Când au loc EVALUĂRILE NAŢIONALE pentru clasele mici

Când au loc EVALUĂRILE NAŢIONALE pentru clasele mici
Evaluaţi acest articol
(1 Vot)

* Ministerul Educaţiei a publicat calendarul şi metodologia de organizare a examenelor * Elevii claselor a II-a, a IV-a şi a VI-a vor susţine Evaluările Naţionale în perioada 23 mai - 10 iunie


Ministerul Educaţiei a publicat pe site-ul său calendarul şi metodologia de organizare a Evaluărilor Naţionale pentru clasele mici. Testările vor avea loc în perioada 23 mai -10 iunie. Subiectele vor fi elaborate de Centrul Naţional de Evaluare şi Examinare.

Primii care vor intra în focul examenelor sunt elevii de clasa a VI-a. Ei vor susţine pe 23 mai proba la limba şi literatura română, iar pe 24 mai pe cea la matematică şi ştiinţe.

Clasele a IV-a vor susţine testul la limba şi literatura română pe 30 mai, iar pe cel la matematică pe 31 mai. Pentru clasa a IV-a, testele vor avea un format asemănător cu cel al evaluărilor internaţionale administrate elevilor în vârstă de 10-12 ani, precizează Ministerul Educaţiei.

La clasele a IV-a şi a VI-a, administratorul de test va fi un cadru didactic diferit de cel care predă în mod obişnuit la clasă. Pe toată durata administrării testelor, administratorul de test este asistat de un al doilea cadru didactic, care nu predă la clasa respectivă şi care are rolul de a susţine procesul de administrare a instrumentelor de evaluare.

Atât pentru elevii de la clasa a VI-a, cât şi pentru cei de la a IV-a timpul rezervat testelor este de 60 de minute.

Elevii claselor a II-a vor da trei probe: pe 6 iunie li se vor testa abilităţile la scriere, pe 7 iunie, cele la citit, iar pe 8 iunie vor da proba la matematică.

Durata alocată rezolvării subiectelor este de 30 de minute pentru fiecare disciplină. La clasa a II-a, responsabilitatea administrării testelor aparţine învăţătorului de la clasă.

Notele nu se trec în catalog

Testele vor fi evaluate în cadrul unităţilor de învăţământ, de cadrele didactice care predau în respectivele şcoli. În cazul în care numărul de cadre didactice dintr-o unitate de învăţământ este insuficient, preşedintele Comisiei de organizare şi de administrare a evaluărilor din respectiva unitate de învăţământ solicită comisiei judeţene nominalizarea unor cadre didactice din alte şcoli.

Înainte de începerea procesului de evaluare, preşedintele din centrul de evaluare are obligaţia de a asigura o sesiune de instruire pentru evaluatori.

Fiecare test este evaluat de către două cadre didactice, pentru fiecare disciplină în parte, pe baza Caietului cadrului didactic. Baremele de evaluare, precum şi alte informaţii referitoare la evaluare, sunt cuprinse în Caietul cadrului didactic. Evaluarea fiecărui test se face cu respectarea strictă a baremului şi a precizărilor din Caietul cadrului didactic.

Rezultatele obţinute la aceste evaluări nu se înregistrează în catalogul clasei şi sunt valorificate la nivelul unităţii de învăţământ prin elaborarea planurilor individualizate de învăţare, consemnarea în portofoliul educaţional al elevului, respectiv, informarea părinţilor elevului asupra stadiului formării şi dezvoltării competenţelor evaluate.

Citit 2543 ori Ultima modificare Luni, 25 Ianuarie 2016 12:20

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.