Cum se poate obţine CARDUL EUROPEAN DE SĂNĂTATE pentru minorii sub 14 ani

Cum se poate obţine CARDUL EUROPEAN DE SĂNĂTATE pentru minorii sub 14 ani
Evaluaţi acest articol
(1 Vot)

* Documentul amintit le dă dreptul la servicii medicale gratuit în UE


Aproape 850 de gălăţeni au solicitat carduri europene de sănătate doar în luna iunie. În total, în prima jumătate a anului, Casa Judeţeană de Asigurări de Sănătate (CJAS) Galaţi a primit aproape 3.400 de astfel de cereri. În lunile de vară, cum numărul persoanelor care pleacă în ţările Uniunii Europene (UE) este mai mare, creşte şi numărul de solicitări de eliberare a acestui document.

Certificat de naştere pentru minorii de sub 14 ani

Pentru a primi un card european de sănătate trebuie să completaţi o cerere (disponibilă la sediul CJAS sau care poate fi descărcată de pe site-ul www.cnas.ro/casgl/ - n.r.), pe care mai apoi o depuneţi, alături de o copie după buletin, la sediul CJAS Galaţi. În locul buletinului, pentru copiii care nu au împlinit încă 14 ani trebuie să aduceţi o copie după certificatul de naştere.

Cardul vă va fi trimis prin poştă, în termen de şapte zile de la înregistrarea în sistem a cererii pe care aţi depus-o. Dacă aveţi nevoie de document într-un termen mai scurt sau dacă tipărirea nu decurge conform planului, veţi primi de la CJAS un certificat provizoriu de înlocuire. Tipărirea şi eliberarea cardului este gratuită pentru asigurat, costurile fiind acoperite din Fondul Unic de Asigurări de Sănătate. Documentul este valabil şase luni, perioadă după care poate fi înlocuit printr-o altă cerere.

Ce faceţi dacă pierdeţi cardul

În situaţia în care vă aflaţi pe teritoriul unui stat membru al Uniunii Europene sau în Elveţia şi aţi pierdut sau aţi rătăcit cardul, veţi fi nevoit să contactaţi, prin poştă, fax sau sau e-mail, CJAS Galaţi şi să solicitaţi un certificat provizoriu de înlocuire. Casa de asigurări de sănătate vă va trimite certificatul la adresa menţionată, în termen de 24 ore. Acest certificat vă oferă drepturi identice cu cele oferite pe baza cardului. Sunt şi situaţii izolate în care instituţiile din străinătate nu recunosc aceste certificate înlocuitoare, pe motiv că sunt scrise în limba română. În astfel de cazuri, fie găsiţi un traducător autorizat care să aibă şi parafă, fie contractaţi CJAS pentru a semnala această problemă şi a o rezolva.  

Ce informaţii conţine

Cardul european de sănătate a fost introdus în anul 2007, prin Ordinul 559/2006 al Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate. Documentul este folosit de românii care merg în străinătate ca turişti, pentru a lucra sau pentru a studia sau din motive familiale. Singura condiţie este ca deplasarea să nu dureze mai mult de şase luni, adică exact termenul de valabilitate a cardului. Cardul european conţine un set obligatoriu de informaţii vizibile: numele şi prenumele asiguratului, codul numeric personal al asiguratului, data naşterii, data expirării cardului, codul Organizaţiei Internaţionale pentru Standardizare pentru statul membru emitent al cardului, numărul de identificare, acronimul casei de asigurări de sănătate care emite cardul şi numărul cardului. Documentul este eliberat gratuit şi de el pot beneficia toţi cei care au asigurările medicale plătite la zi.

Citit 1333 ori Ultima modificare Miercuri, 22 Iulie 2015 18:23

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.