Somon la tigaie, cu unt, cimbru și usturoi

Somon la tigaie, cu unt, cimbru și usturoi
Evaluaţi acest articol
(2 voturi)

Ingrediente: 4 fileuri de somon cu grosimea maximă de 3 cm, 1/2 linguriță de sare, 1/4 linguriță de piper negru, 1/2 linguriță de  praf de usturoi, 1/4 linguriță de cimbru uscat, 1 lingură de ulei de măsline, 1 lingură de unt, 4 felii de lămâie, 2 linguri de pătrunjel tocat.

Preparare: Se condimentează somonul cu sare, piper, praf de usturoi și cimbru uscat. Încălziți uleiul de măsline și untul la foc mediu într-o tigaie mare antiaderentă. Când untul începe să facă bule, adăugați fileurile de somon în tigaie, cu pielea în jos. Dacă folosiți, adăugați și feliile de lămâie. Se prăjește somonul până când pielea este crocantă și rumenită, adică aproximativ 4 minute. Întoarceți peștele și feliile de lămâie, reduceți focul la mediu și continuați să gătiți până când peștele este făcut, încă 2-3 minute. Se transferă somonul pe o farfurie și se unge cu sucul din tigaie. Puneți o felie de lămâie peste fiecare file, presărați cu pătrunjel tocat și serviți cu un sos delicios pentru somon gata în câteva minute.

Trucuri pentru cel mai bun somon la tigaie

Dacă somonul este congelat, vă recomandăm să îl dezghețați înainte de a-l găti. Nu uitați să stropiți somonul cu sosul din tigaie după ce l-ați aranjat pe farfurii. Sosul rezultat în urma gătirii este uimitor și dă aromă preparatului.

Cum ne dăm seama când este gătit somonul

Când somonul este gata, își schimbă culoarea din roșu și translucid în roz și opac. Temperatura internă de gătire recomandată pentru somon este de 65°C, deși mulți bucătari preferă să îl gătească la 55°C și apoi să îl lase să se odihnească 5 minute. Dacă nu aveți termometru, puteți verifica dacă este gata apăsând ușor cu o furculiță pe partea de sus a fileurilor. Când carnea se desprinde ușor, peștele este gata.

Cum facem pielea crocantă

Este important să adăugați suficientă grăsime în tigaie. Prăjiți somonul cu pielea în jos timp de aproximativ 4 minute la foc mediu-mare. Întoarceți-l pe partea cealaltă numai după ce vedeți că pielea este rumenită. 

Se poate găti somonul fără piele?

Pielea prăjită este crocantă și delicioasă! Dacă preferați să îl gătiți fără piele, urmați pur și simplu aceleași instrucțiuni, gătindu-l aproximativ 3 minute pe fiecare parte.

Beneficiile consumului de somon

Somonul este una dintre cele mai bune surse de acizi grași Omega 3, considerați esențiali pentru organismul nostru. Cantitatea recomandată de acizi grași Omega 3 pe care trebuie să o consume zilnic un adult este de aproximativ 250-500 de miligrame, iar o singură porție de 100 g de somon conține 2.600 mg de acizi grași. 

Acest pește este o sursă excelentă de vitamine din complexul B (tiamina, riboflavina, niacina, acid pantotenic și acid folic). Aceste substanțe influențează benefic organismul uman și contribuie la buna funcționare a unor procese importante, ajută la transformarea substanțelor nutritive din alimente în energie. De asemenea, consumul unei cantități mai mari de somon ajută la reducerea markerilor de inflamație la persoanele cu risc de a dezvolta boli, protejează împotriva bolilor de inimă, îmbunătățește funcția creierului, te poate ajuta să slăbești și să te menții în formă.

 

 

Citit 570 ori Ultima modificare Sâmbătă, 17 Februarie 2024 06:46

Mai multe din această categorie:

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.