Doi elevi din Galaţi povestesc despre viaţa la liceele de lux din Marea Britanie
Foto: Foto: în stânga Iulian Bold; în dreapta Florin Gheorghiu

Doi elevi din Galaţi povestesc despre viaţa la liceele de lux din Marea Britanie
Evaluaţi acest articol
(5 voturi)

* Doi foşti elevi de la CNVA, Iulian Bold şi Florin Gheorghiu, au câştigat câte o bursă care le acoperă integral costurile pentru a studia un an la licee din Scoţia, respectiv, Anglia * Dotări de poveste, atmosferă relaxată, activităţi extraşcolare foarte multe, stricteţe în purtarea uniformei sunt doar câteva aspecte ale vieţii liceenilor britanici


Iulian Bold şi Florin Gheorghiu, doi foşti elevi de la CNVA, studiază în prezent la licee din Marea Britanie, primul în Scoţia, la Dollar Academy, iar celălalt, în Anglia, la St. Bede’s Senior School. Ambii au participat alături de sute de elevi din toată ţara la o selecţie riguroasă pentru a primi bursa HMC, în valoare de 25.000 de lire sterline pe an, adică peste un miliard de lei vechi, care acoperă costurile pentru parcurgerea cursurilor la o şcoală privată, dar şi pe cele legate de cazarea şi masa la internat.
„Selecţia a implicat depunerea unui dosar. Au urmat un interviu condus de către o comisie britanică şi un examen de limba engleză la Bucureşti, la care am fost invitaţi doar 50 dintre cei care au depus dosarul, iar după o lună de zile am aflat că sunt unul dintre cei cinci români care obţin bursa HMC pentru anul 2013-2014”, povesteşte Iulian Bold.
Florin a câştigat bursa anul trecut, iar directorul liceului i-a propus să studieze şi clasa a XII-a tot acolo, datorită rezultatelor sale bune obţinute pe toate planurile, fiind declarat „House Prefect” (liderul casei în care locuieşte) şi "School Prefect".
Iulian Bold, deşi este în primul an la Dollar Academy, a primit şi el propunerea să-şi continue aici studiile şi anul viitor.

„Britanicii se axează pe calitate”

Ambii tineri susţin că între învăţământul din Marea Britanie şi cel din România este o diferenţă ca de la cer la pământ.
„Se axează pe calitate, nu pe cantitate. Drept dovadă, acum studiez cinci materii, faţă de 17, câte aveam în ţară. Ei preferă ca elevii să studieze în profunzime anumite domenii pentru care au înclinaţie. Aşa devenim din ce în ce mai pregătiţi pentru universitate. Am ales să studiez Administraţie, Business, Tehnologia Calculatoarelor, Matematică şi Fizică. Învăţ cu drag, iar faptul că fac ceea ce îmi place reprezintă o motivaţie puternică pentru mine să merg mai departe. Pe când, în ţară, îmi aduc aminte că mă întrebam mereu de ce oare trebuie să aprofundez anumite materii”, spune Iulian.
Florin consideră că britanicii pun foarte mare accent pe dezvoltare personală, descoperirea unor noi pasiuni şi motivaţia de a reuşi: „Oportunităţile care mi se oferă aici sunt incredibile. În ultimul an şi jumătate, am progresat fără sa fiu împins de la spate, ci doar încurajat să fac lucruri noi, care să îmi placă şi care să îmi fie folositoare în viitor”.

„O zi din viaţa de liceu l-ar fascina pe orice român”

Cei doi povestesc de faptul că dotările instituţiilor sunt de excepţie, având în vedere că sunt unităţi de învăţământ private. De exemplu, la Dollar Academy, taxa pentru studiile elevilor externi este de 12.000 de lire anual. Ca urmare, fiecare profesor are sala proprie de clasă, pe care şi-o personalizează în funcţie de materia pe care o predă.
„Notiţele la orele de Business şi la cele de Administraţie le scriu direct la calculator, întrucât majoritatea claselor sunt dotate şi cu câte un calculator pentru fiecare elev. Laboratoarele de ştiinţe par a fi din filme, iar o zi din viaţa de liceu l-ar fascina pe orice român ajuns aici. Cred cu tărie că, dacă profesorilor din România le-ar fi puse la dispoziţie resursele de aici, probabil am obţine combinaţia perfectă pentru un învăţământ net superior”, spune Iulian Bold.

