Evaluaţi acest articol
(40 voturi)
20 comentarii

UPDATE | Compania românească Astra Vagoane Călători SA, cu sediul în Arad, singura care a depus o ofertă în cadrul licitaţiei lansate de Primăria municipiului Galaţi pentru achiziţia a minimum opt şi maximum 18 tramvaie noi, tocmai a fost declarată câştigătoare. Valoarea acordului cadru pe care îl va încheia municipalitatea se ridică la 26 de milioane de euro cu TVA, sumă pentru acoperirea căreia Primăria a solicitat fonduri europene.

În locul tramvaielor vechi, cu vârste cuprinse între 32 de ani - cele mai tinere, şi 40 de ani - cele mai vârstnice, care se zdruncină pe şine, Galaţiul ar putea avea în transportul public local doar tramvaie nou-nouţe. Când anume, e foarte greu de spus. Cert este că, potrivit comunicatului de presă transmis ieri de Primăria municipiului Galaţi, SC Astra Vagoane Călători SA a fost declarată câştigătoarea licitaţiei organizate pentru achiziţia a 18 tramvaie noi. Criteriul de atribuire a fost „cel mai bun raport calitate preţ”.

Conform Primăriei, preţul total al ofertei câştigătoare este de 119.630.700 de lei cu TVA, pentru 18 tramvaie noi – cantitatea maximă a acordului cadru pe care îl va încheia administraţia locală cu Astra Vagoane – adică 6.646.150 de lei/ tramvaiul.

Acord-cadru și condiții de livrare

Primăria va încheia cu Astra Vagoane un acord-cadru cu durata de 24 de luni, iar misiunea companiei va fi de a livra minimum opt tramvaie şi maximum 18. 

Conform caietului de sarcini, noile tramvaie vor avea capacitatea minimă de 100 de pasageri, dintre care minimum 30 pe scaune, un consum de energie scăzut şi grad înalt de fiabilitate. Podeaua lor va fi joasă, cu rampe pentru accesul persoanelor cu dizabilităţi, vor fi dotate cu sistem pentru anunţuri vocale exterioare pentru persoanele cu deficienţe de vedere, instalaţie de aer condiţionat pentru pasageri şi vatman, sisteme de numărare a călătorilor, echipamente audio – video, instalaţie pentru sistemul de ticketing, sisteme de informare a călătorilor, atât în interior, cât şi în exterior. Sistemele de siguranţă nu le vor permite plecarea din staţii cu uşile deschise şi vor avea echipament pentru comanda automată a schimbării macazurilor. Noile tramvaie, cu lungimea cuprinsă între 17,5 metri şi 20 de metri, şi lăţimea maximă de 2,4 metri, vor avea o durată de serviciu de 30 de ani.

Cereri de fonduri europene

Trebuie spus că licitaţia atribuită ieri a fost organizată cu clauză suspensivă, Primăria urmând să cumpere atâtea tramvaie câţi bani europeni va accesa. Pentru acest obiectiv, consilierii locali au votat, din octombrie 2017 şi până acum nu mai puţin de opt hotărâri privind accesarea fondurilor europene, modificându-le pentru a întruni condiţiile impuse de autorităţi. 

Astfel, conform datelor oficiale, Primăria a depus pentru finanţare proiectul „Achiziţionare mijloace de transport nepoluante (8 tramvaie noi)”, în vederea finanţării acestuia în cadrul Programului Operaţional Regional 2014 – 2020. Valoarea totală este de 53.629.016 de lei (cu TVA), din care 53.629.016 de lei (cu TVA) reprezintă cheltuieli eligibile. Contribuţia proprie a Primăriei ar urma să fie de doi la sută din valoarea eligibilă a proiectului - 1.072.580 de lei (cu TVA), municipalitatea asumându-şi asigurarea resurselor financiare pentru acoperirea tuturor cheltuielilor aferente proiectului. 

De asemenea, pentru achiziţionarea a zece tramvaie noi, cu podea total joasă şi lungimea de aproximativ 17,50 – 20 de metri, cu o valoare totală estimată de 95.200.000 de lei cu TVA, aleşii au aprobat încheierea unui acord de parteneriat între Primărie şi Ministerul Dezvoltării Regionale şi Administraţiei Publice.

