Evaluaţi acest articol
(23 voturi)
22 comentarii

În locul autobuzelor murdare şi hârbuite, cumpărate la mâna a doua, gălăţenii ar putea călători cu 70 de mijloace de transport nou-nouţe şi confortabile, aşa cum sunt cele 14 troleibuze cumpărate anul trecut. La recenta şedinţă a Consiliului Local, aleşii Galaţiului au modificat hotărârea votată în mai 2017 şi au decis achiziţionarea a 50 de autobuze hibrid şi a 20 de autobuze mici, investiţie în valoare totală de 85.746.000 lei fără TVA, bani de la bugetul local şi dintr-un credit bancar. Decizia nu a fost lipsită de dispute.
Modificarea Hotărârii Consiliului Local nr. 270 din 31 mai 2017, privind înnoirea flotei locale de transport, a stârnit dispute la ultima şedinţă a Consiliului Local. Decizia de anul trecut prevedea cumpărarea a 50 de autobuze medii noi, de 10,5 metri, cu 75–80 de locuri pe scaune şi în picioare şi a 20 de autobuze mici, de 6 metri, cu 21-23 de locuri pe scaune şi în picioare, valoarea totală a achiziţiei ridicându-se la 41,7 milioane de lei cu TVA. Noul proiect păstra cele 20 de minibuze, dar propunea cumpărarea a 50 de autobuze hibrid de 12 metri, cu minimum 75 de locuri pe scaune şi în picioare, în locul celor 50 de autobuze medii.

„Documentaţie aproape rahitică”

Aşa a catalogat consilierul local PNL Paul Găvănescu actele ajunse pe masa aleşilor locali: „Trecem de la motorizare pe Euro VI la cea hibrid. Mi se pare firesc să vedem şi un studiu de oportunitate privind această modificare. Singura precizare din raportul de specialitate este că «urmare a prospectării ofertelor identificate pe piaţa de specialitate precum şi prin consultarea cu specialiştii operatorului de transport s-a ajuns la concluzia că este mai oportună achiziţionarea a 50 de autobuze hibrid». Noi votăm în baza documentelor, nu a vorbelor!”.
„Dacă vă puneam la dispoziţie toată documentaţia de pe planeta Pământ, cu ce vă influenţa decizia?”, a replicat primarul Ionuţ Pucheanu, argumentând că este supusă votului oportunitatea acestei achiziţii.
„Răspundem cu toţii pentru ce votăm, şi dumneavoastră, şi noi!”, i-a replicat liberalul Onuţ Atanasiu.
Consiliera independentă Simona Vreme a atras atenţia că indicatorii tehnico-economici s-au dublat, de la 41,7 milioane, la 85,7 milioane, pentru acelaşi număr de autobuze. Şi că ar fi fost bine ca aleşilor să li se prezinte măcar câteva oferte, pentru a şti dacă se încadrează în bugetul stabilit iniţial.

Ce înseamnă autobuze hibrid

„Deplasarea efectivă se face pe electric, iar producerea electricităţii necesare deplasării şi încărcării bateriei se face în timp real, prin prezenţa unui motor termic, care merge cu benzină sau cu hidrogen. Nu e nevoie de nicio altă infrastructură, de staţii de încărcare, se conduc cu aceeaşi categorie de carnet auto. Într-adevăr, sunt ceva mai scumpe, fiind o tehnologie mai nouă. Vom scoate la licitaţie un acord cadru, cu executare pe următorii trei ani de zile, şi, în funcţie de posibilităţile noastre financiare, vom da comenzi. E posibil ca anul acesta să ne putem permite 10 sau 20 din cele 50, e posibil, în funcţie de bugetul pe care-l vom avea la anul, să mai cumpărăm 10, iar în 2020 să mai cumpărăm 20. Prin urmare, discutăm de drobul de sare”, a explicat primarul.
„Încercăm să devenim un oraş mult mai verde decât suntem, dacă tot am mers pe variante eco: avem 14 troleibuze cărora li se vor adăuga alte trei, vom demara achiziţia a 18 tramvaie. Mai ales că UE, cât de curând, va interzice utilizarea motoarelor Diesel, chiar dacă sunt de ultimă generaţie, din cauza faptului că poluează prea mult. Dintre toate variantele pe care le-am examinat în piaţă, autobuzele hibrid ar fi echilibrul cel mai bun între preţ şi fiabilitate. Prima opţiune era gazul natural compresat, dar nimeni n-a putut garanta fiabilitatea unui astfel de motor, autobuzele electrice având un preţ total prohibitiv pentru posibilităţile noastre financiare”, a mai spus primarul.

