Parcarea multietajată din Mazepa, deschisă (FOTO)

Parcarea multietajată din Mazepa, deschisă (FOTO)

Marian Calestru
Evaluaţi acest articol
(20 voturi)
5 comentarii

Problema locurilor de parcare din cartierele Mazepa I și II nu mai este nicio noutate pentru nimeni și nu reprezintă un caz singular în Galați. Totuși, luni, 14 septembrie 2020, riveranii au primit o gură de oxigen, o dată cu inaugurarea oficială a primei parcări multietajate din Galați. Aceasta se află în zona străzilor Armata Poporului, Mărășești și Ovidiu, o investiție de circa 14,5 milioane de lei a Primăriei municipiului Galați. Necesitatea devierii unor rețele de utilități, precum și schimbarea sistemului de fundare de la pat de balast la piloni forați a condus la întârzierea și sporirea costurilor aferente lucrării.
Construită pe o fostă baterie de circa 80 de garaje, noua clădire oferă 214 locuri de parcare, dintre care 14 pentru persoane cu dizabilități, dar și 46 de boxe de depozitare pentru solicitanți. La momentul încheierii procedurii de contractare, au fost primite 201 cereri de închiriere, iar în criteriile stabilite de municipalitate s-au încadrat doar 169 de solicitanți, astfel că, în prezent, există în continuare locuri libere, cu posibilitatea deschiderii unui al doilea apel. Se permite accesul unui singur autovehicul aparținând beneficiarului locului de parcare, nominalizat în documentele contractuale cu numărul de înmatriculare.
Imobilul este securizat și a fost realizat în sistem P+3, la ultimul nivel fiind amenajat un teren multisport cu gazon sintetic și iluminare nocturnă, cartierul fiind oricum văduvit și de astfel de spații în ultimii ani.

Citit 3301 ori Ultima modificare Vineri, 25 Septembrie 2020 01:32

5 comentarii

  • postat de Cosmin Miercuri, 16 Septembrie 2020 09:20 77.111.247.*** Link la comentariu
    0
    11

    Deci a fost inlocuita o parcare descoperita, betonata, cu o parcare acoperita, tip buncar suprateran multietajat, facut din acelasi... beton si cu obturarea ferestrelor celor de la blocul R5. Dar daca tot a fost sacrificata fosta parcare, nu era mai bine sa fi fost tot un buncar, facut tot ca parcare acoperita si tot din beton, dar construit subteran și cu un parc cu verdeata deasupra?

    Raportează
  • postat de Alergatorul de pe Faleza Marți, 15 Septembrie 2020 11:25 86.124.201.*** Link la comentariu
    0
    5

    Pacat ca nu ati fotografiat si trotuarul realizat in afara parcarii. A fost proiectat intr-un hal fara de hal. Odata ce ai intrat pe acel trotuar esti obligat sa mergi pana in capatul celalalt al cladirii. Nu ai cum sa iesi de pe trotuar la jumatatea lui fara sa calci in noroi. In loc sa se faca trotuarul pe marginea strazii si spatiul verde langa cladire, aici lucrurile s-au facut chiar pe dos.

    Raportează
  • postat de CoGh Marți, 15 Septembrie 2020 10:49 185.100.87.*** Link la comentariu
    0
    19

    Necesare îndreptări:

    1. Noua clădire nu a fost construită, citez, „pe o fostă baterie de circa 80 de garaje”, ci pe o mare fostă parcare aferentă blocului R5, învecinat, amenajată corespunzător imediat după construirea acestuia (platformă betonată, cu trotuare despărțitoare și stâlpi de iluminat local).

    2. Lucrările de construcție a noii clădiri în fapt au fost precedate de dezafectarea acestei parcări generoase (și nu a ziselor 80 de garaje), două treimi din aceasta fiind anterior ocupată de exact 52 autoturisme parcate, în timp ce doar treimea dinspre Dunăre era blocată de exact numai 24 garaje tip monolit prefabricat, simplu ”așezate” în mod abuziv, imediat după 1990, pe exact al treilea trotuar despărțitor al parcării.

    Descrierea de mai sus a fost realizată pe baza vizualizării unei imagini revelatoare a zonei văzută din satelit, aplicația ”bird view”, accesibilă oricui pe Google Maps.

    Raportează
  • postat de Tudor V Marți, 15 Septembrie 2020 08:54 89.136.0.*** Link la comentariu
    1
    16

    Totusi o mana de var se putea da pe stalpi si tavane, la fel ca si in parcarea nou construita la Spitalul Judetean! Chiar nu se gandeste nimeni ca pe langa un aspect de ceva locuit (fata de ”cel parasit/de ruina” din prezent, deoarece nu s-a inventat ciment colorat), stalpii devin mai vizibili (daca tot nu sunt vopsiti in alb si rosu, sau galben-albastru, sau alb-verde crud, culori de partid, dar ”antiatingere cu auto”)! Dintre toti proiectantii si arhitectii, respectiv inginerii implicati in aceste proiecte, chiar nimeni nu-si conduce personal masina, pentru a sesiza problema?!

    Raportează
  • postat de Marius Marți, 15 Septembrie 2020 08:11 89.136.4.*** Link la comentariu
    3
    8

    Daca este o parcare doar pentru cei cu abonament atunci ce rol mai are acel parkometru si numararea locurilor libere ?!!!
    Plus ca de acel teren (din declaratiile oferite de care oficiali pana acum) nu o sa se bucure cei din cartier, o sa fie ceva folosit ocazional, probabil de cei care au relatii. Alta investitie care da bine doar pe hartie.

    Si asa se ajunge de la o investitie foarte buna si necesara sa se vada ce gandire proasta exista.

    Raportează

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.