Aerul condiţionat al maşinii trebuie dus la „doctor”

Aerul condiţionat al maşinii trebuie dus la „doctor”
Evaluaţi acest articol
(0 voturi)

* Vă sfătuim s-o faceţi la unul „calificat” şi dotat * Sunt destule argumente *

Aşa cum ne-am obişnuit de câţiva ani încoace, sosirea verii s-a făcut cu grabă şi în forţă. Prin urmare, cu un gest devenit reflex, am apăsat butoanele care pun în funcţiune aerul condiţionat. Unii dintre noi însă am tot aşteptat în zadar să ne răcorim deoarece aerul nu mai era atât de rece ca vara trecută. Semn că s-a întâmplat ceva cu instalaţia pe care am uitat să o mai pornim din când în când în sezonul rece.

Şi dacă în încăperi, deocamdată, atmosfera este suportabilă, nu acelaşi lucru se poate spune şi despre cea din maşinile a căror tablă se încinge zdravăn în soare. Vara, chiar nu mai e de trăit în automobile, microbuze şi autobuze fără aer condiţionat a cărui existenţă a devenit criteriu de bază pentru achiziţionare. Dovadă faptul că acum toţi producătorii de automobile oferă AC-ul ca dotare de serie.

„Aerul condiţionat” nu se repară în faţa blocului

Ce facem dacă instalaţia de climatizare a maşinii noastre s-a defectat sau nu mai are randament ? Simplu, mergem la service. Dar nu la oricare, ci la unul „serios”, dotat cu un echipament special, care face diagnoză (vacumare şi verificare pierderi cu marker fluorescent), spală tubulatura, curăţă (prin filtrare) şi completează cantitatea de agent de răcire ş.a.. Nu încercaţi în faţa blocului şi nici la un mecanic de cartier întrucât instalaţia de aer condiţionat este mult prea complexă şi scumpă pentru a face pe ea experienţe.

De altfel, iată ce am aflat discutând cu un specialist în domeniul instalaţiilor de climatizare auto, specialist care lucrează într-un service „serios”.

La cât timp trebuie făcută o verificare a instalaţiei A/C ?

Ai merge cu o maşina fără să-i schimbi măcar uleiul? Evident  că nu. La fel ca tot ceea ce compune maşina, şi sistemul A/C trebuie întreţinut pentru a funcţiona bine, atunci când ai nevoie de el. Instalaţia A/C şi sistemul de încălzire ar trebui verificate anual. Aceste verificări permit depistarea unor probleme înainte de a deveni grave, şi deci costisitoare.

De ce trebuie înlocuit filtrul dehidrator ?

Aşa cum avem grijă să schimbăm periodic filtrul de particule (nemaivorbind şi de celelalte care asigură buna funcţionare a motorului) nu trebuie să uităm de filtrul dehidrator al instalaţiei de condiţionare a aerului. Acesta trebuie înlocuit ori de câte ori se remediază o defecţiune la A/C sau la fiecare trei ani, deoarece granulele se sparg şi pot înfunda valva de expansiune. În timp, această anomalie va duce la nefuncţionarea sistemului şi poate defecta compresorul care în medie costă 4.000 de lei (!). Ceea ce pare un disconfort financiar este un beneficiu pe termen lung pentru sistemul A/C.

Cum sunt detectate pierderile de refrigerant ?

Scăderea cantităţii de agent frigorific este cea mai frecventă cauză a scăderii randamentului instalaţiei A/C. Unii „meşteri” care se laudă că „bagă” freon încearcă să depisteze pierderile prin metode empirice. Recomandabil este însă să apelaţi la un service dotat cu echipament special pentru diagnosticarea şi întreţinerea A/C, care face depistarea  în mod automat. Detectoarele electronice sunt mai rapide şi minimizează pierderea de refrigerant.

Şi grăbiţi-vă, căci, după ce se va instala canicula (nu scăpăm de ea, fiţi siguri !),  accesul la cele cinci – şase asemenea echipamente automate existente în Galaţi se va face pe bază de listă de aşteptare. Şi până vă vine rândul faceţi… „saună la volan”.

Citit 1282 ori Ultima modificare Luni, 30 Noiembrie -0001 02:00

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.