Dispozitivul legendar la care Apple renunță

Dispozitivul legendar la care Apple renunță
iPod a concurat cu succes cu o multitudine de playere muzicale portabile
Evaluaţi acest articol
(1 Vot)

Gigantul american Apple a anunțat oprirea producției pentru iPod, la mai bine de 20 de ani după ce dispozitivul, considerat unul revoluționar, a fost lansat oficial, scrie Reuters, preluat de Libertatea. iPod a revoluționat modul în care consumatorii ascultau muzică și a fost primul produs Apple dintr-o serie de gadgeturi ce au transformat compania de tehnologie în cea mai mare companie din lume.

În momentul de față, Apple are o valoare bursieră de aproximativ 2.500 de miliarde de dolari americani. iPod Touch, singura versiune de iPod pe care Apple încă o mai vinde, nu a mai fost modificată însă din anul 2019.

Revoluția iTunes

De la lansarea sa, în 2001, iPod a concurat cu succes cu o multitudine de playere muzicale portabile, până să fie eclipsat de smartphone-urile moderne. Astfel, evoluția importantă de pe piața telefoanelor inteligente, sector în care iarăși Apple a fost lider, cu numeroase ocazii, a dus la canibalizarea altor tehnologii, cum a fost și cea din spatele iPod.

În 2011, iPod deținea o cotă de 70 la sută din piața globală de playere MP3, conform The Guardian. Primul iPod s-a remarcat prin sistemul de navigare și control, cu o „rotiță”, însă marele său avantaj a fost faptul că utilizatorii puteau cumpăra cântece de pe iTunes cu 99 de cenți bucata. Ușurința cumpărării de cântece a făcut ca mulți oameni să treacă de la piraterie la cumpărarea legală de muzică. Ulterior, iTunes s-a tot dezvoltat și a ajuns să conțină inclusiv filme și seriale. De-a lungul timpului, iPod a avut nenumărate variante: iPod Mini, iPod Nano, iPod Shuffle și iPod Touch – care seamănă cu iPhone.

Pentru că funcțiile unor astfel de dispozitive au fost treptat încorporate chiar în telefoanele mobile, Apple a oprit vânzarea Nano și Shuffle, în 2017.

Apple Music

În anunțul privind oprirea producției, Greg Joswiak, vicepreședinte senior al Apple pentru marketing global, a spus că „spiritul iPod trăiește mai departe”. Apple oferă în continuare serviciul de streaming Apple Music, care costă între 4 și 15 dolari pe lună, în funcție de pachetul ales. Acesta este al doilea cel mai popular serviciu muzical din lume, după Spotify, și are 78 de milioane de abonați la nivel mondial și o cotă de piață de 15 la sută, conform 9to5mac.com. Spotify are 160 de milioane de utilizatori și 31 la sută cotă de piață.

Citit 1331 ori Ultima modificare Duminică, 22 Mai 2022 01:30

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.