Deocamdată, ne descurcăm cu ce avem

Până la concretizarea achiziţiei, flota activă a Transurb numără 37 de tramvaie, dintr-un total de 53. Cel mai "tinerel" tramvai datează din 1986, în condiţiile în care toate sunt achiziţionate la mâna a doua. Vagoanele nu dispun de instalaţii de climatizare, nu au podea joasă şi nici acces pentru persoanele cu dizabilităţi, dar au consum ridicat de energie. În plus, își zdruncină călătorii pe un terasament de 24 de kilometri, din care doar o bucată de şase kilometri a beneficiat de modernizare.

Premieră. Trei contracte pentru un transport civilizat

”Este pentru prima dată când Primăria municipiului Galați achiziționează tramvaie noi, dotate la standarde europene. După cumpărarea celor 17 troleibuze noi și achiziția sistemului de ticketing, acesta este cel de-al treilea contract pe care îl încheiem pentru modernizarea transportului public în comun și creșterea calității serviciilor oferite cetățenilor. În plus, urmează să scoatem la licitație și achiziția celor 50 de autobuze noi electrice hibrid", a declarat primarul Ionuţ Pucheanu.

"Tramvaiul românesc, fără competitori", scria, recent, economica.net, argumentând că, după ce la Cluj a depus singura ofertă la licitaţia pentru achiziţia a 22 de tramvaie, Astra Vagoane Călători nu a avut competitori nici la Oradea, dar nici la Galaţi!


Compania românească Astra Vagoane Călători SA, cu sediul în Arad, singura care a depus o ofertă în cadrul licitaţiei lansate de Primăria municipiului Galaţi pentru achiziţia a minimum opt şi maximum 18 tramvaie noi, tocmai a fost declarată câştigătoare. Potrivit unui comunicat de presă transmis redacţiei, preţul total al ofertei este 119.630.700 de lei cu TVA, pentru 18 tramvaie noi - cantitatea maximă a acordului-cadru pe care îl va încheia administraţia locală cu Astra Vagoane - adică 6.646.150 de lei/tramvaiul. Durata acordului-cadru este de 24 de luni.

Conform caietului de sarcini, noile tramvaie vor avea capacitatea minimă de 100 de pasageri, dintre care minimum 30 pe scaune, un consum de energie scăzut şi grad înalt de fiabilitate. În plus, vor dispune de podea joasă cu rampe pentru accesul persoanelor cu dizabilități, precum şi de un sistem pentru anunțuri vocale exterioare pentru persoanele cu deficiențe de vedere. De asemenea, noile tramvaie vor fi dotate cu instalație de aer condiționat pentru pasageri şi vatman, sisteme de numărare a călătorilor, echipamente audio - video, instalație pentru sistemul de ticketing, sisteme de informare a călătorilor, atât în interior, cât şi în exterior. Noile tramvaie vor fi concepute cu sisteme de siguranță care să nu permită plecarea din stații cu uşile deschise, dar şi cu echipament pentru comanda automată a schimbării macazurilor.

Vom reveni cu amănunte.

Citit 8757 ori Ultima modificare Miercuri, 12 Decembrie 2018 00:32

20 comentarii

  • postat de Unul din Tiglina Sâmbătă, 22 Decembrie 2018 09:31 79.205.194.*** Link la comentariu
    0
    1

    Da! Am citit ca mun Arad are cca 100 km Linie feroviara tramvai, in mare parte modernizata pr tramvaie de ultima generatie. In plus, si-au extins lungimea traseelor, pe cand, la noi, edilii au distrus si ce a fost. In Galati au primat alte interese (vezi maxi-taxi. Tot la Arad (unde am inteles ca de ceva timp, circula mai multe tramvaie Imperio) au mai contractat inca 28 de vagoane care urmeaza a fi livrate pana in anii 2020.
    Iasi, Cluj, Oradea si Timisoara au incheiat contracte cu Astra pt un numar impresionant de tramvaie, PE BANI EUROPENI! Deci se poate. De ce la noi, nu?

    Raportează
  • postat de un cetatean nedumerit Luni, 17 Decembrie 2018 15:24 92.80.191.*** Link la comentariu
    0
    1

    Mai intai se desfiinteaza trasee de tramvai si apoi se cumpara tramvaie ?

