Cine sunt candidaţii la funcţia de rector / Patru pentru Universitate

Cine sunt candidaţii la funcţia de rector / Patru pentru Universitate
Evaluaţi acest articol
(0 voturi)

Înscrierile pentru funcţia supremă din Universitatea „Dunărea de Jos” s-au încheiat, urmează două săptămâni de campanie electorală academică, în care cei patru (în ordine alfabetică, Iulian Bârsan, Lucian Georgescu, Nicolae Ioana şi Mirela Praisler) îşi vor face cunoscute ideile, proiectele, planurile manageriale. Două săptămâni în care cei patru vor încerca să devină mai cunoscuţi în special pentru cei aproximativ 700 de electori din universitate (cadre didactice şi studenţi), dar şi pentru întreaga comunitate locală, principala beneficiară a actului academic.

Pentru a veni în sprijinul celor care urmează să voteze, „Viaţa liberă” vă oferă astăzi o prezentare a celor patru, aşa cum reiese din CV-urile şi planurile manageriale, completată de o mică hartă a influenţei pe care o are fiecare în rândul celor care urmează să voteze. De asemenea, săptămâna viitoare vor fi publicate patru interviuri, în zile consecutive, ordinea fiind, din nou, alfabetică. Interviuri care vor fi realizate înainte de publicarea primului, astfel încât candidaţii să nu poată oferi replici sau să îşi structureze discursul în funcţie de declaraţiile altora.

 


 

Profesor doctor inginer Iulian Bârsan
Are 55 de ani şi un CV profesional impresionant. Pe lângă faptul că a urcat toate treptele academice „ca la carte”, a făcut parte şi din structuri de conducere ale Universităţii „Dunărea de Jos”. Este prorector al instituţiei din 2007 şi până în prezent, iar în perioada 1999-2007 a fost decan al Facultăţii Transfrontaliere Cahul, Republica Moldova, o structură a universităţii din Galaţi care a purtat, de-a lungul timpului, mai multe denumiri, dar despre care se poate spune că este realizarea profesorului Iulian Bârsan. Practic, colaborarea cu vecinii de peste Prut i se datorează în mare măsură. La fel cum actuala Universitate „Bogdan Petriceicu Haşdeu” din Cahul ar trebui să îl treacă pe lista „ctitorilor”. În paralel cu activitatea academică, este unul dintre cunoscuţii politicieni ai Galaţiului, fiind deputat din partea Partidului Democrat până în 2008. A mai candidat la funcţia de rector, în 2006, dar a fost învins de actualul rector, profesorul Viorel Mînzu. „Este misiunea mea să vă propun modernizarea universităţii, garantând însă stabilitatea instituţională (...) Esenţializând, v-aş propune să fiţi de acord să asigurăm oamenilor de calitate accesul neîngrădit la resurse. Împreună putem face ca instituţia căreia îi aparţinem să redevină o insulă a normalităţii, în care meritul personal să se impună relaţiei clientelare sau intereselor de grup restrâns”, se arată în planul managerial al profesorului Iulian Bârsan.
Estimare a susţinerii: Se spune că mizează pe sprijinul destul de consistent al cadrelor didactice din zona tehnică, tradiţională a universităţii, aşa-zisa „aripă conservatoare”, cu viziuni reformiste. Dacă ar obţine sprijinul studenţilor ar avea şanse cel puţin să intre în turul al doilea.


 

Profesor doctor inginer Lucian Georgescu
În vârstă de 51 de ani, profesorul Lucian Georgescu are un CV de care orice universitar ar fi mândru la această vârstă. Practic, nu e niciun aspect al vieţii academice pe care actualul decan de la Ştiinţe şi Mediu să nu îl fi atins. Studii în ţară şi străinătate, doctorat în Franţa, profesorat în străinătate, colaborări nenumărate în Europa şi Statele Unite, zeci de proiecte ştiinţifice derulate cu sume la care şi milionarii visează, conducător de doctorat cu studenţi împrăştiaţi în toate colţurile lumii, pe scurt, o eminenţă cenuşie care este de mirare că încă activează în România, în Galaţi. A manageriat cu succes, în ultimii patru ani, cel mai consistent proiect european derulat la Universitatea „Dunărea de Jos”, în valoare de peste zece milioane de dolari. Este unul dintre cele mai mari proiecte din întregul oraş Galaţi. Totul datorită calităţii pe care o consideră esenţială într-o funcţie de conducere: PRAGMATISM. Planul său managerial este structurat în acelaşi spirit al pragmatismului. Cităm câteva dintre principii: „Sunt inginer şi sunt decanul unei facultăţi neinginereşti, fiindu-mi familiare problematicile ambelor direcţii: de educaţie şi de cercetare (...) Studenţilor trebuie să li se ofere oportunităţi legate de activitatea profesională aplicată, pentru creşterea reală a şansei de integrare rapidă pe piaţa muncii (...) Propun legături cu administraţia locală indiferent de culoarea politică pentru schimbul de informaţii şi implicarea activă şi pragmatică a Universităţii în viaţa urbei”, se arată în planul managerial.
Estimare a susţinerii: Cunoscut datorită proiectelor doctorale POSDRU, mizează pe sprijin atât din zona tehnică, cât şi din cea netehnică, fiind susţinut mai ales de reformiştii convinşi. Este mai puţin cunoscut în rândul studenţilor de la alte facultăţi, dar dacă ar ajunge în al doilea tur cu altcineva decât prof. Mirela Praisler, ar beneficia şi de sprijinul actualului rector.


