Candidaţii la funcţia de rector (I) - Mirela Praisler: „Credibilitate, disponibilitate şi experienţă”

Candidaţii la funcţia de rector (I) - Mirela Praisler: „Credibilitate, disponibilitate şi experienţă”
Evaluaţi acest articol
(0 voturi)

* Începem astăzi seria de interviuri cu cei patru candidaţi la funcţia supremă în Universitatea „Dunărea de Jos” * Din motive obiective şi cu acordul tuturor celor patru candidaţi, am inversat locurile între profesorii Mirela Praisler şi Iulian Bârsan


- Ce anume vă recomandă pentru ocuparea funcţiei de rector?
- În primul rând, îmi este clar ce e de făcut pentru evoluţia în bine a universităţii. Asta şi pentru că am fost până acum în structura de conducere a instituţiei, dar mai ales pentru că ştiu care sunt problemele şi care este stadiul rezolvării lor.

- Ce vă propuneţi? Reformă sau continuarea reformei?
- Nu cred că se poate vorbi aşa pentru că o instituţie nu poate rămâne încremenită într-un proiect. Cerinţele se schimbă, mediul socio-economic se modifică. Pentru a menţine nivelul academic dat de tradiţie, sigur că şi noi trebuie să avem o viteză de reacţie rapidă, conform cu aşteptările, inovativă, şi, totodată, realistă.

- Care sunt atuurile dumneavoastră? Ce vă recomandă pentru această funcţie?
- În mod cert credibilitatea, disponibilitatea şi experienţa.

- Credeţi că şi electorii vă privesc la fel?
- Am avut multe reacţii de genul „da, sprijinim pe cei din echipa actualului rector (Viorel Mînzu, n.r.), dar cine va prelua cercetarea ca să fie la acelaşi nivel ca şi până acum?”. Eu zic că este onorant pentru mine, tind să iau aceste remarci ca pe o apreciere. De altfel, depunerea candidaturii nu a fost un act de ambiţie personală. Hotărârea a fost luată în urma unor consultări foarte largi. Mai întâi, împreună cu mai mulţi colegi, am încercat să creionăm un profil al candidatului dorit, care să reprezinte instituţia la nivelul la care se află ea acum. Apoi, au fost avansate câteva nume care să se încadreze în profil şi abia apoi s-a decis asupra candidaturii mele.

- Sunteţi o persoană foarte elegantă în tot ceea ce faceţi. Dar o funcţie de rector presupune şi anumite jocuri, nu neapărat politice, dar măcar similare cu cele politice. Sunteţi pregătită să faceţi faţă?
- Dacă nu eşti dispus să faci compromisuri, în sensul pozitiv, evident, şi dacă nu ai capacitatea de a lucra cu toţi colegii, cu toate facultăţile pentru a găsi soluţii acceptate de marea majoritate, atunci nu cred că ai ce căuta în această poziţie. Nu cred că există cineva care să deţină adevărul absolut. Cred că am dovedit până acum că sunt o persoană deschisă la dialog, o persoană care nu crede în dictonul „cine vorbeşte mai tare are şi dreptate”. Chiar dacă avem opinii diferite nu înseamnă că nu putem rămâne colegi.

- În Universitate există o sumedenie de orgolii. Se vorbeşte despre facultăţi tehnice şi facultăţi netehnice, se vorbeşte despre facultăţi care aduc bani şi facultăţi care „înghit” bani. Cum priviţi aceste aşa-zise conflicte?
- Şi în economie există binecunoscute cicluri. Firmele serioase încearcă să promoveze mai multe branduri, mai multe produse, pentru că fiecare produs are un anumit ciclu de viaţă. Cheia succesului şi a sustenabilităţii stă în diversitatea ofertei şi în capacitatea de a vedea ce are valoare de brand şi trebuie păstrat şi ce anume cere societatea şi poate fi creat de firma în cauză. Fără să fiu de părerea că o universitate poate fi condusă ca o companie privată, trebuie spus că şi noi trebuie să avem chibzuinţa să distingem, să promovăm, să susţinem programele de studiu care ne-au dat identitate, care ne-au asigurat recunoaştere naţională şi internaţională. Pe de altă parte, însă, trebuie să luăm în consideraţie evoluţia cererii sociale şi să ne adaptăm în aşa fel încât, pe de o parte, să putem oferi programe de studiu la nivelul cerut astăzi şi, pe de altă parte, să consolidăm acele programe care au o tradiţie şi care le pot ajuta şi pe cele mai tinere să evolueze.