    Raportează
  • postat de Moustache Marți, 11 Decembrie 2018 13:26 95.76.59.*** Link la comentariu
    22
    11

    Consider faptul ca achizitia de tramvaie, desi reprezinta o alternativa pentru un transport ecologic, nu este si cea mai fericita si in acest sens am sa argumentez:
    1. Capacitatea de transport este aceeasi ca si la autobuzele electrice (aprox. 100 persoane) sau un pic peste;
    2. Infrastructura suplimentara cu cheltuieli pentru proiect, executie si intretinere. Evident ma refer la caile de rulare si firul de alimentare;
    3. Datorita circulatiei pe zona de centru a drumului, fragmenteaza circulatia vehiculelor in zona statiilor, deci cu alte cuvinte ingreuneaza traficul;
    4. Gradul de securitate scazut al cetatenilor care tranziteaza sau asteapta in statia aflata pe ,,insula" ;
    5. Poluator fonic cu preponderenta in zonele in care sunt curbe sau macaze ;
    6. Blocarea circulatiei in cazul defectarii unui tramvai sau ruperii firului de alimentare ;
    7. Imposibilitatea schimbarii traseului pe rute ocolitoare in situatii deosebite;
    8. Avand masa proprie mai mare si consumul electric este mai mare, comparativ cu troleibuzele si autobuzele electrice.
    Deci analizand ceea ce am relatat mai-sus, solutia cea mai buna pentru un transport ecologic o reprezinta autobuzele electrice si nu tramvaiele.
    S-aveti sanatate!

    Raportează
  • postat de Cetatean Marți, 11 Decembrie 2018 12:39 84.117.41.*** Link la comentariu
    7
    18

    Am calatorit cu ele in Arad (aprilie 2018)
    sunt extraordinare! Problema este alta
    infrastructura pentru ele, inca nu avem
    infrastructura (cai de rulare pentru ele)
    pacat de fiabilitatea si aspectul lor.
    Nu ne putem compara cu Aradul in privinta
    transportului local cu tramvaiul, acolo totul este ca la carte
    infrastructura caii de rulare este super occidentala.
    Va intrebati, de ce? Acolo nu exista ciuma rosie!
    Abonamente gratuite exista doar pentru napastuiti ai soartei
    urcarea in aceste mijloace de transport in comun e valabila
    doar pt cei care se spala, au haine curate pe ei.
    N-ai sa vezi niciodata in tramvai, oameni in salopete
    lucratori ai salubritatii sau ai companiei de gaze.
    Pensionarii, elevii, studentii isi cumpara bilete sau abonamente.
    Abonamente gratuite se dau doar celor care intr-adevar
    sunt napastuiti ai soartei, oameni saraci, care din putinul lor se spala
    (Muresul este aproape) si mai ales au bun simt.

    Raportează
  • postat de Bogdan Marți, 11 Decembrie 2018 09:36 86.127.209.*** Link la comentariu
    2
    19

    Cumparam tramvaie inainte de a reabilita caile de rulare .Cred ca in Romania exista un standard pentru tolerantele in care trebuie sa se incadreze caile de rulare. Daca sinele de tramvai nu sunt in tolerantele admisibile nici cei de la Astra Vagoane Arad nu vor acorda garantie. Trebuie analizat si acest aspect.
    Dar transportul cu tramvaiul intre Domneasca si Piata Energiei a fost abandonat ? Ne inghesuim cu totii pe Strada Balcescu, Brailei si Siderurgistilor si facem 25-30 de minute cu autobuzul in loc de 7-10 minute cu tramvaiul .

    Raportează
  • postat de Sandu Marți, 11 Decembrie 2018 09:30 90.95.63.*** Link la comentariu
    0
    14

    Ar fi foarte bine si am putea spune ca si orasul nostru care a fost printre primele din tara in care au fost introduse tramvaie revine acolo unde ii este locul.Am insa o singura ingrijorare .Oare se va aproba aceasta investitie din fonduri europene,daca banii nu ajung in totalitate la firme germane sau din alte tari occidentale.Poate totusi avem noroc pentru ca aceste tramvaie produse la Arad au multe componente germane.

