Evaluaţi acest articol
(0 voturi)
13 comentarii

* Portul de ambarcaţiuni realizat la Galaţi din fondurile Ministerului Turismului şi Primăriei s-a ruinat înainte de a fi terminat


După mulţi ani de aşteptare, în 2010, Galaţiul ar fi trebuit, la modul teoretic, să-şi facă debutul pe piaţa turismului fluvial. Atunci, pe malul Dunării şi-a făcut apariţia un port de ambarcaţiuni, ridicat din bani europeni, care ar fi trebuit să-i scutească pe proprietarii de bărci din Galaţi de drumurile la Brăila sau Tulcea. Din păcate, lucrurile au fost făcute prost încă din faza de proiect. Drept urmare, primul îngheţ mai serios a distrus o mare parte din port.
Iniţial, investiţia de la Galaţi a fost realizată cu fonduri de la Ministerul Turismului. În total, valoarea portului a fost de 3.558.291 de lei, din care zece la sută a reprezentat-o contribuţia locală, restul fiind investiţia Ministerului Turismului.
În ciuda sumei consistente cheltuite pentru un debarcader modest (căci asta este amintitul port), finalitatea este un deyastruoasă. Zilele trecute, unul dintre proprietarii de ambarcaţiuni a sunat la redacţia “Vieţii libere”, plângându-se de condiţiile oferite. “După ce că plătim o grămadă de bani, cei care administrează acest aşa-zis port de ambarcaţiuni îşi bat joc de noi. În momentul în care vrei să-ţi cobori ambarcaţiunea pe apă, rampa de acces este blocată de maşinile şmecherilor şi nimeni nu se oboseşte să le îndepărteze. Mai mult, teoretic, pe timpul nopţii, portul este păzit. Eu am rămas fără câteva echipamente din barcă şi mi s-a spus că, potrivit contractului, nu este responsabilitatea lor”, a spus omul.

Bani pentru nimic

Conform Hotărârii Consiliului Local Galaţi datată 30 mai 2013, proprietarii de ambarcaţiuni mari, cu lungime de 12 metri şi lăţime de 2,4 metri, trebuie să scoată din buzunar suma de 652 de lei în fiecare lună, cei care deţin ambarcaţiuni mijlocii, cu o lungime de nouă metri şi o lăţime de 2,2 metri, plătesc 458 de lei pe lună, în timp ce proprietarii de ambarcaţiuni mici trebuie să achite 298 de lei pe lună.
În acest moment, portul de ambarcaţiuni, chiar dacă nu a fost recepţionat în totalitate de către Primărie, este administrat de Gospodărire Urbană (fostul ADP) şi este păzit de o firmă privată, care are contract cu Primăria Galaţi. Firma este responsabilă pentru eventuala dispariţie a ambarcaţiunilor, nu însă şi de bunurile lăsate de proprietari în bărcile din port.
Conform auditului solicitat de primarul Marius Stan, la controlul fondurilor alocate de la bugetul de stat prin bugetul Ministerului Dezvoltării Regionale şi Turismului au rezultat abateri financiar-contabile, iar marea problemă o constituie faptul că Primăria nu a inventariat situaţia reală a lucrărilor terminate şi recepţionate parţial, şi nici lucrările rămase de executat faţă de preţul devizului general. „Încercăm să găsim o soluţie legală pentru a clarifica situaţia de acolo”, a spus Mihai Costache, purtătorul de cuvânt al Primăriei Galaţi.

Citit 3383 ori Ultima modificare Miercuri, 17 Iulie 2013 17:53

13 comentarii

  • postat de jiji Joi, 25 Iulie 2013 10:43 91.208.234.*** Link la comentariu
    0
    1

    @Andreiana:
    La mata nu mai ma duc de cand s-a ingrasat...
    In mentalitatea ta de idioata daca a te plimba cu o lotca inseamna lux, atunci hai sa desfiintam si parcurile si plajele si gradina botanica si alte locuri de agrement ca sunt un lux.
    Pentru ce sunt eu obligat ca din impozitul pe care il platesc sa mearga bani in locurile de agrement. Ce-ti trebuie agrement?
    Mars la munca!

