Elevi gălăţeni premiaţi în lupta împotriva coronavirusului

Elevi gălăţeni premiaţi în lupta împotriva coronavirusului
Evaluaţi acest articol
(28 voturi)

Pentru elevii care sunt mai tot timpul "în priză", dorind să înveţe mereu câte ceva nou, a sta acasă, departe de şcoală şi de profesori, reprezintă o perioadă destul de dificilă. De aceea, când apar provocări care să le pună mintea la contribuţie, imediat intră în joc. O echipă de elevi de la Colegiul Naţional "Vasile Alecsandri" şi Colegiul Naţional "Al. I. Cuza", dar şi un tânăr din Franţa a obţinut Premiul al III-lea la Concursul "HackTheVirus", iniţiat de Facultatea de Matematică şi Informatică din Bucureşti.

Echipa care a reprezentat Galaţiul este formată din cinci elevi de clasa a XI-a de la Colegiul Național "Vasile Alecsandri" - Denisa Lepădatu, Radu Vrânceanu, Andreea Miron, Dragoș Alin Mihai și Simona Culachi, un elev al Colegiului Național "Al. I. Cuza" - Dan Andrei Novac și un elev din Franța - Sebastian Filip. Ei au concurat cu echipe de studenţi din ţară, dar şi din străinătate, iar competiţia a fost destul de grea, întizându-se pe 50 de ore, fără întrerupere, timp în care concurenţii erau nevoiţi să dezvolte o aplicaţie digitală prin care să lupte împotriva coronavirusului.

În cele 50 de ore de hackagthon, ei au dezvoltat un joc, în fapt o aplicație informatică cu totul serioasă, purtând numele sugestiv "StayHome", ce se dorește a fi una care să încurajeze oamenii să stea în case. "În acest joc, poți câștiga un grad XP doar stând înăuntru (XP-ul este câștigul în baza căruia poți trece de la un nivel la altul), personajul tău evoluând în trepte din ce în ce mai complexe. Bazat pe locația ta GPS, acesta detectează cât de departe ești de centrul casei tale și îți acordă un grad XP bazat pe această informație (cu cât distanța este mai mare, cu atât primești mai puțin), până când, la o distanță mai mare de 50 de metri, XP-ul încetează să mai crească. Este un soi de Pokemon Go, dar pe invers. Dacă la primul erai nevoit să mergi pentru a câştiga punctaj şi a evolua, aici trebuie să stai în casă", explică Denisa Lepădatu, una dintre membrii echipei, în ce constă aplicaţia care a primit locul al III-lea.

În cadrul jocului există și un Marketplace destinat cumpărării diferitelor accesorii pentru eroul tău și un Leaderboard pentru a face din acest joc și o competiție în toată regula. În viitor, la acestea s-ar putea adăuga posibilitatea unor lupte între mai multe personaje, putând să inviţi şi prietenii să joace, precum și un chat pentru comunicare.

"Au fost peste 130 de concurenţi înscrişi, în majoritate studenţi. A fost destul de greu, timp de două zile am dormit foarte puţin, dar a meritat, a fost un impuls să continuăm să devenim din ce în ce mai buni, o încurajare de a lucra în echipă, chiar şi când eşti nevoit să stai în casă", mai spune Denisa.

Festivitatea de premiere a avut loc tot on-line, organizatorii prezentând şi motivele pentru care echipa gălăţeană a fost aleasă pentru podium: "Proiectul vostru ne-a convins să vă acordăm premiul al III-lea din mai multe motive. În primul rând, ideea pe care aţi dezvoltat-o se încadrează perfect temelor pe care le-am propus. Aplicaţia încurajează utilizatorii să nu-şi părăsească locuinţa pe timpul crizei coronavirusului, dându-le un motiv în plus să respecte acest lucru. Aplicaţia a răspuns cu succes provocării noastre, îndeplinind toate cerinţele pe care le-am înscris în barem. Este o alicaţie completă, interfaţa grafică este bine construită, totul funcţionează exact cum aţi decris în videoul de prezentare".

Citit 6463 ori Ultima modificare Sâmbătă, 02 Mai 2020 15:21

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.