Noua directoare face performanţă la Protecţia Consumatorului Galaţi

Noua directoare face performanţă la Protecţia Consumatorului Galaţi
Evaluaţi acest articol
(0 voturi)

* „În doar patru luni de când sunt la şefia Comisariatului pentru Protecţia Consumatorului (CJPC) Galaţi, instituţia noastră a urcat 30 de poziţii în topul pe ţară: adică de pe locul 38, unde eram, am ajuns pe 8”, declară zâmbitoare Viorica Colgiu, directoarea CJPC Galaţi *

Cariera – după CJ urmează CJPC

La doar 32 de ani, Viorica Colgiu a bifat ani buni de activitate la Consiliul Judeţean Galaţi, la Direcţia pentru Dezvoltare Regională, de-abia în vara anului acesta apărând ideea de a schimba jobul.

„Am încercat să candidez la funcţia de director adjunct al Direcţiei Regionale, dar pentru că nu aveam cinci ani vechime, nu s-a putut. De aceea m-am reorientat, iar după câştigarea concursului - la care am fost patru candidaţi -, am devenit director al Protecţiei Consumatorului Galaţi”, explică şefa CJPC-ului.

„Am legat echipa”

Nu este de mirare, aşadar – susţine Viorica Colgiu – că într-un timp atât de scurt (mai puţin de jumătate de an), jonglează cu legislaţia în domeniu exact ca un comisar cu vechime: „Asimilarea legislaţiei a fost necesară înainte de a obţine postul, chiar de când mă pregăteam pentru concurs”.

Nu ştie dacă CJPC-ul va fi doar un alt punct în carieră bifat la CV, sau dacă aici îşi va găsi vocaţia. Consideră însă că are o şansă unică să schimbe lucrurile:

„Când am venit în instituţie, am dat peste o atitudine conservatoare, încruntată, iar eu nu sunt deloc aşa. Am legat echipa, şi doar în patru luni şi jumătate de când sunt la conducere am ajuns de pe locul 38, unde se afla Galaţiul, pe 8”.

„Deci am urcat 30 de poziţii. Cum am făcut? Simplu: i-am trimis pe comisari să-şi facă fiecare treaba. Şi a funcţionat. Oamenii se simt şi se mobilizează altfel când le spui exact ce să facă”.

„Ne sună pensionari…”

În acest moment, la CJPC Galaţi lucrează 16 comisari, toţi având statut de funcţionar public. Directoarea precizează: „Trei dintre comisari sunt blocaţi exclusiv pe tematica bancară, care este complicată, iar plângerile sunt din ce în ce mai multe”.

Lucrul care o bucură cel mai mult este că în fiecare zi face altceva – merge în alt loc, se ocupă de alte plângeri, de alte controale: „Ajutăm oameni. Nu, într-adevăr, rar îşi mai aminteşte cineva să ne şi mulţumească după ce îi rezolvăm cazul”.

„În cel mai bun caz, ne sună pensionarii, care au cel mai mult timp – şi cele mai multe probleme – şi ne anunţă când un caz a fost încheiat, iar formula este: ˝Vă mulţumesc, dar ştiţi că…˝ şi urmează o nouă nemulţumire”.

Mamă, soţie, femeie de carieră

Tânăra directoare are timp însă şi de familie: „Am 32 de ani, sunt bătrână”, mă asigură, după care îşi prezintă datele ca la interviu: „M-am născut pe 7 februarie 1979, sunt căsătorită de opt ani şi am o fetiţă de trei ani”.

„Am întrerupt doi ani activitatea, pentru creşterea fetiţei mele, Miruna. Soţul este şef mecanic, ofiţer de marină şi, da, în perioada asta chiar ne cam scriem, pentru că el este plecat. Încerc însă să îmi termin treaba la birou până în ora 4, ca să am timp şi de copil”.

Ce fac gălăţenii greşit în relaţia cu operatorii de servicii sau comercianţii, în general? Viorica Colgiu răspunde fără ezitare: „Nu iau bonul fiscal. Oamenii nu sunt educaţi să fie corecţi, dar pretind corectitudine. Nu ştiu că dacă nu iau bonul fac evaziune fiscală”.

„Nu ştiu că fără bon Protecţia Consumatorului nu le poate rezolva nici o plângere. Nu se poate să ˝nu ai timp˝ să iei această bucată de hârtie”.

„Gălăţenii nu citesc contractele pe care le semnează”

Efectele crizei? Sunt clare din punctul de vedere al CJPC-ului: „Din ce în ce mai mulţi gălăţeni vin la CJPC, cerând rezilierea contractelor. De orice fel: de telefonie mobilă, de televiziune prin cablu. Şi ştiţi de ce?”.

„Pentru că nimeni nu citeşte ce semnează. Nu citim contractele şi de aceea suntem surprinşi de diverse clauze. Dar legal este ca orice operator să îţi pună la dispoziţie contractul, să îl iei acasă, să îl citeşti, şi la o dată stabilită în prealabil, de comun acord, să te întorci şi să semnezi”.

Reclamaţie la adresa unei vrăbii, dar şi a unei goliri suspecte de cont

Reclamaţiile ciudate continuă să curgă la CJPC Galaţi, ne asigură directoarea: „A venit un domn care l-a reclamat pe cel care i-a făcut anveloparea apartamentului – izolaţia -, pentru că o vrabie şi-a făcut cuib pe izolaţie şi i-a stricat-o”.

„Sunt şi cazuri foarte grave: unui gălăţean i-a fost golit contul, iar la bancă omul a dovedit că specimenul de semnătură dat pentru luarea banilor nu este acelaşi cu al său”.

„Urmează ca noi să continuăm investigaţiile în acest caz. Sunt şi reclamaţiile privind filtrele de apă – aceste reclamaţii apar, de obicei, după ce se întrerupe apa”.

„Când revine după o perioadă lungă, omul care a dat bani grei pe nişte filtre care rezistă, dar nu rezistă decât la o apă moderat murdară, este şocat să vadă cum arată filtrul după ce îi curge noroi la robinet. În general, gălăţenii vin cu mult curaj la noi – mulţi nici nu sunt la prima reclamaţie”.

În încheiere, Viorica Colgiu, directoarea CJPC Galaţi, le dă un singur sfat gălăţenilor:

„Toţi suntem consumatori – este obligaţia noastră să fim atenţi ce semnăm, ce consumăm, ce comandăm. Fiecare ban pe care îl dăm trebuie să fie însoţit de bon fiscal sau chitanţă”.

Citit 5212 ori Ultima modificare Luni, 30 Noiembrie -0001 02:00

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.