Din ciclul eterna reformă în învăţământ: masteratul didactic a fost amânat

Din ciclul eterna reformă în învăţământ: masteratul didactic a fost amânat
Evaluaţi acest articol
(0 voturi)
  • Rectorul Iulian Bârsan susţine că Universitatea gălăţeană n-a primit locuri pentru această specializare, deşi avea condiţii să o înfiinţeze * „Pentru creşterea calităţii în învăţământ, în România nu se vor găsi niciodată bani”, susţine preşedintele FEN, Constantin Ciosu

Conform prevederilor Legii Educaţiei, începând din această toamnă, universităţile ar fi trebuit să demareze programele de masterat didactic prin intermediul cărora urmau să fie pregătite viitoarele cadre didactice. Tot în lege se preciza că absolventul de masterat didactic urma să mai facă un an de practică în învăţământ sub tutela unui cadru didactic-mentor şi abia după cei trei ani de pregătire urma să-şi poată da definitivatul. Pentru a fi încurajaţi să aleagă această carieră, tinerii primeau o bursă de 700 de lei, echivalentul unui salariu minim în învăţământ pe parcursul celor trei ani (master şi practică).

Scopul acestei măsuri prevăzută în lege de Funeriu a fost creşterea calităţii pregătirii oamenilor de la catedră. Ecaterina Andronescu a anulat această decizie, motivul fiind probabil că ministerul nu dispune de banii necesari achitării burselor.

„Nu se face nici la Galaţi, nici în altă parte”

Rectorul Universităţii „Dunărea de Jos”, Iulian Bârsan, susţine că nu a primit anul acesta locuri pentru masteratul didactic, deşi instituţia gălăţeană ar fi fost pregătită să pună în practică aceste specializări. „Nu se face masterat didactic nici la Galaţi, nici în altă parte. Nu ştim de ce. Probabil nu sunt bani pentru burse. E rău că nu se respectă legea. Experienţa arată că doar modulul psiho-pedagogic pe care îl fac studenţii de la facultăţile cu profil pedagogic nu este suficient pentru pregătirea lor temeinică”, spune rectorul.

„Andronescu vrea să renunţe la lege”

Sindicatele au fost cele care au susţinut ideea lui Funeriu de a specializa mai mult cadrele didactice înainte de a ajunge la catedră. „Era o măsură adoptată după învăţământul finlandez, unde profesorii ajung să predea după o pregătire de şase ani. Era bine să se respecte, pentru că s-a văzut că e din ce în ce mai slabă calitatea tinerilor care ajung la catedră. E clar că cei care aleg cariera de dascăl chiar trebuie să fie hotărâţi că vor să facă aşa ceva. Altfel nu se ajunge la calitate. Dar din câte ştiu pe surse neoficiale din MECTS, Andronescu vrea să renunţe la legea lui Funeriu şi vrea să încerce rediscutarea unei noi legi”, spune Constantin Ciosu, preşedintele Federaţiei Educaţiei Naţionale.

Şi acesta consideră că un alt motiv pentru care s-a renunţat, probabil, la acest masterat didactic este cel financiar: „Pentru creşterea calităţii în învăţământ, în România, nu se vor găsi niciodată bani”, este concluzia liderului sindical gălăţean.

Probabil nu este singura măsură din Legea nr. 1 la care actualul ministru al Educaţiei va renunţa, ea nereuşind să fie consecventă nici măcar cu propriile sale idei. Andronescu este celebră pentru faptul că într-un mandat a înfiinţat şcolile de arte şi meserii, la care tot ea a renunţat în mandatul următor.

Citit 2198 ori Ultima modificare Marți, 28 August 2012 20:30

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.