    Raportează
  • postat de George Marți, 11 Decembrie 2018 08:55 89.136.76.*** Link la comentariu
    12
    7

    Pana vin tramvaiele de la Arad vor distruge si ce a mai ramas din sinele de tramvai. Uite asa se arunca banii pe fereastra. Asa se sifoneaza banii publici. Chiar credeti ca au cumparat din Romania ca vor sa faca ceva util pentru cetateni? NU. S-a inteles cu primarul Aradului pe un mega-comision. Daca vroiau tramvaie utile cumparau din Germania sau Olanda.

    Raportează
  • postat de HAHAHA Marți, 11 Decembrie 2018 08:37 194.105.20.*** Link la comentariu
    9
    7

    Iata SOLUTIA - se vor pune cauciucuri la tramvaie !!!!

    Raportează
  • postat de Pasaje Marți, 11 Decembrie 2018 03:36 188.24.219.*** Link la comentariu
    0
    12

    Reabilitarea tronsonului Casa Rosie - CimitirBariera cu schimbarea conductelor si tevaraie de tot felul gen cum a fost MICRO 19 -Spital de copii care a durat 2 ani celalalt tronson va dura dura ani cu trotuare si tevaraie schimbata , inchipuitiva ca numai iesirea spre tecuci a durat 1 an aproximativ , Oricum e de munca , la partea de infrastructura , de autobuze noi nu se spune nimic inca ,

    Raportează
  • postat de Vizantea Marți, 11 Decembrie 2018 01:35 86.122.130.*** Link la comentariu
    7
    39

    După ce au distrus sau eliminat căile de rulare pe multe trasee din Galați, acum edilii achiziționează tramvaie noi!
    Oare să le fi venit mintea la cap?
    Sau s-au făcut de prea multe ori de râs cu managementul de la Transurb?

    Raportează
  • postat de florin Luni, 10 Decembrie 2018 23:27 78.96.59.*** Link la comentariu
    5
    32

    bravo, mai avem si vesti bune in orasul nostru. Acum asteptam ca si primaria municipiului Galati sa mai monteze noi linii de tramvai si in alte zone unde acestea nu exista pentru a promova un transport public ecologic

    Raportează
  • postat de Raabis-Stefan Badita Luni, 10 Decembrie 2018 23:19 95.76.36.*** Link la comentariu
    10
    22

    atentie! daca nu vor fi imperio, atunci sunt bani cheltuiti degeaba! Daca vor fi Imperio, atunci felicitari primarului! SINCERE FELICITARI!

    Raportează
  • postat de Terente...din Galati Luni, 10 Decembrie 2018 23:08 89.137.231.*** Link la comentariu
    1
    30

    O veste extraordinara. In sfarsit banii nostri vor avea destinatia mult asteptata. Sa le stapanim sanatosi, sa nu le murdarim, sa platim calatoriile si pana vor veni , poate se repara si calea de rulare!

    Raportează
  • postat de Galatean Luni, 10 Decembrie 2018 21:58 188.24.193.*** Link la comentariu
    1
    26

    Bravo !


    Cu tramvaie (electrice doh) şi autobuze electrice (cu baterii mici-usoare cu încărcare rapidă pentru un tur-retur) se poate face TOT transportul în comun VERDE CU 0% POLUARE !!

    Raportează
  • postat de UBSD (Una Bucată Social-Democrat) Luni, 10 Decembrie 2018 19:06 95.76.3.*** Link la comentariu
    31
    14

    Excelent! După ce spiritele (gălățene) s-au încins destul de tare în urma articolelor legate de transportul public local, iată o știre care readuce liniștea și mulțumirea în sufletele și mințile multora dintre gălățenii revoltați. Să sperăm că această stare pozitivă va dura cât mai mult... Acum, pe de-o parte mă bucur enorm că tramvaiele vor fi construite în România, astfel sprijinind producția internă, dar pe de alta... sunteți SIGURI că Astra Vagoane Călători SA a câștigat contractul??? Eu îmi amintesc că au mai fost licitații la care a participat un singur ofertant, și deoarece era unul singur, licitația a fost reluată.

