Evaluaţi acest articol
(1 Vot)
Fii primul care postează comentarii!

Filmele cu eroine au reușit să le depășească pe cele cu bărbați în rolurile principale la box-office-ul global, pe un interval cuprins între 2014 și 2017, arată un studiu publicat săptămâna trecută, citat de publicația Variety.

Compania Shift7 - Creative Artists Agency and technology susține că filmele cu o eroină în rolul principal le-au depășit pe cele cu un protagonist masculin, la toate nivelurile de buget. Studiul, ce își are originile în mișcarea Time's Up, urmărește - printre altele - îmbunătățirea modului în care femeile sunt (re)prezentate în mass-media și în audiovizual. Grupul de lucru din spatele studiului este condus de către Amy Pascal, producător și fost președinte al Sony Pictures, de către Megan Smith, CEO al Shift 7 și de către Liza Chasin - producător.

Din grup mai fac parte Alexandra Trustman din partea Creative Artists Agency precum și actrița Geena Davis. „Este o dovadă substanțială că publicul dorește să vadă și genul feminin pe marele ecran”, relata Pascal. „Factorii de decizie de la Hollywood trebuie să țină cont de acest lucru...” Studiul a avut în vedere 350 de filme cu încasări substanțiale, filme cu premiera în intervalul 2014-2017, clasificate în cinci niveluri de buget: sub 10 milioane dolari, între 10-30 milioane dolari, între 30 și 50 milioane dolari, între 50-100 milioane dolari și peste 100 milioane dolari.

Legat de clasificarea „film cu personaj principal feminin”, studiul a avut în vedere producțiile cu o femeie în rolul principal, așa cum apare în posterul filmului, în comunicatele de presă, sau pe genericul final. Documentul mai spune că fiecare film care a depășit pragul de încasări de 1 miliard la box-office a trecut, de asemenea, „testul Bechdel”, în care (1) filmul trebuie să aibă cel puțin 2 personaje feminine; (2) cele două femei trebuie să își vorbească una celeilalte; (3) cele două să vorbească despre altceva decât un bărbat.

„Testul Bechdel este un barem puțin pretențios, și totuși este surprinzător câte filme nu îl trec”, relata Chasin. „Așa cum e de așteptat, studiourile se gândesc la încasări, așa că e binevenit că există un studiu care oferă informații prețioase și face mai ușor, pentru factorii de decizie, să ia hotărâri care să includă mai multe personaje”. Davis, care a fondat și care coordonează instituția de cercetare Geena Davis Institute on Gender in Media (Institutul Geena Davis despre probleme de gen în media), afirmă că studiul confirmă propriile ei concluzii.

„Am început să strâng date din 2004, înțelegând că există o subiectivitate enormă în această direcție”, declară ea. „Adevărul este că a vedea femei și fete pe ecran nu doar că este bine pentru toți - mai ales pentru copii - dar este și plăcut și profitabil...”

Wonder Woman, cu Gal Gadot în rolul principal, a fost unul dintre filmele cu o eroină în rolul principal care a strâns 821 milioane de dolari la box-office-ul global. Sequel-ul filmului, Wonder Woman 1984, este programat pentru premieră în 2020.

Citit 763 ori Ultima modificare Joi, 20 Decembrie 2018 15:38

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.