- Să înţeleg că propuneţi un anumit echilibru.
- Da, echilibru şi, aşa cum spuneam şi în planul managerial, conlucrare. Interdisciplinaritate şi multidisciplinaritate. Tocmai diversitatea programelor de studiu este punctul nostru forte. Şi asta va trebui să consolidăm.

- Ce credeţi că ar mai trebui schimbat în relaţia dintre profesor şi student?
- Cred că nu ne cunoaştem suficient. Când termină facultatea, toate seriile organizează momente festive. Dar de ce facem asta numai la despărţire? De ce nu facem asta şi când ne cunoaştem? E important, din punctul meu de vedere, tocmai ca să ne ştim mai bine. Apoi, studenţii trebuie să fie informaţi foarte clar cu privire la oportunităţile pe care le au, inclusiv după terminarea studiilor. Eu am propus o asociere cu mediul economic local, naţional şi internaţional. Împreună cu mediul economic trebuie să alegem teme utile pentru lucrările de licenţă, dizertaţie şi doctorat care, dincolo de competenţele practice pe care le oferă studenţilor, au darul de a creşte încrederea şi absorbţia pe piaţa muncii. Studenţii trebuie să se angajeze în domeniul în care s-au pregătit. Tot prin această asociere se pot diversifica sursele de finanţare pe cercetare. În toate marile universităţi din străinătate, ponderea contractelor cu terţi este mult mai mare decât cea a contractelor finanţate de la bugetul de stat. Din păcate, la noi în ţară raportul e invers. Or trendul este spre finanţarea cercetării aplicate. Când aceste firme ne vor cunoaşte mai bine, vor afla despre infrastructura şi competenţele noastre, cred că vom ajunge la normalitate.

- De ce v-ar vota pe dumneavoastră studenţii şi cadrele didactice?
- Având în vedere că nivelul de certificare al tuturor ierarhizărilor din ultimii ani, cred că Universitatea „Dunărea de Jos” merită şi are nevoie de un rector care să se implice cu adevărat în evoluţia instituşiei. Pentru asta, un rector trebuie să ştie să facă şi trebuie să ştie să fie.

Citeşte şi - Lucian Georgescu: „Sunt o persoană pragmatică”

