UPDATE | Galaţiul va avea TRAMVAIE NOI, făcute la Arad. Contract atribuit

UPDATE | Galaţiul va avea TRAMVAIE NOI, făcute la Arad. Contract atribuit
Evaluaţi acest articol
(40 voturi)

UPDATE | Compania românească Astra Vagoane Călători SA, cu sediul în Arad, singura care a depus o ofertă în cadrul licitaţiei lansate de Primăria municipiului Galaţi pentru achiziţia a minimum opt şi maximum 18 tramvaie noi, tocmai a fost declarată câştigătoare. Valoarea acordului cadru pe care îl va încheia municipalitatea se ridică la 26 de milioane de euro cu TVA, sumă pentru acoperirea căreia Primăria a solicitat fonduri europene.

În locul tramvaielor vechi, cu vârste cuprinse între 32 de ani - cele mai tinere, şi 40 de ani - cele mai vârstnice, care se zdruncină pe şine, Galaţiul ar putea avea în transportul public local doar tramvaie nou-nouţe. Când anume, e foarte greu de spus. Cert este că, potrivit comunicatului de presă transmis ieri de Primăria municipiului Galaţi, SC Astra Vagoane Călători SA a fost declarată câştigătoarea licitaţiei organizate pentru achiziţia a 18 tramvaie noi. Criteriul de atribuire a fost „cel mai bun raport calitate preţ”.

Conform Primăriei, preţul total al ofertei câştigătoare este de 119.630.700 de lei cu TVA, pentru 18 tramvaie noi – cantitatea maximă a acordului cadru pe care îl va încheia administraţia locală cu Astra Vagoane – adică 6.646.150 de lei/ tramvaiul.

Acord-cadru și condiții de livrare

Primăria va încheia cu Astra Vagoane un acord-cadru cu durata de 24 de luni, iar misiunea companiei va fi de a livra minimum opt tramvaie şi maximum 18. 

Conform caietului de sarcini, noile tramvaie vor avea capacitatea minimă de 100 de pasageri, dintre care minimum 30 pe scaune, un consum de energie scăzut şi grad înalt de fiabilitate. Podeaua lor va fi joasă, cu rampe pentru accesul persoanelor cu dizabilităţi, vor fi dotate cu sistem pentru anunţuri vocale exterioare pentru persoanele cu deficienţe de vedere, instalaţie de aer condiţionat pentru pasageri şi vatman, sisteme de numărare a călătorilor, echipamente audio – video, instalaţie pentru sistemul de ticketing, sisteme de informare a călătorilor, atât în interior, cât şi în exterior. Sistemele de siguranţă nu le vor permite plecarea din staţii cu uşile deschise şi vor avea echipament pentru comanda automată a schimbării macazurilor. Noile tramvaie, cu lungimea cuprinsă între 17,5 metri şi 20 de metri, şi lăţimea maximă de 2,4 metri, vor avea o durată de serviciu de 30 de ani.

Cereri de fonduri europene

Trebuie spus că licitaţia atribuită ieri a fost organizată cu clauză suspensivă, Primăria urmând să cumpere atâtea tramvaie câţi bani europeni va accesa. Pentru acest obiectiv, consilierii locali au votat, din octombrie 2017 şi până acum nu mai puţin de opt hotărâri privind accesarea fondurilor europene, modificându-le pentru a întruni condiţiile impuse de autorităţi. 

Astfel, conform datelor oficiale, Primăria a depus pentru finanţare proiectul „Achiziţionare mijloace de transport nepoluante (8 tramvaie noi)”, în vederea finanţării acestuia în cadrul Programului Operaţional Regional 2014 – 2020. Valoarea totală este de 53.629.016 de lei (cu TVA), din care 53.629.016 de lei (cu TVA) reprezintă cheltuieli eligibile. Contribuţia proprie a Primăriei ar urma să fie de doi la sută din valoarea eligibilă a proiectului - 1.072.580 de lei (cu TVA), municipalitatea asumându-şi asigurarea resurselor financiare pentru acoperirea tuturor cheltuielilor aferente proiectului. 

De asemenea, pentru achiziţionarea a zece tramvaie noi, cu podea total joasă şi lungimea de aproximativ 17,50 – 20 de metri, cu o valoare totală estimată de 95.200.000 de lei cu TVA, aleşii au aprobat încheierea unui acord de parteneriat între Primărie şi Ministerul Dezvoltării Regionale şi Administraţiei Publice.

Deocamdată, ne descurcăm cu ce avem

Până la concretizarea achiziţiei, flota activă a Transurb numără 37 de tramvaie, dintr-un total de 53. Cel mai "tinerel" tramvai datează din 1986, în condiţiile în care toate sunt achiziţionate la mâna a doua. Vagoanele nu dispun de instalaţii de climatizare, nu au podea joasă şi nici acces pentru persoanele cu dizabilităţi, dar au consum ridicat de energie. În plus, își zdruncină călătorii pe un terasament de 24 de kilometri, din care doar o bucată de şase kilometri a beneficiat de modernizare.

Premieră. Trei contracte pentru un transport civilizat

”Este pentru prima dată când Primăria municipiului Galați achiziționează tramvaie noi, dotate la standarde europene. După cumpărarea celor 17 troleibuze noi și achiziția sistemului de ticketing, acesta este cel de-al treilea contract pe care îl încheiem pentru modernizarea transportului public în comun și creșterea calității serviciilor oferite cetățenilor. În plus, urmează să scoatem la licitație și achiziția celor 50 de autobuze noi electrice hibrid", a declarat primarul Ionuţ Pucheanu.

"Tramvaiul românesc, fără competitori", scria, recent, economica.net, argumentând că, după ce la Cluj a depus singura ofertă la licitaţia pentru achiziţia a 22 de tramvaie, Astra Vagoane Călători nu a avut competitori nici la Oradea, dar nici la Galaţi!


Compania românească Astra Vagoane Călători SA, cu sediul în Arad, singura care a depus o ofertă în cadrul licitaţiei lansate de Primăria municipiului Galaţi pentru achiziţia a minimum opt şi maximum 18 tramvaie noi, tocmai a fost declarată câştigătoare. Potrivit unui comunicat de presă transmis redacţiei, preţul total al ofertei este 119.630.700 de lei cu TVA, pentru 18 tramvaie noi - cantitatea maximă a acordului-cadru pe care îl va încheia administraţia locală cu Astra Vagoane - adică 6.646.150 de lei/tramvaiul. Durata acordului-cadru este de 24 de luni.

Conform caietului de sarcini, noile tramvaie vor avea capacitatea minimă de 100 de pasageri, dintre care minimum 30 pe scaune, un consum de energie scăzut şi grad înalt de fiabilitate. În plus, vor dispune de podea joasă cu rampe pentru accesul persoanelor cu dizabilități, precum şi de un sistem pentru anunțuri vocale exterioare pentru persoanele cu deficiențe de vedere. De asemenea, noile tramvaie vor fi dotate cu instalație de aer condiționat pentru pasageri şi vatman, sisteme de numărare a călătorilor, echipamente audio - video, instalație pentru sistemul de ticketing, sisteme de informare a călătorilor, atât în interior, cât şi în exterior. Noile tramvaie vor fi concepute cu sisteme de siguranță care să nu permită plecarea din stații cu uşile deschise, dar şi cu echipament pentru comanda automată a schimbării macazurilor.

Vom reveni cu amănunte.

Citit 12035 ori Ultima modificare Miercuri, 12 Decembrie 2018 00:32

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.