 

Profesor doctor Nicolae Ioana
La 58 de ani, profesorul Nicolae Ioana are un CV profesionat de invidiat. A parcurs cu regularitate toate etapele desăvârşirii academice, fiind de o eleganţă desăvârşită. S-a adresat mereu studenţilor cu „domnule / domnişoară” şi cu pluralul politeţii, primind, în schimb, respectul cuvenit. În acelaşi timp, este cunoscut ca unul dintre cei mai virulenţi (în sensul constructiv al cuvântului) actori din Senatul Universităţii „Dunărea de Jos”. Logica sa imbatabilă, argumentele şi pertinenţa discursului l-au transformat într-un punct de reper în cadrul instituţiei. Totul, însă, cu eleganţa, corectitudinea şi echidistanţa celui care este mereu stăpân pe subiect. Colaborarea sa, în calitate de cercetător, cu Academia Română a făcut ca, în ultimii ani, să devină unul dintre cei mai apreciaţi specialişti din ţară. A lucrat, alături de profesorul Eugen Simion, la cele mai importante proiecte legate de literatură. „Am convingerea că mersul spre mai bine al Universităţii depinde, în mare măsură, de identificarea şi valorificarea factorilor care produc coeziune academică şi eliminarea celor care generează dezbinare, suspiciune şi risipă de resurse şi de efort spiritual. Miza este cu atât mai mare cu cât competiţia pentru statutul de «Universitate de cercetare avansată şi educaţie» este mai strânsă, iar ameninţările crizei mai largi”, se spune în planul managerial.
Estimare a susţinerii: Este candidatul care, aşa cum a demonstrat-o cu prisosinţă în ultimii ani, nu poate fi asociat niciuneia dintre tabere. Faptul că nu aparţine vreunei „grupări” poate fi considerat atât un punct slab, cât şi un punct forte pentru că i-ar putea atrage pe toţi cei nehotărâţi. Poate fi candidatul-surpriză.


 

Profesor doctor Mirela Praisler
Ajunsă la vârsta maturităţii depline, prof. Mirela Prasiler excelează la toate capitolele profesionale. S-a ocupat de activitatea ştiinţifică şi relaţiile internaţionale în cadrul Rectoratului şi a fost, în mandatul profesorului Viorel Mînzu, probabil cel mai activ şi mai vizibil prorector. Activitatea sa este sinonimă cu cercetarea la Universitatea „Dunărea de Jos”, proiectele în care a fost implicată sau pe care le-a coordonat fiind unele dintre cele mai de succes din instituţie.
Dacă ar fi să înşiruim toate activităţile de cercetare derulate ar fi nevoie de câteva pagini de ziar. Mereu cu zâmbetul pe buze şi deschisă la opinii şi propuneri, prof. Mirela Praisler este un partener de dialog de excepţie. Şi asta pentru că a dovedit mereu că îşi face meseria cu pasiune. „Candidatura mea este un apel la coeziune pentru continuarea trendului pozitiv înregistrat în evoluţia Universităţii în ultimii ani. Diponibilitatea va fi caracteristica principală a activităţii mele în calitate de rector, dacă voi fi aleasă (...) Mă voi dedica sută la sută pentru realizarea dezideratelor întregii comunităţi universitare gălăţene”, se arată în planul managerial.
Estimare a susţinerii: Este candidatul cu cea mai explicită susţinere dintre cei patru. Mizează pe toţi cei care l-ar fi vrut în continuare pe profesorul Viorel Mînzu, ale cărui politici promite că le va continua. Preia, însă, „la pachet” şi adversarii actualului rector.


 