Accent pe activităţile extraşcolare

În Anglia, spun cei doi, nu există elev care să nu fie implicat în viaţa extraşcolară. „Liceul unde studiez e dotat cu opt terenuri de sport, pentru a juca rugby, fotbal, tenis, baschet, cricket sau golf. Standardul lor este un echilibru perfect între academic şi extraşcolar. Fac parte din armata liceului, urmând ca în câteva săptămâni să pilotez un avion de două persoane, învăţ spaniola gratuit, am jucat rugby şi am atins cea mai înaltă altitudine a unei arene de căţărat din Europa. Iar lista nu se opreşte aici”, spune Iulian.
La rândul său, Florin consideră că rezultatele sale la învăţătură nu ar fi fost suficiente pentru prelungirea bursei cu încă un an, dacă nu ar fi jucat bine baschet şi nu ar fi participat la diferite acţiuni de voluntariat şi la organizarea mai multor evenimente din campus.

Donaţiile părinţilor se fac sub anonimat

Fiind instituţii private, nu există noţiunea de fondul clasei, toate dotările fiind realizate din taxele care se percep. Cu toate acestea, sunt şi părinţi care oferă donaţii, dar acestea sunt făcute sub anonimat, ca urmare nu influenţează sub nicio formă activitatea şcolară şi evaluarea fiilor lor. Iulian Bold susţine că toţi elevii internaţionali au fost sfătuiţi încă de la început să nu le facă daruri cadrelor didactice, elevii britanici ştiind deja acest lucru. „Profesorii de la CNVA sunt cel puţin la fel de bine pregătiţi ca şi cei de aici, dar nu au parte nici de un sfert din resursele britanicilor. Cât despre salarii, venitul mediu al unui profesor la un liceu independent este echivalentul a 11.000 lei pe lună”, mai spune Iulian.

Uniforma, obligatorie

Ambii tineri ne-au povestit că în ceea ce priveşte uniforma, englezii sunt foarte stricţi. La Dollar Academy, nu numai că este obligatorie uniforma, dar fetele nu au voie cu cercei sau alte podoabe şi nici cu unghii lungi şi vopsite în alte culori. Iulian susţine că poartă cu mândrie însemnele liceului pe care nu oricine şi-l poate permite.
Cu toată această stricteţe, alta este însă atmosfera în şcoală. „Atmosfera din liceu este mult mai relaxată. Am învăţat să zâmbesc şi să râd în orice moment, să nu îmi fie frică să greşesc şi să îmi urmez visul”, spune Florin.
Iulian ne-a relatat o întâmplare în care s-a simţit foarte stânjenit, pentru că la intrarea rectorului în clasă, a fost singurul care s-a ridicat în picioare, ceilalţi văzându-şi de lucru în continuare: „La unele licee din Anglia, există reguli care îi încurajează pe elevi să comunice cu profesorii la per tu, strigându-i după prenume”.

Mentalitatea în învăţământul românesc trebuie schimbată

Aşa cum e şi normal, cei doi privesc acum cu alţi ochi şcoala din România. Iulian Bold susţine că ar trebui făcute schimbări din temelii, dar nu aşa cum se fac în prezent: „În primul rând, trebuie vorbit cu oamenii de la catedră şi cu elevii, pentru că ei sunt principalii actori. Iar schimbarea trebuie să fie completă, gândită în detaliu, planificată meticulos pe termen lung, nu tot soiul de experimente”.
Florin Gheorghiu ar schimba în primul rând mentalitatea: „Aproprierea dintre profesori şi elevi trebuie să fie mai mare, elevii trebuie lăsaţi să descopere ei singuri materia, nu să li se dea mură-n gura informaţia, ei trebuie să greşească şi apoi să fie îndrumaţi, căci doar aşa pot descoperi ceea ce îi interesează, ce pasiuni şi ce calităţi au. O putere de alegere ar trebui să le fie acordata elevilor, deoarece, în special la liceu, ei nu pot să studieze ceea ce le place, din cauza altor materii. Un alt lucru foarte important este libertatea elevilor de a dezbate şi de a contesta ceea ce li se predă. Dacă ei nu au şansa să îşi exprime opinia asupra oricărui subiect şi profesorii se enervează când ei îndrăznesc să îi contrazică, în viaţă vor ajunge nişte adulţi care nu pot lua singuri decizii, ci trebuie să le ia alţii pentru ei”.

