Gălăţenii confundă AMBULANŢA cu maxi-taxiul/ Ce informaţii NU puteţi obţine de la numărul 112

Gălăţenii confundă AMBULANŢA cu maxi-taxiul/ Ce informaţii NU puteţi obţine de la numărul 112
Evaluaţi acest articol
(0 voturi)

La sediul Inspectoratului pentru Situaţii de Urgenţă Galaţi a fost sărbătorită miercuri, 11 februarie, Ziua Europeană a apelului unic de urgenţă 112. Cu această ocazie, mai mulţi elevi gălăţeni au fost în vizită la ISU şi au aflat cum funcţionează Dispeceratul Integrat ISU - SAJ.

"Elevii au fost învăţaţi cum funcţionează numărul unic de urgenţă şi cât de important este să nu apeleze acest număr dacă nu au cu adevărat o urgenţă. Avem încă foarte multe persoane care sună la 112 fără motive temeinice. De multe ori, apelanţii sunt chiar elevi, care vor să scape de prezenţa la ore şi sună la pompieri susţinând că este o bombă în şcoală sau spun că au văzut o pisică în copac. Ei trebuie să înţeleagă că, în acel timp, o altă persoană poate avea mare nevoie de ajutor. Am avut şi cazuri în care au sunat pentru că erau deranjaţi de vecinii care făceau grătar şi s-au gândit să le strice petrecerea, trimiţându-le pompierii pe cap. De fiecare dată, aceste deplasări sunt finalizate cu amenzi", ne-a explicat maiorul Eugen Chiriţă, purtătorul de cuvânt al ISU Galaţi.

La eveniment a participat şi medicul Mihai Polinschi, directorul Serviciului Judeţean de Ambulanţă Galaţi, care le-a explicat elevilor cum se procedează atunci când este primit un apel la numărul 112. "Sunt încă foarte multe apeluri false la acest număr. Deşi au scăzut în ultima vreme, tot sunt peste 50 la sută din totalul apelurilor. Le-am explicat elevilor că trebuie să ofere date cât mai precise atunci când au nevoie de ajutor. Am avut un caz în care cineva a sunat la 112 şi ne-a indicat o adresă, dar a uitat să ne precizeze şi localitatea. Noi am mers pe strada respectivă, am sunat la numărul care ne-a apelat şi abia atunci am aflat că era vorba despre o locaţie din Tecuci, nu din Galaţi.

De asemenea, avem cazuri în care oamenii sună la ambulanţă pentru că vor să meargă la spital, nu că au o urgenţă. Ei au bilet de trimitere şi tratează ambulanţa ca pe maxi-taxi. Îmi mai amintesc un caz  în care o persoană a sunat la ambulanţă la ora două dimineaţa şi ne-a dat adresa vecinului. Când am ajuns la adresă, am constatat că persoana respectivă nu voia decât să-l trezească pe vecinul său, cu care avea o problemă”, a explicat Mihai Polinschi.

Fără apeluri false!

Acesta a fost mesajul transmis ieri de autorităţi când s-a sărbătorit Ziua Europeană a Numărului Unic de Urgenţă 112. S-a făcut astfel un apel la cei care sună abuziv să nu încarce inutil liniile de urgenţă 112, întrucât un apel fals poate duce la pierderea unei vieţi.  “Apelurile false reprezintă o problemă serioasă pentru serviciile de urgenţă deoarece îngreunează mult acţiunile acestora făcându-le mai puţin eficiente şi mai costisitoare şi periclitând totodată viaţa cetăţenilor. Apelurile false solicită serviciile de urgenţă în detrimentul persoanelor care se pot afla în situaţii critice de viaţă şi care au nevoie urgentă de ajutor. Mai mult, pentru a se asigura că nu sunt supraîncărcate cu apeluri de acest tip, serviciile de urgenţă necesită o multiplicare a resurselor pe care le au ceea ce face ca apelurile false să fie o problemă foarte costisitoare”, transmite Sistemul Naţional Unic pentru Apeluri de Urgenţă 112. Numărul este gratuit şi poate fi apelat de pe orice telefon, fix sau mobil, în România şi în întreaga Uniune Europeană.

Persoana care apelează 112 trebuie să aibă în vedere următoarele reguli:

 - să nu intre în panică

- să răspundă clar tuturor întrebărilor operatorului

 - să declare cât mai concis cele întâmplate

 - să menţioneze clar adresa la care s-au produs evenimentele (inclusiv punct de reper)

 - să respecte indicaţiile operatorului până la sosirea echipajelor de intervenţie

 - să nu închidă telefonul până în momentul în care operatorul solicită acest lucru.

Nu reprezintă o urgenţă:

 - Accidentele rutiere fără victime;

 - Aflarea datei şi a orei;

 - Aglomerare trafic;

 - Deblocarea telefoanelor mobile;

 - Încărcarea cartelelor de telefoane mobile;

 - Întrerupere utilităţi (energie electrică, apă, gaze, operatori servicii internet, telefonie şi TV);

 - Inundaţie în apartament, subsolul blocului;

 - Neridicarea gunoiului menajer;

 - Pierderea sau găsirea de obiecte personale;

 - Reclamaţii taxi, transport în comun, diverse ;

 - Ridicări auto;

 - Solicitare informaţii despre: nr. de telefon, emitere carte de identitate, paşaport, cazier, trafic, program instituţii publice. În Vrancea, anul acesta se împlinesc patru ani de la inaugurarea dispeceratului unic integrat ISU –SMURD- Ambulanţă. Aici ajung toate apelurile de urgenţă destinate acestor servicii. (sursa: "Vremea Nouă")


CITEŞTE ŞI: Frig şi alcool/ AMBULANŢA, „taxi” pentru oamenii străzii din Galaţi

Citit 2423 ori Ultima modificare Joi, 12 Februarie 2015 12:09

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.