Citit 5889 ori Ultima modificare Joi, 12 Ianuarie 2012 00:03

57 comentarii

  • postat de pentru Alex
    Joi, 19 Ianuarie 2012 15:09
    Alex, de la Barsan stim deja la ce sa ne asteptam- toata este PDL. Votezi Barsan, votezi PDL , deci esti multumit de tot ceea ce este in jurul tau. Mi se pare o idee buna sa apara fiecare cu echipa, rectorul ii va nominaliza, de ce sa nu o faca public de la inceput in loc sa arunce cu promisiuni pe din dos ca sa atraga voturi. Este bine sa stim de la inceput echipa pentru care votam!
    0
    0
    Raportează
  • postat de Alex
    Joi, 19 Ianuarie 2012 13:43
    Fratilor, ne paste un mare pericol: POLITICA si nebunia unor functii promise in stil PDL-ist. Barsan si Prasiler au toata lista de prorectori, decani si directorasi deja completata. Si toti astia sunt acum asmutiti precum cainii despre care si-a facut o tema de campanie electorala.
    E nebunie curata starea pe care au generat-o in facultati aceste functii promise. Se suspecteaza unii pe altii ca ar fi in alta echipa, sa balacaresc in ziare, se instiga la orgolii desarte care prind la public, fac sedinte de campanie .
    Mai face cineva cursuri? Politica si fuga duppa functii sunt boala curata.
    Ar trebui sa ne revenim la starea normala de profesori!!!
    0
    0
    Raportează
  • postat de alegator
    Joi, 19 Ianuarie 2012 09:55
    erata....greselile sunt generate de decenta...
    0
    0
    Raportează
  • postat de alegator
    Joi, 19 Ianuarie 2012 09:43
    Imi cer mii de scuze ca am avut impertinenta si lipsa de decenta de a avea alt punct de vedere si de a prezenta lucrurile in alt mod decat le faceti dumneavoastra ! Ca de fiecare data doar parerile si ideiile dumneavoastra sunt cele corecte restul fiind drerizorii.in felul acesta ati condus pana acum facultatea de litere si tot asa vreti sa conduceti si universitarea.Va doresc succes !
    0
    0
    Raportează
  • postat de pro decenta
    Miercuri, 18 Ianuarie 2012 15:12
    Domnule sau doamna Alegator. Daca chiar sunteti universitar, e jale mare. Terminati cu mizeriile si cu fixatiile dvs. Lasati lumea sa se concentreze pe lucruri importante. Toti candidatii merita respect si apreciere pentru curajul de a candida la o asemenea functie, fata de dvs. care va ascundeti sub anonimat.
    Lucrurile sunt foarte serioase si derizoriul nu are ca cauta nici macar in comentariile postate aici.
    E deprimant ca sunt astfel de oameni printre universitari si in cazul asta, la asemenea alegatori, asemenea alesi!!!!!
    0
    0
    Raportează
  • postat de alegator
    Luni, 16 Ianuarie 2012 20:35
    Domnule Ioana am inceput sa ma siclesc de atata eleganta.Parca ne-am afla la un concurs de frumusete intre domnisoare batrane si elegante.Si daca vorbim de eleganta ,tot de eleganta dati dovada si atunci cand injurati ca la usa cortului atunci cand careva are "obraznicia" de a-si exprima o opinie contrara opiniei dumneavoastra.
    In ce priveste termenul "concubina" nu a fost folosit deloc intr-un mod peiorativ ci strict in sensul si situatia data.Dar si de aceasta data caracterul dumneavoastra v-a tradat...ati apelat la tehnica bine cunoscuta de a da alta interpretare si a modifica sensul si logica lucrurilor pt a va deveni favorabile.O tehnica golaneasca de altfel folosita in multe din elegantele dumneavoastra prestatii de-alungul timpului.
    In ce priveste laudele cu care va gratuleaza domnul Tuca ,acestea sunt firesti tinand cont ca acesta este doctorandul dumneavoastra.Pe el il putem scuza.....
    0
    0
    Raportează
  • postat de dan
    Luni, 16 Ianuarie 2012 10:34
    Interesant....chiar de mult nu am mai văzut atâtea comentarii la un articol cu şi depre Universitatea "Dunărea de Jos" din Galaţi. Chiar zăresc şi un soi de "postaci universitari" printre cei ce aprig comentează soarta acestei instituţii. Nu pot decât să concluzionez că mă deprimă încercarea de politizare a alegerilor din Universitate. Cunosc foarte bine stilul şi pot spune doar atât: APR-PSD-UNPR= traseul politic al actualului rector şi candidat la şefia senatului. Oare cat a fost el la conducere institutia nu a fost politizată? Probabil că nu dacă nu am văzut nici un comentariu pe tema asta. Atunci de ce ne grabim să aruncăm cu mizerii cu tentă politică în alţi candidaţi?
    0
    0
    Raportează
  • postat de party
    Duminică, 15 Ianuarie 2012 22:43
    Domnilor latrati nu gluma...numai ca pe "mute". :))))
    0
    0
    Raportează
  • postat de party
    Duminică, 15 Ianuarie 2012 22:42
    Domnilor latrati nu gluma...numai ca pe "mute". :))))
    0
    0
    Raportează
  • postat de pentru DRAGONUL
    Duminică, 15 Ianuarie 2012 20:50
    Domnule Dragon, sunt 2 mici probleme:
    1. Nu cunosti numele persoanei - este Birsan sau Barsan?
    2. Chestia cu Rigoarea si Competenta mi-au placut! Ce se poate spune Legislatie?! Cum se interpreteaza!? Stie mai multa sau el o face?
    0
    0
    Raportează
  • postat de DRAGONUL
    Duminică, 15 Ianuarie 2012 20:38
    Un calcul stiintific, simplu arata cam asa:
    COMPETENTA+RIGOARE+LEGISLATIE+SERIOZITATE+SOLUTII OPTIME IN SITUATII DE CRIZA = BIRSAN
    Omul e un manager innascut, caruia nu trebuie sa-i spui de 2 ori un lucru pentru a-l pricepe.
    Cine are ezitari poate consulta colegii, subalternii sau pe oricine a facut echipa anterior cu domnia sa.
    0
    0
    Raportează
  • postat de un salariat
    Duminică, 15 Ianuarie 2012 10:28
    Care este realitatea? Realitatea crunta este aceea ca, din pacate, cei mai multi dintre noi traim la limita subzistentei cu actualele salarii, la ”adapostul” Legii salarizarii. Actuala conducere ne baga pumnul in gura, indiferent daca suntem personal nedidactic, didactic auxiliar sau cadru didactic (cu exceptia salariului de profesor). S-a aplicat cu ravna duplicitara si in mod convenabil legea mentionata (acolo unde situatia a cerut-o, s-au facut parteneriate, contracte suplimentare de munca, s-au acordat sporuri si prime), facand ca diferenta salariala sa fie inadmisibila. A se vedea, spre exemplu, cine a beneficiat de banii domnului Georgescu din POSDRU!
    Asadar, dragi alegatori, verificati si cantariti bine de cine avem nevoie. Prea s-au politizat toate institutiile. Prea ne-au invadat lacustele politice.
    0
    0
    Raportează
  • postat de Erasmus
    Duminică, 15 Ianuarie 2012 09:57
