Evaluaţi acest articol
(0 voturi)
15 comentarii

* Demolarea garajelor rămase întregi printre ruinele din Complex Ancora şi lărgirea cu încă două benzi a străzii Traian între Piaţa Centrală şi strada Brăilei nu se pot face decât cu exproprierea pentru cauză de utilitate publică a unor gălăţeni * Pentru a putea face acest lucru, Primăria, plăteşte două firme să-i facă planurile urbanistice de restructurare urbană


Nu mai puţin de 129.300 de lei le va plăti Primăria municipiului Galaţi firmelor Bodo Invest SRL şi Proiect SRL pentru elaborarea planurilor urbanistice necesare pentru restructurarea urbană a două zone din Galaţi. Este vorba despre Complexul Comercial Ancora şi despre zona străzii Traian, cuprinsă între Metro şi strada Brăilei. De fapt, municipalitatea pregăteşte în acest fel documentaţia care va sta la baza exproprierilor care vor permite restructurarea urbană a zonei Ancora (demolarea garajelor) şi lărgirea străzii Traian. Mai trebuie spus că licitaţia câştigată de cele două firme a plecat de la suma de 238.500 de lei, şi pentru contract s-au bătut cinci ofertanţi.

Garajele, la numărătoare

Complexul Ancora arată ca după bombardament după ce autorităţile au încercat să demoleze garajele pentru a realiza o parcare cu spaţii verzi, micro-piaţă şi zonă de socializare. Planul de restructurare urbană a eşuat din cauză că Primăria nu s-a înţeles cu proprietarii de garaje. Aşa că firmele Bodo şi Proiect au misiunea de a elabora, în termen de 90 de zile, Planul Urbanistic Zonal de restructurare urbană a Complexului Comercial Ancora – Mazepa I şi de amenajare a unei artere de legătură între străzile Alexandru Lăpuşneanu şi Roşiori, inclusiv a unor spaţii de parcare. Pentru a-i expropria pe gălăţenii care sunt proprietari pe garaj cât şi pe terenul de sub construcţie, autorităţile au hotărât crearea acestei artere de legătură, convinse că va contribui la fluidizarea traficului auto şi pietonal.

„În conformitate cu Legea 255 din 2010 privind exproprierea pentru cauză de utilitate publică, necesară realizării unor obiective de interes local, planul topografic va conţine şi coridorul de expropriere, precum şi lista proprietarilor şi ai altor titulari de drepturi reale ale căror imobile sunt afectate de coridorul de expropriere. Vor fi identificate şi nominalizate imobilele propuse pentru expropriere precum şi avantajele economico-sociale, ecologice sau de altă natură care pot susţine necesitatea lucrărilor”, se arată în documentele licitaţiei.

Lărgirea străzii Traian

Aceleaşi firme vor trebui ca în termen de o sută de zile să realizeze Planul Urbanistic Zonal pentru restructurarea urbană şi modernizarea arterei Traian, între Metro şi strada Brăilei. Aşa cum v-am mai informat, autorităţile au decis lărgirea carosabilului arterei pe tronsonul strada Tecuci – strada Brăilei, iar măsura implică exproprieri. Prin urmare, şi în acest caz, firmele Bodo şi Proiect vor stabili coridorul de expropriere, precum şi lista proprietarilor care vor fi afectaţi.

Totodată, atât pentru Ancora, cât şi pentru Traian, va fi realizat un ghid de bune practici pentru reabilitarea energetică, anveloparea, mansardarea blocurilor, va fi stabilită gama coloristică pentru faţade şi obligativitatea refacerii în totalitate a elementelor decorative. De asemenea, se vor hotărî şi categoriile de intervenţii posibile la construcţiile existente în vederea îmbunătăţirii calităţii arhitectural-ambientale a zonei, reconfigurarea protejarea şi valorificarea spaţiilor verzi. Documentaţia va fi însoţită de planşe şi simulări 3D a propunerilor privind reconfigurarea circulaţiei carosabile, pietonale, spaţii verzi şi reabilitate/completare fondul construit.

Pe baza acestor documente, Primăria va putea face pasul următor pentru exproprierea pentru cauză de utilitate publică.


