Cât va costa reabilitarea Pasajului Dunărea

Cât va costa reabilitarea Pasajului Dunărea
Evaluaţi acest articol
(10 voturi)

Asocierea Tancrad SRL - Lemacons SRL - Proiect SA - Btfarch Ro Company SRL, care execută lucrările în valoare de 13,1 milioane de lei cu TVA pentru amenajarea zonei centrale a oraşului (între strada Navelor, limita blocurilor P şi Potcoava de Aur), a câştigat şi contractul în valoare de 2,3 milioane de lei pentru reabilitarea pasajului pietonal ”Dunărea”. Asocierea va avea la dispoziţie 75 de zile pentru proiectare şi opt luni pentru execuţia lucrărilor.

Primăria municipiului Galaţi a reuşit să găsească, în sfârşit, proiectant şi constructor pentru Pasajul „Dunărea”, devenit pericol public.
Aşa cum aţi putut afla din ziarul „Viaţa liberă”, reabilitarea pasajului subteran şi transformarea lui într-o construcţie futuristă, protejată de două copertine din sticlă pe structură metalică, face parte din amplul proiect de amenajare a zonei centrale a oraşului, cuprinsă între strada Navelor (limita blocului P) şi Potcoava de Aur. Numai că, atunci când această investiţie a fost scoasă la licitaţie, în documentaţie a fost prins doar desenul pasajului protejat de cupole, nu şi costul reabilitării lui. Ca să nu piardă timpul cu anularea procedurii, s-a decis ca reabilitarea şi modernizarea Pasajului să se facă separat, pe baza unei documentaţii mai vechi, realizată de Proiect SA în 2015, care a trebuit actualizată de acelaşi proiectant. Actualizarea a costat 48.790 de lei cu TVA, în condiţiile în care pentru documentaţia iniţială Primăria a plătit 36.704 lei.

Licitaţie finalizată

Vestea bună este că anul viitor va putea începe reabilitarea Pasajului, pentru că licitaţia pentru proiectarea şi execuţia lucrărilor s-a finalizat ieri. Conform Primăriei, prima intervenţie va viza eliminarea infiltraţiilor la nivelul planşeelor a pereţilor şi a pardoselii. De asemenea după reparaţia pereţilor, tavanului, placajelor, treptelor şi a balustradei vor fi înlocuite finisajele cu materiale de bună calitate: granit la pardoseli şi trepte, placaj de marmură la pereţi, tavan fals din aluminiu eloxat, vitrine montate în tâmplărie din aluminiu eloxat. Se vor executa lucrări de instalaţii electrice prin montarea unor corpuri de iluminat echipate cu LED, semnalizarea căilor de evacuare cu luminoblocuri, dar şi lucrări hidroedilitare pentru colectarea apelor pluviale şi refacerea rigolelor.
Cea mai importantă schimbare va viza realizarea a două copertine din sticlă pe structura metalică, care vor proteja scările de intemperii şi vor avea rol decorativ.

Citit 4433 ori Ultima modificare Miercuri, 02 Ianuarie 2019 00:04

5 comentarii

  • postat de Geru Marian
    Sâmbătă, 29 Decembrie 2018 17:51
    82.137.14.***
    Ca sa mai aiba vre-un rost acel pasaj si tot cheltuiti niste bani,ar mai trebui facut un pasaj tot acolo care sa traverseze si str. Domneasca si ar iesi ceva frumos,sau mai mult decat sa intretineti ce-a construit raposatu' nu stiti sa faceti?
    1
    0
    Raportează
  • postat de Graffiti
    Vineri, 28 Decembrie 2018 18:09
    108.245.201.***
    Intrebarea e , dupa ce( sa speram ca va fi reabilitat in 12 luni ) va fi gata , in cat timp baietii de cartier il vor picta cu spray-ul ,???? O saptamana ? Doua ??? Vom vedea .....
    0
    1
    Raportează
  • postat de persona cu handicap
    Vineri, 28 Decembrie 2018 12:40
    82.76.9.***
    Dar o scara rulanta, pentru mine, persoana in varsta, cu o carja, in curand cu doua, asa cum suntntem si noi prin zona?
    Sau macar un topogan, cum sunt pe la unele institutii publice?
    Un lift ceva , o inchiriere de bastoane...
    4
    2
    Raportează
  • postat de Horia
    Vineri, 28 Decembrie 2018 08:07
    86.124.205.***
    Daca tot Tancrad SRL - Lemacons SRL cistiga toate lucrarile din Galati, de ce nu angajeaza cel putin 150 - 200 de muncitori din Republica Populara China, sa nu mai dureze cu anii lucrarile pe care le cistiga ?
    De regula au repartizati la fiecare punct de lucru maxim 10 persoane incepind de la muncitorul necalificat care da cu lopata si pina la soferii de pe utilaje.
    Pe deasupra si termenele stabilite de catre Primarie sunt foarte mari, tocmai ca ei sa poata roti putinul personal pe care il au angajat. Timpul merge, leafa merge, noi muncim cu drag.
    1
    12
    Raportează
  • postat de Leber
    Vineri, 28 Decembrie 2018 02:00
    5.13.195.***
    Mai bine il ingropau si faceau o trecere de pietoni care costa 5% din cat costa acel tunel.
    Dar nu se poate fura la fel de mult.
    3
    7
    Raportează

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.