Controale fiscale modificate, după digitalizarea ANAF

Controale fiscale modificate, după digitalizarea ANAF
Inspecții reduse şi mai rare
Evaluaţi acest articol
(2 voturi)

Procedurile de control fiscal ar putea fi modificate, în contextul digitalizării, astfel încât să fie verificaţi doar acei contribuabili care prezintă risc fiscal ridicat şi real faţă de Agenţia Naţională de Administrare Fiscală (ANAF), iar controlul să fie efectuat de la birou, a afirmat Sia-Nicoleta Jiru, director în cadrul Direcţiei Generale Coordonare Control Fiscal din ANAF.

"În acest context al digitalizării, ne-am gândit să reformăm procedurile de control fiscal. Ne gândim ca, în viitor, după ce sistemul de analiză de risc va fi implementat integral - acest sistem va permite stabilirea unor riscuri şi aceste riscuri vor fi transmise - noi să nu mai ajungem la dumneavoastră, doar la acei contribuabili care prezintă risc fiscal ridicat şi real faţă de ANAF. Încercăm să ajungem la acei contribuabili cu riscuri reale şi cu riscuri mari şi, atunci când ajungem la dumneavoastră, să nu mai ajungem la dumneavoastră acasă - verificările să le facem de la noi, de la birou. Cam acesta ar fi viitorul din perspectiva inspecţiei fiscale", a menţionat Sia-Nicoleta Jiru, adresându-se reprezentanţilor mediului de afaceri prezenţi miercuri la conferinţa "Capitalizare pentru performanţă".

Ea a subliniat că, în momentul în care ANAF va avea date despre contabilitatea firmei, despre facturi, despre transporturi, va putea comunica online "fără nicio problemă", iar inspectorii ANAF se vor deplasa la sediul firmei "foarte rar şi numai pentru lucruri de constatare fizică a unor situaţii".

La rândul său, Daniela Teodoru, director general al Direcţiei Generale Coordonare Control Fiscal din cadrul ANAF, a subliniat că instituţia, conform strategiei pentru perioada 2021-2024, are ca principal obiectiv transformarea într-o organizaţie inovativă care să răspundă provocărilor mediului extern. ANAF acţionează pe trei direcţii majore de acţiune, respectiv, continuarea parteneriatului cu mediul de afaceri, mediul academic şi adoptarea de soluţii digitale imediate.

"De ce vă spunem de digitalizare? Pentru că totul va fi informatizat. Când v-am spus de reformă, de exemplu, în prezent, o inspecţie fiscală poate să dureze 3-6 luni sau mai mult. În acel moment, reducem inclusiv durata inspecţiei fiscale - şi aşa cum am spus reducem perioada când inspectorii, echipa, se deplasează sau stau efectiv la contribuabili. Una este să mergi punctual o zi, două, trei, maximum o săptămână să vezi o investiţie sau ceva şi alta să stai la contribuabil aproape un an de zile", a menţionat Daniela Teodoru.

Citit 663 ori Ultima modificare Miercuri, 13 Iulie 2022 20:54

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.