Evaluaţi acest articol
(21 voturi)
2 comentarii

Olandezii de la Damen Shipyards Group, acţionarii majoritari ai Şantierului Naval Damen Galaţi, au plătit aproape 26 milioane de dolari în schimbul pachetului majoritar de acţiuni la Şantierul Daewoo din Mangalia, aproximativ jumătate din suma vehiculată anterior.

După cum v-am informat AICI, constructorul sud-coreean de nave Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering (DSME) a semnat, săptămâna trecută, un acord cu Grupul Damen pentru vânzarea participaţiei de 51 la sută deţinută la Daewoo Mangalia Heavy Industries, cel mai mare şantier naval din România. Oficialii DSME au anunţat că valoarea tranzacţiei se ridică la aproximativ 29 miliarde won (25,9 milioane dolari), potrivit cotidianul sud-coreean Maeil Business Newspaper. Suma vehiculată anterior era de 50-80 miliarde won (43,5-69,6 milioane dolari).

Pe de altă parte, Şantierul din Mangalia, cel mai mare din România, se confruntă cu mari probleme financiare, din cauza lipsei de comenzi generate de schimbările pe piaţa navală internaţională. Potrivit Ministerului Finanţelor, şantierul din Mangalia a înregistrat în 2016, la o cifră de afaceri de 2,05 miliarde de lei (457 milioane de euro) şi 2.057 de angajaţi, pierderi de 483,9 milioane de lei (107 milioane de euro).

Daewoo Shipbuilding a început discuţiile cu Grupul Damen încă de anul trecut. Măsura a venit după ce Korea Developement Bank (KDB), cel mai mare acţionar al concernului Daewoo, a cerut vânzarea sau lichidarea şantierului de la Mangalia, ca parte a unui plan mai amplu de redresare, în condiţiile în care grupul coreean înregistra pierderi operaţionale de peste 2,5 miliarde de dolari. KDB deţine o participaţie de 31,46 la sută la Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering, iar aceasta din urmă controla pachetul majoritar de 51 la sută la Daewoo-Mangalia Heavy Industries (DMHI). Celălalt acţionar semnificativ din şantierul naval este statul român, cu o participaţie indirectă de 49 la sută.

Citit 2739 ori Ultima modificare Miercuri, 15 Noiembrie 2017 01:05

2 comentarii

  • postat de portjucontractuljii Joi, 16 Noiembrie 2017 20:44 83.70.252.*** Link la comentariu
    0
    3

    Asa, si Consiliul Anti-concurenta cam ce spune ca grupul olandez isi adauga al 2lea cel mai mare santier din UE si domina piata romaneasca?
    Nu vad un conflict de interes dat fiind ca olandezii au aratat ca au interes direct sa tina in afara zonei Shengen porturile romanesti, principalul competitor?!
    Iar evaluarea actiunilor nu se mai face pe bunuri, se face pe contracte viitoare, pe la nijejannaaz?

    In plus, va rog sa nu mai plangeti pierderile de $107mil din 2016, suma aia o sa fie dedusa din profiturile viitoare din grup, inclusiv cele ale damnen Galati, pentru cine are vreo 2clase primare (adica, or sa fie mai putine taxe la guvernul roman SI de la damen Gl pentru urmatorii 30de ani!)

    Raportează
  • postat de Pai la pretul asta.....un mizilic pentru Dragnea , Voiculescu sau Becali Miercuri, 15 Noiembrie 2017 07:45 46.165.228.*** Link la comentariu
    2
    28

    Or sa vada si ei mangaliotii , cum este , cand vor veni si la ei fel de fel de tractoristi olandezi , niste neica-nimeni la ei in Olanda , dar aici se dau mari sefi !

    Raportează

Lasă un comentariu