Citit 7613 ori Ultima modificare Miercuri, 18 Ianuarie 2012 11:47

32 comentarii

  • postat de Stefan
    Joi, 26 Ianuarie 2012 20:28
    Praisler are o activitate stiintifica si manageriala deja dovedita, manzu s-a dovedit gospodar chiar daca pentru unii acum nu mai e bun. Salariile s-au luat la timp desi ministerul a tot micsorat alocatia s-a construit mult si universitatea s-a clasificat bine la evaluari. Orice ar spune rauvoitorii aceasta este echipa care ne da garantia unei sigurante mai mari intr-un viitor care se anunta destul de dificil. Daca nu avem puterea sa-i alegem pe cei mai buni atunci va trebui sa suportam consecintele ignorantei noastre. de asta nu merg bine lucrurile in tara asta fiindca mereu ni se impun de la centru ..si cum se face e vorba de candidatii cei mai slabi pe care ni-i baga pe gat
    0
    0
    Raportează
  • postat de Dan
    Joi, 26 Ianuarie 2012 20:21
    Este probabil persoana cea mai credibila care vine cu echipa ceamai credibila. Toti vorbesc fluent cateva limbi straine au experienta manageriala si activitate stiintifica. Asta se cere unei universitati
    0
    0
    Raportează
  • postat de Diana
    Joi, 26 Ianuarie 2012 20:18
    Daca clasificam candidatii dupa valoare ordinea este evidenta si la mare distanta intre ultimii doi
    Prailer
    Lucian Georgescu
    Ioana
    Barsan
    Sa vedem insa ce va arata votul si daca se va vota corect fiindca se stie ca unele partide s-au specializat bine in fraude de tot felul.
    0
    0
    Raportează
  • postat de Matei
    Luni, 23 Ianuarie 2012 00:32
    Profesorii sunt destul de inteligenti pentru a vedea ca sunt atrasi intr-un joc murdar. Se incurajeaza astfel escaladarea dezordinii si a haosului. Toti cei patru profesori sunt profesionisti adevarati, au relatii de colaborare deosebite si fiecare dintre ei merita sa fie apreciat. Fiecare a avut curajul sa-si asume riscul acesta De ce nu au facut-o si cei care comenteaza? Sunt colegi, se respecta, au format o echipa si vor mai forma. Este jenant sa-i supuneti oprobiului public. Ce doriti sa demonstrati? Astfel de metode psihologice de manipulare sunt deja cunoscute. Lasati profesorii sa-si rezolve problemele lor acolo, la ei in scoala.Ati generat o balacareala ieftina, pentru a compromite orice institutie. Cine e interesat sa faca lucrul acesta? Interventia adminisrtatorilor se vede clar tendentioasa. "Dezbina si stapaneste!", Suna cunoscut, nu?
    0
    0
    Raportează
  • postat de Propagandistul
    Duminică, 22 Ianuarie 2012 10:31
    Postez si eu aici ca la articolul lui Ioana se sterg postarile!!!
    Parerea mea e ca Ioana Nicolae este cel mai bun manager ! A avut o evolutie fulminanta. Cand a fost adus la Universitate vantura lumea si dormea cu cainele intr-o dacie 1300.Acum ,la al doilea mandat de decan ,colectioneaza masini decapotabile si case de sute de mii de euro !Asadar e cel mai bun pentru functia de rector.Cu el in frunte universitarii (mai exact universitarele) isteti vor evolua materialiceste!!! Votati-l si veti scapa de griji :)
    Apropo: am uitat sa intreb care e echipa de Prorectori pe care o propune Ioana ca nimeni nu vorbeste despre asta, nici macar el. In afara de nevasta-sa (de fapt nu-i e nevasta ca ar fi impotriva noii legi) mai baga si el vreo amanta sau amanta la amanta ceva?
    0
    0
    Raportează
  • postat de alegator
    Sâmbătă, 21 Ianuarie 2012 22:30
    Va bateti in comentarii prin ziar, cand de fapt se vor aranja voturile ca in politica.
    Ne aruncati aici subiecte incitante ca sa nu fim atenti cand de fapt sunt cumparati studentii si profesorii.
    Ultima marsavie va fi luni cand s-a anuntat ca se vor reface listele cu studentii care au drept de vot. De ce acum?
    Nu ies calculele PSD+PUNR sau PDL?
    O aveti pe Roberta la numaratoare. Vai de Universitatea asta. Nu scapam de politruci nici aici.
    Din pacate Manzu si cu Barsan fac jocurile. Ioana si Georgescu nu au nicio sansa sa invinga masinariile politice
    0
    0
    Raportează
  • postat de parinte
    Sâmbătă, 21 Ianuarie 2012 22:16