Citit 10563 ori Ultima modificare Luni, 07 Mai 2018 11:11

22 comentarii

  • postat de Vlad T.I. Sâmbătă, 05 Mai 2018 21:46 188.24.252.*** Link la comentariu
    5
    6

    Autobuzele actuale nu sunt doar harburi.

    Sunt harburi diesel zgomotoase care produc substante cancerigene.

    Iar cei care merg pe trotuare inspira aerul poluat.

    Asta e adevarul pe care nu-l spun alesii... Asta au reusit sa aduca pe strazilele orasului in 2016 dupa ce au interzis maxi-taxi-urile....

    Noua initiativa este excelenta. Cei care protesteaza nu inteleg cat de important este un aer respirabil.

    Raportează
  • postat de Romica Tanvuia Vineri, 04 Mai 2018 22:53 82.137.10.*** Link la comentariu
    6
    14

    Intr-un oras condus de o administratie impotenta care nu e in stare sa faca dezinsectie ca ne mananca cu totul capusele si tantarii, care nu e in stare sa tunda iarba din spatiile verzi(apropo de ierbicide ati auzit?) noi visam la ozeneuri.
    Daca intradevar se vor lua aceste autobuze inseamna ca parandaratul a fost gras tare. Ce conteaza ca le luam pe credit pe inca un centenar..

    Raportează
  • postat de _pariul pierdut cu Pucheanu Vineri, 04 Mai 2018 20:54 89.37.224.*** Link la comentariu
    4
    11

    Absolut hazardata initiativa. Pe de o parte nu ne permitem dublarea sumei (adica a imprumutului, sa fie clar !).
    E normal, ne plac masinile noi, performante, luxoase, dar cumparam SH-uri si Dacii pentru ca ... atat ne permitem (cu imprumuturi, program rabla, etc.). Iar aici tot de banii nostri e vorba, imprumurile publice le platim tot noi.
    Pe de alta parte trebuie mai inainte infrastructura : strazi, linii de tramvai, statii amenajate si cu afisare informatii in timp real , trasee reconfigurate (erau mai bine gandite cele dinainte de '89).
    Si nu in ultimul rand : personal de exploatare si intretinere, profesionisti bine selectati, dedicati serviciului public si ... retribuit corespunzator, nu?
    Iar obiectivul pe termen urmator sa fie intradevar transport electric cu tramvaie si autobuze electrice sau hibride.
    Iar astea nu se fac la repezeala, ca apare un interes de moment. Asa ne-am ales troleibuze noi. Puteam lua autobuze hibrid in locul lor, macar circula pe oriunde, nu se taraie in trafic legate de sarme.
    Oricum, cu un astfel de jucator parior, logodit cu falimentul, ne-am mai fript, tot asa la viteza : plaja Dunarea, Zona libera, termoficarea ... si alte proiecte grandioase si investitori strategici. Da, a trecut si pe la Ecosal .
    Cand nu ai realizari pe ceea ce scrie in fisa postului si trebuie facute zi de zi, la ceea ce avem (ca sa nu ramanem si fara ce avem) , te gandesti la marea lovituraca la pocker si pluseaza, dar pe banii comunitatii.
    Pe ce te bazezi, pe cei 9% din alegatori?
    Ia chiar, nu aveai de facut drumul prin curtea politiei de frontiera ? Cei din CL nu intraba nimic pe tema asta ?