    Domnul profesor Nicolae Ioana reprezinta un exemplu de ”arbitru al elegantei”. Exista unii care au remarcat acest lucru. Desigur, veti spune ca nu este suficient, si sunt de acord, atunci cand vorbim despre ocuparea unei functii inalte. Calitatile etice l-au evidentiat in al doilea rand, relatiile interumane, abilitatea de a comunica, curajul de a se impune prin forta argumentelor si nu prin forta functiei. Autoritatea se castiga nu se impune or, domnia sa, a stiut sa respecte libertatea de decizie a celuilalt, a dat dovada de calitati manageriale dar si de capacitatea de a coordona un colectiv cosmopolit. Autoritatea sa nu s-a manifestat despotic, dictatorial, plecand de la premiza ”Facultatea sunt EU”, ci a realizat un echilibru intre interventia sa si implicarea celorlalti. Este o situatie pe care ceilalti candidati la aceasta functie nu au interiorizat-o la acest nivel de rafinament. Formatia sa de umanist isi spune cuvantul, fara ca lucrul acesta sa implice idealisme utopice. Este in aceeasi masura un om realist, o personalitate eclectica, in stare sa se adapteze nenumaratelor provocari pe care i le ofera mediul universitar.
    Experienta m-a invatat ca un spirit ingineresc are tendinta de a simplifica realitatea, de a aborda reductionist contactul cu mediul inconjurator in spiritul generalizator al disciplinelor care ii guverneaza gandirea. Acolo unde nu-i convine taie, restrange, constrange, ghidat fiind de interesele care-l mana. Dimpotriva, un spirit umanist isi formeaza o conduita capabila sa se adapteze si sa gaseasca solutii pentru fiecare situatie particulara. Iata de ce il sustin pe domnul Ioana, pentru ca a stiut sa se implice eficient in diverse situatii.
    Cat despre „concubina” sa, termen caruia i se atribuie intr-un comentariu de mai jos un sens peiorativ, il anunt pe „alegator” ca traim intr-o tara care mai garanteaza libertatea de constiinta a fiecarui individ si ca nu suntem noi judecatorii constiintelor celorlalti. Nu va asumati rolul de inchizitor. Aveti macar demnitatea sa nu amestecati viata particulara cu cea publica.
    Bravo domnule Marius Tuca pentru faptul ca ati stiut sa evidentiati ceea ce este pozitiv in activitatea fiecaruia si, cu toate ca optiunile mele sunt clare, le urez succes, fara vreo urma de fariseism, tuturor celorlalti candidati.
    0
    0
    Raportează
  • postat de informat
    Duminică, 15 Ianuarie 2012 07:58
    echipa de prorectori a lui Bîrsan este: Alexe, Lungu, Gîță, Fetecau
    0
    0
    Raportează
  • postat de pentru kombat
    Sâmbătă, 14 Ianuarie 2012 22:44
    Am inteles mesajul: sa votam un PDL-ist descurcaret! El ne va aduce bani cu relatiile sale! \
    Ok!
    Dar nu ne-ai spus pe care frate sa-l votam ca sunt doi? Praisler (ca este PDL-ista) sau Barsan (ca este si el PDL-ist sadea)? Spune-ne tu,ca vad ca esti mai informat si mai luminat!
    0
    0
    Raportează
  • postat de kombat
    Sâmbătă, 14 Ianuarie 2012 22:27
    Ca sa intelegeti : o universitate se conduce dificil! Rectorul trebuie sa fie extrem de descurcaret mai ales cu cei de la Bucuresti. Va face multe drumuri in directia aia. Sa nu credeti ca banii vin daca Rectorul scrie mail-uri. Mai mult, trebuie sa fie perfect conectat la mediul de afaceri. Daca credeti ca nu trebuie sa te zbati, sa ungi, sa te conectezi, sa cunosti pe toata lumea si sa fii cunoscut si pe toate sa le faci fara sa te umilesti sau sa umilesti univ sunteti copii (cu multe lucrari stiintifice:). A conduce un proiect european este total diferit de a conduce o universitate. Felicitari pentru managementul de proiect si mult succes in finalizarea cu brio a lui (depind oameni de dvs). Trebuie sa stii cum sa tratezi cu oamenii, si din cate se observa aveti o groaza de pasarele fiecare. Multi dintre voi trebuie sa va treziti si sa intelegeti ca a conduce este un business si trebuie sa ai stofa pentru asta, experienta si un trecut care sa dovedeasca ca ai reusit in sensul acesta.
    0
    0
    Raportează
  • postat de matematician
    Sâmbătă, 14 Ianuarie 2012 21:57
    pentru alexe nu exista lege: el este democrat
    0
    0
    Raportează
  • postat de Pt cel de mai jos
    Sâmbătă, 14 Ianuarie 2012 21:52
    Si Alexe are 4mandate, deci trebuie sa dispara.
    Comisia nu a constatat nimic. A venit doar sa forteze demisia lui Minzu.
    0
    0
    Raportează
  • postat de georgescu
    Sâmbătă, 14 Ianuarie 2012 20:59
    Comisia de la minister a constatat falsificarea votului de la Drept, ilegalitatea alegerii presedintelui senatului (Minzul nu avea drept de vot pentru ca era si rector), ilegalitatea numirii presedintelui interimar, ilegalitatea avizarii de catre Senat a candidaturilor pentru functia de rector (sedinta de Senat din data de 10 a fost anulata pe sest ulterior) si altele. Va surprinde ca trei din cei patru candidati la functia de viitor rector au participat la mascarada asta, fiind si senatori? In Senat sunt mai multi care au 4 mandate (si Minzu este in situatia asta, ca e mort dupa functii). Se aude ca se vor reface alegerile.
    0
    0
    Raportează
  • postat de kombat
    Sâmbătă, 14 Ianuarie 2012 20:48
    matematician: istetule ;)
    0
    0
    Raportează
  • postat de matematician
    Sâmbătă, 14 Ianuarie 2012 20:24
    kombat: minus infinit
    0
    0
    Raportează
  • postat de kombat
    Sâmbătă, 14 Ianuarie 2012 19:32
    georgescu zero
    praisler zero
    ioana subzero
    barsan unu
    minzu era doi
    0
    0
    Raportează
  • postat de mihai
    Sâmbătă, 14 Ianuarie 2012 18:45
    Comisa aia de la minister a venit si a plecat, rectorul a demisionat pentru moment dar cand se alege noul rector tot el va fi presedinte de senat asa ca degeaba au venit aia. Dupa cum se stie deja Georgescu va fi rector Praisler prorector iar manzu la senat si conducem tot noi dar prin rotatie.
    0
    0
    Raportează
  • postat de Ionut
    Sâmbătă, 14 Ianuarie 2012 17:32
    Comisia de la minister a venit pentru ca PDL-istul Alexe nu a fost ales presedintele senatului.
    Comisia de la minister a plecat pentru ca Minzu si-a dat demisia.
    La fel va fi si daca PDL-istul Birsan nu ajunge rector.
    O sa votam pana cand PDL va pune mana pe tot.
    Asa cum incearca sa distruga SMURD-ul, la fel vor face cu toata tara.
    0
    0
    Raportează
  • postat de nelamurit
    Sâmbătă, 14 Ianuarie 2012 13:54
    Mai stie cineva ce rezultate a avut comisia de control de la minister? de ce a venit? de ce a plecat? ce se intîmpla cu senatul si cu cel de al patrulea mandat al unor senatori care nu ar trebui sa mai fie pe acolo. e timpul sa se faca curatenie dupa lege in toate cazurile prevazute de ea
    0
    0
    Raportează
  • postat de ne e sila
    Sâmbătă, 14 Ianuarie 2012 13:29
    E incredibil ce calitati morale si intelectuale au unii comentatori de pe aceasta pagina. Unii acuza trecutul unui candidat, altul asteapta candidatul favorit ca pe un Mesia, unul intra cu noroi in intimitatea altui candidat, mai e unul ce vorbeste despre viciul betiei adversarului. Ce rector merita acesti oameni sau ce program? Sau merita ei aceasta universitate? Nu stim cîti sînt dar ni se face sila.
    0
    0
    Raportează
  • postat de senator udjg
    Sâmbătă, 14 Ianuarie 2012 09:50
    Sustin opiniile din ultimile doua comentarii. Nu murdariti mediul academic si nu va agatati de orice pentru putere!
    0
    0
    Raportează
  • postat de ingrijorat
    Vineri, 13 Ianuarie 2012 21:28