    Raportează
  • postat de dorian Vineri, 19 Iulie 2013 20:31 79.116.104.*** Link la comentariu
    0
    1

    Să moară capra vecinului!

    Raportează
  • postat de Andreiana Vineri, 19 Iulie 2013 20:11 109.102.89.*** Link la comentariu
    0
    0

    Atenție la lux. Cu autoturismul te duci la munca, la piața ,la mata etc . Hai sa vedem unde te duci cu lotca. Apropo sa-mi spuneti câte barcute sunt parcate si câte salupe si cam cât costa intretinerea si plimbarea cu salupa. Sunt de acord sa vina gheata .

    Raportează
  • postat de jiji Vineri, 19 Iulie 2013 11:51 Link la comentariu
    0
    2

    Este inadmisibil, incalificabil si intolerabil ca cea mai mica taxa sa fie de 300 de lei in conditiile in care nu ti se ofera nimic din acesti bani. Mai mult decat atat, cea mai mare taxa e de 652 de lei.
    Pentru cultura generala a tuturor, a avea o ambarcatiune, nu este neaparat un lux. Nu vorbesc aici de yaht -uri de zeci sute de mii sau milioane de euro, ci de ambarcatiunile mici de agrement.
    O barca tip Laguna - adica un fel de lotca noua e 1200 de euro, iar la mana a doua pana intr-o mie de euro. Se mai adauga motorul care la sh e cateva sute de euro.
    Daca vreau sa ies la pescuit sau la o plimbare pe dunare in weekend cu o astfel de barca se cheama lux? In conditiile in care o bicicleta buna e 2000-2500 de lei, unde e luxul de a avea o barca?
    Cu ce sunt eu mai smecher decat toti posesorii de autovehicule ieftine?
    E corect ca eu care am o lotca sa platesc 300 de lei si cel care are o salupa de cateva zeci de mii de euro sa plateasca 600 de lei.
    La 300 de lei pe luna, intr-un an mai platesc barca o data doar pentru ca o tin acolo unde ar trebuie sa ii fie locul - IN APA???
    Cum la Braila s-a putut face si apoi moderniza un debarcader in conditii civilizate si sa nu-l mai ia gheata? Sau la Braila nu a inghetat Dunarea si nu au fost sloiuri?
    Cum se poate ca la Braila pentru aceeasi barca taxa sa fie de cateva zeci de lei?
    Cum e posibil ca intr-un oras ca Galatiul sa nu existe o rampa permanenta si civilizata pentru lansarea barcilor la apa? Cea de la bac sare din schema pentru ca una la mana nu e a primariei si doi la mana pentru ca in cele mai multe cazuri este blocata de tot felul de nesimtiti.
    Pentru ce se mai plateste impozit pentru barcile inmatriculate daca primaria nu e in stare macar sa asigure o posibilitate civilizata de a le lansa la apa???
    Unde este dreptatea???
    P.S. - imi doresc din tot sufletul ca urmatorul inghet sa mature cu totul acel asa zis port de ambarcatiuni pentru ca la modul in care arata, cum este administrat si ce tarife sunt percepute este o sfidare si o bataie de joc la adresa marii majoritati a poasesorilor de ambarcatiuni de agrement.

    Raportează
  • postat de mihai Joi, 18 Iulie 2013 21:34 Link la comentariu
    0
    1

    Andreiana esti rautacioasa.Luxul la care faci referire m-a costat mai putin decit un Logan.Nu stiu cum finantezi tu ,, parcare ambarcatiunilor" in conditiile in care taxa platita echivaleaza cu chiria a 20 garaje pe an.Asta asa ca-mi place apa si nu asfaltul.Retine ca primaria a investit putin si poate scoate ceva bani dar nu este in stare sa administreze ce s-a construit pe banii altora.Un posesor de autoturism care-l parcheaza pe domeniul public fara sa plateasca un leu este ok? Mercedesuri, Audi, ............ asta lux !!!!!!!!

    Raportează
  • postat de Andreiana Joi, 18 Iulie 2013 19:01 Link la comentariu
    0
    0

    Eu cred ca nu vedem cel mai important lucru, adică acest port a fost făcut pentru cei care sunt plini de bani. Dacă vroiau port trebuia făcut pe banii lor , nu pe bani europeni, adică finanțam luxul.

