Nimeni nu plăteşte tâmpeniile edilitare: Galaţiul pică în canalizare, iar Primăria nu ştie cine-i de vină
Foto: Foto: Bogdan Codrescu

Nimeni nu plăteşte tâmpeniile edilitare: Galaţiul pică în canalizare, iar Primăria nu ştie cine-i de vină
Evaluaţi acest articol
(0 voturi)

Articolul "Străzile Galaţiului se scufundă în canalizare" a deschis cutia Pandorei * Cititorii ne-au semnalat o grămadă de străzi surpate, în toate zonele oraşului * Primăria nu ne-a putut răspunde cine va plăti şi cine va reface lucrările executate de mântuială


Bani aruncaţi în canalizare - asta se vede, efectiv, cu ochiul liber după terminarea proiectului ISPA, proiect ce ar fi trebuit să dea Galaţiului o reţea de canalizare demnă de standardele europene. Mai exact 75 de milioane de euro a costat toată tărăşenia, sau numai 14 milioane, dacă luăm în calcul doar ţevile, nu şi celelalte componente ale proiectului. În urma articolului din ediţia de joi, 9 mai, a "Vieţii libere", intitulat "Străzile Galaţiului se scufundă în canalizare", articol ce prezenta situaţia intersecţiei străzilor Stelei şi Războieni, cititorii site-ului www.viata-libera.ro au identificat alte câteva situaţii similare apărute în noul Galaţi.

Pe Rizer, lângă parc

"Strada Rizer se scufundă în stânga noului parc. La intersecţia străzilor Bolintineanu şi Grădina Veche iar sunt câteva găuri în asfalt... şi uite-aşa tot oraşul este găurit", a comentat userul Alecu.

Străzile din zonă au fost reabilitate prin intermediul programului IPSA în cursul acestui an. Într-adevăr, asfaltul pare proaspăt turnat. Însă, după cum a punctat şi purtătorul de cuvânt al Primăriei Galaţi, Mihai Costache, una dintre cauzele care duc la scufundarea gurilor de canalizare este faptul că pe tronsoane întregi s-au schimbat numai ţevile de apă, lăsându-se în plata Domnului ţevile de canalizare sau viceversa. “Unul dintre rezultatele programului ISPA s-a văzut în vara anului trecut, când a apărut o adevărată fântână arteziană pe strada Aurel Vlaicu”, a comentat oficialul Primăriei Galaţi. O situaţie similară a fost şi pe strada Nicolae  Bălcescu, stradă aflată în buricul târgului, pe care s-au descoperit câteva zeci de racorduri care nu apăreau în niciun script.

Aceeaşi zonă a Parcului Rizer, o altă problemă, rezolvată expeditiv. "Săptămâna trecută au astupat groapa de pe Bolintineanu colţ cu Grădina Veche şi [acum] se surpă lângă. Au astupat groapa ca nişte adevăraţi profesionişti - fix ca la cimitir, la lopată, pământ galben cu pietriş - eu, scris cu "e" mic, de mic plătitor de taxe şi impozite, îl întreb pe El, mare, directorul societăţii care a făcut lucrarea - aşa are astupată groapa din curte? sau a stabilizat pământul, l-a bătătorit şi apoi l-a pavat frumos, că doar invită musafiri să se fălească, nu ca pe stradă", a comentat un cititor sub pseudonimul NeaGroapă.

Groapa cu pricina reprezintă un adevărat punct de încercare pentru orice şofer ce ajunge prin zonă. Nici măcar nu s-a turnat asfalt peste, probabil în ideea că oricum se va surpa şi va fi nevoie de o nouă reabilitare

În Micro 20, în Cartierul Siret, pe Coşbuc şi pe Eminescu

Un alt cititor ne-a semnalat o problemă similară într-o cu totul altă parte a oraşului. "În Micro 20, pe bulevardul Dunărea, la sensul giratoriu spre Strada Brăilei, strada s-a lăsat periculos de mult", a comentat acesta. Anul acesta a fost construit şi sensul giratoriu, fără a se umbla însă la reţelele de canalizare.

Nici cel mai nou cartier al Galaţiului nu scapă de problemele creeate de "cel mai modern sistem de canalizare din ţară", cum îl lăudau edilii în momentul recepţiei. "În cartierul ANL Dimitrie Cantemir este surpat pământul în mijlocul şoselei, astfel că autobuzele abia trec, dar nu ia nimeni măsuri. Surparea nu e de azi sau de ieri, ci are mult timp", a postat userul ANL. Groapa de la ANL-uri este de-a dreptul incredibilă. Deşi sistemul de canalizare a fost făcut de la zero, deşi nu sunt chiar atât de multe blocuri în zonă, ţevile au început deja să cedeze. Pentru ca şoferii să nu intre cu maşinile prin gropi, cineva a ales să înfigă un par în groapă, de care a atârnat şi o pungă de plastic. “Acolo problemele sunt ceva mai complexe şi vom face o verificare, pentru a vedea exact ce se întâmplă”, a explicat Mihai Costache, purtătorul de cuvânt al Primăriei Galaţi. 

De asemenea, cititorii ne-au mai semnalat probleme pe strada George Coşbuc, la intersecţia Eminescu cu Morilor, sau pe strada Bucureştii Noi.

Iniţial, poate nu am fi crezut că aceste probleme sunt reale, mai ales având în vedere că utilizatorii de internet se ascund în spatele anonimatului. Am mers la pas în fiecare loc unde ni s-au semnalat probleme. Din păcate pentru gălăţeni, problemele semnalate prin intermediul site-ului www.viata-libera.ro sunt absolut reale. Toate!

 Se vor face verificări

Primăria Galaţi promite că va verifica toate situaţiile menţionate mai sus, pentru a se vedea exact cine şi mai ales cum a lucrat. Până acum însă, oficialii municipalităţii nu au descoperit încă cine este de vină pentru surparea de la intersecţia străzii Stelei cu Războieni.

Din punctul de vedere al Primăriei Galaţi, nu Apă-Canal este responsabilă pentru scufundarea străzilor.  "Fix în cazul avariei de la intersecţia străzii Stelei Războieni cu Stelei nu este vina celor de la Apă-Canal. În urma verificărilor realizate s-a constatat că nu există pierderi pe reţeaua de apă şi canalizare", a spus Mihai Costache, purtătorul de cuvânt al Primăriei Galaţi. Cât despre celelalte cazuri, rămâne de văzut. Culmea este că până acum, prin intermediul programului ISPA, dacă scoatem din calcul staţia de epurare, factura de plată pentru schimbările făcute alandala se ridică la nu mai puţin de 14 milioane de euro.  

"Cazurile semnalate de "Viaţa liberă", dar şi altele semnalate de cetăţeni vor fi verificate la bucată", a mai spus acesta. Până se vor găsi vinovaţii pentru scufundarea în canalizare a Galaţiului, oraşul va mai avea destul de mult de pătimit.

Acest material a fost realizat cu ajutorul cititorilor site-ului www.viata-libera.ro

Citit 2471 ori Ultima modificare Marți, 14 Mai 2013 09:00

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.