    Raportează
  • postat de crystal Vineri, 04 Mai 2018 18:59 89.136.2.*** Link la comentariu
    8
    13

    Norvegia testeaza mini-autobuze fara sofer de 2 ani si romanii nu sunt in stare sa ia un autobuz electric.
    youtube.com/watch?v=RBNFIkzI4P0
    Nu sunt bani ? Ii gasiti bagati in vilele fostilor si actualilor primari si consilieri .

    Raportează
  • postat de Romica Tanvuia Vineri, 04 Mai 2018 18:21 82.137.15.*** Link la comentariu
    3
    15

    Pentru autobuzele astea hibrid nu se puteau accesa fonduri europene?

    Raportează
  • postat de Akbar Vineri, 04 Mai 2018 17:26 5.13.237.*** Link la comentariu
    3
    24

    Pana la hibride, nu mai bine civilizam ghiorlanimea, sa nu mai scuipe cojile de seminte pe jos sau sa nu mai urle ca maimutele pe strazi ?
    Nu mai bine scuturati voi Transurb-ul de neamuri, cumetrii, membrii de partid si apoi cumparati si OZN-uri ?
    Pastrati SH-urile pentru mocangii iar in hibride toata lumea sa cumpere bilet.
    Sau renuntati la mocangeala de pe autobuze, asa ca in lumea civilizata. Cine n-are bani, pe jos. Cui nu-i convine, inapoi la chirpici.

    Raportează
  • postat de tot eu Vineri, 04 Mai 2018 14:35 92.82.217.*** Link la comentariu
    3
    6

    Anul trecut am platit impozit 550 lei. Anul asta 730 lei, pe exact aceleasi lucruri. In Galati. Mare grija pe ce ii cheltuiti, altfel de la anul va duceti la munca de jos.....

    Raportează
  • postat de Terente...din Galati Vineri, 04 Mai 2018 13:49 86.34.180.*** Link la comentariu
    4
    8

    Nu pot intelege de ce Consiliul Local nu pune in primul rand transformarea Regiei de transport local actualmente sustinuta din ban public, ventilata artificial si alimentata prin donatii, intro societate viabila dpdv economic, cu un buget de venituri si cheltuieli echilibrat?
    Nu prin sedinte si sforarii din parte unora si altora sa se faca dotarea din transportul public local, ci prin consultarea indicatorilor economici. Altel va fi un esec pe banii nostrii!

    Raportează
  • postat de PATRIOTUL Vineri, 04 Mai 2018 13:38 81.12.149.*** Link la comentariu
    2
    9

    In sfarsit, au inceput sa se mai destepte cei din Consiliul Local, care este considerat cel mai slab CL din toate timpurile!
    Dar, daca tot vreti sa avem un oras verde, de ce nu incercati sa cumparati si acele 20 de minibuse tot HIBRIDE?
    Intrebam si eu asa ca simplu cetatean... Asta ca sa nu mai copiem intocmai pe cei din Braila!! Am mai facut-o cu distrugerea Sistemului de Termoficare si nu prea ne-a mers.
    Suntem totusi in secolul XXI !

    Raportează
  • postat de galatean Vineri, 04 Mai 2018 13:22 92.82.217.*** Link la comentariu
    9
    18

    Autobuze hibrid circula de ani buni in toate statele dezvoltate din Europa si nu numai. Insa acolo un bilet de autobuz costa minim 2 euro. Nu stiu cum veti reusi achizitionarea si tinerea lor in trafic in conditiile actuale din Galati. Mi se pare hazardata initiativa. Macar sa avem autobuze clasice, cu motoare diesel, dar noi. Cred ca ne aruncam prea departe.