Universitatea, în Marea Britanie

După ce vor termina liceul, vor rămâne să facă facultatea tot în Marea Britanie. Florin Gheorghiu se gândeşte să se orienteze spre Facultatea de Psihologie, după care să facă masterat şi doctorat. „Vreau să călătoresc, să studiez diferite culturi din diferite ţări şi, dacă există şansa, să contribui cu lucrări personale în lumea ştiinţei”.
Iulian Bold nu s-a decis, deocamdată, la ce facultate va da, dar mai are mai bine de un an timp de gândire. Totuşi speranţele sale sunt mari, mai ales că rectorul l-a sfătuit să ia în calcul şi o posibilă aplicaţie la Cambridge sau Oxford. „Îmi doresc să nu uit niciodată de unde am plecat. Mi-am plănuit să îmi continui studiile în străinătate, pe cât mai multe plaiuri, astfel încât să am ocazia de a “fura” şi din ideile strălucite ale altora. Iar la final, mi-ar plăcea să mă întorc în ţară şi să aduc un minim de îmbunătăţire. Orice puţin contează”.

Foto 1 - Iulian Bold
Foto 2 - Florin Gheorghiu

Citit 23960 ori Ultima modificare Marți, 21 Ianuarie 2014 17:08

19 comentarii

  • postat de dani He
    Miercuri, 30 Septembrie 2015 20:28
    46.102.48.***
    Oameni buni, dincolo se pune accent pe starea de bine. Hai să nu ne mai buricăm atâta că există nu-ş ce mare cultură la noi prin şcoli când, de fapt, doar a zecea parte dintre elevi studiază cu plăcere. Cine vrea geografie, apăi, nene, merge la un liceu specializat, sau alege din programa şcolii să studieze geografia. Nu trebuie să-i impui să studieze aprofundat o materie pe care n-o agreează. În străinătate elevii au dreptul să aleagă materiile de studiu pe care le are în programă liceul. Şi nu vă speriaţi, cine doreşte îşi desăvârseşte singur acea cultură de care sunteţi cu toţii atât de mândri.
    Noi studiem inutil chestii pe care le uităm apoi? De ce le uităm? Că nu ne fac plăcere. De ce le studiem inutil? Pentru că ne creează o stare de disconfort. De ce să studiez eu atâta matematică, când pot studia numai ce-mi face plăcere? Adică literatura universală, de exemplu. Sau astronomia.
    0
    0
    Raportează
  • postat de Horus
    Marți, 16 Iunie 2015 20:28
    5.13.199.***
    Haideti sa fim realisti: sistemul de invatamant din Romania, la nivel teoretic e CU MULT SUPERIOR celui din occidenta LA NIVEL DE LICEU(liceu, da? nu facultate), problema,insa este urmatoarea: Romania.Argumente si exemple:
    1.De ce e mai bun?
    Da, se studiaza 17(16,15,cate vreti) materii de 3-4 ori mai multe materii decat in occident, dar asta e un lucru relativ bun.La 16 ani omul isi dezvolta pe langa calitatile pe care le detine si o cultura generala.Cunostiinte de istorie, literatura, geografie, etc. da, sunt foarte importante pentru ca ne diferentiaza de niste roboti care isi lucreaza la locul de munca.Mai poti nimeri in mijlocul unei intalniri in care se discuta despre curente artistice(de exemplu) si ce ai sa faci?Ai sa ceri probabil voie la baie :)). A mai scris cineva ca avem performante remarcabile la OLIMPIADE. Da, asa e si asta dovedeste ca in cazuri ideale(elev,profesor,parinte), sistemul romanesc le devanseaza pe cele din occident.
    2.Care e problema in Romania?
    In primul rand educatia copilului: 7 ani de acasa isi pun in mare masura amprenta, iar parintii aici sunt responsabili, oricat ar incerca sa arunce motanul la profesor. In al doilea rand profesorii care exagereaza uneori cu supra-saturarea cunostiintelor sau isi fac meseria cu un sictir neascuns(probabil datorat salariului derizoriu, dar si stresului generat de anumite presiuni din partea inspectoratului). Salariul vine din nivelul de trai inferior occidentului, "presiunile" din sistemul idiot prin care numiti politic niste incapabili sunt numiti inspectori, iar din functia de inspectori cei mai multi ajung la licee bune, uneori au si functia de director, etc nu mai intrat in detalii.In al treilea rand, elevul roman care daca se incadreaza in marea masa nu pune pret pe cultura generala, iar de citit carti care nu sunt "obligatorii" si care necesita un anumit nivel de intelegere,nu poate fi vorba.