    Citesc si ma minunez. Mare-i ograda lui Dumnezeu si a Universitatii.
    CEi care sunteti universitari nici nu va dati seama ce deservicii aduceti in ansamblu, facand atmosfera asta de mahala.
    Nu o sa mai vina niciun student la admitere. Eu ca parinte, o sa-i recomand fiului meu meleaguri mai departate.
    0
    0
    Raportează
  • postat de Pentru Diana
    Sâmbătă, 21 Ianuarie 2012 12:34
    Depinde de cum asezi lista.
    0
    0
    Raportează
  • postat de Diana
    Sâmbătă, 21 Ianuarie 2012 08:12
    Daca clasificam candidatii dupa valoare ordinea este evidenta si la mare distanta intre ultimii doi
    Prailer
    Lucian Georgescu
    Ioana
    Barsan
    Sa vedem insa ce va arata votul si daca se va vota corect fiindca se stie ca unele partide s-au specializat bine in fraude de tot felul.
    0
    0
    Raportează
  • postat de iuliana
    Vineri, 20 Ianuarie 2012 16:41
    Avem de ales intre o echipa manageriala performanta, cu experienta si cu un profil profesional impecabil si un grup odios de pdlisti care vor sa puna mana pe ciolan sa-si serveasca clientela portocalie. Evident vom avea ceea ce meritam.
    0
    0
    Raportează
  • postat de Gaby23
    Vineri, 20 Ianuarie 2012 12:46
    O ia Barsan pe Roberta la numarat? Doar asa sa castige!
    0
    0
    Raportează
  • postat de Gaby22
    Vineri, 20 Ianuarie 2012 00:13
    De fapt era Gooool dar numara Roberta
    0
    0
    Raportează
  • postat de Gogu
    Joi, 19 Ianuarie 2012 23:13
    Paseaza Gabi, prinde Mirela, preia Rusu, inainteaza Mirela, intervine Viorel. In final balonul e la Mirela si..... baraaaaaaaaaa!
    0
    0
    Raportează
  • postat de Gaby
    Joi, 19 Ianuarie 2012 20:32
    Hai Mirela!
    Esti cea mai buna si esti o lady. Vei fi un bun Rector si esti sansa Universitatii noastre!
    0
    1
    Raportează
  • postat de Doina
    Joi, 19 Ianuarie 2012 20:25
    Haideti sa fim seriosi! Praisler cu echipa ei este foarte departe de ceilalti. Toti vorbesc fluent mai multe limbi straine, au activitate stiintifica serioasa si este imbinata continuitatea cu un suflu nou. Este clar ca ne vor reprezenta foarte bine si de aia crapa de ciuda ceilalti.
    0
    0
    Raportează
  • postat de vicky pentru Iosif
    Joi, 19 Ianuarie 2012 20:21
    Draga Iosif, seful de departament de la mecanica aplicata a fost in excursii (poate tu faci excursii pe banii univ, dar hai sa le numim ca tine) prin Portugalia inca din anii 90, dar poate atunci Iosif nu exista in mediul universitar si nu are de unde sa stie...atunci sa-l informam!
    0
    0
    Raportează
  • postat de Adrian
    Joi, 19 Ianuarie 2012 20:16
    Indiferent cu cine tinem eu cred ca trebuie sa observam in mod onest ca doar Praisler a venit in fata cu o echipa coerenta, competenta si mai ales apolitica. Ceilalti de ce nu sunt asa de transparenti, ce au de fapt de ascuns?
    0
    0
    Raportează
  • postat de Ionut
    Joi, 19 Ianuarie 2012 20:14
    Dl Rusu este un profesionist desavarsit. Aducerea lui in echipa lui Praisler este o bila alba pentru ea.
    Daca doriti sa va distrati comparati CV-ul lui Rusu cu al lui Birsan. E o diferenta de la cer la pamant intre cei 2.
    Cum ar zice idolul lui Birsan: ghici in favoarea cui!
    0
    0
    Raportează
  • postat de Elena
    Joi, 19 Ianuarie 2012 20:06
    Draga Iosifel cred ca faci confuzie cu Dl Chirica, el e mai mult plecat sau lucreaza la firma si altcineva se face ca-i tine orele
    0
    0
    Raportează
  • postat de atent
    Joi, 19 Ianuarie 2012 19:53
    Iosif, Iosif, daca tu crezi ca stii tot ce se intampla la mecanica aplicata atunci ii cunosti foarte bine si pe cei doi porumbei calatori prin lumea larga...te identifici cumva cu unul din ei?
    0
    0
    Raportează
  • postat de student pentru iosif
    Joi, 19 Ianuarie 2012 16:50
    haha!!!...ce bine era sa fis fost Dl Rusu 90% din timp in Portugalia, scapam de proiecte si frecuys la examene...Iosif esti prost informat sau ciudos...tipu e tare, ne freaca dar stie carte! Am auzit ca a terminat primul, a fost pe la NATO, daca tot stii multe despre el spune si lucrurile bune...bine ca mai apar si din astia cu intentii bune ca de spagari si nulitati ne-am saturat
