Circulaţia BACURILOR, OPRITĂ. Care a fost cauza

Circulaţia BACURILOR, OPRITĂ. Care a fost cauza
Evaluaţi acest articol
(12 voturi)

Circulaţia bacurilor între Galaţi şi Tulcea a fost restricţionată, în cursul zilei de vineri, 16 martie 2018, pentru aproximativ trei ore, pentru ca pontonul să fie ridicat, astfel încât maşinile să poată urca pe bac fără să treacă prin apă. Decizia  fost luată după ce, în cursul nopţii de joi spre vineri, nivelul Dunării a crescut foarte mult la Galaţi, cota ajungând la 490 de centimetri.

"A venit apa peste noapte. Noi suntem pregătiţi de ieri (n.r. - joi). Aşteptăm macaraua şi în două - trei ore se rezolvă. Pontonul se mută la apă mare. Îl vom muta şi pe cel de la bacul mic şi rezolvăm situaţia. Se opreşte traficul în jur de trei ore, lucru pe care l-am anunţat încă de joi la casierie", ne-a explicat un reprezentant al Navrom Bac.

Până când a ajuns o macara în zonă, maşinile au fost nevoite să circule prin apă, iar pentru pietoni s-a montat un podeţ de lemn. "Au fost luaţi pe nepregătite. Aşa e la noi, la români", ne-a spus un pasager de pe bac. "Este o adevărată aventură să trecem, dar asta este, ce să facem. Mută acum pontonul. Se întâmplă tot timpul să fie luaţi prin surprindere. Pe malul celălalt este şi mai rău", a completat un alt pasager.

Nivelul Dunării a crescut destul de mult nu doar la Galaţi, ci pe tot cursul fluviului şi asta pentru că vremea s-a încălzit brusc, ceea ce a dus la topirea zăpezilor, iar în ultima perioada a şi plouat destul de mult. Debitul Dunării este în prezent cu 2.000 de metri cubi pe secundă mai mare decât nivelul multianual normal pentru luna martie. "Apele cresc, este normal, este perioada de primăvară, când se topesc zăpezile, au fost şi ploi, deci debitul Dunării este în creştere faţă de cel mediu multianual. Pentru luna martie, debitul mediu multianual este de 6.700 de metri cubi pe secundă. La ora actuală, debitul este în jur de 8.600 - 8.800 de metri cubi pe secundă, cu tendinţă de creştere până pe la 10.200. Implicit, şi nivelul Dunării va fi în creştere. Dar, la Galaţi, de exemplu, cota este de 490 de centimetri, cu 70 de centimetri sub cota de atenţie, care este de 560 de centimetri. Cota de inundaţie este 600, iar cota de pericol este de 700 de centimetri", ne-a explicat Dorian Dumitru, directorul Administraţiei Fluviale a Dunării de Jos.

Dacă nivelul apei va continua să crească şi în următoarea perioadă, cu siguranţă faleza de la Galaţi va fi inundată, iar în punctele critice, gen Şantierul Naval, vor fi luate măsuri de protecţie.

Citit 8625 ori Ultima modificare Sâmbătă, 17 Martie 2018 00:10

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.