    Apoi, dacă va debuta reabilitarea străzilor și a căii de rulare dintre Spitalul de Copii - Micro 40 / 39, ar fi ideal și totodată s-ar închide orice cavitate bucală delirantă dacă lucrarea s-ar finaliza înainte de venirea noilor tramvaie. Actuala șină de tramvai prezintă un grad ridicat de uzură asezonat cu denivelări care ar impune restricții de viteză și care ar putea genera nenumărate zgârieturi podelei coborâte.

    În concluzie, eu unul sunt destul mulțumit de activitatea domnilor Pucheanu, Fotea și a celorlalți social-democrați. Le-aș da un 8, dar pentru încurajare... 8,50, adică nota 9 în catalog. Există mult loc de mai bine, dar îmi place că își dau silința să schimbe acest oraș și să-l aducă cât mai aproape de nivelul orașelor vestice, gen Cluj, Oradea, Arad... Am citit și articolul legat de noul sediu al Muzeului de Arte Vizuale și am văzut că niște indivizi plini de ură nu au acordat 5 stele. Vă dați seama câtă frustrare au acumulat dacă nu le convine că președintele Consiliului Județean (Costel Fotea) a avut grijă ca șantierul să fie delimitat de restul parcului. Nu le convine deoarece știu că prin lucruri bine făcute, "ciuma roșie" nu poate fi abolită!! Stați liniștiți, "stimabili intelectuali"... nici nu se va întâmpla asta! Cu toată propaganda aia infectă de la televizor cu "PSD - Grup Infracțional Organizat plin de hoți, analfabeți, curve", cu toate jignirile care circulă în spațiul public (unele scrise de gălățeni pe pagina oficială a primarului), cu acea pagină falsă - Primar Ionut Pucheanu, unde respectivul a scris "Sunt aici ca sa fur", cu toate acestea și alte mizerii, Partidul Social Democrat va rezista! VA REZISTA, pentru că dincolo de actuala conducere sinistră, o bună parte dintre membri sunt oameni cinstiți, inteligenți, educați, care își dau silința să realizeze lucrurile promise în timp ce evită a se îneca cu toate mizeriile care li se toarnă pe gât!

    Ok, și acum întrebare pentru „Viața liberă”: Am văzut că ați scris de Mehid, dar mai știți ceva de părculețul-parcare de lângă Policlinica cu Plată, de reabilitarea Palatului Gheorghiu??

    Raportează
  • postat de Suzi Quatro Luni, 10 Decembrie 2018 19:05 82.137.15.*** Link la comentariu
    8
    18

    Este foarte bine că sa făcut contractul cu firma din Romania Poate rămân banii in țară Dar avem GHINION jumătate din Linii au fost DEMARATE CA SĂ NU STRICE SUSPEIA DE LA MERCEDESURILE SH ADUSE TOCMAI DIN GERMANIA

    Raportează
  • postat de Boldovina Andrei Luni, 10 Decembrie 2018 16:41 5.13.134.*** Link la comentariu
    4
    20

    Da Doamne!
    M-am saaturat se SH-uri frig iarna si cald vara.......

    Raportează
  • postat de Sandu Luni, 10 Decembrie 2018 16:17 5.13.154.*** Link la comentariu
    21
    11

    Bravo Puchene!

    Raportează
  • postat de Ion Luni, 10 Decembrie 2018 15:53 86.124.202.*** Link la comentariu
    2
    22

    Foarte bine ca se aduc tramvaie noi, dar cu infrastructura strazilor pe unde va circula aceste tramvaie cand se va derula lucrarile de modernizare. Eu cred ca nu trebuie sa le aducem pana nu modernizam aceste strazi pentru ca dupa cum arata actualmente aceste linii de tramvai de la casa rosie si pana in bariera in cativa ani de zile le punem pe chituci. E bun cotractul dar dupa ce modernizam aceste strazi sa le punem in circulatie.

    Raportează
  • postat de atamanu Luni, 10 Decembrie 2018 15:02 79.116.97.*** Link la comentariu
    2
    30

    Hai ca puteti...si fara spaga de rigoare...Cat va costa sa fiti cu adevarat "R
    omani" Cat va costa sa va debarasati de "gunoaiele politicii romanesti" pusi pe jafuri fanariote ??? Cat va costa sa TINETI cu adevarat la TARA ASTA care va este mama si nu la niste jeguri politice efemere ??? Dovediti ca intr-adevar sunteti Romani !!!

    Raportează

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.