Investiţiile de la capătul tunelului

Evaluaţi acest articol
(32 voturi)

Probabil că nu-i chiar întâmplător că dezbaterea privind stadiul proiectului tunelului pe sub Dunăre de la Galaţi a apărut în plină campanie electorală. Pe de altă parte, merită să ne reamintim în fiecare zi că în partea asta de ţară nu s-a derulat niciun proiect major de modernizare a infrastructurii. „Crema” fondurilor, fie ele europene sau de la bugetul de stat, au luat calea zonei de vest a ţării, iar Moldova a rămas de căruţă, cu drumuri în care dai prin gropi şi îi aduc la exasperare pe potenţialii investitori care se încumetă să ajungă pe aici.

Că la prezentarea făcută de firma de consultanţă Louis Berger au fost nu numai gălăţeni, ci şi reprezentanţi din administraţia publică din judeţele învecinate, ceva parlamentari şi chiar de pe la Ambasada SUA, demonstrează că proiectul tunelului nu-i chiar atât de lipsit de interes pe cât le place unor să creadă. Desigur, faptul că proiectul tunelului nu-i prins în Master Planul de Transport, deci n-ar fi o prioritate în ochii Guvernului, că nu e clar unde şi cum o să se facă legătura cu restul infrastructurii de transport, bună, rea, cum o fi ea, că nu se ştie cu certitudine cine şi în ce condiţii ar fi dispus să bage o căruţă de bani în acest proiect, sunt probleme ce nu pot fi trecute cu uşurinţă cu vederea. Dincolo de asta, însă, ce ne-au oferit, nouă, gălăţenilor, toate măreţele strategii gândite pe la Bucureşti? Fix praful de pe tobă! Iar dacă te duci la ei să-i tragi de mânecă, îţi răspund că, oricum, Galaţiul şi economia din zonă e pe chituci, ce-i mai trebuie tunel, pod, aeroport sau autostrăzi? Când plapuma bugetară e mică, trage de ea cine e mai puternic, mai interesat, mai deştept, iar din punctul acesta de vedere Galaţiul n-a avut parte în deceniile din urmă de aleşi care să-i apere prea bine interesele. Gândiţi-vă doar la orgoliile prosteşti care ţin departe Galaţiul de Brăila, fiecare cu sărăcia lui, în loc să-şi susţină împreună un punct de vedere, ca a doua aglomerare urbană după Bucureşti.

Că e tunelul sau alt proiect de infrastructură de transport, Galaţiul are nevoie de investiţii ca de aer, că aceasta este temelia pe care se poate ridica mediul de afaceri şi se pot genera locuri de muncă. Culmea este că nici măcar acum, când prin Cluj sau Timişoara greu mai găseşti angajaţi, iar şomajul este aproape de zero, judeţele din Moldova sunt lăsate să se sufoce pe mai departe în sărăcie şi nici că vine vorba de a se facilita vreo legătură cu zonele mai dezvoltate.

Prin urmare, că e sau nu tunelul cea mai bună soluţie pentru Galaţi, tot e mai bine să încerci ceva decât să stai cu mâinile în sân. Dacă au alţii idei mai bune, să le spună! Şi poate, nu în ultimul rând, că e vorba de tunel sau de altceva, ceea ce nu trebuie să uităm este că forţa unui proiect constă în dorinţa unei comunităţi de a-l pune în practică. Voinţa este, până la urmă, cel mai important capital, fie că e vorba de politică sau proiecte de infrastructură.

