Trei ani de la investiţia de un milion de euro pentru port de ambarcaţiuni

Trei ani de la investiţia de un milion de euro pentru port de ambarcaţiuni
Evaluaţi acest articol
(20 voturi)

"Investiție de un milion de euro pentru agrement şi port de ambarcaţiuni", era titlul articolului publicat în urmă cu trei ani în ziarul „Viaţa liberă”. Primăria municipiului Galaţi tocmai anunţase că, pe 14 iulie 2017, a concesionat, pentru 49 de ani, un teren în suprafaţă totală de 13.056 de metri pătraţi, pentru dezvoltarea a unui port de ambarcaţiuni. Din păcate, investiţia e tot la nivelul unei frumoase promisiuni.

Este vorba despre terenul este situat în zona Uzinei de Apă nr. 1, cu acces către Plaja "Dunărea", în dreapta zonei Trecere Bac. Din suprafaţa totală, 9.959 de metri pătraţi sunt teren neproductiv, iar 3.097 de metri pătraţi reprezintă teren curţi construcţii. Procedura se desfăşurase prin negociere directă, iar scopul concesiunii îl constituise desfăşurarea activităţilor specifice zonei de agrement - bazinul pentru acostare ambarcaţiuni.

Conform Primăriei, câştigătorul, SC Marina Danubius SRL, "propune un proiect amplu de modernizare, cu spaţii de petrecere a timpului liber, dar şi un golf de ambarcaţiuni demn de un oraş port la Dunăre. Societatea are la dispoziţie cinci ani pentru finalizarea investiţiei, iar suma estimată este de aproximativ un milion de euro", preciza municipalitatea.

Concesiunea fusese făcută după modelul Plajei „Dunărea”, care s-a dovedit un fiasco, primarul Ionuţ Pucheanu reproşându-şi naivitatea de care a dat dovadă atunci: „La început de mandat, am fost poate prea credul în anumiţi investitori şi am crezut că vor reuşi să ducă la capăt anumite investiţii. Mă bucur totuşi că, la momentul potrivit, am realizat către ce ne ducem şi am luat taurul de coarne, am spus «Stop!» şi am reluat noi investiţia".

În ceea ce priveşte portul de ambarcaţiuni, edilul-şef consideră că nu este o nerealizare: „Portul de ambarcaţiuni nu este o nerealizare a Primăriei municipiului Galaţi. În continuare, investitorul plăteşte redevenţă şi se chinuie, efectiv, în a-şi obţine avizele necesare demarării acestui proiect. Dacă la Mediu lucrurile ar fi mers ceva mai decent, acum nu ştiu dacă l-am fi avut, dar poate măcar ar fi fost început. Din păcate, intrăm în hăţişul legislativ naţional. Acolo ne-am poticnit cu toţii, la fel ca în multe alte proiecte majore la nivelul României”, a explicat Ionuţ Pucheanu.

Citit 5257 ori Ultima modificare Sâmbătă, 18 Iulie 2020 02:26

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.