    Raportează
  • postat de Anonim Joi, 18 Iulie 2013 17:02 Link la comentariu
    0
    1

    Ala de la bun inceput era sortit pieirii. Acea constructie merge intr-un golf unde e ferita de curenti puternici, nu pe malul unei ape curgatoare unde sunt curenti puternici dar si busteni, cioate si alte corpuri mari aduse din amonte.
    Iar cei care platesc sume exorbitante pentru acel "port" sunt la fel de vinovati, cum sa incurajezi platind atat de mult pentru asa un port?
    Oricum, pacat de ce se intampla in Galati, nimeni nu se mai gandeste la viitor, toti construiesc doar ca sa ruleze banul iar garantia pentru lucrari e 0.

    Raportează
  • postat de cristisor Joi, 18 Iulie 2013 16:27 Link la comentariu
    0
    1

    Sa il concedieze pe administratorul ala de la adp care este cel mai mare arogant posibil platit din bani public, un asa impertinent rar mi-a fost dat sa vad in administratia locala.

    Raportează
  • postat de un expat Joi, 18 Iulie 2013 15:26 Link la comentariu
    0
    0

    stau si ma intreb: mai exista ceva in acest oras???? se mai face ceva? sau totul sa degraeaza si se demoleaza?? Din pacate se pare ca este un oras mort!!!! nu imi pare rau ca am plecat din Galati!

    Raportează
  • postat de Marius Stanica Joi, 18 Iulie 2013 11:50 Link la comentariu
    0
    0

    @Joi, 18 Iulie 2013 10:05 postat de Ioan

    firma privata nu deadea spaga, dar constructiile primariei Galati fura cu ambele maini pana la umeri !!!

    niste corupti si incompetenti

    Raportează
  • postat de Ioan Joi, 18 Iulie 2013 10:05 Link la comentariu
    0
    1

    cand o firma privata a vrut sa construiasca acolo un port de ambarcatiuni dupa un model occidental, a fost pusa sa cheltuie o avere pe fel si fel de avize iar in final nu i-au mai dat autorizatia pentru ca s-au gandit ca mai bine face primaria aceasta investitie.Si au facut...

    Raportează
  • postat de MacAddy Joi, 18 Iulie 2013 09:51 Link la comentariu
    0
    0

    mai orasul tra la la... chiar crezi k e asa usor sa schimbi totul peste noapte/?. gata omu e primar si in 1 luna trebuie sa faca e a zis k altfel ..... sa nu crezi k ii tin apararea dar oricat de primar ai fi ( chiar si tu dak ai fi in locul lui , cinstit si cu dorinta de a realiza) tot nu ai sa poti sa grabesti lucrurile pentru k ai sa ajungi impuscat ca Ceausescu. lumea asta e plina de birocratie, hartogaraie, invidie, si altele. nuti convine de fata lui nul mai alege si candideaza tu la primarie. sau fa campanie electorala impotriva lui. vinovat cu ce se intampla nui numai primarul. vinovati sunt cei care au facut contractul, cei care ar trebui sa supravegheze lucrurile, cei care inchid ochii si nu vad ce se intampla in jurul lor.

    Raportează
  • postat de Orasul fara prima dar cu incompetenti in primarie ! Joi, 18 Iulie 2013 09:28 Link la comentariu
    0
    0

    M-am saturat de lamentarile acestui asa zis primar care, prin mancatorul lui de kkat, mihai costache ( apropo de acest costache, de cand duce vorba de colo-colo, nu-i mai ajungi cu o prajina manjita cu handel, la nas !), arunca responsabilitatea in capul tuturor si oriunde, numai el nu e vinovat !!! Acest individ, care s-a vrut gospodarul unui oras atat de mare, nu era in stare sa administreze si sa intretina un perimetru de cca 2000-3000 mp, cat are stadionul Otelul dar ditamai orasul care are N probleme !?! Pune mana stanica si scoate orasul asta din hazna ca tu ai vrut sa fii "primarele" al mai mare din parcare ! Te-am sustinut si te-am votat dar regret enorm ! Galatiul este intr-o paragina perpetua ! Sa-ti fie rusine mincinosule !

    Raportează

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.