Citit 1466 ori Ultima modificare Joi, 19 Mai 2016 18:00

7 comentarii

  • postat de @Danut Onofrei
    Vineri, 20 Mai 2016 23:40
    82.78.254.***
    Cine naiba mai crede bazaconia asta cu tunelul cand el n-a putut astupa Gropzilla ? E ridicol.
    19
    0
    Raportează
  • postat de Danut Onofrei
    Vineri, 20 Mai 2016 18:20
    5.254.65.***
    Actualul primar, domnul Marius Stan este primul galatean care chiar lasa ceva notabil in urma lui dupa 4 ani de mandat.
    Are aceasta ambitie cu subtraversarea Dunarii si ii apreciez incapatanarea.
    In mod evident doar un proiect major poate scoate Galatiul din rutina asta obositoare.
    5
    19
    Raportează
  • postat de nu cred
    Vineri, 20 Mai 2016 17:33
    95.76.32.***
    tot ce s-a intimplat in orasul asta de dupa 1990 ma face sa cred ca nu se va face nici un tunel si totul e o alta mare minciuna electorala. toti mint frumos inainte de alegeri si dupa, nu-i baga nimeni la zdup pentru inselatorie pentru obtinere de beneficii (functii aducatoare de "noroc in viata" si salarii, pensii nesimtite).....
    9
    5
    Raportează
  • postat de Sergiu
    Vineri, 20 Mai 2016 11:00
    78.142.19.***
    Cel mai bun articol scris vreodata. Ati pus punctul pe i domnule Ovidiu Amalinei. Dar cine sa vada asta? Cine sa lupte pentru Galati si pentru proiectele Galatiului cand interesele obscure, ascunse ale celor de la Bucuresti e ca o ceata pe ochii lor si de aceea nu au facut si nu vor face nimic pentru Galati si pentru dezvoltarea Galatiului. Macar sa incercam sa luptam, sa ne facem noi prin acest proiect daca altii nu au vrut sa faca pentru Galati.
    1
    12
    Raportează
  • postat de Marius
    Vineri, 20 Mai 2016 07:39
    5.12.167.***
    Scopul tunelului e doar studiul de fezabilitate, pentru care Loius Berger va primi 3,8 milioane euro, din care va împărți cu siguranță și autorităților. Așa s-a întâmplat în Afganistan (unde în 2015 au fost puși să achite o amendă de 70 de milioane de dolari pentru că au fraudat fonduri guvernamentale destinate dezvoltării statului afgan). La fel în India, Indonezia și Vietnam.

    Cât privește Marius Stan, el e așteptat pe 9 iulie la București, unde este inculpatpentru infracțiuni de corupție în dosarul 9314/3/2014. Mai are apoi de făcut un drum la Focșani, unde s-a trimis spre judecare un alt dosar cu Stan inculpat penal și cu DNA în rol principal.

    De altfel, povestea tunelului și a celor de la Loius Berger se află deja pe masa unui procuror DNA gălățean. Bărbat.(nu-i greu de aflat cine). La fel cum Serbările Galațiului de 1 milion de euro sunt tot la DNA. București, de această dată.
    11
    5
    Raportează
  • postat de Cetateanul turmentat
    Vineri, 20 Mai 2016 07:38
    81.196.80.***
    Subtraversarea Dunarii are printre cei mai marri dusmani pe "celebrrii" Mircea Toader si Viorel Stefan (patronii bacului) si pe Bunea Stancu-Braila (posesor de terenuri pe ambele maluri ale Dunarii ). Marius Stan nu are decat sprijinul galatenilor si este imbucurator ca ei sunt din ce in ce mai multi !
    2
    13
    Raportează
  • postat de Nelu Carbid
    Vineri, 20 Mai 2016 06:38
    5.13.217.***
    Hai sa nu ne mai plangem de mila si sa recunoatem ca moldovenilor nu le place munca.
    D-aia sunt saraci, d-aia o duc prost.
    Aduceti-va aminte cazul ala de pe la Piatra Neamt parca, unde o fabrica de confectii nu gasea mana de lucru locala deoarece nu vroia nimeni sa munceasca pe 1200 lei, bonuri si transport, fiind mult mai bine sa stea acasa pe alocatii si ajutor social.
    Unde-I alcool mult si chef de munca putin logic ca e saracie.
    Tipam in gura mare ca ne iau strainii pamantul.
    Pai noi il dam de bunavoie, la pret de nimic pentru ca n-avem bani de bautura si cchef de munca.
    Vestul o duce bine pentru ca sunt oamenii mai harnici, mai cu chef de munca si mai deschisi ca viziune!
    2
    11
    Raportează

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.