Ideal pentru ŞOFERII gălăţeni: ECRANUL DE AVION care nu-ţi ia privirea de la GROPI (VIDEO)
Foto: Sursa foto: navdy.com

Ideal pentru ŞOFERII gălăţeni: ECRANUL DE AVION care nu-ţi ia privirea de la GROPI (VIDEO)
Evaluaţi acest articol
(0 voturi)

E greu să-ţi muţi privirea din parbriz către navigaţie sau smartphone chiar şi atunci când drumul e neted. Cu at\t mai dificil când este aglomerat sau sinuos sau ambele. Şi atunci când îţi citeşti sms-urile cu ecranul adus în dreptul privirii este dificil, din cauză că trebuie să schimbi distanţa de focalizare. Ca să nu mai spunem că este şi ilegală folosirea telefonului la volan, cu excepţia hands-free-ului. Pentru asta s-a inventat Navdy, o interfaţă inspirată de parbrizele cu afişaj ale piloţilor din aviaţia de linie, după cum îl prezintă chiar cei care l-au inventat şi îl comercializează.

Dispozitivul constă dintr-o carcasă pliabilă, cu prindere anti-alunecare, pe principiul ventuzei, un dispozitiv dual-core funcţionând pe Android 4.4 KitKat - capabil să relaţioneze prin Bluetooth cu mobilul şoferului, fie el pe iOS sau Android -, un miniproiector de cea mai bună caliate şi un ecran transparent de 5,1 inchi, care stă în dreptul privirii, aşa numitul "ecran pentru capul-sus" (HUD - Head-Up Display). Dispozitivul mai încorporează şi o minicameră cu infraroşii, prin care să detecteze gesturile făcute de degetul şoferului, microfon cu anulare de zgomot de fond, accelerometru, busolă şi senzor de lumină ambientală pentru configurarea propriei funcţionări, ieşire audio cu mini-jack sau USB.

 

Navdy2

 

Totodată, dispune şi de o conexiune OBD-II pentru a se lega la mufa cu 16 pini a autovehiculului (acolo unde îşi conecteză laptopul cei verifică motorul în service). Prin mufa respectivă poate citi orice date pune la dispoziţie computerul maşinii (turaţie, viteză, temperaturi, distanţe, presiuni, defecţiuni etc.) şi îşi asigură şi propria alimentare sub tensiune. Alternativ, se poate furniza un adaptor pentru priza simplă de 12 V (cum e cea a brichetei), pentru cei care nu doresc interconectare cu autovehiculul.

Navigaţie şi comunicare, eficienţă şi legalitate

Deja, după cum mulţi intuiesc citind numai descrierea tehnică de mai sus, Navdy se dovedeşte chiar superior smartphone-ului din anumite privinţe. Nu doar că foloseşte, prin acesta, GPS-ul şi hărţile, afişând traseul pe ecran, dar face şi un pas important către stratificarea informaţiilor. Când sună telefonul, ecranul este împărţit între navigaţie şi apel, iar şoferul poate refuza sau accepta apelul doar făcând un semn cu degetul către stânga sau dreapta, un touch vizual sesizat imediat de camera cu infraroşii.

Vrei să scrii? Nimic mai simplu. Accesezi comanda vocală a lui Navdy şi îi dictezi textul, specificând că este pentru Twitter, Facebook sau un simplu sms. Vrei să cauţi o adresă în programul de navigaţie? Acum poţi s-o faci vocal, prin acelaşi Navdy. Inclusiv scotocitul după muzica din telefon se poate face cu ajutorul comenzilor vocale, Navdy fiind capabil să "înţeleagă" orice aplicaţie de rulare a fişierelor audio şi să o transmită mai departe, prin Bluetooth sau cablu, la sistemul audio al maşinii.

 

 

Marele avantaje ale lui Navdy peste HUD-urile actuale de pe piaţă sunt două. În primul rând, ecranul este mult superior: se citeşte cu aceeaşi focalizare privirii ca pentru drum, adică dă impresia de claritate la peste 2 m în faţa maşinii, şi se poate citi şi în condiţii de contre-jour, fiind de peste 10 ori mai intens decât ecranul unui smartphone. Al doilea avntaj este cel al multitaskingului, Navdy preluând atât srcini de navigaţie, dar şi apeluri, funcţii audio, comunicaţie voce sau text via voce prin IP-ul smartphone-ului, funcţii de afişaj ale computerului maşinii etc.

Pentru şoferii gălăţeni, Navdy ar fi un prieten foarte bun, la cât de solicitante sunt drumurile din pricina calităţii lor.

Evident că toate au un preţ, însă şi aici Navdy dă clasă. Costă acum, în varianta promoţională cu 40% reducere, cât o navigaţie de maşină low cost, adică 300 USD. Iar clienţii au luat cu asalt micuţa firmă Navdy, Inc., din San Francisco, beneficiară în 2013 a programulului incubator-de-afaceri Highway 1, destinat celor ce vor să aducă dispozitive de la stadiul de proptotip la producţia de serie. Pre-comenzile se cifreză la peste un milion de dolari, în creştere vertiginoasă, ritmul fiind săptămâna trecută şi de un client pe minut. Se poate expedia şi în România, costul livrării fiind de 30 USD.

Navdy3

Sediul Navdy, o încăpere deasupra unui atelier mecanic. Totuşi, acesta a fost primul sediu şi pentru cei de la Twitter...

Citit 1746 ori Ultima modificare Duminică, 14 Decembrie 2014 19:22

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.