    Dar speranta nu moare, cu toate ca, daca e sa ne gandim ca cei mai buni elevi(sau doar elevi buni) aleg sa mearga in strainatate si ca daca e s-o luam asa, peste vreo 20-30 de ani, generatiile vor fi constituite doar din "ceilalti" elevi(deveniti parinti) situatia pare cam grava
    2
    1
    Raportează
  • postat de smecher
    Luni, 27 Ianuarie 2014 01:19
    5.13.128.***
    numai exista nici o speranta in educatia din romania
    4
    4
    Raportează
  • postat de smecher
    Luni, 27 Ianuarie 2014 01:01
    5.13.128.***
    daca alte tari se axeaza pe calitate altele pe cantitate cum este si romania
    3
    5
    Raportează
  • postat de smecher
    Luni, 27 Ianuarie 2014 00:57
    5.13.128.***
    alte schimbari ar fi folositoare pentru educatia din romania ca nimic numai merge e jale mare ce e la noi nu putem sa ne comparam cu altii asta e sa fim realisti
    3
    4
    Raportează
  • postat de smecher
    Luni, 27 Ianuarie 2014 00:44
    5.13.128.***
    @un parinte cu scoala incep sa-ti dau mare dreptate si te sustin dar daca asta este treaba invatamantul romanesc e de rahat cacat si profesorii ca le baga multe prostii in cap si nu raman cu nimic se duc la scoala da cu ce raman odata se mai puneau pretentii ca erau generatii care puteau si voiau ceva de la viata da acuma ce pretentii cand vezi ca multi nu pot sa retina nimic la viata halal generatii ma intereseaza mai putin astia care se dau in stamba aiurea la televizor dar repet sunt elevi care prefera sa nu se deie in stamba aiurea la televizor si aia chiar nu reusesc mie unul mie mila de ei oare de ce nu se mai fac niste schimbari
    0
    1
    Raportează
  • postat de Maria
    Miercuri, 22 Ianuarie 2014 22:18
    82.67.240.***
    Am terminat si eu CNVA-ul si urmeaza sa termin masterul in Franta. Doresc sa fac cateva precizari in legatura cu anumite idei exprimate de catre cei 2 elevi.
    Rolul liceului este acela de a-ti forma cultura generala, desi bineinteles ca se pune accentul la fiecare profil pe anumite materii, ceea ce il deschide pe elev spre domeniul pe care il va aprofunda in timpul facultatii. Nu cred ca liceul trebuie sa ia locul facultatii; de bine, de rau, elevii romani au in marea lor majoritate o cultura generala pe care cei din alte tari o apreciaza. De asemenea, anumite materii au un rol indiscutabil in formearea individului, spre ex filozofia. Desigur ca traind intr-o societate care vrea sa fac din educatie o industrie acest lucru incearca sa fie dat uitarii de anumite persoane aflate la conducerea guverbelor europene, dar sper eu ca acest lucru nu se va intampla. La ora actuala in Spania se dezbate tocmai ideea de a elimina filozofia dintre materiile obligatorii si in mod evident acest lucru este considerat drept revoltator de catre anumite cadre didactice si personalitati ale culturii spaniole. Am dat doar un exemplu, dar acesta ar putea fi extrapolat. In orice caz, va felicit pentru rezultatele deosebite si va doresc succes in continuare.
    1
    16
    Raportează
  • postat de un parinte cu scoala
    Miercuri, 22 Ianuarie 2014 22:16
    213.233.90.***
    Invatamantul romanesc NU MAI ARE NICIO SANSA! Ne tot mintim de atatia ani cu rezultatele olimpicilor. Acestia sunt copii dotati care reusesc in orice sistem, dar atentie, nu intotdeauna sunt oamenii cu cel mai ales caracter sau cel mai mare curaj, capabili sa realizeze in viata ceva cu impact asupra societatii, de exemplu. Vorbim despre invatamantul de mase, care face din copiii nostri niste robotei care memoreaza si rezolva sarcini fara nicio urma de creativitate, inca de la clasele primare. Vorbim despre invatatoare, care, avide de renume mondial, se intrec in a da teme parintilor, proiecte, proiectele si portofolii, pe langa teme interminabile de la pagina ... la pagina..., fara discernamant. Trecand mai departe, vorbim despre multi profesori fara vocatie, rai (atentie, nu severi!), care isi revarsa frustrarile cotidiene si neajunsurile asupra unor copii. Vorbim despre directori de scoli lipsiti de viziune si obsedati de functie si bani, de sindicate mincinoase si manipulatoare. Incerc sa identific ce ar mai putea salva invatamantul din mizeria in care se afunda iremediabil de la an la an si nu identific nimic, din pacate. Poate generatia acestor tineri va reusi sa schimbe ceva ...
