CELE MAI SĂNĂTOASE BUCĂTĂRII ale lumii şi secrete ale DIETELOR tradiţionale

CELE MAI SĂNĂTOASE BUCĂTĂRII ale lumii şi secrete ale DIETELOR tradiţionale
Evaluaţi acest articol
(3 voturi)

Nutriţionişti şi cercetători din întreaga lume încearcă să afle care este legătura dintre dietă şi starea de sănătate din diferite ţări şi regiuni. Cum o dietă bazată pe cartofi dulci poate spori longevitatea în rândul locuitorii de pe insula japoneză Okinawa, unde există foarte mulţi centenari? Pâinea de secară din Suedia, fideaua de hrişcă din Japonia sau varză chinezească pot reduce obezitatea? Dieta chinezilor îi protejează împotriva bolilor cronice?

Oamenii de ştiinţă nu pot spune cu exactitate care bucătărie tradiţională este mai sănătoasă. Cu o excepţie: dieta mediteraneană, bogată în ulei de măsline, fructe, legume şi cereale integrale. O analiză a 12 studii care au inclus 1,6 milioane de voluntari a arătat că persoanele care urmau dieta meditereaneană aveau o rată de mortalitate cu nouă procente mai scăzută decât oameni care au ţinut aceeaşi dietă, dar mai puţin riguros, a relatat romanialibera.ro. Potrivit specialiştilor, deocamdată, nu se poate şti care alimente din dieta mediteraneană au mai multe beneficii: poate pastele, humusul, fasolea Fava, bulgurul.

Dacă vorbim despre un top al celor mai sănătoase diete din lume, Japonia este pe primul loc în acest clasament cu o rată a obezităţii de 1,5 la sută şi o speranţă de viaţă de 82 de ani în comparaţie cu o rată de 36,5 la sută a obezităţii şi o durată de viaţă de 78 de ani în America. Singapore, Coreea de Sud, dar şi Franţa, Spania şi Grecia se află, de asemenea, în top. Toate aceste ţări au în comun o dietă bazată pe peşte, proteine pure, legume şi fructe. Dietele bazate pe plante pot reduce nivelurile de colesterol, în timp ce fructele şi legumele conţin antioxidanţi care protejează organismul împotriva cancerului. Consumul de acizi graşi Omega-3 din peşte pot reduce riscul de a te îmbolnăvi de o boală de inimă. Aceste diete tradiţionale includ cantităţi mici de carne roşie deoarece aceasta creşte riscul de cancer colorectal şi de stomac. Fie că adopţi unul sau mai multe obiceiuri alimentare din aceste diete, vei fi mai sănătos şi te vei menţine în formă, declară specialiştii.

Japonia: rata de obezitate - 1,5 la sută, speranţa de viaţă - 82 de ani

Bucătăria japoneză se bazează pe legumele crucifere cum ar fi varza, broccoli, varza chinezească şi varza creaţă. Principalele surse de proteine în dieta japoneză - peştele şi soia - sunt foarte bune pentru o inimă sănătoasă. Deşi japonezii mănâncă multe glucide complexe, sub formă de tăiţei de hrişcă, aceştia sunt bogaţi în nutrienţi.

Singapore: rata de obezitate - 1.8 la sută, speranţa de viaţă: 82 de ani

S-ar putea să fi surprins să afli că locuitorii din Singapore care mănâncă orez alb toată ziua au una dintre cele mai sănătoase diete de pe planetă. Dar acest fel principal de carbohidraţi (orezul) este adesea consumat cu legume şi peşte. Singaporezii mănâncă cu moderaţie carne, iar pentru a-şi satisface pofta de dulce, ei preferă fructele tropicale disponibile sau prăjituri cu un conţinut scăzut de zahăr precum budinca de mango.

China: rata de obezitate - 1,8 la sută, speranţa de viaţă: 73 de ani

Două treimi din mesele chinezilor reprezintă legume, fructe, cereale integrale şi fasole. Dieta chinezească include legume verzi (varza chinezească), legume rădăcinoase (ridichea) şi boabe de soia, ghimbir şi usturoi. Chinezii obişnuiesc să îşi prăjească rapid alimentele în tigaie, prepară carnea la aburi sau fac tocană de carne şi legume. Mai multe CITEŞTE AICI -->> http://www.romanialibera.ro/stil-de-viata/alimentatie/cele-mai-sanatoase-bucatarii-ale-lumii-196048

Citit 1676 ori Ultima modificare Miercuri, 24 Iunie 2015 13:22

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.