Experiență internațională pentru calitatea berii de Galați
Foto: Iulia Kelt

Experiență internațională pentru calitatea berii de Galați
Evaluaţi acest articol
(20 voturi)

Domenii diverse, precum cel agricol, turism, construcţii şi distribuţie, contribuie și depind, în egală măsură, de producţia de alcool. Martens S.A. Galaţi, cel mai mare furnizor de bere sub marcă privată din România, condus de Johan De Smet-Van Damme, director general, este un jucător important în economia unui oraş precum Galațiul, ameninţat de lipsa locurilor de muncă.

Fondată în Galaţi, în anul 1998, prin achiziţionarea pachetului majoritar de acţiuni al fabricii SC MALT Bere S.A. şi apoi RO BEER S.A., fabrica de bere Martens a reuşit să menţină vie o tradiţie păstrată de-a lungul a nouă generaţii, prin oferirea unor produse de calitate.

De origine belgiană, Johan De Smet-Van Damme a preluat conducerea Martens în urmă cu doi ani, stabilind obiective noi, pe care ni le-a explicat în interviul care urmează.

-  Ne puteţi oferi un scurt istoric al experienţei dvs. profesionale?

- Am început să lucrez pentru INBEV în 1985. Sunt avocat de profesie, dar am început să lucrez ca agent de vânzări, apoi am devenit agent regional de vânzări, director regional de vânzări şi director naţional. După cinci ani, am plecat în China, unde am fost directorul de vânzări al unei fabrici de bere. După China, am fost doi ani în Coreea, iar în 2001 am devenit directorul general al fabricii de bere Kamenitza, din Bulgaria. În 2007, m-am alăturat echipei unei fabrici locale de bere din Bulgaria, iar în 2010, am intrat în echipa fabricii de bere Unibra, petrecând șase ani în Africa şi fiind responsabil pentru piaţa africană a berii. În urmă cu doi ani, la solicitarea Martens S.A., în care Unibra este acţionar, am devenit directorul general al fabricii din Galaţi.  

- Cum credeți că a evoluat Martens de când conduceți echipa de aici?

- Problema majoră cu care se confrunta compania era legată de încrederea consumatorului. Consumatorii nu aveau încredere în produsele noastre şi aveau perfectă dreptate, pentru că Martens se ocupa, în cea mai mare parte, de comercializarea produselor sub marcă privată. De aceea, primul nostru pas a fost acela de a ne îmbunătăţi produsele. Pasul al doilea a constat în optimizarea portofoliului, prin crearea unui mărci proprii. Pentru aceasta, am lansat anul trecut Madonna. Iar pasul al treilea constă în optimizarea portofoliului de clienţi. În prezent, ne-am creat o plajă de clienţi noi, 40 la sută din volumul nostru fiind trimis către export. Exportăm mai ales în Moldova, Bulgaria, Israel şi Rusia.

- Care sunt cele mai importante produse ale companiei ?

- Produsele noastre cele mai importante sunt cele sub marcă privată pentru piaţa internaţională, dar intenţionăm să ne creăm şi un portofoliu de marcă proprie. Martens este o afacere de familie. Dacă vrei să aduci spiritul familiei în fabrica ta, trebuie să investeşti în produse artizanale şi, astfel, a apărut Madonna. Atunci când am creat Madonna, ne-am gândit la libertatea de a alege. Astăzi avem 5 tipuri de Madonna, avem Madonna White, Madonna Orange, Ambre, Madonna Brune şi Madonna Blonde Magnifique, care reprezintă răspunsul pentru consumatorii români care nu sunt obişnuiţi cu berile atipice.

- Cât de important este aspectul produselor ?

- Nimic nu este mai important decât imaginea, după calitate. Calitatea ocupă, de departe, primul loc. Facem parte din industria produselor cu viteză mare de circulaţie şi suntem interesaţi să vindem în mod regulat. Există trei tipuri de consumatori: consumatorul potenţial, consumatorul pierdut şi consumatorul efectiv. Cel mai uşor de convins este consumatorul potenţial, care nu cunoaşte produsul şi care este deschis să încerce. Dacă găseşti reclama potrivită, va încerca produsul tău. Iar pe consumatorul efectiv trebuie să-l convingi ca, în loc de cinci sticle, să cumpere zece. Şi de ce ar face asta? Datorită preţului.

- Într-o piaţă saturată, consideraţi că produsele Martens reprezintă un avantaj competitiv?

- Da. Ceea ce aducem diferit, sunt produsele sub marcă privată, pe care companiile mari nu le produc, pentru că nu pot obţine profit. În ceea ce priveşte produsele sub marcă privată, suntem cel mai mare furnizor din România. Aşadar, marele nostru avantaj este flexibilitatea, pe care alte companii nu o au.

  - Unde putem găsi produsele fabricii de la Galați ?

- Există câţiva retaileri mari care ne comercializează produsele: Kaufland, Selgros, Carrefour şi Penny. De asemenea, 20 de baruri locale pun la dispoziţia clienţilor produsele noastre.

- Ce ne puteţi spune despre recrutarea forţei de muncă?

- Este extrem de greu să găseşti oamenii de care ai nevoie în Galaţi. Unul dintre motive este acela că oamenii au aşteptări eronate. Suntem o companie locală, o companie din România, în consecinţă, plătim salarii conform reglementărilor româneşti. O a doua problemă, care, probabil, este una personală, este că viitorilor angajaţi le este teamă de străini, mai ales în Galaţi. Mi-ar plăcea să angajez oameni ambiţioşi pentru că motorul companiei se bazează pe inovaţie, pe ceea ce putem aduce nou în viitor şi când vorbesc despre inovaţie, mă refer şi la modul în care se poate munci, nu doar la modul în care sunt prezentate produsele.

- Care sunt planurile de viitor ale companiei?

- Obiectivul nostru este ca până la finele anului 2020, să putem folosi întreaga capacitate a fabricii.

- Aveţi o bere preferată?

- Nu chiar, pentru simplul motiv pentru că ştiu foarte multe despre bere. Dacă atât de multe beri sunt similare, atunci care dintre ele este cea mai bună? Pot spune că îmi place tipul de bere pe care îl reprezintă Madonna blonde.

Citit 29402 ori Ultima modificare Miercuri, 27 Martie 2019 10:41

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.