    0
    0
    Raportează
  • postat de Iosif
    Joi, 19 Ianuarie 2012 16:23
    Mai nou in echipa d-nei Praisler a aparut si dl Rusu la la Dep. de Mecanica Aplicata. In aceasta universitate dl Rusu se remarca doar prin ABSENTA. Desi 90 % din timp (fizic) este in Portugalia, incaseaza lunar salariu si alte indemnizatii de la Universitatea Dunarea de Jos din Galati cu acordul tacit al dl Rector si acoperit de seful de departament, care din cand in cand mai face cate o excursie in Portugalia.
    0
    0
    Raportează
  • postat de maria
    Joi, 19 Ianuarie 2012 12:52
    Votant, eu nu am de unde sa cunosc cat a primit Praisler pe fiecare proiect (si are multe), eu am facut comentariul uitandu-ma pe declaratiile de avere si CV-uri. Stiu totusi ca un coordonator de proiect FP7 (care este foarte greu de obtinut !!!!) este platit la nivel occidental! Transforma in lei si vei vedea ce valori sunt. Mai uita-te si la altii si vei vedea ca au luat bani din proiecte la greu iar la CV sunt zero ISI. Ne place sau nu, trebuie totusi sa recunoastem ca are un CV foarte bun. Daca vrei sa conduci o universitate, pe langa calitatile manageriale cred ca trebuie sa fii si un exemplu profesional.
    0
    0
    Raportează
  • postat de radu
    Miercuri, 18 Ianuarie 2012 22:57
    Si eu sunt de acord cu ce spune votantul. Domnul decan Aiordachioaie, nu va murdariti! Va respectam si nu intelegem de ce va amestecati cu coruptii astia din fosta conducere! Domnul Munteanu s-a detasat de ei, puteti s-o faceti si dumneavoastra, mai e timp!
    0
    0
    Raportează
  • postat de votant
    Miercuri, 18 Ianuarie 2012 22:30
    Da Maria, ai dreptate Georgescu nu zice nici pis. O fi stiind el de ce se ascunde. Cat despre cealalta candidata de la Facultatea de Stiinte, stai linistita, nu din proiectele FP7 si-a rotunjit incasarile. Comunitatea europeana nu accepta salarii nesimtite, asa cum are doamna mega-sustinuta in alegeri de actuala conducere. Care conducere defileaza cu lozinca continuarii proiectelor minunate ale universitatii. Ceea ce inseamna ca isi doresc aceleasi privilegii si pe viitor! Ne-au zis azi ca vor plati ceva bani din urma si ca nu e vorba de pomana electorala. Bolnavilor astia le-a luat al de sus si mintile. Ma intreb ce o fi cautand printre ei Domnul Aiordachioaie, un profesor corect, bine crescut si nemaculat.
    0
    0
    Raportează
  • postat de maria
    Miercuri, 18 Ianuarie 2012 12:55
    Alegator m-a facut curioasa si m-am uitat la declaratiilor de avere ale celor 4 candidati. La Georgescu este o necunoscuta cat a castigat, este singurul care scrie corform declaratiei fiscale, deci suma nu poate fi cunoscuta de orice muritor!!! Nu sta prost nici unul la venituri incasate, cred totusi ca Praisler este singura coordonator de proiect FP7 si atunci suma provenita din proiecte este mai mare.
    0
    0
    Raportează
  • postat de alegator
    Marți, 17 Ianuarie 2012 23:54
    Anul trecut ipocrita asta a incasat aproape 3 miliarde jumatate din salarii de la universitate. La care se mai adauga jumatate de miliard castigate de fiica-sa, studenta la Bucuresti (http://declaratii.integritate.eu/UserFiles/PDFfiles/RP1624_37936-C70-I780_1-ANI-L065-00001%5B009419%5Dready//DA_2011-06-14_PRAISLER%20MIRELA_451892.pdf).
    Va dati seama cat a castigat rectorul care o scoate in fata la alegeri? De-aia vor sa ramana la rectorat inca patru ani...
    Stiati ca distinsa doamna este singura din sistemul de invatamant din Romania care a fost in acelasi timp profesor, prorector si student al aceleiasi universitati? Nesatula asta si-a semnat singura diploma...
    0
    0
    Raportează
  • postat de Gique
    Marți, 17 Ianuarie 2012 20:04
    Pai babaciunea Praisler, care a mai avut ceva tangente si cu umpic de spaguta ici si colo acum vrea sa ajunga rector. Probabil in visele "tanarului calut"care nu mai are dreptul sa candideze si spera sa isi puna papusa in loc.

