Evaluaţi acest articol
(16 voturi)
11 comentarii

Un nou sistem de tarifare și noi facilități în transportul public local de persoane au primit votul consilierilor locali şi vor intra în vigoare de la 1 aprilie 2021. Aşa cum aţi putut afla din ziarul "Viaţa liberă" va fi introdus biletul temporar de călătorie, cu durata de 60 de minute, care va costa doi lei. Iar noile abonamente nu vor mai fi pe trasee, ci cu număr nelimitat de călătorii în intervalul de valabilitate al abonamentului, respectiv cu număr limitat de călătorii în intervalul de valabilitate al abonamentului. Facilităţile acordate diverselor categorii au suscitat discuţii, fiind acceptat un amendament depus de grupul consilierilor PNL.

Tarifele noilor abonamente sunt diferite faţă de cele existente în prezent. Autorităţile sunt convinse că nu e vorba despre o scumpire, ci de "un sistem mult mai flexibil și eficient, în avantajul gălățenilor".

Tipuri de abonamente

Primul tip de abonamente este PLUS NOMINAL, document netransmisibil, cu număr nelimitat de călătorii în intervalul de valabilitate. Un astfel de abonament valabil o lună va costa 90 de lei, unul valabil trei luni - 260 de lei, iar unul valabil şase luni - 500 de lei.

BASIC va fi un abonament transmisibil, cu număr limitat de călătorii în intervalul de valabilitate. Variantele sunt următoare: cu 25 de călătorii valabile o lună la tariful de 45 lei, cu 45 de călătorii valabile o lună la 55 de lei, cu 60 de călătorii valabile două luni pentru 95 de lei, cu 135 de călătorii valabile trei luni în valoare de 155 lei şi cu 270 de călătorii valabile şase luni pentru care tariful este de 300 de lei.

Toate abonamentele includ card ce are și facilitate de portofel electronic reîncărcabil. Tocmai de aceea va exista şi opţiunea unui extraportofel electronic, zece călătorii valabile trei luni la preţul de 19 lei.

Facilităţi propuse de PNL

Grupul consilierilor locali liberali a propus, printr-un amendament, ca şi persoanele cu venituri mai mari decât salariul minim pe ţară, să poată beneficia, la alegere, de o subvenţie de 50 la sută la tariful abonamentului nelimitat o lună sau la cel cu 45 de călătorii valabile o lună. De asemenea, pentru încurajarea donatorilor de sânge, PNL a propus acordarea unui abonament cu 45 de călătorii, nu doar cu 25, cum figura în proiect.

Primarul Ionuţ Pucheanu a acceptat doar amendamentul care îi viza pe donatorii de sânge. Edilul a explicat că, în realitate, absolut toţi cetăţenii beneficiază de subvenţie, pentru că preţul real al unei călătorii nu este de 2 lei, tariful biletului, ci de 7,5 lei.

Primarul a adăugat că tarifele şi facilităţile care ar urma să intre în vigoare de la 1 aprilie vor fi analizate peste şase luni şi, în funcţie de rezultatele aplicării lor, ar putea suferi modificări.

Cine va beneficia de gratuităţi

Vor beneficia de abonamente nelimitate gratuite: persoanele fără venituri cu vârsta peste 65 de ani și pensionarii, persoanele cu handicap grav și accentuat, pensionarii de invaliditate care nu beneficiază de facilitățile prevăzute de Legea nr. 448/2006, persoanele persecutate politic, revoluţionarii, veteranii şi văduvele de război.

Tot de abonamente nelimitate gratuite vor beneficia elevii din învăţământul preuniversitar de stat din municipiul Galaţi, studenții înmatriculați la forma de învățământ cu frecvență, în instituțiile de învățământ superior acreditate, în vârstă de până la 26 de ani, şomerii indemnizaţi şi neindemnizaţi.

Persoanele care beneficiază de salariul de bază minim pe țară garantat în plată, care la data prezentei este de 2.300 lei brut/lună, vor avea acces doar la un abonament cu 45 de călătorii valabile o lună. La fel şi 40 dintre asistaţii Cantinei de Ajutor Social, precum şi donatorii de sânge.

Citit 6005 ori Ultima modificare Luni, 01 Martie 2021 00:08

11 comentarii

  • postat de mergfarabilet Luni, 01 Martie 2021 11:03 213.218.53.*** Link la comentariu
    1
    9

    "...cu 45 de călătorii valabile o lună la 55 de lei, cu 60 de călătorii valabile două luni pentru 95 de lei..."

    cine dracu ar plati 95 lei pt Basic 60calatorii, cand ar putea plati 55 lei pt Basic 45 calatorii si pt diferenta de 15 calatorii, si-ar lua 15 bilete x 2 lei...adica pret total de 85 lei in loc de 95 de cat ar fi acest Basic cu 60 calatorii...

    E evident ca acesti "alesi" care iau aceste decizii populiste si fara sens si logica, nu au mers/nu merg in viata lor cu bombele astea pe roti, numite autobuze....

    De ce nu dati licente si la tranportatorii privati? Pt pt autobuze/minibuze....cu bilet,....ca sa fie si un pic de concurenta...aaaa, stiti deja ca vor merge doar bastinasii cu voi, corect?

    Raportează
  • postat de Obiectiv Luni, 01 Martie 2021 09:09 84.117.41.*** Link la comentariu
    1
    11

    Singura modalitate de a protesta impotriva aceastei mizerii administrativ-locale
    este sa ne unim si sa mergem pe jos. Nu moare nimeni daca se trezeste cu 30 minute mai devreme
    si merge pe jos la locurile de munca. Nu vom muri...vom castiga sanatate!
    Sa le plateasca pensionarii, studentii, elevii si toti trantorii orasului subventiile!
    mama voastra de nenorociti mizerabili!

