De căutat la o maşină second hand

De căutat la o maşină second hand
Evaluaţi acest articol
(0 voturi)

Ce trebuie să căutăm şi de ce trebuie să ne ferim când vrem să cumpărăm o maşină la mâna a doua? Despre câteva dintre secretele cumpărării unei maşini second hand  vom discuta mai departe.

Ideal ar fi să găsim o maşină pe care vânzătorul, o foloseşte zi de zi până o vinde, nu una pregătită pentru vânzare cu motorul proaspăt spălat. Acesta este, de obicei, un indiciu că se ascunde ceva, deci nu vă speriaţi dacă există praf pe motor, ci numai dacă găsiţi scurgeri ale unor lichide specifice acestuia, sau o caroserie intens lustruită al cărei strat de vopsea s-a subţiat foarte tare.

Trebuie evitate maşinile care au fost implicate în accidente serioase, deoarece o reparaţie prost făcută poate fi  motivul pentru care  maşina este scoasă la vânzare.

Totuşi, un preţ mic nu trebuie ratat doar în baza acestui criteriu, trebuie doar să conducă la o analiză mai amănunţită decât în mod normal. Pentru a descoperi dacă o maşină a avut de suferit în urma unui accident trebuie vizualizate în primul rând lonjeroanele superioare (uşor de sugerat, greu de făcut la maşinile moderne).

Dacă observaţi cute, urme de chit în zona exterioară a lonjeroanelor, cel mai bine ar fi să căutaţi altă maşină, deoarece aceasta a fost cu siguranţă lovită frontal puternic şi probabil toată geometria maşinii a avut de suferit.

Dacă aţi găsit o maşină care este prezentată ca “neatinsă” şi doriţi să verificaţi acest lucru, cel mai uşor este să urmăriţi cu buricele degetelor laturile de îmbinare ale aripilor, capotei etc. Dacă acestea sunt mai grunjoase decât suprafeţele vizibile ale maşinii, este clar că acea componentă a fost revopsită şi nici  cel mai exigent atelier nu a lustruit şi acea zonă.

La fel de mult trebuie evitate maşinile care au suferit modificări la instalaţia electrică (alarme,staţii audio, beculeţe şi alte brizbrizuri). Partea electrică a unei maşini este complexă iar diagnosticarea unei astfel de probleme anevoiosă şi fără astfel de modificări ce pot pune în pericol  viaţa utilizatorului (probabil aţi văzut recentele cazuri de maşini care au ars din cauza unor scurtcircuite electrice).

Kilometrajul unei maşini la mâna a doua, mai mult ca sigur nu este real, oricât de serios ar părea vânzătorul (şi asta şi datorită nouă, cumpărătorilor, care considerăm că o maşină cu peste 100 de mii de kilometrii este foarte uzată).

Mai concludent este să ne uităm cât de roase sunt pedalele, chederele şi volanul. Totodată, pentru diagnosticarea uzurii unui motor cel mai bun test este unul relativ simplu şi ieftin. NU. Nu este vorba de o diagnoză electronică a acestuia (majoritatea calculatoarelor de bord nu înregistrează parametrii de uzură şi oricum se poate interveni şi asupra acestora uşor), ci despre un simplu test de compresie pe fiecare cilindru, test ce poate fi făcut în aproape orice service.

Dacă valorile citite în urma acestui test sunt egale la toţi cilindri, înseamnă că uzura motorului este uniformă, iar dacă sunt apropiate de cele nominale (diferite pentru fiecare tip de motor în parte) atunci aţi găsit un motor aproape “ca nou”.

Mai departe căutaţi defecte evidente, uşor de găsit, de genul: rugină în zonele puţin ventilate, probleme ale direcţiei, amortizoarelor etc.

Nu vă feriţi în cazul în care v-aţi hotărât asupra unei maşini să o verificaţi şi în service, dar alegerea acestuia să vă aparţină în totalitate.

Citit 822 ori Ultima modificare Luni, 30 Noiembrie -0001 02:00

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.