Autorităţile dau cu responsabilitatea în hârtoape - Cine îşi asumă vina pentru gropile din Galaţi?

Autorităţile dau cu responsabilitatea în hârtoape - Cine îşi asumă vina pentru gropile din Galaţi?
Evaluaţi acest articol
(0 voturi)

* Apă Canal spune că Primăria ar trebui să răspundă *  Primăria spune că, din contră, Apă Canal e responsabilă! *  Ambele privesc apoi către Poliţia Locală *

Interminabilele lucrări de la sensul giratoriu de lângă IVAS, nesfârşitele tasări de pe strada 9 Mai sau asfaltul "decupat" de două săptămâni de pe Domnească sunt doar trei dintre numeroasele lucrări realizate de către Apă Canal care au lăsat străzile fără asfalt. Autorităţile dau din colţ în colţ şi aruncă vina una pe cealaltă, de teamă să nu fie găsite responsabile sau, mai grav!, la teribilul gând că ar trebui să se apuce de treabă...

O lucrare anapoda

Toţi şoferii cunosc lucrarea de la sensul giratoriu de la IVAS. Societatea turcească Sistem Yapi a câştigat lucrarea de realizare a canalului colector de acolo, însă turcii au subînchiriat societăţii gălăţene SC ERG Termrom. Acesta a finalizat lucrarea, după care în zonă a început să se taseze carosabilul. După multiple intervenţii în iarnă, când SC ERG Termrom nu a mai pus şi asfalt, ci a acoperit doar cu pământ şi piatră (motiv pentru care apa infiltrată a afectat şi mai mult strada), societatea a decis să readucă la starea iniţială carosabilul. Aşa cum, de altfel, se precizează ca obligaţie în toate contractele realizate pe ISPA. Numai că asfaltarea carosabilului a distrus şi mai rău zona.

Cimentul a fost turnat în valuri, iar întreaga porţiune din jurul canalizării s-a scufundat, aşa că traseul parcurge parcă două falii tectonice deranjate de cine ştie ce cutremur. Într-un cuvânt, zici că muncitorii care au lucrat acolo au mare ciudă pe şoferii Galaţiului! Însă pentru această grozăvie de lucrare (care ar fi trebuit recepţionată) nimeni nu îşi asumă responsabilitatea. "SC Apă Canal a recepţionat doar lucrarea ISPA, care se referă la conductele din subteran, nu la carosabil. Administratorul drumului ar trebui să verifice starea sa şi să sancţioneze orice abatere", ne-a declarat Cornelia Arnăutu, de la biroul de relaţii publice a Apă Canal. "SC Apă Canal trebuie să recepţioneze tot ce înseamnă lucrare pe ISPA, unde se prevede clar că societatea trebuie să readusă carosabilul la starea iniţială", a parat şi purtătoarea de cuvânt a Primăriei, Nicoleta Manole.

Primăria nu, Apă Canal, nu...

Am încercat să aflăm răspuns măcar din partea Poliţiei Locale, care are în subordine serviciul Disciplina în Construcţii. "Dacă nu s-a refăcut carosabilul după ce s-a lucrat pe domeniul public, se pot aplica amenzi", confirmă şeful Poliţiei Locale, Cristi Gâscă. Potrivit legii 50, pentru lucrări realizate fără autorizaţie, amenda este de 1.000-100.000 de lei, iar pentru nerespectarea autorizaţiei, de la 3.000 la 100.000 de lei. Cristi Gâscă recunoaşte însă că în ultima vreme nu s-au aplicat astfel de amenzi, din ... lipsă de personal. "Avem doar 12 oameni care verifică tot oraşul!", susţine Gâscă.

Societatea CJ-ului asfaltează gropile Apă Canal

Lucrarea de la IVAS nu este singura la care autorităţile închid ochii, deşi toate ar putea lua atitudine. Strada 9 Mai arată ca după război. În urma multiplelor avarii la conductele de apă (deşi acolo s-au realizat ample lucrări ISPA), şanţurile - acoperite tot cu pământ, deşi, conform obligaţiei din contract, ar fi trebuit asfaltate! - au devenit adevărate "văi ale plângerii", pe care nicio maşină nu se aventurează. Din când în când echipele Apă Canal mai sapă câte un şanţ, îl acoperă iar cu pământ şi... atât. În acest timp, infrastructura se tasează şi nimănui nu îi pasă!

"Toate lucrările realizate de Apă Canal trebuie asfaltate de SC Drumuri şi Poduri, cu ei avem noi contract. Noi am dat o comandă pentru circa 20 de reparaţii punctuale, în oraş, dar până acum ni s-a răspuns că nu a fost pusă în funcţiune staţia de betoane", ne-a explicat Cornelia Arnăutu, de la biroul de relaţii publice a Apă Canal. Tot Cornelia Arnăutu a spus că, potrivit contractului, SC Drumuri şi Poduri (al cărei acţionar majoritar este CJ Galaţi) ar trebui să realizeze lucrările pentru care primeşte comandă în termen de maxim 48 de ore. Asta, în condiţiile în care o lucrare de pe Domnească, de la Parfumul Teilor, aşteaptă de două săptămâni să fie asfaltată, iar strada 9 Mai nu a mai văzut asfalt de cel puţin jumătate de an!

Coincidenţa unei comenzi date chiar în ziua documentării!

După mai multe încercări nereuşite de a afla motivul pentru care Drumuri şi Poduri nu dă curs comenzilor Apă Canal, directorul Luciano Tudor a oferit nişte explicaţii. "Contractul iniţial cu Apă Canal l-am epuizat în octombrie. Societatea a mai făcut alte lucrări, motiv pentru care am încheiat un nou contract, prin care trebuia să asfaltăm unde a lucrat Apă Canal, dar în iarnă nu s-a putut, din cauza temperaturilor scăzute. Noi am început revizia la staţia de betoane şi probabil într-o săptămână îi vom da drumul.

Cum tocmai astăzi am primit comanda de la Apă Canal, nu vom putea lua asfalt în 48 de ore de la staţia noastră, probabil vom lua asfalt din altă parte şi în trei zile vom finaliza lucrarea. De anul trecut aveam de asfaltat 50 de mp iar cu lucrările făcute în acest an, avem de asfaltat cam 100 de mp". Pentru care Apă Canal va plăti 70.660 de lei, valoarea contractului câştigat de Drumuri şi Poduri, a mai spus Luciano Tudor. Total lucrări de asfaltare pe 2011 şi 2012: 150.000 (contractul din 2011) plus 70.660 de lei (contractul suplimentat pentru finalul lui 2011 şi primăvara lui 2012) peste 220.000 de lei (51.000 de euro), adică suma necesară montatului de pivoţi noi pentru 2.550 de Dacii Logan. Cum care pivoţi? Cei distruşi de gropile Galaţiului.

Citit 2603 ori Ultima modificare Joi, 05 Aprilie 2012 00:18

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.