    Si eu cred ca trebuie sa incetati cu comentariile mizerabile si sa va prezentati la intalnirile cu candidatii.
    Merita. Numai asa o sa va dati seama cine e mai puternic si in stare sa ajunga Rector.
    Cred ca nu prea stie lumea ca ne paste o alta problema. Nu prea are cine sa-l valideze pe cel care va fi ales Rector. Ministerul pune la indoiala componenta senatului si probabil ca se vor relua alegerile chiar de la nivelul departamentelor. Atunci ar fi bine sa facem putina curatenie si sa nu mai delegam pe cei care depasesc numarul de 3 mandate.
    Poate asa sunt eliminati cei care intretin disputele si conflictele vechi si o sa ne lase sa ne concentram pe ce avem de facut.
    0
    0
    Raportează
  • postat de impotriva
    Vineri, 13 Ianuarie 2012 21:18
    Comentariile sunt jalnice.
    Duceti-va domnilor si spuneti-le direct candidatilor si sustinatorilor ce credeti despre ei.
    Aveti taria asta!!! Nu mai scrieti aici ca la mahala sau can-can sub anonimat.
    Regretabil!!! Mai aveti si pretentia ca sunteti universitari. Lasati balacareala in ziare si aveti curajul sa va sustineti opiniile in fata colegilor dvs.
    0
    0
    Raportează
  • postat de alegator
    Vineri, 13 Ianuarie 2012 18:47
    Da domnule Ioana Nicolae se poate sa fi stat in banca mea si sa fi asistat la circul pe care il faceati dumneavoastra ca un "fin literat " ce va intitulati .Incercam sa descopar ce urmariti cu acest circ.Acum m-ati convins. Faceati circ pt a ajunge in fata,pt a va rezolva problemele personale (ale dumneavoastra si ale concubinei dumneavoastre) si nicidecum pt a rezolva problemele facultatii pe care o reprezentati si pe care cu onor ati dus-o de rapa.Si uite asa dintr-un contestatar vehement al conducerii universitatii ati devenit (cu caracterul dumneavoastra duplicitar) un mare iubitor al acesteia.Nu stiu daca mi-am exprimat vreodata punctul de vedere dar,daca am facut-o ,am facut-o consecvent fara a-mi schimba gandurile si ideile de la o zi la alta,asa cum cu abilitate procedati dumneavoastra.Si mai departe ce am constatat ....ca sunteti un mare sforar,un instigator si un mare dezbinator ...
    Cred ca cei care va cunosc cu adevarat sunt satui de isteriile nefondate,de scenariile si de cameleonismul dumneavoastra!
    Degeaba incercati sa pozati intr-un personaj imaculat,elegant ,uman pt ca in situatiile incordate caracterul va tradeaza.Deveniti isteric,coleric , divagand de la subiect si inventand comploturi pentru a va crea contexte favorabile .Exista o asemanare evidenta intre caracterul dumneavoastra si cel al lui Basescu!
    Un astfel de om cu un astfel de caracter nu are ce cauta in conducrerea UDJG !
    0
    0
    Raportează
  • postat de disidenta galateana
    Vineri, 13 Ianuarie 2012 11:30
    Dragi galateni care postati comentarii. Stiu ca Galatiul modern s-a nascut ca o anexa a vechiului Galati menita sa adaposteasca muncitorii din combinat. Acesti oameni care au devenit majoritari in acest oras au fost adusi sa munceasca si sa nu gandeasca ceea ce vroia si Ceausescu, si a reusit. Din pacate observ ca multi tanjesc dupa acele "idealuri marete" fara sa se gandeasca la semenii lor care au suferit sau care au murit din cauza acelui regim totalitar. Acum sustineti la conducere unei institutii de invatamant, cultura un "fost". Acest om Georgescu dincolo de inteligenta vicleana si parghiile pe care este sustinut nu poate implementa o mentalitate sanatoasa in UDJ. Un om cu mentalitate de dictator, care este inclinat spre coruptie (pe care o practica nestingherit in universitate), care nu ofera dreptul la replica celor care il contesta, si care isi ameninta contestatatarii nu poate conduce in spiritul societatii secolului XXI. Dl Georgescu era potrivit vremurilor comuniste, este un neadaptat care mai respira datorita aparatului de stat romanesc plin de fosti nomenclaturisti. Banii care au fost adusi in Universitate nu au ridicat cu nimic standardele acestei institutii ci doar a marit veniturile unor angajati. Tot ce s-a spus sunt doar niste minciuni insirate pe niste hartii. E la fel ca atunci cand Ceausescu declara 7000 de tone de grau la hectar si de fapt erau 2000.....
    0
    0
    Raportează
  • postat de mzb
    Vineri, 13 Ianuarie 2012 11:04
    Probabil de asta nu ai loc de munca domnule....ca n-ai facut facultatea la categoria C (un domeniu cat de cat real fata de cel stiintifico-fantastic in care activezi acum. La unii care deja au "facultate" le mai trebuie o boala de nervi si-s gata!
    Dincolo de toate afronturile haideti sa privim catre candidati prin prisma realizarilor, personalitatii (aici e nevoie de oameni lucizi si cu o oares'care pregatire), planurilor de management, adevarului si verticalitatii fiecarui candidat. Universitatea pregateste studentii care mai tarziu vor prelua problemele urbei sau a unor companii, drept urmare au nevoie de "exemplu". Traim in sec. XXI si suntem interesati de management si eficacitate practica intru' ridicarea gradului de incredere si nu numai, al universitatii. In opinia mea si a multurora cred ca d-l Georgescu se incadreaza destul de mult in aceste cerinte.
    0
    0
    Raportează
  • postat de pentru Sylvian
    Vineri, 13 Ianuarie 2012 08:25
    Pentru Sylvian
    Draga domnule, ai dreptate! Esti un roman sadea si mare noroc pe noi ca ai venit sa ne luminezi! Asa am inceput noi romanii mereu: cu principii marete si reguli suplimentare si uite unde am ajuns! Am cautat DEMOCRACY, si HUMAN RIGHTS si am ajuns sa tinem puscariasii pe alocatii bugetare mai mare decat ale copiilor oamenilor care platesc taxe si impozite! Are dreptate un antevorbitor: chinezii au fost mai pragmatici! Si uite rezultatele dupa douazeci de ani! Chestie de mentalitate si bineinteles de principii!!
    0
    0
    Raportează
  • postat de sylvain
    Vineri, 13 Ianuarie 2012 03:18
    .... si daca e sa considerati un criteriu politic atunci alegeti acel candidat care NU A FOST MEMBRU AL P C R inainte de 1989, nu a beneficiat de cele 50% suplimentare la media finala de absolvire a facultatii ( pentru merite deosebite .... ce timpuri marete ! ) si nu a fost ciripitor la securitate.... Pana acum nu ati considerat acest criteriu si uite unde ati ajuns.... ati ales numai oameni de bine ! :))))
    0
    0
    Raportează
  • postat de Nealegatorul
    Vineri, 13 Ianuarie 2012 01:48
    Universitatea are nevoie de bani si oameni calificati sau recalificati. Felicitari dlui Georgescu ca a reusit sa obtina finantari europene. (Sa zicem ca e adevarat ca) a fost soim al patriei, utc-ist, translator la "rusi",etc... daca toti acesti factori au condus la obtinerea de fonduri europene pentru urbea Galati e un lucru extraordinar sa o tina tot asa. Numa cine nu vrea nu poate. Inca suntem o tara in tranzitie, rectorul trebuie sa fie "uns cu toate alifiile" si cu partidul si cu primaria, prefectura, alte autoritati locale sau guvernamentale.