    Raportează
  • postat de Observator Duminică, 28 Februarie 2021 08:50 89.136.7.*** Link la comentariu
    4
    6

    De la 1 Aprilie?! Si dacă întreaga populație va intra în arest la domiciliu?

    Raportează
  • postat de Orașul de la Dunăre Sâmbătă, 27 Februarie 2021 20:54 5.13.132.*** Link la comentariu
    0
    28

    Adică 7,5 lei sa călătorești într-un autobuz burdușit, in plină pandemie când cică ar trebui să ne distanțăm fizic, infect, pentru că "subvenție și conducere pusă politic", care poluează atât aerul cât și fonic, și care ia foc în mers? Tovarășul primar ce fumează că tare as vrea și eu!
    Și nu vorbesc despre condițiile de călătorie de acum 20-30 de ani sau de pe vremea lui Ceaușescu ci despre traseul 28, săptămâna asta, în 2021, cu oameni care nu urcau in autobuz pentru că nu mai era loc efectiv, călători peste capacitatea din construcție a vehiculului și, mai ales, mult peste capacitatea aprobată în pandemie.
    Păi greu să respecți cetățenii când trimiti autobuzele pe convenție, că doar trebuie sa mai mănânci cu o gura și de acolo, pe lângă subvenția fenomenală de la autorități. Pe ăștia îi verifică cineva daca respecta vreo regula? Sanepidul? DSPul? ANPCul? Se aude?

    Raportează
  • postat de Ursus Sâmbătă, 27 Februarie 2021 16:34 89.136.2.*** Link la comentariu
    0
    26

    Stimati galateni, cred ca am ajuns in domeniul irationalului, al delirului! O calatorie costa 7,5 lei (insusi primarl spune asta, cu seninatate), dar cei care platesc, platesc 2 lei, iar jumatate din populatia Galatiului nu plateste nimic. E mai bine ca in vremea socialismului! De fapt, asta inseamna ca fraierii platitori de taxe cotizeaza masiv la subventionarea acestei nerusinate pomeni, dupa bunul plac al "edililor" nostri, chiar daca se suie in mijloacele de transport in comun de doua ori pe an! Oare cat ii mai rabda Pamantul?

    Raportează
  • postat de Akbar Sâmbătă, 27 Februarie 2021 16:06 5.13.198.*** Link la comentariu
    2
    22

    Nu exista gratuitati, ci sponsorizare de 100% din bugetul local, prin care se acopera incompetenta si falimentul mascat al unei "pepiniere de partid". Cu cat mai mute gratuitati, cu atat mai multi bani in visteria Transurb.

    Raportează
  • postat de costel Sâmbătă, 27 Februarie 2021 10:46 89.39.81.*** Link la comentariu
    0
    21

    Cred ca ar trebui verificat de ce pretul unui bilet ajunge la 7,5 lei asa cum afirma dl.primar ,daca suma este reala !!

    Raportează
  • postat de Aderin Sâmbătă, 27 Februarie 2021 09:48 5.13.254.*** Link la comentariu
    0
    35

    Adică după 6 luni daca vedeți că aveți rezultatul aparte mari prețul biletului, abonamentului? De scăzut cred că nici vorbă.
    Și totuși au fost cumpărate atâtea trolee noi iar pe traseu văd că circula foarte multe vechi. Cum se explică? Vom ajunge sa le scoate pe traseu pe cele cu burduf.
    Adică omul plătește biletul, abonamentul dar conditii din mijloacele de transport 0.
    Cred că am scris degeaba sau nu citește cine trebuie.

    Raportează
  • postat de Un ,,imbuibat,, Sâmbătă, 27 Februarie 2021 09:36 5.13.219.*** Link la comentariu
    6
    33

    Sunt pensionar, si pensia mea nu depaseste salariul minim pe economie si cred ca nu e echitabil ca toti pensionarii sa benefecieze de aceste gratuitati, daca pensionari cu pensii ce ajung pana la de zece ori salariu minim pe economie, primesc gratuitati, ce primesc cei ce trudesc din greu pentru trei patru mii de lei, care isi construesc cu greu o casa, cu toate utilitatille, in timp ce pensionarii, de bine de rau le au pe toate,TOTAL INECHITABIL, tot atat de inechitabil sunt si pensiile nesimtite ce le au, TOTAL NESIMTITE.

    Raportează
  • postat de Galatean Sâmbătă, 27 Februarie 2021 05:53 5.13.241.*** Link la comentariu
    15
    15

    daca doi pensionari acumuleaza intre 5-7000 de ron pe luna pot avea abonament gratuit?

    Raportează
  • postat de L.S. Sâmbătă, 27 Februarie 2021 01:50 124.160.154.*** Link la comentariu
    9
    31

    Gratuitatile pe mijloacele de transport in comun decise de PSD , cat si alte gratuitati imi trezesc amintiri din comunism...
    Daca vor sa ajute categoriile defavorizate, ar putea sa ofere o reducere de cel mult 50% persoanelor cu venituri mici, someri, ptr cei cu salariu min pe economie, elevi si studenti, si pensionarilor cu venituri sub salariu min pe economie. Haideti sa respectam toate categoriile sociale cand se iau astfel de decizii. Pomenile electorale nu mai au ce cauta atata timp cat primaria a decis majorarea taxelor si imp, si nu numai.

    Raportează

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.