Noiembrie 2022 18:16

Mai multe din această categorie:

6 comentarii

  • postat de Stefan
    Miercuri, 30 Noiembrie 2022 16:43
    5.13.142.***
    JOS cu mizeria de cabluri, claie grămadă, de pe stâlpi.
    0
    0
    Raportează
  • postat de Abureala dezvoltări haotice
    Miercuri, 23 Noiembrie 2022 16:24
    109.166.133.***
    Ne ''dezvoltăm'' haotic conform programelor haotice a celor ce ne conduc, haotic, timp de 32 de ani, atât pe plan local, cât și pe plan național, haoticul fiind a lor program ,,implementat'' cu asiduitate, pentru că, sincer, nu-i duc capul, de-am ajuns la motoul ,,criză'' în toate țara, prin grija ministerelor specializate în crizei ,,implementare'' asiduu. Știți vreun nume de ministru sau prim ministru, pentru a fi remarcat în a noastră viață de după '89 ? Toți, o abureală organizată, aleasă pe sprânceană.
    0
    4
    Raportează
  • postat de abcd
    Miercuri, 23 Noiembrie 2022 11:56
    91.198.122.***
    Pentru "florin": Vinatori, Tulucesti, Sivita sa stii ca au gari si sunt legate de Galati prin linia Bârladului (via Tg Bujor, etc). Se pare ca e un operator feroviar privat acum acolo. Linia e cu un singur fir, s-ar putea dubla. Se poate face un tren metropolitan ca la Cluj care sa lege zonele astea industriale si logistice de oras. Iar o data ajuns pasagerul la gara, o naveta ar trebui sa faca circuitul comunei si zonelor cu activitate. Iar trenul de la Tg Bujor nu trebuie sa se opreasca în gara mare, poate sa faca un circuit pâna la Barbosi, etc. Toate orasele din Vest nu stiu cum sa prelungeasca reteaua de tramway si la noi se scoate...ei cauta sa reduca benzile pentru masini, sa creeze benzi speciale pentru autobuze si taxiuri si vtc-uri...suntem la ani lumina distanta
    2
    5
    Raportează
  • postat de eu
    Miercuri, 23 Noiembrie 2022 11:07
    86.124.200.***
    De acord cu punctul de vedere ! Cu precizarea că nimeni întreg la minte nu are ceva împotriva mașinilor de firmă, am și specificat "nu generează niciun venit" Încă nu mi-a luat Dumnezeu mințile să pretind meșterului de amenajări interioare să umble cu gălețile de glet prin tramvai ... Repet, uitați-vă la orice semafor din Galați, cine este la volanul lor și îmi veți da dreptate. De acord de asemenea că dacă instituțiile statului și-ar face treaba, nu s-ar mai fi ajuns în situația dată, până la RAR să-și facă treaba Fiscul ( ANAF și Primăria ), să nu mai existe această categorie de evazioniști care aduc gunoaie de afară, se dau cu ele câteva săptămâni, pun 200 euro la preț și le dau drumul mai departe fără să plătească 1 leu impozit, că de ei vorbim nu despre dealeri auto ...
    3
    4
    Raportează
  • postat de florin
    Miercuri, 23 Noiembrie 2022 10:34
    86.124.203.***
    Mama ce jalnic gindim!!!!Masina in zilele noastre a devenit un lucru foarte necesar!Multe joburi sunt in afara orasului!Sunt ore de virf dimineata si dupa-amiaza cind foarte multi galateni se deplaseaza spre Vinatori,Tulucesti ,Sivita etc!Pentru ca in acele zone au aparut firme !!!!Nu toata productia se poate face si nici nu trebuie in Galati!Ok poate inca se cumpara masini mai vechi!Dar RAR pentru asta este creat!Sa nu permita sa apara pe strada masini care pun viata in pericol!ITP de aceea este !Ca masinile sa fie intretinute!Cel care posteaza cu eu stie cu ce masini se deplaseaza la munca romanii din Italia????Si Italia este plina cu masini vechi dar RAR-ul si ITP-ul de acolo isi face treaba!!!!Hai sa nu mai vindem gogosi ca doar romanii alearga dupa masini vechi!Romanii sunt incurajati de cei de la RAR sa aduca masini vechi uzate pentru ca aici la noi se rezolva cu bani!In timpul nostru moblitatea este esentiala!!!Nu mai poti sa accepti ca firma ca ai de prestat o lucrare le Focsani si nu te duci!Statul roman nu a reusit sa execute drumuri care sa permita sa te deplasezi rapid in siguranta si astfel sa faci economii la combustibil!Statul roman nu a reusit sa asigure un transport in comun rapid si eficient!Si acum in secolul 21 trebuie sa te deplasezi rapid!Nu mai suntem in anii 90 cind toata viata se desfasura in Galati si cind vedeam Braila eram bucurosi!Nu!!!ACUM MOBILITATEA ESTE ESENTIALA PENTRU AFACERI SI JOBURI!!!!
    3
    8
    Raportează
  • postat de eu
    Miercuri, 23 Noiembrie 2022 08:13
    86.124.200.***
    Pierdeți din vedere un aspect esențial : străzile sunt pline de gunoaie aduse de afară pe bani puțini ! Actele costă și ele foarte puțin raportat la valoarea mașinii precum și la ce se întâmplă în lumea civilizată, motiv pentru care traficul este sufocat de mașini conduse de oameni care nu au ce face cu ele, în primul rând, pentru că nu le trebuie și le-au luat doar pentru că sunt ieftine, iar în al doilea rând, nu și le permit. Pentru cine are și altceva în cutia craniană, mașina ocupă un loc în lista de priorități individuale sau ale familiei....Adică, nu cum se întâmplă de ceva timp încoace, îți iei mașină ca să faci câțiva km pe zi și să îi pui combustibil de 50 lei tu, care nu îți permiți pur si șimplu pentru că ai alte probleme de rezolvat înainte. Și nu îti trebuie, ai mașină doar să te fâțâi de aici până dincolo, fără a genera vreun venit din asta ori cu un scop anume, doar pentru că este ieftin și se poate.... Pe lângă toate aspectele subliniate de dumneavoastră! Pierdeți câteva minute din viață într-o zi, la orice semafor din Galați, să zicem, pentru că situația este la fel în mare parte din țară, și vedeți cine are mașină și veți căpăta și răspunsul la întrebarea de ce are mașină
    8
    2
    Raportează

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.