    Sper ca dl. Gorgescu, actual decan la Facultatii de Stiinte, sa devina rector , sa aduca o schimbare pozitiva in toti angajatii universitatii, sa implice studentii in toate activitatile universitare si sa ii incurajeze/stimuleze la studiu/invatat si sa obtina rezultate cuantificabile, plus sa atraga cat mai multe fonduri europene!
    0
    0
    Raportează
  • postat de @ pentru mihai
    Vineri, 13 Ianuarie 2012 01:09
    Trebuie sa fii vreo persoana ajutataa de pragmatismul domnului Georgescu si complet ignoranta, altfel nu-mi explic modul blurat in care vezi realitatea. Pragmatismul dlui mare manager Georgescu se traduce in "performantele" (Clasa C si E pe fizica si chimie). Dl Georgescu conduce o facultate muribunda sustinuta artificial prin mita si alte manevre bine invatate in timpul perioadei UTC-iste cand cica era si translator pentru "turistii" rusi (dupa propriile declaratii la un post tv local). Stie toata lumea cu putina cultura cine erau "turistii" rusi din Romania.
    Daca judecati competenta candidatilor dupa cati bani au adus in Universitate e gresit. Dl Georgescu a adus bani folosindu-se de anumite parghii vechi de dinainte de 89 si cu acei bani le inchis gura tuturor in Universitate dandu-le si lor cate o bucatica din marele tort. Probabil ca o ancheta serioasa a DNA ar evidentia toate neregulile managerului Georgescu. dar asta nu se va intampla. Dar daca ar fi sa se intample cred ca dl Georgescu va trebui sa amaneteze Universitatea si nu cred ca s-ar sfii sa o faca.
    0
    0
    Raportează
  • postat de Nealegatorul
    Vineri, 13 Ianuarie 2012 00:50
    Sper ca macar unul dintre candidati sa arunce o privire pe aceste comentarii... . Cred ca Galatiul are nevoie si de o Facultate de Constructii Civile. Acum cererea pentru ingineri constructori nu este asa mare dar inca se mai cauta si este o pregatire foarte bine platita atat in Romania cat si in afara. Stiu ca a fost o vreme cand a existat o astfel de specializare... nu ar fi rau sa se redeschida. Medicina avem... (acum imi este si mai tare frica de spitalele din Galati - unii profesori medici induc studentilor ideea ca a primi beneficii de la pacienti nu este un lucru rau) Constructii mai lipseste!
    0
    0
    Raportează
  • postat de vreau loc de munca
    Vineri, 13 Ianuarie 2012 00:08
    Praisler???? Georgescu?????
    Pai, facultatea lor e pe duca. Au trei domenii - matem. chimie si fizica in categoria C.
    Doamne fereste, ce vreti sa ajungem mai rau decat univ. Spiru Haret?
    Astia ne desfiinteaza repede de tot.
    0
    0
    Raportează
  • postat de decent
    Vineri, 13 Ianuarie 2012 00:01
    Din cate citesc pe aici, se cam contureaza din greu sustinerile politice si de gasca:
    Prailer si Georgescu sunt oamenii lui Manzu.
    Barsan e omul dezastrului PDL.
    Ioana e singurul sustinut de colegii din Universitate si nu de vreun partid sau actuala conducere. Cred ca e un om prea elegant si prea corect pentru o asemenea lupta, chair as zice ca o sa-i lase un gust amar sa afle ce pot indruga unii. Ar fi bine sa invinga toate aranjamentele politice si de culise, ca sa scapam si noi o data de pradatori, lingusitori sau pramatii care sufoca viata universitara. Ar fi o ocazie de a ne linisti, a reveni la normal si a ne vedea de treaba fiecare.
    0
    0
    Raportează
  • postat de dezgustat
    Joi, 12 Ianuarie 2012 23:35
    Domnilor nu va mai balacariti prin ziare. Duceti-va la intalnirile cu candidatii si spuneti acolo ce credeti si intrebati-i direct ce vreti sa stiti. Laudati-i, criticati-i dar in mediul universitar, deschis si cu curaj, nu aici sub anonimat.
    Lasati ziarul ca asta e doar agitatie jurnalistica. Nu ne trebuie. Faceti o imagine proasta Universitatii.
    Implicati-va fiind mai responsabili: analizati planurile manageriale postate pe site-ul Ugal si mergeti sa vorbiti direct cu cei patru candidati.
    Alegeti macar o data cu mintea si cu rarunchii.
    0
    0
    Raportează
  • postat de Alex
    Joi, 12 Ianuarie 2012 23:24
    Cred ca sanse sa ajunga in turul 2 au Ioana si Barsan. Au programele cele mai bune si au si personalitati puternice.
    Barsan probabil e susutinut de tehnic dar are un carnet de PDL-ist cat tot Galatiul. Sper sa-l traga rau de tot in jos. Ne e lehamite de politica si nu trebuie sa ajungem o Universitate portacalie
    Atuul lui Ioana este ca nu face parte din nicio gasca, este principial, corect si s-a luat intotdeauna de impostori, profitori, ingamfati si extremisti.
    Praisler e pisica blanda si umbra stearsa a a lui Minzu. Nu lasa ciolanul orice ar fi. Le e frica rau, ca cine stie ce ar descoperi altii ca s-a cam petrecut pe la UNiv.
    Georgescu, nici nu merita atentia. E un coleric, agitat care promite tuturor functii si bani. E jalnic.
    0
    0
    Raportează
  • postat de nu trageti in mesager
    Joi, 12 Ianuarie 2012 23:12
    Ce aveti domnilor cu mesagerul? Ziaristul isi face treaba si a facut o prezentare foarte corecta, echidistanta, profesionista. Un articol foarte bun.
    Dovada e ca l-ati citit mai criticilor!!!!!
    Orientati-va energia catre analiza programelor manageriale si lasati zarva in jurul ziarului!!!!
    0
    0
    Raportează
  • postat de impotriva tacerii si rusinii de a vorbi
    Joi, 12 Ianuarie 2012 23:07
    Alegatorul care nu-l suporta pe Dl. Prof Ioana trebuie sa fie vreun senator care nu a ascos o vorba vreodata, deci nu i-a auzit nimeni glasul si nici gandurile. Probabil nici nu are prea multe.
    Trebuie sa recunoasteti ca Dl Ioana este printre foarte putinii profesori senatori care avea curajul sa-si sustina un punct de vedere, principial si corect, cu inteligenta deosebita si uneori in forta pentru ca era singurul care indraznea sa spuna ceva.
    Nu mai vrem in senat de alde dvs. domnule alegator care esti trimis acolo ca sa ne reprezinti, nu sa te ascunzi dupa scaune si sa arunci cu ofense aici, sub anonimat, in singurii oameni care au un cuvand de spus in Universitate.
    Sa-ti fie rusine tie si celor care nu au taria de a-si sustine public si deschis macar o idee asumandu-si responsabilitatea. Sunteti jalnic, sper sa nu mai fie altii ca dvs. printre noi.
    0
    0
    Raportează
  • postat de Nealegatorul
    Joi, 12 Ianuarie 2012 22:02
    Imi place ca galatenii si in special cei ce posteaza pe acest site au un limbaj relativ decent. Din cate observ cei care critica nu vin si cu alte optiuni si mai sunt unii care arunca tot felul de vorbe legate de coruptie ... din fonduri europene nu prea se poate fura asa usor... si cine poate sa fure fara sa fie prins ? Am mai vazut pe aici critici legate de securitate sau UTC-ist ... acu' pe bune cine nu a fost UTC-ist sau membru de partid inainte de 89???, si mai ales daca doreai o functie... . nu conteaza cine a fost, din ce partid era/este... ci ce va face si daca este capabil sa realizez ce isi va propune.
    Tuca... om serios :) avea si el o bursa la facultate fiind doctorand... banuiesc.
    Ca student am avut ocazia sa ii cunosc pe 2 dintre candidati: Praisler si Georgescu. Cred ca amandoi ar face o treaba buna pt universitatea din Galati.
    Pentru cei care voteaza... sa votati bine!
    0
    0
    Raportează
  • postat de un votant responsabil
    Joi, 12 Ianuarie 2012 21:58
    Stimati colegi,ma adresez in primul rand dvs. cu rugamintea de a participa la vot.Noi suntem cei care ne-am dorit ca rectorul sa fie ales de toti membrii comunitatii academice,prin urmare va rog sa cititi cu multa atentie si discernamant planurile manageriale ale candidatilor si, sa votati in consecinta, tinand mai putin cont de simpatii si mai mult de continutul programelor.
    Ne place sau nu,cu talentul sau de fin literat ,dl.prf.Ioana ne prezinta un plan managerial desprins din zona,,realului" si conturat de latura umanista,in care sunt analizate cu profesionalism diferitele aspecte ale vietii academice si posibilitatile de clasificare a UDJ intr-o pozitie cat mai onoranta.Este dupa parerea mea ,care poate fi considerata subiectiva, de departe cel mai coerent si profesionist plan managerial dintre cele expuse(se pare ca isi asuma cu responsabilitate misiunea la care s-a angajat).
    Parafrazand un clasic in viata putem spune despre dl. prf.Ioana ca este ,,un inginer cu fata umana'' de care avem trebuinta!
    0
    0
    Raportează
  • postat de traian
    Joi, 12 Ianuarie 2012 21:23
    Din pacate se poate observa clar ca scoala galateana de jurnalism produce monstri. Nu oricum, cu doctorat. Cine a estimat sustinerea candidatilor? Imi doresc ca autorul sa revina cu lamuriri sau sa lase sa scrie pe cei care se pricep .


