PREMIERĂ | Campionatul Mondial de navomodele, la Galați. Expoziții impresionante
Foto: Sonia Baciu

PREMIERĂ | Campionatul Mondial de navomodele, la Galați. Expoziții impresionante
Evaluaţi acest articol
(8 voturi)

Expoziția Campionatului Mondial de navomodele, clasa C, machete, își va deschide, astăzi, oficial porțile pentru publicul larg, în holul Universității "Dunărea de Jos". Programul de vizitare este zilnic, între orele 9.00 şi 18.00.

Evenimentul, desfășurat sub egida Federației Internaționale Naviga, este în premieră în România, și este organizat în colaborare de CS Universitatea Galați, Universitatea "Dunărea de Jos", cu sprijinul Primăriei Galați (care a alocat suma de 21.000 de lei).

Trei comisii, formate din câte trei membri și un secretar, vor juriza cele peste 200 de modele din 13 țări participante: Kazahstan, Belarus, Rusia, Ucraina, Bulgaria, Italia, China, Franța, Cehia, Olanda, Germania, Croația și România. "Jurizarea va fi făcută diferit față de Campionatul Național. Dacă la Naționale, juriul este cel care merge la modele, la Mondiale, fiecare participant se prezintă cu modelul la juriu, care îl va nota", a spus unul dintre organizatori. România este prezentă cu un lot format din sportivi de la șapte cluburi din țară și va avea expuse 59 de modele.

Damen - 125 de ani de istorie

În paralel cu expoziția "Mondialului", în holul Universității se află și cea a companiei olandeze Damen Shipyards Galați, aflată la ceas aniversar. "Pentru a ilustra în cel mai larg înţeles cei 125 de ani de excelenţă în construcţii navale la Galaţi, organizăm o expoziţie care va fi deschisă în holul Universităţii "Dunărea de Jos" în perioada 2 septembrie - 31 decembrie. Expoziţia cuprinde fotografii, cărţi poştale, hărţi, cărţi şi alte obiecte speciale, care ilustrează bogata istorie a şantierului nostru, intrarea fiind gratuită", se arată în comunicatul trimis de Damen.

Printre exponante se află poza atelierului de turnătorie al lui Gh. Fernic & Asociaţii, imagini din anii ´60, iar vizitatorii vor putea descifra o lungă istorie în alb-negru, cu oameni şi oţel, a portului vestit pentru construcţia de corăbii încă din secolul al XVIII-lea. Unele fotografii vorbesc şi despre împletirea istoriei româno-olandeze. De pildă, cea a puitorului de mine "Amiral Murgescu", construit în 1941 în Şantierul "Gh. Fernic", după planurile companiei olandeze I.V.S., cu motoare Krupp şi tunuri Rheinmetall, sau fotografia lansării la apă a "Marsuinului", asamblat la Galaţi în 1944, pe baza planurilor submarinelor miniere ale şantierului naval olandez Kantoor Scheepsbow din Haga.

Citit 5092 ori Ultima modificare Duminică, 02 Septembrie 2018 18:00

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.