    Mentioneaza mamaie Praisler si de toate ilegalitatile pe care le-ai comis in complicitate cu actualul rector, apoi vii cu tupeu si nesimtire si spui ca vrei sa candidezi ca rector
    0
    1
    Raportează
  • postat de ella
    Marți, 17 Ianuarie 2012 15:03
    AUITATt cind batea trotuarul la academiaSTUDIUM?A furat pina nu a mai vazut,iar acum vrea sa vina iar la stat?rUSINE.
    0
    0
    Raportează
  • postat de just
    Marți, 17 Ianuarie 2012 09:44
    De ce nu mai exista arhiva STUDIUM ? Ce afaceri murdare ascunde de a distrus-o? Intrebata fiind, a balbait o scuza patetica, dar legea e lege, arhiva TREBUIA pastrata. Nu se sesizeaza nimeni?
    0
    1
    Raportează
  • postat de stefan
    Marți, 17 Ianuarie 2012 05:36
    Daca o conduce asa cum a condus Fundatia STUDIUM... va mai aduceti aminte? Ganditi de 10 ori si votati o dat!
    0
    0
    Raportează
  • postat de sylvain
    Marți, 17 Ianuarie 2012 02:01
    reproduc : "Cheia succesului şi a sustenabilităţii stă în diversitatea ofertei şi în capacitatea de a vedea ce are valoare de brand şi trebuie păstrat şi ce anume cere societatea şi poate fi creat de firma în cauză. Fără să fiu de părerea că o universitate poate fi condusă ca o companie privată, trebuie spus că şi noi trebuie să avem chibzuinţa să distingem, să promovăm, să susţinem programele de studiu care ne-au dat identitate, care ne-au asigurat recunoaştere naţională şi internaţională. " - suna ca dracu', limbaj de lemn preluat direct dupa o traducere superficiala...sau poate ca asta se preda acum la galati, ma intreb ce inteleg studentii din asta.... plus ca nu inteleg de ce universitatea NU poate fi condusa ca o companie privata ?! ... in sfarsit daca doriti lucrurile sa nu schimbe votati pe oricare din cei 4 candidati ....
    0
    0
    Raportează

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.