E loc în traficul din Galaţi pentru toţi? Străzi prea mici pentru motoare de viteză
Foto: Foto: Bogdan Codrescu

E loc în traficul din Galaţi pentru toţi? Străzi prea mici pentru motoare de viteză
Evaluaţi acest articol
(0 voturi)

* 22 de accidente în care au fost implicate mopede sau motociclete şi care s-au soldat cu 26 de victime au avut loc în judeţul Galaţi de la începutul acestui an * Brăilei, Oţelarilor, Calea Prutului, Marea Unire, Miron Costin şi Feroviarilor sunt străzile preferate de posesorii de bolizi pentru a-şi tura motoarele


Mulţi cai putere, posibilitatea de a te întrece cu vântul şi şansa de a te strecura prin trafic cu o uşurinţă pe care nu ţi-o dau patru roţi. Tentaţii cărora le cedează tot mai mulţi gălăţeni, tineri în special, în dorinţa de a încerca adrenalina şi senzaţia de putere. Bijuteriile pe două roţi au devenit în ultimii ani omniprezente pe drumurile noastre, dar, din păcate, zgomotul motoarelor nu este singurul efect „nociv”. Adevărata problemă apare când cei de pe motoare, indiferent de capacitatea cilindrică, dar şi cei de la volan nu ajung să se respecte în trafic, circulaţia desfăşurându-se de multe ori haotic, fiecare considerând că are mai multe drepturi.
În multe cazuri, probleme născute din neacordarea priorităţii, semnalizare şi mai ales viteză nasc tragedii, aşa cum s-a întâmplat, cel mai recent, în noaptea de vineri spre sâmbătă, când un motociclist din Galaţi, posesor de Kawasaki, a murit pe strada Brăilei după ce s-a înfipt într-un Logan. Un decedat şi doi răniţi au constituit bilanţul acestui accident, care, potrivit unor voci, putea fi prevenit. Un bolid asemănător fusese „vânat” în seara tragediei şi în nopţile precedente de echipajele rutiere, dar fără succes.
„În urma celor 22 de accidente înregistrate de la începutul anului 2013 în judeţul Galaţi, în care au fost implicate mopede şi respectiv motociclete, au rezultat doi morţi, patru răniţi grav şi 20 de răniţi uşor. Dacă e să ne referim în particular la evenimentele în care au fost implicaţi motociclişti, unul singur s-a soldat cu un deces”, a precizat scms. Bogdan Carp, şeful Serviciului Poliţiei Rutiere Galaţi.

Numărul îndoit asigură anonimatul

Numeric, poate părea destul de puţin raportat la cifra totală a evenimentelor rutiere ce se petrec zilnic pe şoselele din Galaţi. Faptic, este vorba de situaţii născute din lacune legislative, teribilism, lipsă de educaţie rutieră şi, nu în ultimul rând, lipsa celor şapte ani de-acasă. Toate acestea le „leagă” mâinile autorităţilor, care îi supun pe teribiliştii pe două roţi aceluiaşi regim sancţionator ca pe toţi ceilalţi participanţi la trafic.
„Pot fi sancţionaţi, de exemplu, dacă depăşesc viteza legală. Problema este că majoritatea au numerele îndoite la spate, fapt care face foarte dificilă identificarea în trafic. Noi îi sancţionăm pentru numerele îndoite când îi prindem, din cele 129 de sancţiuni contravenţionale date motocicliştilor şi motoscuteriştilor multe sunt pentru această neregulă. Pentru viteză, în condiţiile în care nu poate fi vizualizat numărul, este mai greu”, a comentat scms. Carp.

Şoferi versus motociclişti

Atâta vreme cât cadrul legislativ şi infrastructura sunt limitate, rămâne ca unică modalitate de prevenire o conduită corectă, atât din partea motocicliştilor sau mopediştilor, cât şi a şoferilor. Majoritatea membrilor celor două „tabere” sunt de acord că degringolada din trafic nu se poate rezolva cu amenzi sau alte măsuri restrictive, ci prin ceva mult mai greu de obţinut: educaţia.
„Unii pur şi simplu nu realizează că, dacă ai mulţi cai sub tine, nu trebuie să-i foloseşti pe toţi. La fel fac şi şoferii de autoturisme mai puternice, şi cei de motociclete. Până când o păţesc. Singurul lucru care îl poate face lumea e să mai taie din teribilism şi să deschidă ochii. Strada nu e a lor, nu ei au prioritate tot timpul, şi nici nu sunt nişte Dumnezei mai mici fiindcă maşina sau motorul lor e mai puternic decât al tău”, spune Alex Dumitrescu (25 ani), posesor de motocicletă.
Alţii sunt mult mai tranşanţi când vine vorba de concurenţa cu vehiculele pe două roţi. „Într-adevăr, sunt unii care conduc un motor şi sunt atenţi, dar sunt foarte puţini. Şi şoferii ar trebui să fie mai atenţi, dar când vezi pe unul cu motorul cum trece pe lângă tine cu 200 km/h, atunci te întrebi de ce sunt atât de puţine accidente”, este de părere Adrian Chiriac.
Până una alta, „rivalitatea” dintre cele două categorii riscă să devină una fără sfârşit şi se concretizează zilnic în depăşiri în riscante, teribilism la schimbarea direcţiei de mers sau şicane la semafor.