Citeşte şi: Primăria Galaţi SCHIMBĂ regulile de CIRCULAŢIE RUTIERĂ în oraş. Proiect în dezbatere publică

 

Citit 3851 ori Ultima modificare Sâmbătă, 21 Martie 2015 14:56

15 comentarii

  • postat de Georgel Duminică, 22 Martie 2015 22:11 89.136.0.*** Link la comentariu
    18
    1

    Strada cu pricina nu este decât o golănie inventată la Ancora la momentul în care au citit legea și au descoperit că jucărelele puse pe planul inițial al lui Porumboiu sunt departe de noțiunea ”cauză de utilitate publică”. Chiar nu vedeți cât de trasă de păr e năzdrăvănia asta? Puteți să fiți așa ușor duși de nas cu o astfel de șmecherie de doi bani?
    Auzi: om de acțiune, cu ”viziune”! Hai să fim serioși...

    Raportează
  • postat de emil Duminică, 22 Martie 2015 21:05 79.116.108.*** Link la comentariu
    2
    18

    Ma, imi pare rau pentru cei din zona dar daca o sa aveti o proiectie pe viitor, uitandu-va in trecut si analizand ce s-a intamplat si in alte orase, in alte tari din Europa, o sa vedeti ca si acolo, tot la fel s-a procedat.
    Altfel, practic, ramai captiv asa cum esti si deja in cativa ani, daca nu se iau masuri acum, o sa fie mai mare viteza de circulatie la pas decat cu masina sau mijloacele de transport in comun.

    In general, oamenii vizionari, au fost considerati putin sariti de pe fix la momentul in care au luat anumite decizii care abia ulterior s-au dovedit a fi foarte bune, utille.

    Sincer sa fiu, daca e sa ma uit la ceilalti primari pe care i-am avut, oameni fara nicio valoare, fara nicio viziune, stan, cu tampeniile lui cu tunelul, largirea traianului si realizarea unor fluxuri de circulatie rutiera, pare chiar un tip vizionar.
    E drept, sunt chestii stringente precum asfaltarea drumurilor deja existente si cu asta ar fi trebuit sa inceapa primarul dar nici celelalte nu trebuie neglijate.
    Cred ca noi, galatenii, neavand niciodata in frunte un om de actiune, cu viziune, cu proiecte ambitioase, precum au si au avut alte orase, avem frica sa si gandim ca la Galati e posibil sa avem un tunel pe sub Dunare, sau pod ori ce-o fi numai sa fie.
    Atata timp cat mie nu-mi cere bani in plus din buzunar la taxe si impozite, eu as aprecia pe oricine care are in minte un proiect indraznet.
    Tot criticaci managerul actual. Dar cel precedent, a facut ceva in viata lui? Nimic, nada, zero barat.
    Eu sper ca actualii, sa inteleaga, chiar si acum, in acest ceas tarziu, ca e nevoie sa fie luat taurul de coarne si sa fie rezolvate problemele stringente ale galatenilor, ale noastre, care tin de partea publica.

    Raportează
  • postat de GILL Duminică, 22 Martie 2015 20:02 5.13.233.*** Link la comentariu
    17
    2