    Raportează
  • postat de Ady Vineri, 04 Mai 2018 11:22 5.13.231.*** Link la comentariu
    6
    21

    Deabia se gaseau bani de inca ceva sh-uri autobuze si tranvaie si acum deodata hibride noi. Cred ca e pamflet. Suna prea frumos sa fie adevarat. Daca vedem si acest lucru finalizat ,trebuie apreciata conducerea CL,CJ si primarie

    Raportează
  • postat de MM Vineri, 04 Mai 2018 11:10 188.24.239.*** Link la comentariu
    2
    24

    Mda, ce sa zic, chiar de salutat aceasta initiativa a primariei, de achizitie de mijloace de transport in comun, noi si moderne. Dar din declaratiile consilierului local PNL Paul Găvănescu si a consilierei independente Simona Vreme, reiese ca nu exista o comunicare corecta si concreta a tuturor deciziilor ce se iau cu privire la investitiile,reabilitarile sau modernizarile atat a orasului, cat si a judetului Galati.
    Si de aceea ma duce gandul ca, de cate ori se anunta cu mare pompa si cu mare fast, o achizitie sau o reabilitare/modernizare de infrastructura, chipurile pt bunastarea si modernizarea Galatiului, se sifoneaza bani, fie ca sunt colectati prin taxe si impozite la bugetul local/judetean, fie ca sunt accesati de la institutii financiar-bancare, la care tot noi comunitatea o suportam. Deci se sifoneaza bani, prin fel de fel de inginerii financiare, cum ar fi: prin studii de fezabilitate si prefezabilitate, licitatii trucate unde trebuie sa castige anumite firme de casa ale politicului, indiferent de, ce afinitate, coloratura sau apartenenta politica au si indiferent daca au sau nu au utilajele corespunzatoare acelor lucrari ori personal muncitor indeajuns. Iar la randul lor, aceste firme care castiga licitatia la prima mana, neavand utilajele corespunzatoare sau personal muncitor indeajuns, subcontracteaza niste firmulete mai mici, la care, aceste firmulete mai fac si lucrari de mantuiala si in dezinteres pt comunitate, deoarece aceste firmulete trebuie sa se descurce cu banii putini alocati de firmele mari, pt salariile angajatilor sai si pt materialele de constructii ale lucrarilor respective.
    In final, mai administratie FSN-PDSR-PSD-ista, daca va tineati de cuvant in toate programele de administratie promise in campaniile electorale si in care dainuiti de-a lungul acsetor 28 de ani, orasul Galati, era "RECONSTRUIT" de la "0", plus pod/tunel peste/sub Dunare, aeroport,terminal la Dunare avand in vedere ca, Dunarea la Galati-Braila e maritima, interconectarea Galatiului cu restul tarii macar printr-un drum EXPRESS,etc,etc,etc, iar astazi nu mai vorbeam de ingrosarea nr. de ASISTATI SOCIALI, de un oras IMBATRANIT si plin de PENSIONARI, prin depopularea orasului, deoarece tineretul si chiar unii patroni, apti platitori de taxe si impozite, care pleaca din acest oras, datorita DELASARII, INCOMPETENTEI si REAUA VOINTA a voastra, a celor ce administrati acest oras! Si uite asa acest oras, putea fi un oras infloritor d.t.p.d.v numit cu adevarat oras european al secolului XXI, ca alte orase din vestul tarii cum ar fi : Timisoara, Cluj, Oradea, Arad, orase cu un nivel de atragere de investitii, investitori si forta de munca, tineret, in procentaj de 100% si care asigura un nivel de trai DECENT!

    Raportează
  • postat de Rudibravo,1951 Vineri, 04 Mai 2018 10:52 82.137.9.*** Link la comentariu
    5
    21

    Primăria municipiului Galați dă 5 000 000 leuti din 85 000 000. Adică aproape 80 000 000 de leuți luăm de la BĂNCI care ne momesc cu niște dobânzi de ne bagă în faliment Aleșii vin SI pleacă iar alegători plătitori de taxe locale se vor împovăra

    Raportează
  • postat de felicitari Vineri, 04 Mai 2018 09:41 165.225.80.*** Link la comentariu
    3
    20

    Este laudabila dorinta de a cumpara autobuze hibrid si troleibuze. Acestea sunt masuri de imbunatatire a calitatii aerului, demne de un oras european. Felicitari !

    Raportează
  • postat de HAHAHA Vineri, 04 Mai 2018 09:33 194.105.20.*** Link la comentariu
    6
    16

    Parca si vad ; se vor face 3 studii de fezabilitate si se vor achizitiona cam pri 2040 (atunci cand majoritatea oraselor din Europa vor fi avut asa ceva), iar aceste "studii" vor fi inghitit deja tot bugetul initial !!!!