    7
    17
    Raportează
  • postat de leon
    Miercuri, 22 Ianuarie 2014 18:44
    5.13.161.***
    amice, adica Matei Corvin: presupunand ca am fi de sexe diferite (nu conteaza care din noi sa fie barbat si care sa fie femeie), as evitat cu tot dinadinsul sa ma casatoresc cu tine. M-as simti extrem de prost ca in familie sa nu am ce discuta cu sotul/sotia meu decat ceea ce face el/ea la serviciu. De asemenea ma gandesc la situatia in care voi fi intrebat de copilul meu ceva si eu nu voi putea sa-i dau decat raspunsuri din domeniul meu de pregatire, cel in care sunt super calificat.
    4
    19
    Raportează
  • postat de Matei Corvin
    Miercuri, 22 Ianuarie 2014 18:18
    5.13.137.***
    Amice (leon), cu cate cunostinte ai ramas tu din liceu despre literatura, desen, muzica, religie, logica, biologie, chimie astfel incat sa ai skilluri transferabile pt un job sau facultate? Inafara de un mare ghiveci teoretic care arata promitator pe hartie, invatamantul romanesc nu iti ofera nimic mai mult. Sa inveti eseuri la niste texte anoste pt bac ti se pare folositor pt dezvoltarea ta personala? Esti mai cult? Cel mult ti-ai exersat memoria, nu ai devenit nici mai cult si nici nu ai dobandit cine stie ce abilitati. O sa imi zici ca tu esti destept si ca ai invatat logic, nu ai memorat nimic; ti-a facut placere sa inveti asta? La fel iti pot infirma aproape orice materie, deci raman cateva care ar trebui sa iti placa. Iar daca tu contesti asta si sustii ca ai ramas cu ceva de la orele de religie/muzica/desen si alte cateva care depind strict de profesori, te minti singur.
    18
    12
    Raportează
  • postat de ada
    Miercuri, 22 Ianuarie 2014 16:53
    5.13.225.***
    Felicitari pentru cei doi , pentru parintii si profesorii lor ! La varsta la care altii nici nu stiu pe ce lume traiesc, ei au decis ca au un scop pentru care trebuie sa lupte : acela de a obtine o bursa si de a urma o cale catre catre un alt fel de scoala , catre un alt fel de societate. Nu liceele la care invata sunt de lux - ele reprezentand o normalitate la care nu indraznim sa visam - ci ei sunt niste tineri de toata isprava pe care orice scoala i-ar dori in randurile ei .
    Ii felicit si pe parintii care si-au luat inima-n dinti si au avut curajul , pentru binele copiilor lor, sa-i lase sa plece printre straini la varste atat de dificile si usor influentabile . Asta dovedeste o buna comunicare intre copil si parinte, maturitate din partea tanarului si incredere din partea celui care l-a crescut si educat pana la 16 ani .Felicitari si profesorilor care i-au indemnat sa viseze si sa-si urmeze visele , care i-au sustinut si i-au ajutat in demersul lor. Multumim britanicilor ca ofera posibilitatea tinerilor romani merituosi sa-si desavarseasca pregatirea in scolile lor care sunt cel mai bine cotate in Europa . Pacat ca noi , din nefericire , nu mai reusim sa facem mare lucru nici pentru noi ca natie , nici pentru cei care ar trebui sa fie viitorul nostru : copiii .
    0
    14
    Raportează
  • postat de Goe
    Miercuri, 22 Ianuarie 2014 15:41
    89.122.188.***
    In limba engleza nu exista un cuvant sinonim cu " D-VS" ,de la noi si atunci se foloseste "YOU" sau numele celui cu care stai de vorba fara a deranja pe nimeni.La noi porti respect doar daca te adresezi cu tanti,nenea sau D-VS !
    1
    10
    Raportează
  • postat de un roman in uk
    Miercuri, 22 Ianuarie 2014 14:29
    95.83.253.***
    Am terminat la zi "Dunarea de Jos" si am terminat la zi Uni in UK, ani in urma, si personal cred ca aici comparam mere cu pere, absolventii din articol n-au experimentat asta la nivel de liceu in Ro si totusi vorbesc de sistemul romanesc ca si cum ar sti despre ce vb! Sunt 2 sisteme diferite, la noi sistemul educational este de la inceput de inspiratie franceza, chit ca acum e (prea) "reformat" deci abordarea e diferita decat cea din lumea anglofona, dar important este ce REZULTATE produc aceste sisteme: si avem in Romania, pe categoria de varsta a celor doi absolventi de liceu din Uk, in 2012 si 2013 cel putin, olimpici ROMANI care tin podiumurile olimpiadelor internationale de matematica, fizica, biologie etc; Performantele internationale ale UK nu sunt deloc vizibile, ceea ce spune ceva despre..calitate?!