    Citind astfel de articole scrise pentru a umple activitatea administrativa (evident inexistenta din partea primarului)pentru cei creduli, te intrebi in ce oras traim!
    Parca s-au epuizat toate problemele acesui oras si s-a trecut acum la detalii gen : „Planul Urbanistic Zonal de restructurare urbană a Complexului Comercial Ancora – Mazepa I şi de amenajare a unei artere de legătură între străzile Alexandru Lăpuşneanu şi Roşiori, inclusiv a unor spaţii de parcare”.
    Oare chiar se impune o astfel de artera care sa lege doua strazi care au comunicare de altfel (e adevarat ca-ti cam rupi masina pe aceasta varianta si asta din vina cui!).
    Aceast moft a primarului seamana mai mult a pariu facut la betie (probabil la crasma „demolata” DOORS care poseda toate autorizatiile necesare!?) decat cu o grija profunda pentru imbunatatirea reala a vietii in acest oras.
    Imi amintesc ca acum cativa ani primarului „sportiv” nu-i parea rau daca firme din Galati isi inchideau portile (Galacta, Galmopan...), iar azi ne ameninta cu Valea Jiului 2 daca nu se va construi tunelul. In acest timp, primarul „sportiv” face alte imprumuturi de sute de milioane de lei pentru mofturile cu iz de modernitate (cititi campanie electorala).
    El nu ete in stare sa astupe o groapa, sau sa redeschida o artera mult circulata cu cca un an in urma (cea de la turnul de televiziune) si colac peste pupaza va fluidiza un trafic inexistent (cea mai mare parte a zilei) intre marea stada Lapusneanu si Rosiori. Moftul primarului este si mai evident cand constati ca accesul in strada Lapusneanu dinspre str. Brailei se face pe o alee foarte ingusta (cca 2,5 m) care va stirbi din maretia planul megalomanic al fluidizarii circulatiei inexistente(in cea mai mare parte a zilei).
    Cel mai grav este faptul ca acest moft al primarului „sportiv” nu poate fi incadrat intr-un proiect de utilitate publica, iar acest lucru cunoscut de toata lumea (mai putin de cel care a declansat aceasta fantasmagorie) poate sa ne coste mult mai mult decat este dispus primarul sa recunoasca, iar daca acest lucru se va intampla eu ca cetatean al acestui oras as dori ca aceasta diferenta sa fie platita de cel care a initiat acest proiect. Sper sa nu fiu singurul!

    Raportează
  • postat de mihai Duminică, 22 Martie 2015 19:43 89.136.2.*** Link la comentariu
    21
    3

    Cine crezi ca iti da voie sa darami casele pana in Brailei ba Stane? Esti nebun! Acolo sunt proprietari de drept! Peste proprietatea mea nu vine nimeni! Doar comunistii o faceau!

    Raportează
  • postat de Marin Duminică, 22 Martie 2015 09:07 95.77.196.*** Link la comentariu
    8
    15

    @ Observator, Cand e vorba de o manarie pe fatza de genul, evident ca propietarul are tot dreptul sa dea in judecata si sa mearga la CEDO cu dosarul, si daca are destul timp si bani il poate si castiga ca e evidenta frauda. Poate primaria a vandut imobilul si nu avea voie etc. si 'fostii propietari' s-au trezit dupa 50 de ani ca au si ei un imobil pe undeva prin oras, asa e, si astea se intampla din cauza ca la noi legea e interpretabila. Dar in cazul in care nu e vorba de manarie, acei pripietari primesc multi bani, aa cum se stabileste pretul? simplu, valoarea la zi a metrului patrat de teren si a metrului patrat construit, la fel cum fac si bancile cand ofera credit pentru casa. Poate nu o fi la fix suma 100% pentru teren, dar se compenseaza prin acea taxa de mutare, prin care cum am spus si mai jos, papa si cativa de prin primarie.

    Raportează
  • postat de DC Duminică, 22 Martie 2015 07:46 78.96.40.*** Link la comentariu
    17
    5

    Vorbe si promisiuni desarte, primarul asta tot mandatul a tinut-o tot intr-o promisiune dar nu a realizat nimic concret..acum iarasi promite.ma intreb ce la impiedicat sa fi facut asta pana acum sau vrea sa se prelingesca si intr-un mandat viitor?!

    Raportează
  • postat de georgel Sâmbătă, 21 Martie 2015 22:03 89.136.0.*** Link la comentariu
    22
    10

    Crește factura la Ancora, crește! Bani cu lopata lui Defi Porumboiu pentru proiectul de anul trecut, bani cu lopata la PROIECT srl pentru modificarea proiectului lui Porumboiu ”cu stradă”, bani la PROIECT srl pentru proiectul mutării punctului termic, iar bani pentru PROIECT srl (dar și pentru nea BODO srl) pentru documentație de expropiere, grămezi de bani pentru exproprierile garajelor rămase pe poziție, bani, bani, bani...
    Plătiți fraților, pentru ambițiile fotbalistului pe post de primar! Să vă trăiască! Plătiți...