 

Citit 2720 ori Ultima modificare Miercuri, 21 August 2013 17:24

7 comentarii

  • postat de Radu
    Joi, 05 Septembrie 2013 08:52
    81.12.149.***
    Ion incearca sa citesti acest articol, vei intelege poate mai bine ca exista motociclisti si ''Gigei'', pentru ''Gigei'' ... 2 paie cruce, pentru ceilalti respect.
    http://calatoriifestinalente.wordpress.com/2012/05/23/am-devenit-motociclist-oare-cat-mai-am-de-trait/
    0
    0
    Raportează
  • postat de Ion
    Vineri, 23 August 2013 14:52
    5.13.201.***
    Pai cum vine asta Radu "ce vezi in oras nu inseamna comunitatea moto"? Nu sunt tot motociclisti? Sau sunteti si voi pe secte/natii/sexe/civilizatii?

    Eu sunt sigur ca exista si motociclisti adevarati, dar sunt prea putini si nu sunt vazuti. In schimb sunt vazuti seara de seara acesti figuranti de care iti ziceam, care se aduna pe faleza si lasa in urma lor tone de mizerie, fluiera fetele, tureaza motoarele, etc. Pe acestia cum sa ii numim? Pseudo-motociclisti?
    Nu e vina mea ca toti incultii au sarit din "Benveu" pe motocicleta, ca asa e la moda, si strica imaginea bikerilor.

    Si vrei sa-ti zic de ce sunt eu asa suparat pe motocilcisti? Exceptand faptul ca le lipseste cu totul bunul simt, de foarte multe ori cand sunt la semafor si langa mine e vreunul cu motor de viteza, i se pare ca masina mea ar fi de curse si tureaza motorul ca sa ma invite la o "liniuta". Cam asta e mentalitatea acestor motociclisti de care iti zic: sa iti arate ei ca motorul lor e mai tare decat masina ta. Intelegi de unde denumirea de "sumerieni"??

    Si eu am o masina cu multi cai-putere, si eu merg cateodata foarte tare cu ea, insa numai pe portiuni de drum care imi permit si unde nu pun in primejdie viata nimanui, nu in centrul orasului!
    0
    3
    Raportează
  • postat de andrei A
    Joi, 22 August 2013 13:40
    89.137.222.***
    O strada cu mari probleme in acest sens este una cu sens unic,MOVILEI,mai ales de la orele 20,00 pana spre dimineata.Se circula cu peste 130 km/h si motoarele turate la maxim.Fereasca Dumnezeu ca in acest interval sa traverseze artera vreun pensionar. La un nivel similar circula si autoturismele.Oare aici de ce nu se pun mameloane pentru limitarea vitezei si curmarea acestei nebunii? Rugamintea nu este personala,ci vine din partea tuturor locuitorilor de pe strada.
    0
    4
    Raportează
  • postat de Radu
    Joi, 22 August 2013 13:06
    81.12.149.***
    Ion, esti tare suparat pe majoritatea motociclistilor si poate din cauza unor elemente ai dreptate sa ai atitudinea asta, insa ce vezi tu in oras ... nu inseamna comunitatea moto, te invit la iesire cu noi ( un grup de motociclisti) sa vezi cat de inculti, manelisti, mucosi, teribilisti, mancatori de seminte sau sumerieni (numele de „sumerian” este un nume dat de vechii locuitori ai Mesopotamiei de S și succesorii acestora: akkadienii semitici) suntem . Iti garantez ca iti vei schimba optica si vei intelege lucrurile altfel. Ma lasa rece sa vad ca inca mai exista oameni care pun in aceeasi oala personaje total diferite care doar au o pasiune comuna.
    Despre tobe ... aici situatia se poate reolva in maxim o saptamana e foarte simplu ca un echipaj al institutiilor abilitate in acest sens sa faca controale si sa testeze nivelul de zgomot produs de acestea, legea spune ca daca nu corspund specificatiilor producatorului se ridica certificatul pana la remedierea problemei ( nici un producator de motociclete de strada nu echipeaza motociclete cu tobe zgomotoase)
    Pentru numere sunt si au fost controale (anul acesta am fost oprit de 4 ori pentru a fi verificat). Numerele de inmatriculare sunt tot pe doua randuri ca si in perioada comunista.
    4
    2
    Raportează
  • postat de Acelasi Ion care nu va place, bikerilor!!!
    Joi, 22 August 2013 11:21
    5.13.212.***
    Acum vreo 3 zile la pranz pe Faleza superioara era un grup de 15-20 motociclisti (fara casca aproape toti) care turau motoarele, mergeau pe o roata, faceau slalom printre masini, etc.

    Exceptand un mic grup care se pot numi cu adevarat "bikeri", restul sunt doar niste sumerieni mucosi si teribilisti, mancatori de seminte si ascultatori de manele, care cred ca ambaland in gol motorul vor cuceri vreo analfabeta cu pantalonii deasupra fundului.

    Oare de ce politia nu actioneaza ca in tarile din vest, creand blocaje rutiere pentru aceste specimene, eventual confiscandu-le si motorul+dosar penal? Atunci s-ar linisti baietii si nu ar mai fi mari si tari!!!
    2
    9
    Raportează
  • postat de Dan
    Joi, 22 August 2013 10:30
    5.13.168.***
    Corect dar aici s-ar primi imediat raspunsul ca nu sunt bani sau matrita costa nu stiu cate zeci de mii.................
    1
    2
    Raportează
  • postat de Adi
    Joi, 22 August 2013 07:10
    5.13.213.***
    Problema cu numerele indoite ar fi rezolvata foarte usor daca politia ar elibera din nou numere cu scrisul pe 2 randuri pentru motociclete, cum a fost pe vremea comunismului si o perioada dupa aia.
    2
    6
    Raportează

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.