    Diferentele devin si mai mari la nivel de universitate, unde faptul ca studentii care au studiat in liceu numai 5materii in loc de 17 si mai multe, ca e in Romania, sunt atat de vizibile! Nu o sa poata face o analiza valabila INTEGRATA in care studentii sa poata discuta mai mult de 15min across topics, din cauza lacunelor majore care exista; genul asta de aberatii permit absolventilor din UE sa nu stie unde pe harta se afla un alt stat european (gen, Romania);

    Psihologic, este mai usor sa creezi legaturi intre notiuni care deja exista intro minte plina de informatie (overload, cum e cazul celor romanesti), decat sa pui notiuni intr-o minte relaxata, neinvatata sa proceseze concepte abstracte. Iar cel mai importanti ani, sunt anii liceului si facultatii ptr asta. Mintea functioneaza ca un organ, iar daca schimbam focusul de pe antrenarea mintii, cum e in Romania (care se face cel mai intens la nivel de liceu si universitate si f. putin dupa aceea in viata profesionala), pe..educatie fizica/extracuriculare, cum e in cazul sistemului britanic pe care l-am experimentat si eu la nivel de uni, nu o sa fie ok.
    In definitiv, imi amintesc de-un amic brit, care spunea despre noii absolventi "who the hell hires these graduates?!" si cat de dificil e sa scapi de ei dupa ce le dai un job si realizezi in sapt1 ca-s incapabili sa faca un job de entry level, insa vin cu 'recomandari' bune!? (noi am spune la asta-pile!):))
    Sunt de acord ca romanii pot invata sa colaboreze mai mult, decat sa intre mereu in competitie; sa fie pasionati in ceea ce fac, dar sa-si stie si limitele, cand nu sunt pe 'subiectul' lor! Urez mult succes celor doi!
    4
    29
    Raportează
  • postat de vio
    Miercuri, 22 Ianuarie 2014 13:31
    195.81.186.***
    ''La unele licee din Anglia, există reguli care îi încurajează pe elevi să comunice cu profesorii la per tu, strigându-i după prenume”.Exista acest obicei si in alte tari occidentale si depinde foarte mult de mentalitatea individuala si colectiva,de gradul de civilizatie si nu in ultimul rand de respectul mutual.Totul este sa nu (de)cazi intr-un model de''profesor popular'' si sa spargi bariera autoimpusa profesor/catedra-eleve/elevi.Un exemplu edificator ar fi si in Galati,nu este asa ,domnule director al C.C.D?
    1
    11
    Raportează
  • postat de unu
    Miercuri, 22 Ianuarie 2014 13:23
    5.13.207.***
    Nu toti copii au talent la toate materiile.Unii sunt talentati la literatura,altii la stiinte,arte,sport,etc.Dar din pacate sunt obligati sa asimileze toata materia fara voia lor pentru ca suntem in ROMANIA.La noi SCOALA ROMANEASCA e cosmarul oricarui elev.Nimeni nu se duce relaxat acolo.Ei vin acasa garboviti de griji si stres mai ceva ca niste oameni care vin de la munca(ma refer la cei care invata cu adevarat).Daca un om lucreaza 8-10 ore pe zi, elevii petrec 14-15 ore pe zi in stres incepand cu orele de la scoala si terminand cu temele si memoratul lectiilor care oricum nu le vor fi de folos la ce vor ei sa devina in viitor,un viitor cam nesigur din pacate.