    Raportează
  • postat de CEL mai JALNIC oras Sâmbătă, 21 Martie 2015 20:00 5.13.131.*** Link la comentariu
    19
    7

    Ceva BUN? Da, se intampla ceva BUN, se crapa peretii caselor,de la TIRURILE alea de autobuze,de la TRASEUL 35(cat de curand prevad si un accident cu TIRUL 35 la ce viteza are pe strazile mici unde a fost bagat din cauza ca traianul e in,,REPARATII'', unde circula el acum sunt cartiere cu fff multi copii). Strazile sunt varza, locurile de munca dispar,casele se crapa,spitale dotate nu avem(doar particulare,mai platim si asigurari de sanatate degeaba) scoli gratis si de calitate nu avem(cica avem scoli de stat,pardon ,,particulare'' unde pompam de zici ca nu se mai termina), orasul da pe dinafara de farmacii si biserici.Cred ca primarul e foarte multumit de binele care il face.....

    Raportează
  • postat de rampampampam Sâmbătă, 21 Martie 2015 16:24 82.137.13.*** Link la comentariu
    3
    28

    Hai sa dea Domnu' sa se intample ceva si-n orasul asta!

    Raportează
  • postat de zic si eu Sâmbătă, 21 Martie 2015 13:22 5.13.251.*** Link la comentariu
    20
    16

    Probabil ca lucrarile vor incepe in mandatul urmator al lui Marius Stan....

    Raportează
  • postat de observator Sâmbătă, 21 Martie 2015 10:01 92.80.138.*** Link la comentariu
    18
    8

    @ Marin. Teoretic, ai dreptate, dar cine stabileste "valoarea intrinseca a terenului/imobilului"? Eu stiu oameni care au cumparat legal de la stat imobile in care erau chiriasi de zeci de ani cu Legea 112/1995, apoi le-au pierdut in instanta in favoarea "fostilor proprietari" si nu au primit absolut nimic despagubire (eventual suma platita in anii 1990', cam 2000-3000 de lei noi). Iar pe altii ii expropriem la valoarea de piata a imobilului. Unde-i dreptatea?

    Raportează
  • postat de sfanta spaga Sâmbătă, 21 Martie 2015 08:50 92.80.154.*** Link la comentariu
    31
    19

    Dementa, numele tau e Marius Stan! Asta nu e instare sa astupe o groapa in schimb la parandaraturi e tatic!
    PS Pentru "dasteapta" de Melinte: Traian are deja doua benzi, bre!!!

    Raportează
  • postat de Marin Sâmbătă, 21 Martie 2015 01:23 86.124.206.*** Link la comentariu
    17
    29

    @ SC Punem panselute in gropi SRL , ai auzit si tu de CEDO si vrei sa te lauzi. Tu crezi ca orice harlete ajunge sa depuna dosar la CEDO ? e un intreg alt proces ca sa ajungi acolo, in condtiile in care a fost respectata 100% legea statului in ceea ce priveste expropierile, CEDO nici nu te baga in seama plus ca, tu oricum nu ai de unde sti, ca daca stiai nu comentai ca un ignorant pe aici, cei expropriati primesc mai multi bani decat valoarea intrinseca a terenului/imobilului (cauta pe google ce e aia valoare intrinseca) numai ca nimeni nu vorbeste de 'taxa de deranj' deoarece prin ea se iau multe spagi si parandaraturi ca deh' tre sa manance si gura consilierilor de prin primarie nu?

    Raportează
  • postat de SC Punem panselute in gropi SRL Sâmbătă, 21 Martie 2015 01:06 82.137.9.*** Link la comentariu
    42
    16

    Mă leşi? Asta nu-i capabil sa asfalteze ,sa desapezeasca,sa elimine maxi taxi...etc.Expropiaza pe draq.Si apoi procesele de la CEDO cine le plateste? Noi?

    Raportează
  • postat de Bine așa și nu uitați de PUZ Țiglina 2 cu o amenajare mai civilizată a cartierului, fără coteț-garaje ce mai aduc și distrugeri a zonelor verzi și aleile pietonale ce sunt sparte sistematic Sâmbătă, 21 Martie 2015 00:27 178.138.63.*** Link la comentariu
    13
    45

    Foarte bine și nu uitați de PUZ Țiglina 2, plan de amenajare civilizată a cartierului cu demolarea cotețurilor-garaje și din jurul Școli 13, mașinile distrugând spațiul verde și aleile pitonale, șanțurile, noroiul, bălțile fiind noul amenajament al ''reliefului'' în zonă.

    Raportează

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.