    Banii primiti de Tuca luna de luna cand isi facea doctoratul. Ce-a ajuns Viata libera!!!
    0
    0
    Raportează
  • postat de nostradamus
    Joi, 12 Ianuarie 2012 21:08
    Din tot ce se scrie se poate vedea clar ca Manzu si slugile lui credinciase nu se dau dusi. Au fost impinsi sa candideze tot felul de nechemati, persoane pe care le intereseaza doar castigurile personale si detinerea puterii.
    In CVurile lor scriu numai gogosi. De ce nu se dau dusi? Nu stiu sa faca alceva decat sa aiba functii, sunt rupti de realitate, sunt bolvavi sau poate au furat??
    0
    0
    Raportează
  • postat de alegator
    Joi, 12 Ianuarie 2012 18:51
    Nicolae Ioana -un cameleon isteric care ne-a delectat ani intregi cu isteriile sale in senat impotriva conducerii universitatii,ca apoi sa fraternizeze cu aceasta pt propriul interes !!!!
    0
    0
    Raportează
  • postat de pentru mihai
    Joi, 12 Ianuarie 2012 17:25
    Pentru mihai (sic)
    Domnule, dincolo de observatiile dumneavoastra in afara subiectului temei de fata, CHESTIUNEA URGENTA este urmatoarea NE TREBUIE UN BUN MANAGER! Care sa stie sa se bata pentru institutia sa!
    Adevarat, este o lupta stransa, insa cred ca profesorul Georgescu este cel mai potrivit acestei functii tocmai datorita faptului ca vine in fata cu o sumedenie de REALIZARI PENTRU INSTITUTIE in plan academic si managerial Este cel care A DOVEDIT pana acum astfel COMPETENTE DE MANAGER!
    Avem nevoie de un om PRAGMATIC!
    Pragmatismul este acum cuvantul de ordine stimate domn mihai (sic).
    Nu conteaza ca a fost UTC-ist (cum s-a zis) , ca are studenti cu freza pe dreapta sau ca avea masina cu numar mic! Conteaza ca a adus 'milioanele de dolari sau euro' - am incheiat citatul.
    Deng Xiaoping - O MINTE STRALUCITOARE, a ridicat o tara dupa acest principiul: 'Nu conteaza ce culoare are pisica: alba sau neagra! Conteaza sa prinda soareci!'.
    100% pentru domnul profesor Georgescu
    0
    0
    Raportează
  • postat de mihai
    Joi, 12 Ianuarie 2012 16:43
    Un circ mai mare ca la UGAL nu s-a vazut. Atatea laude cu desavarsirea asta academica pe care domnul jurnalist care a studiat in ultimiii 3 ani in proiectul POSDRU SIMBAD niste vedete autohtone le aduce. Eu propun sa vina ministrul la alegeri ca si asa bate campii aiurea, macar sa vada si el frumusete de universitate pe afara si plina de lupte urate pe interior.
    0
    0
    Raportează
  • postat de mzb
    Joi, 12 Ianuarie 2012 16:43
    Este o lupta stransa intradevar, insa cred ca profesorul Georgescu este cel mai potrivit acestei functii tocmai datorita faptului ca vine in fata cu o sumedenie de realizari in plan academic si managerial trecand peste limita galateana cu foarte mult timp in urma si dand dovada de un pragmatism si-o seriozitate profesionala demne de invidiat. Ar trebui sa fim mandri ca avem o asemenea valoare in universitate. Mult succes!
    0
    0
    Raportează
  • postat de nicki
    Joi, 12 Ianuarie 2012 16:35
    Facem pariu ca Barsan va castiga?
    0
    0
    Raportează
  • postat de magu
    Joi, 12 Ianuarie 2012 14:16
    Ugal are nevoie de un rector dinamic si PRAGMATIC .. succes d-lui Georgescu

