E loc în traficul din Galaţi pentru toţi? Străzi prea mici pentru motoare de viteză
Foto: Foto: Bogdan Codrescu

E loc în traficul din Galaţi pentru toţi? Străzi prea mici pentru motoare de viteză
Evaluaţi acest articol
(0 voturi)

* 22 de accidente în care au fost implicate mopede sau motociclete şi care s-au soldat cu 26 de victime au avut loc în judeţul Galaţi de la începutul acestui an * Brăilei, Oţelarilor, Calea Prutului, Marea Unire, Miron Costin şi Feroviarilor sunt străzile preferate de posesorii de bolizi pentru a-şi tura motoarele


Mulţi cai putere, posibilitatea de a te întrece cu vântul şi şansa de a te strecura prin trafic cu o uşurinţă pe care nu ţi-o dau patru roţi. Tentaţii cărora le cedează tot mai mulţi gălăţeni, tineri în special, în dorinţa de a încerca adrenalina şi senzaţia de putere. Bijuteriile pe două roţi au devenit în ultimii ani omniprezente pe drumurile noastre, dar, din păcate, zgomotul motoarelor nu este singurul efect „nociv”. Adevărata problemă apare când cei de pe motoare, indiferent de capacitatea cilindrică, dar şi cei de la volan nu ajung să se respecte în trafic, circulaţia desfăşurându-se de multe ori haotic, fiecare considerând că are mai multe drepturi.

În multe cazuri, probleme născute din neacordarea priorităţii, semnalizare şi mai ales viteză nasc tragedii, aşa cum s-a întâmplat, cel mai recent, în noaptea de vineri spre sâmbătă, când un motociclist din Galaţi, posesor de Kawasaki, a murit pe strada Brăilei după ce s-a înfipt într-un Logan. Un decedat şi doi răniţi au constituit bilanţul acestui accident, care, potrivit unor voci, putea fi prevenit. Un bolid asemănător fusese „vânat” în seara tragediei şi în nopţile precedente de echipajele rutiere, dar fără succes.

„În urma celor 22 de accidente înregistrate de la începutul anului 2013 în judeţul Galaţi, în care au fost implicate mopede şi respectiv motociclete, au rezultat doi morţi, patru răniţi grav şi 20 de răniţi uşor. Dacă e să ne referim în particular la evenimentele în care au fost implicaţi motociclişti, unul singur s-a soldat cu un deces”, a precizat scms. Bogdan Carp, şeful Serviciului Poliţiei Rutiere Galaţi.

Numărul îndoit asigură anonimatul

Numeric, poate părea destul de puţin raportat la cifra totală a evenimentelor rutiere ce se petrec zilnic pe şoselele din Galaţi. Faptic, este vorba de situaţii născute din lacune legislative, teribilism, lipsă de educaţie rutieră şi, nu în ultimul rând, lipsa celor şapte ani de-acasă. Toate acestea le „leagă” mâinile autorităţilor, care îi supun pe teribiliştii pe două roţi aceluiaşi regim sancţionator ca pe toţi ceilalţi participanţi la trafic.

„Pot fi sancţionaţi, de exemplu, dacă depăşesc viteza legală. Problema este că majoritatea au numerele îndoite la spate, fapt care face foarte dificilă identificarea în trafic. Noi îi sancţionăm pentru numerele îndoite când îi prindem, din cele 129 de sancţiuni contravenţionale date motocicliştilor şi motoscuteriştilor multe sunt pentru această neregulă. Pentru viteză, în condiţiile în care nu poate fi vizualizat numărul, este mai greu”, a comentat scms. Carp.

Şoferi versus motociclişti

Atâta vreme cât cadrul legislativ şi infrastructura sunt limitate, rămâne ca unică modalitate de prevenire o conduită corectă, atât din partea motocicliştilor sau mopediştilor, cât şi a şoferilor. Majoritatea membrilor celor două „tabere” sunt de acord că degringolada din trafic nu se poate rezolva cu amenzi sau alte măsuri restrictive, ci prin ceva mult mai greu de obţinut: educaţia.

„Unii pur şi simplu nu realizează că, dacă ai mulţi cai sub tine, nu trebuie să-i foloseşti pe toţi. La fel fac şi şoferii de autoturisme mai puternice, şi cei de motociclete. Până când o păţesc. Singurul lucru care îl poate face lumea e să mai taie din teribilism şi să deschidă ochii. Strada nu e a lor, nu ei au prioritate tot timpul, şi nici nu sunt nişte Dumnezei mai mici fiindcă maşina sau motorul lor e mai puternic decât al tău”, spune Alex Dumitrescu (25 ani), posesor de motocicletă.

Alţii sunt mult mai tranşanţi când vine vorba de concurenţa cu vehiculele pe două roţi. „Într-adevăr, sunt unii care conduc un motor şi sunt atenţi, dar sunt foarte puţini. Şi şoferii ar trebui să fie mai atenţi, dar când vezi pe unul cu motorul cum trece pe lângă tine cu 200 km/h, atunci te întrebi de ce sunt atât de puţine accidente”, este de părere Adrian Chiriac.

Până una alta, „rivalitatea” dintre cele două categorii riscă să devină una fără sfârşit şi se concretizează zilnic în depăşiri în riscante, teribilism la schimbarea direcţiei de mers sau şicane la semafor.

 

Citit 2852 ori Ultima modificare Miercuri, 21 August 2013 17:24

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.