    6
    17
    Raportează
  • postat de leon
    Miercuri, 22 Ianuarie 2014 09:33
    5.13.138.***
    1. Trebuie schimbata si mentalitatea celor care, daca au avut sansa sa plece la studii in strainatate, cand se intorc acasa, le pute tot ceea ce este autohton. Prea multe "importuri" au stricat si ceea ce era bun in invatamantul romanesc.
    2. Comunicarea cu profesorul la persoana a II-a singular, la pertu (sau per tu); ma gandesc cum vor fi tratati profesorii care predau la licee industriale materii care nu vor fi obligatorii la bac (acelea sunt singurele discipline la care elevii mai invata). Comunicarea asta la pertu ma duce cu gandul la McDonalds:
    3. Unul dintre elevi a ales discipline "tehnice", celalalt vrea sa faca psihologie. Ce s-ar intampla daca vor dori sa isi schimbe orientarea, la facultate. S-ar putea sa fii puternic format profesional, dar cu multe lipsuri d.p.d.v. socio-uman. Fara cunostinte de literatura, desen, muzica, religie, logica, biologie, chimie, etc.
    Sunt mult mai multe de comentat, nu am momentan timpul necesar
    20
    26
    Raportează
  • postat de coco
    Miercuri, 22 Ianuarie 2014 09:29
    89.122.10.***
    acesti copii sunt adevaratele valori, nu ce ne sunt prezentate si suntem intoxicati zilnic, pe astfel de oameni sa-i mediatizati, nu toti hotii si toate curvele - masculine si feminine
    2
    24
    Raportează
  • postat de Goe
    Miercuri, 22 Ianuarie 2014 08:16
    5.13.235.***
    "Liceu de lux",un articol ce se refera la licee normale cum se gasesc in toate tarile civilizate,cu copii normali ce nu fac diferenta intre cei cu mai multi bani si cei mai saraci,lucru ce se intampla la noi.Profesori care nu iau spaga pentru note si nu in ultimul rand copii ce vor sa invete carte luind exemple de viata Gigi Becali,Bianca si alte scursuri.Liceu de lux,masina de lux,vila de lux sunt cuvinte ce se foloseau inainte de '89 de catre comunisti pentru a infiera bunastarea occidentala.Sa nu uitam ca si telefonul de acasa era un articol de lux pe vremea aceea.Mai incetati cu asemenea comentarii ce ne aduc aminte de vremuri apuse si sa punem osul la treaba pentru a fi si noi in randul tarilor civilizate ce ne-au primit cu inima deschisa in UE.
    5
    20
    Raportează
  • postat de CINEVA CARE INCA SPERA LA O ROMANIE MODERNA
    Miercuri, 22 Ianuarie 2014 07:49
    5.13.145.***
    OARE CAND SE VA AJUNGE SI IN ROMANIA LA UN NIVEL CA ACESTA? ACESTI ELEVI RELATEAZA PRACTIC CA SE POATE AJUNGE DACA INVATAMANTUL ROMANESC SI-AR DORI SCHIMBAREA SI NU NUMAI. EI MENTIONEAZA DE SCHIMBAREA MENTALITATII! DIN PACATE ESTE MULT DE MUNCA DEOARECE ORGOLIILE SUNT MARI SI MANDRIA PROSTEASCA LE INTUNECA MINTEA DASCALILOR. VA FELICIT VIATA LIBERA PENTRU ACEST ARTICOL.
    5
    20
    Raportează

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.