    pt. un mare domn: 1. Comentezi fara sa ai habar ..Mirela Praisler este profesoara in cadrul catedrei de Stiinte; 2. la ce facultate te referi ? e vb despre rectorul universitatii ... cred ca nu ai toate spitele la roata
    0
    0
    Raportează
  • postat de George
    Joi, 12 Ianuarie 2012 14:09
    Numai intr-un stat totalitar nu exista adversari, iar universitatea nu este departe de a fi o organizatie totalitara in care un grup conduce dupa bunul plac iar masele voteaza la pachet….
    Atat d-na Praisler cat si d-l Georgescu au rezervat un post de prorector pentru d-l Minzu. Nu va faceti sperante desarte, in ambele variante tot d-l Minzu va conduce universitatea.
    0
    0
    Raportează
  • postat de disidenta galateana
    Joi, 12 Ianuarie 2012 11:28
    Sa-l sustinem pe tovarasul fost prim UTC-ist Georgescu, actualmente "prim suflator" la SRI . Cine crede ca milioanele de dolari sau euro li se ofera mintilor stralucite din Romania este in eroare grava. Banii multi ajung la "cine trebuie", la "elementele de incredere". Oricum e o varianta potrivita pentru mentalitatea multor oameni de prin UDJG! Hai sa fie cu noroc!
    0
    0
    Raportează
  • postat de un mare domn
    Joi, 12 Ianuarie 2012 08:53
    daca va iesi prof Mirela Praisler nu este bine ....ea impreuna cu prietena ei prof Popescu Floriana(tot de limbi straine) vor aduce facultatea in pragul dezastrului.......sa il votam pe prof Lucian Georgescu........
    0
    0
    Raportează
  • postat de H. Costin
    Joi, 12 Ianuarie 2012 08:36
    Profesorul Lucian Georgescu se detaseaza fata de ceilalti candidati, de altfel universitari reputati, prin pragmatism, nealiniere politica si management performant, organizational si al proiectelor, precum si prin activitatea internationala.
    0
    0
    Raportează

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.