    Raportează
  • postat de Livia Vineri, 04 Mai 2018 09:09 86.125.4.*** Link la comentariu
    6
    33

    Nu mai cumparati mereu numai din afara tarii fiindca nu-si are rostul. Producem tramvaie noi, moderne si la noi in tara la Arad, tramvaie Imperio. Tramvaiele Imperio PRODUSE IN TARA NOASTRA sunt cele mai fiabile si chiar recunoscute, premiate international. Cumparati tramvaie construite in tara noastra.

    Raportează
  • postat de #Votez Vineri, 04 Mai 2018 08:34 89.136.235.*** Link la comentariu
    6
    23

    sunt facute in Romania ? ... oare de ce numai statul roman nu poate sustine economia nationala ? ... nemtii sau francezii n-o sa cumpere niciodata autobuze romanesti ... stiu, veti spune ca sunt prost facute ... totusi nemtii n-o sa cumpere niciodata autobuze frantuzesti ... si nici invers: francezii n-o sa cumpere niciodata autobuze nemtesti ... vorbesc de autoritati, nu de persoane fizice...

    Raportează
  • postat de Galatean Vineri, 04 Mai 2018 07:44 188.24.238.*** Link la comentariu
    5
    16

    Hibridele au un consum muuult mai bun decât cele ne hibride, în plus o fiabilitate mult mai mare.

    Cu cat este o maşină mai grea SUV, truck, autobuz şi cu cât se circulă în regim de oraş aglomerat cu multe franarii, accelerări şi opriri mai ales că autobuzul face şi staţii cu atât mai mult diferenţa de consum combustibil este mai mare !!

    Plus că automat produc noxe mult mai puţine din această cauză.

    Un efect secundar este folosirea mult mai puţin a sistemului de frânare, plăcuţele se schimbă de 3-10 mai rar în cazul hibridei

    Raportează
  • postat de calator Vineri, 04 Mai 2018 07:16 82.78.127.*** Link la comentariu
    4
    18

    Intai faceti partea carosabila ca se rupe autobuzul in doua la starea care este acum , ati avut acea garantie de 5 ani la asfaltarea pe Brailei si ati permis sa se treaca timpul si garantia pe apa simbetei

    Raportează
  • postat de Fost sofer maxitaxi Vineri, 04 Mai 2018 06:57 95.77.196.*** Link la comentariu
    18
    9

    Aruncati cu banii pe apa Dunarii fara nicio grija, tavarasi, ca nu dati de la voi, dati din buzunarele galatenilor !

    Raportează
  • postat de Alin19 Vineri, 04 Mai 2018 01:03 100.117.2.*** Link la comentariu
    16
    36

    WOW.Daca reusim sa cumparam aceste autobuze si sa circule prin Galati,chiar ca suntem norocosi,e cea mai buna varianta,arata foarte bine si la design si banuiesc ca si la specificatiile tehnice.Sunt foarte frumoase si va fi o incantare sa ne plimbam cu ele.Daca o sa le avem in Galati,sa circule,chiar ca JOS PALARIA primariei si alesilor pentru treaba asta.Dar deocamdata sa asteptam,sa speram ca asa va fi,ca le vom avea.:) M-am saturat si ne-am saturat de SH-uri.

    Raportează
  • postat de Dinu Vineri, 04 Mai 2018 00:55 90.95.50.*** Link la comentariu
    6
    47

    Laudabil dar, ingrijitile pe acestea care sunt , angajati femei de servici, nu la sfarsitul programului o matura si un mop ce il da soferul. In cel mai scurt timp se depune o mizerie pe scaune de zici ca sa nu te asezi ca sa nu te muste si mai ales pe peretii autobusului, ca sa nu mai zic de cele vechi. Praful s-a instalat pe unele si deja sunt parti in care sta nesters de mizeria si zapada din iarna. Dumneavoastra ne cand nu ati mai mers cu ele?!!

    Raportează

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.